Stránka 1 z 5

Napsal: sob 02.11.2013 03:13
od ThomasOFP
Zdravíčko,

jsem vůl (opravdu jsem). Jel jsem s dobrou náladou po D8 a najednou na mě BC vybafne že jsem přehřál motor, mrknu na vodu a hle: ručička kapaliny v červeným. Protože jsem neumětel a nezastavil jsem ihned, jel jsem ještě pár km na benzínku kde jsem svou E39 odstavil. při zastavování mi ještě problikávala kontrolka mazání. otevřu kapotu, voda nikde, z motoru stoupal lehký dým a rád bych se zde zkušených zeptal, co jsem vlastně způsobil. Motor smrděl spáleným olejem. po vychladnutí motor naskočí, nevibruje, ale zlověstně šustí. Mrknul jsem na olej, hladina v normálu. domů jsem auto odtáhl. Mám shánět jiný motor, nebo tento zachraňovat?. Díky moc. Ano jsem debil.

Napsal: sob 02.11.2013 03:41
od euromen
na jeho obhajobu... to že je vůl sem od něj slyšel po dobu cesty asi 1000x

jen dodám, že kouř měl jít někde z míst napínáku řemenu nebo někde pod vodní pumpou a měl mít smrad spálené gumy a že po dolití tekla voda z motoru někudy (nevím kudy, na to bylo moc tmy)

Napsal: sob 02.11.2013 05:37
od darklord
To skorej vypada na zadretu vodnu pumpu alebo nejaku kladku...

Napsal: sob 02.11.2013 19:55
od beny-maser
tak pokud tam ten olej je,tak to zadřený nebude ještě,když to jemo bliklo,olej byl tím teplem už moc řídký a proto se rozsvítila kontrolka. Spíš bych měl strach,že tím přehřátím se zasekly pístní kroužky a nebude to mít tlaky nebo to bude žrát olej,pokud nebyla voda v hlavě tak hrozí ,že někde rupla. Začal bych kontrolou vodní pumpy a termostatu,potom se uvidí co dál.

Napsal: sob 02.11.2013 20:34
od Mechosh
Klasický případ. :(
Zadřená pumpa - netlačila vodu a voda se vyvařila. Ten smrad vypadá na klíňák.
Řešil bych to též kontrolou (výměnou) vodní pumpy a řemenu. Dolít vodu a nastartovat.
Pokud nebude těsnění pod hlavou prasklé nebo hlava, tak to považuj za neskutečnou výhru.
To, že teče někudy voda je důsledkem předchozího tlaku (vaření) v hadicích. Možná bude někde prasklá hadice nebo možná jen vystřelená třeba z chladiče. Může být prasklý důsledkem tlaku i chladič, ale spíše to odnese "jen" hadice.
Tak držím palce, ať je těsnění a hlava v pohodě. Ostatní bude brnkačka..
:wink:

Napsal: sob 02.11.2013 23:13
od TomBrno
na tomhle motoru se stává že praskne ta horní hadice u chladiče, ja když kupoval moje bawo tak mi puvodni majitel říkal že jel a vyskočilo na něj varování na přehřátej motor tak hned zastavil a vypl ho, zjistil že praskla ta hadice tak jí vyměnil dolil vodu a bez problému fungoval dál, já s tím nemám do teď žádnej problem. ale hlavně proto že to hned vypl, říkal že na tohle ty motory trpí

Napsal: ned 03.11.2013 00:22
od ThomasOFP
no blbý je, že z hadic to asi nebude :/ Každopádně díky za rady, buď zítra nebo v pondělí se na to vrhnu a dám vědět poznatky.

Napsal: ned 03.11.2013 10:44
od beny-maser
když to nebude z hadic tak to mohlo vylétat víčkem,plní funkci pojišťováku

Napsal: pon 04.11.2013 18:50
od ThomasOFP
tak jsem se v tom dnes trochu pohrabal. pumpu jsem ještě nesundal, zbývá jeden šroub. a poznatky jsou takové: zatím nikde není viditelný únik kapaliny, nevím kudy to zmizlo, ale našel jsem trochu nemrzky ve filtrboxu 8O. a tady je foto napínáku ze kterýho to kouřilo když jsem zastavil, divím se, že se tak rozpálil

Napsal: pon 04.11.2013 19:32
od beny-maser
to je napínák klima, nestříkala na něj nemrzka?

Napsal: pon 04.11.2013 19:35
od ThomasOFP
jestli na něj stříkala netuším, ale šel z něj šedý dým.

Napsal: pon 04.11.2013 20:27
od Mechosh
Možná se ti kapalina vypařila přes přepoušťák. Musel tam být nehorázný tlak, pokud se zadřela pumpa. Tak to logicky začalo vařit.
Zkusil bych pořešit tu pumpu, řemen, dolít vodu a zkusit nastartovat.
Možná nikde jinde únik ani nebude.
Ale ta kapalina v sání je divná. To by vypadalo minimálně na prasklé těsnění pod hlavou a ten tlak ti mohl vodu natlačit přes ventily zpět do sání..
Držím palce, ať je to v pohodě.. :thumbsup:

Napsal: pon 04.11.2013 20:52
od Majkl328
Kamarádovi se stalo něco podobného na 330d, normálně mu prdla vodní pumpa a voda tekla kolem. Udělej jednoduchej test... sundej víčko od nádobky na vodu prstem zaslep přepad vody a fokuni do toho, jesli půjde kolem pumpy vzduch ven, tak je to jasný.. Já takhle fouknul a jeta tudy voda ven.

Napsal: pon 04.11.2013 21:18
od ThomasOFP
Kdyžtak se ještě zeptám jak poznám ko pumpu? Zkoušet s vodou teď nemůžu, všechno je sundaný a pumpa bude dole zítra, stačí třeba nový těsnění? A to že motor víc rachtá bude asi něco dalšího což? Obávam se prostě že jsem něco připekl. Půjde dolů i sání a mrknu dozadu.

Napsal: pon 04.11.2013 21:47
od Majkl328
Jestli tam nemaš na ní řemen, tak s ní zatoč a uvidíš, zda tam je nějaká vůle nebo ne.

Napsal: pon 04.11.2013 22:41
od euromen
na pumpě vůle na hřídeli neni, ale jde lehce ztuha je cítit jak když se špatně převalujou kuličky v ložisku... kus jde lehce, pak lehký odpor, po překonání jde zase lehce .. cca 30 stupnů úsek
k filtru, filtr byl suchý, ale voda byla jen ve filtrboxu

Napsal: úte 05.11.2013 17:28
od ThomasOFP
Vana sundána a čistá bez vody ani bez šroubů a jiných dílů. evidentně už jí někdo sundaval ( řádně opatlal silikonem) Vodní pumpa nepřidřená čistá, funkční. Prsa na jedný straně sundaný a vše v cajku, nikde nic co by tam nemělo být, vodící lišta v cajku.. ale při nasazování mi přeskočil řetěz jak povolil napínák a hnul se mi rozvod.
Nová otázka zní jak nastavit roozvody. Kde je otvor na aretační kolík. Drážky na vačce jsem si všiml na horní úvrať. Je třeba nastavovat obě hlavy, nebo stačí jen a co se mi hla?

Napsal: úte 05.11.2013 20:29
od Quido
Teď bych to určitě nastavil, jak to má být, tzn. všechny čtyři vačky vs. pálící poloha prvního válce..
Nezůstává tedy náhodou, co se vlastně stalo? :idea:

Napsal: úte 05.11.2013 20:35
od Mechosh
8O

Napsal: úte 05.11.2013 20:49
od ThomasOFP
akorát na to asi budu potřebovat nějaké aretační přípravky, což samozřejmě nemám. Jinak příčinu uvaření jsem nenašel, kam zmizela voda nevím, a proč ten motor šustí taky nevím. Leda už opravdu sundat hlavy a mrknout dovnitř. Přemýšlím jestli nebude lepší rovnou shánět jiný motor.