Stránka 1 z 1
Napsal: pát 01.11.2013 16:34
od Rady523i
Cau vsichni mam dotaz. Mam 523i e39 manual 5ti kvalt vymenil jsem olej v prevodovce dal jsem to co patri a problem setrvava i ted kdyz je prevodovka rano studena nejde mi dobre radit 3stupen zaradim pustim spojku a vyskoci ....vymena oleje nic neresila je tam 75w80 gl3 liqui moli kdyz odjedu asi 5-10 km uz jde radit normalne nevite cim by to mohlo byt diky Rady523
Napsal: pát 01.11.2013 16:51
od beny-maser
jak ti zabírá spojka?jemožné ženemáš správně rozpojeno.
Napsal: pát 01.11.2013 20:43
od jezour
Máš tam špatnej olej. Tenhle hustej tam nemá co dělat. Patří tam ATF Oil Dextron III, (DextronII).
Napsal: pát 01.11.2013 21:26
od Angelos
Tak to mě zajímá, mám obdobný problém akorát s dvojkou. Dával jsem tam novej origo olej MTF-LT2.
Jestli tam budeš dávat ten ATF, dej prosím vědět, jestli to pomohlo, díky.
Napsal: sob 02.11.2013 07:30
od jezour
Angelos píše:Tak to mě zajímá, mám obdobný problém akorát s dvojkou. Dával jsem tam novej origo olej MTF-LT2.
Jestli tam budeš dávat ten ATF, dej prosím vědět, jestli to pomohlo, díky.
MTF-LT2 je origo co tam patří, v tom by něměl být problém. Dělalo Ti to i před výměnou?
Napsal: sob 02.11.2013 08:25
od KKKuba
Dej tam ATF nebo v zimě nezařadíš už vůbec... Tohle dělá na 100 procent olej, měl jsem to u svýho auta to samý, s dvojkou...
Napsal: sob 02.11.2013 23:44
od Angelos
jezour: Myslim, že dělalo, tou výměnou se víceméně nic nezměnilo.
Právě váhám, jestli nezkusit ten ATF

Ale zase nechci zbytečně vyhodit prachy

Napsal: ned 03.11.2013 10:51
od beny-maser
většina převodovek v BMW je na olej ATF, chce to tam lejt podle štítku na převodovce,pokud tam naleješ klasickej převoďák nechce to řadit
Napsal: ned 03.11.2013 12:22
od jezour
Je tam 1,2litru oleje. Když si ho vyměníš sám, tak se vejdeš do 400,-

Napsal: ned 03.11.2013 13:58
od mravenec
Ahoj většinou za špatné řazení můžou špatné kolíčky unavené pružinky. viz. odkaz
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15
č.p.9-16
Napsal: ned 03.11.2013 15:08
od jezour
To bude ten problém u Angelose, protože olej tam má dobrej. Rady 523i, v první řadě vyměnit olej.
Napsal: ned 03.11.2013 16:38
od Angelos
O těch kolíčkách jsem taky četl, ale většinou to bylo spojováno s tím, že se řadička nevrací doprostřed. To u mě je uprostřed i když pocitově jde lehčeji doprava než doleva

.
Jdou ty kolíčky u týhle převodovky vyměnit i bez rozkuchání celý almary?? Podle nákresu vypadá, že jo, ale stejně by se musela převodovka vyndat z auta?
Já to mám tak, že když řadim nahoru 1-2-3 tak to jde v pohodě. Ale jakmile chci podřadit z trojky na dvojku, tak často vypadne, jakmile pustím spojku. Musim tam tu dvojku pomalu zasouvat, aby nevyskočila. Meziplyn nepomáhá.
Díky
Napsal: ned 03.11.2013 18:54
od horan
Podle toho co píšeš to nechce dořadit, protože se nesrovnají rychlosti hřídelí. Tzn. že bude v háji synchron. Ty to tam nějak napůl nacpeš, ale jak dojde k zatížení (pustíš spojku), tak to vyskočí. Pokud řadíš nahoru, tak je to OK, protože rychlost vstupní hřídele klesá oproti výstupní a synchronizace "není" zapotřebí. Sice píšeš, že meziplyn nepomáhá, ale seš si jistej, že ho používáš správně (tím se tě nechci dotknout, ale dneska už málokdo ví, jak se řadí s meziplynem). Ono to není jen při sešlápnutý spojce brnknout o plyn. To funguje jen na kamarády, ale převodovce to nijak nepomůže.
Je to: spojka > vyřadit > pustit spojku > ťuknout na plyn > spojku sešlapnout > zařadit > pustit spojku a celý to musí být rychle, aby si stihnul ten moment, kdy se ti hřídele otáčí přibližně stejnou rychlostí.
Jj přeci jen ty starý tatry.... něco naučily

Napsal: ned 03.11.2013 19:28
od Angelos
Máš pravdu, ty synchronny mě taky napadli. Stejně plánuju až budu dělat spojku, že rovnou vyměnim převodovku za jinou.
Meziplyn dávám správně, ne ten falešnej

Kterej je jenom pro efekt.
No ještě to zkusim přesně chytit ty otáčky, jestli to pomůže, tak je to ten synchron.
Napsal: ned 03.11.2013 20:04
od Rady523i
no nevim ale podle stitku na prevodovce tam je ten olej spravne mam e 39 523 r.v. 1998 v manualu a kolik prevodovek se davalo nevim a jinou prevodovku resit z vrakace abych si nenabehl .....ale je fakt za studena se vraci salt paka z leva do stredu vedsi silou a od spolujezdce jde hodne lehce ale ohreje se po 5ti km a jde stejne a dobre
Napsal: ned 03.11.2013 23:38
od horan
No ty válečky sice zatuhávají, ale mají vliv pouze na vracení páky do středové polohy. Je teda možný, že by zustala trošku "vyosená" a nemusel si se přesně trefit, ale to by se ti stalo sem tam a ne pokaždý při řazení. Navíc váleček povolí pokud se převodovka trochu ohřeje. No a já se tedy setkal pouze s tím, že zustavala zaseklá jen v pravo. Jak na svých autech, tak u kamarádů. Oprava, pokud si to uděláš sám stojí nula korun. Převodovka musí ale ven.
A pokud už je chycenej ten synchron, tak nepomůže ani olej se svěcenou vodou.
Napsal: ned 03.11.2013 23:44
od Rady523i
jake sae je ten dextronIII. ten liqui moli je olej se zlepsenim razenim a je to 75w80