Stránka 1 z 1

Napsal: sob 04.01.2014 09:58
od basspatrick
Chlapi potřebuju pomoct, koupil sem nový chladič na e39 523i a nemůžu přijít na to jak HO SAKRA NAPLNIT A ODVZDUŠNIT. Napíšu postup jak sem to dělal a snad mi řeknete co sem udělal špatně. Otočil sem klíček do polohy 2. kontrolky svítí zapl na plno topení, nalil do nádobky po risku a zapl motor, kapalina měla tendenci lézt nahoru tak jsem povoloval odvzdušnovák u nádobky a kapalina klesala tak sem dolíval furt aby to bylo na té risce. jak se motor zahřál na 90 ° tak sem čekal že se mi otevře velký okruh ale nic topení furt netopilo a v chladiči se voda neztrácela byl uplně studený zkoušel sem to asi 2x a furt nic...doufám že mi někdo pomůže. MOC DÍKY

Napsal: sob 04.01.2014 10:09
od stawros
Kolik tam mas ty kapaliny?

Napsal: sob 04.01.2014 10:14
od basspatrick
no nalil sem tam už asi 2 litry.

Napsal: sob 04.01.2014 10:16
od basspatrick
A kdyby ještě někdo byl ochotný a popsal mi jak vypouštět pro příště. díky

Napsal: sob 04.01.2014 11:10
od stawros
Tak co se tyka plneni tak myslim ze postup je spravnej jenomt o proste trva..:-) a vypousteni je urcite nejrychlejsi hadicema ale spravne je na chladici vypousteci ventil kterym otocis sroubovakem a vyndas ho..

Napsal: sob 04.01.2014 12:12
od soukupadam
nejsou u M52 dva odvzdusnovaky?

Napsal: sob 04.01.2014 14:06
od shadou
basspatrick píše:Chlapi potřebuju pomoct, koupil sem nový chladič na e39 523i a nemůžu přijít na to jak HO SAKRA NAPLNIT A ODVZDUŠNIT. Napíšu postup jak sem to dělal a snad mi řeknete co sem udělal špatně. Otočil sem klíček do polohy 2. kontrolky svítí zapl na plno topení, nalil do nádobky po risku a zapl motor, kapalina měla tendenci lézt nahoru tak jsem povoloval odvzdušnovák u nádobky a kapalina klesala tak sem dolíval furt aby to bylo na té risce. jak se motor zahřál na 90 ° tak sem čekal že se mi otevře velký okruh ale nic topení furt netopilo a v chladiči se voda neztrácela byl uplně studený zkoušel sem to asi 2x a furt nic...doufám že mi někdo pomůže. MOC DÍKY


místo odvzdušnění si všechno nejspíš zavzdušnil
berme to že máš vše zapojené a namontované
1 povol odvzdušnění
zapalování nech vypnuté
2 lej vodu co se do nádobky vejde a než začne téct voda z odvzdušnění
3 zavři odvzdušnění i nádobku (nádobka se nemusí dotahovat)
4 zapni zapalování a otevři topení na plno
zapne se nucený oběh el. čerpadlem
5 vypni zapalování po cca 1min nebo pokud klesne hladina v nádobce a vše zopakuj (ideální je pokud ti někdo pomáhá ,ale uděláš to i solo)
Někdy je potřeba to udělat víckrát
6 nastartuj motor a nech ho běžet 1/2 až 1 minutu ,povol odvzdušnění a překontroluj vodu v nádobce popřípadě znovu dolej
Při každé kontrole musí téct voda z odvzdušnění.
7 zavři odvzdušnění a nádobku
8 ohřívej motor a kontroluj nádobku, pokud hladina klesne na dno- vypnout motor a znovu nalévat.
ATD

do motoru se vejde celkem cca 10,5l vody

Origo návod říká sice něco jiného než ten můj. Ten můj je použitelný na všechny auta bez rozdílu.
ofotím a přidám ho sem

Napsal: sob 04.01.2014 14:13
od shadou

Napsal: sob 04.01.2014 14:33
od Vesa88
Co to mas za knizku? To je E39 jak na to? Mam ji taky a je tam vse krom 8mi valcu coz me stve, tahle vypada ze se zabyva i V8 :)

Napsal: sob 04.01.2014 14:47
od shadou
Vesa88 píše:Co to mas za knizku? To je E39 jak na to? Mam ji taky a je tam vse krom 8mi valcu coz me stve, tahle vypada ze se zabyva i V8 :)

jo je to ona, ale není tam všechno jako Bentley

Napsal: pát 10.01.2014 10:46
od basspatrick
Supr díky moc, udělal jsem to dle tvého návodu a hotovo.

Napsal: pát 10.01.2014 11:43
od DawletE30
Ještě je jeden ovzdušnovak pod levy kab. filtrem, musiš sundat kompletni všechny plasty a uvidiš tam hadičku na ktere je železny ovzdušnovaci ventil. A nebo ještě ovzdušnovaci ventil byva na hadičce vedle termostatu. Při plněni vodou musiš mit všechny ventily povoleny i zaple na plno klimu aby se otevřel kompletni system. Je to docela pakarna občas. Někdy i hodně pomuže mačkat horni hadici.