Stránka 1 z 1

Napsal: pát 01.11.2013 16:34
od Rady523i
Cau vsichni mam dotaz. Mam 523i e39 manual 5ti kvalt vymenil jsem olej v prevodovce dal jsem to co patri a problem setrvava i ted kdyz je prevodovka rano studena nejde mi dobre radit 3stupen zaradim pustim spojku a vyskoci ....vymena oleje nic neresila je tam 75w80 gl3 liqui moli kdyz odjedu asi 5-10 km uz jde radit normalne nevite cim by to mohlo byt diky Rady523

Napsal: pát 01.11.2013 16:51
od beny-maser
jak ti zabírá spojka?jemožné ženemáš správně rozpojeno.

Napsal: pát 01.11.2013 20:43
od jezour
Máš tam špatnej olej. Tenhle hustej tam nemá co dělat. Patří tam ATF Oil Dextron III, (DextronII).

Napsal: pát 01.11.2013 21:26
od Angelos
Tak to mě zajímá, mám obdobný problém akorát s dvojkou. Dával jsem tam novej origo olej MTF-LT2.
Jestli tam budeš dávat ten ATF, dej prosím vědět, jestli to pomohlo, díky.

Napsal: sob 02.11.2013 07:30
od jezour
Angelos píše:Tak to mě zajímá, mám obdobný problém akorát s dvojkou. Dával jsem tam novej origo olej MTF-LT2.
Jestli tam budeš dávat ten ATF, dej prosím vědět, jestli to pomohlo, díky.

MTF-LT2 je origo co tam patří, v tom by něměl být problém. Dělalo Ti to i před výměnou?

Napsal: sob 02.11.2013 08:25
od KKKuba
Dej tam ATF nebo v zimě nezařadíš už vůbec... Tohle dělá na 100 procent olej, měl jsem to u svýho auta to samý, s dvojkou...

Napsal: sob 02.11.2013 23:44
od Angelos
jezour: Myslim, že dělalo, tou výměnou se víceméně nic nezměnilo.

Právě váhám, jestli nezkusit ten ATF ;) Ale zase nechci zbytečně vyhodit prachy :D

Napsal: ned 03.11.2013 10:51
od beny-maser
většina převodovek v BMW je na olej ATF, chce to tam lejt podle štítku na převodovce,pokud tam naleješ klasickej převoďák nechce to řadit

Napsal: ned 03.11.2013 12:22
od jezour
Je tam 1,2litru oleje. Když si ho vyměníš sám, tak se vejdeš do 400,- :D

Napsal: ned 03.11.2013 13:58
od mravenec
Ahoj většinou za špatné řazení můžou špatné kolíčky unavené pružinky. viz. odkaz


http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15
č.p.9-16

Napsal: ned 03.11.2013 15:08
od jezour
mravenec píše:Ahoj většinou za špatné řazení můžou špatné kolíčky unavené pružinky. viz. odkaz


http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15
č.p.9-16

To bude ten problém u Angelose, protože olej tam má dobrej. Rady 523i, v první řadě vyměnit olej.

Napsal: ned 03.11.2013 16:38
od Angelos
O těch kolíčkách jsem taky četl, ale většinou to bylo spojováno s tím, že se řadička nevrací doprostřed. To u mě je uprostřed i když pocitově jde lehčeji doprava než doleva ;).
Jdou ty kolíčky u týhle převodovky vyměnit i bez rozkuchání celý almary?? Podle nákresu vypadá, že jo, ale stejně by se musela převodovka vyndat z auta?

Já to mám tak, že když řadim nahoru 1-2-3 tak to jde v pohodě. Ale jakmile chci podřadit z trojky na dvojku, tak často vypadne, jakmile pustím spojku. Musim tam tu dvojku pomalu zasouvat, aby nevyskočila. Meziplyn nepomáhá.

Díky

Napsal: ned 03.11.2013 18:54
od horan
Podle toho co píšeš to nechce dořadit, protože se nesrovnají rychlosti hřídelí. Tzn. že bude v háji synchron. Ty to tam nějak napůl nacpeš, ale jak dojde k zatížení (pustíš spojku), tak to vyskočí. Pokud řadíš nahoru, tak je to OK, protože rychlost vstupní hřídele klesá oproti výstupní a synchronizace "není" zapotřebí. Sice píšeš, že meziplyn nepomáhá, ale seš si jistej, že ho používáš správně (tím se tě nechci dotknout, ale dneska už málokdo ví, jak se řadí s meziplynem). Ono to není jen při sešlápnutý spojce brnknout o plyn. To funguje jen na kamarády, ale převodovce to nijak nepomůže.
Je to: spojka > vyřadit > pustit spojku > ťuknout na plyn > spojku sešlapnout > zařadit > pustit spojku a celý to musí být rychle, aby si stihnul ten moment, kdy se ti hřídele otáčí přibližně stejnou rychlostí.
Jj přeci jen ty starý tatry.... něco naučily :lol:

Napsal: ned 03.11.2013 19:28
od Angelos
Máš pravdu, ty synchronny mě taky napadli. Stejně plánuju až budu dělat spojku, že rovnou vyměnim převodovku za jinou.

Meziplyn dávám správně, ne ten falešnej :D Kterej je jenom pro efekt. :D
No ještě to zkusim přesně chytit ty otáčky, jestli to pomůže, tak je to ten synchron.

Napsal: ned 03.11.2013 20:04
od Rady523i
no nevim ale podle stitku na prevodovce tam je ten olej spravne mam e 39 523 r.v. 1998 v manualu a kolik prevodovek se davalo nevim a jinou prevodovku resit z vrakace abych si nenabehl .....ale je fakt za studena se vraci salt paka z leva do stredu vedsi silou a od spolujezdce jde hodne lehce ale ohreje se po 5ti km a jde stejne a dobre

Napsal: ned 03.11.2013 23:38
od horan
No ty válečky sice zatuhávají, ale mají vliv pouze na vracení páky do středové polohy. Je teda možný, že by zustala trošku "vyosená" a nemusel si se přesně trefit, ale to by se ti stalo sem tam a ne pokaždý při řazení. Navíc váleček povolí pokud se převodovka trochu ohřeje. No a já se tedy setkal pouze s tím, že zustavala zaseklá jen v pravo. Jak na svých autech, tak u kamarádů. Oprava, pokud si to uděláš sám stojí nula korun. Převodovka musí ale ven.
A pokud už je chycenej ten synchron, tak nepomůže ani olej se svěcenou vodou.

Napsal: ned 03.11.2013 23:44
od Rady523i
jake sae je ten dextronIII. ten liqui moli je olej se zlepsenim razenim a je to 75w80