Stránka 1 z 1
Napsal: ned 25.08.2002 15:08
od Petr_1
Minule sem to zvednul a čučel sem na turbo.Našel sem tam hadičku
která vede z výtlačný strany turba do válečku a z něj je táhlo k páčce na turbu na vejfukový straně.
Je to ovládání klapky obtoku nebo něco jinýho?Tam by se dal poladit tlak ?Nebo sem šláp vedle?
Napsal: ned 25.08.2002 21:02
od Hanz
Správně,waste gate valve neboli obtok turba,tlak tím sice zvedneš,ale ne množství úměrně odporu(problém s teplotou vzduchu a pak i účinností turba) a přísunu nafty=no more PS... lepší je vyměnit intercooler nebo dát před něj cca 2-3 trysky z ostřikovačů a napojit je na extra reservoár+motorek+mikrospínač na plnej plyn=více vzduchu ve válci. Ideální je tohle podniknout a pak si nechat u někoho,kdo to umí(opravdu umí,ne jen vítr v kapse) předělat mapy compu=u TDs +až 40 PS a 90 Nm... A je to stravitelný i finančně,otázkou je: Je to vážně potřeba?

))
Napsal: pon 26.08.2002 09:01
od Shrek
Délkou té páčky nastavuješ (za pomocí manometru s pumpičkou) max. plnící tlak. Škrtit tu hadičku nedoporučuju.
Problém původní mapy v jednotce je ten, že při přeplnění vypína přívod nafty. Čili i když to zvedneš, jednotka bude stíhat (v určitých dimenzích) dodávat naftu, ale jakmile to vyskočí nad 1 bar, tak se to vypne.
Nová mapa se dělá tak, že se vezme normální čiptuningová s vylepšenou charakteristikou a zkoriguje se podle nastaveného maximálního plnícího tlaku a objemu IC a délky sacího potrubí.
Napsal: pon 26.08.2002 19:22
od Petr_1
Nejde mi o zvednutí tlaku,ale o to,že neni vubec slyšet že by se
točilo.Žádnej pískavej zvuk jak bych u turba čekal.Když sednu třaba
do oktávky tak tam slyšet je.
je možný,že by se to zaseklo?Rukou s tim nejde vubec hnout.
Když vezmu,že v serii má plnící tlak 0,8 bar.To přeci neni tak moc
aby se s tim nedalo pohnout?Nebo sou tam vratný pružiny,ale v
těle u vejfalu bych je nehladal,tam by se přeci vyhřáli a ztratila
by se jejich účinost.Teda si myslim.
Opravte mě jestli kecám:D
Napsal: úte 27.08.2002 09:03
od Shrek
Kdybys měl zaseklý turbo, tak máš z bavoráka čmoudící dýmovnici Ikarus par excellence.
O koktávky VTG turbo píská, protože nastupuje poměrně brzy. Řekl bych, že u bavoráka ho prostě neslyšíš, jedině maličko, když máš otevřený boční okýnka a jedeš ulicí, aby se ten zvuk odrážel...
Série ma 0.85.
Napsal: úte 27.08.2002 14:36
od Paul-c
Ja richtig. U bawce to slysis jen se stazenejma voknama. Kamos tomu mymu rika vysavac.Je to jinak fakt dobre odhlucneny.
Jinak kdyby to turbo bylo zasekly,tak by ti to jelo hadam tak na polovinu vykonu a vic ani prd. Navic by si byl jak T52 pri zadymovani, kdyz vstrikujou naftu na vejfal.
Napsal: úte 27.08.2002 18:54
od Petr_1
Měl sem na jazyku,že by mohla bejt zaseklá obtoková klapka,turbína
se točí .Špatně sem se vyjádřil.
Vono to totiž jede vopravdu na hovno.Už nevim co s tim je,prošel
sem uplně všechno a nic.Chyby v compu žádný,tak nevim.
Asi pude z domu.
Napsal: stř 28.08.2002 10:05
od Paul-c
A byl si na zmereni tlaku? A nesyci ti to nekde? Mohl bys mit deravou hadici od turba do sani motoru.To ja pak shit.Ale zase to vic kouri.Co vzduchac a palivak? Nemas pricpany IC?
Napsal: stř 28.08.2002 19:02
od Petr_1
Filtry sou nový,Ale všim sem si,že to trošku profukuje mezi hlavou
a potrubím.
Napsal: stř 28.08.2002 19:04
od Petr_1
Ještě mi napověz so je IC.
Napsal: stř 28.08.2002 19:39
od DaF
Originál zaslal Petr
[B]Ještě mi napověz so je IC.
Ze by mezichladic?
IC jako intercooler...
Napsal: stř 28.08.2002 21:24
od Petr_1
Jestli je to tak,tak je OK.Nedavno sem to měl rozhrabaný.
Napsal: čtv 29.08.2002 09:35
od Shrek
Nech si definitivně změřit tlak a pak tepr dumej co s tím.
Napsal: čtv 29.08.2002 19:41
od Petr_1
Pánové,díky za rady.Změřim tlak a uvidim.