Stránka 1 z 3
Napsal: pát 05.03.2004 13:50
od tomhrb
Zdar,
Zajimalo by me na kolik vyjde cca vymena tesneni pod hlavou + co vsechno se u toho bude muset vymenit (myslim jako tesneni pod vikem + naky jiny jeste?? ) Ptam se proto, ze mi nak mizi voda a zda se mi ze pokles vykon..a za studena sem tam vynecha valec a trochu se mi zvysila spotreba bych rek. Voda nikde nekape, zadna louze nic. Premejslim ze bych s to vymenil sam, tak me zajima co k tomu potrebuju a kolik co kostuje..
jo je to E36 325i r.v. 92
Napsal: pát 05.03.2004 14:46
od charlie1
Není to tak hrozný, těsnění, jestli se dobře pamatuju, tak asi 2500 (ELIT), co stojí těsnění pod víko nevím, já ho tam dával na ten divnej oranžovej tmel. Bacha na vejfuk, mně se ho tenkrát nepovedlo odpojit za parohama, tak jsem ho odšrouboval od hlavy a stálo mně to 1400 za těsnění pod parohama (2 x á 700, ELIT).
Jinak je výměna docela pohoda, vypustit kus vody (myslím, že stačí přes termostat, aby šla hladina pod úroveň palice), potom otrhat z palice co jde - trošku problém byl okolo rozvoďáku (kladka, nebo co, už si moc nevzpomínám), vytahat šrouby - už nevím jak, jestli spirála, nebo křížem, je to v manuálu. Osvědčilo se mi tu palici vytáhnout na špagátě přes kladku, zvládneš to i sám, nemusí být dva. Potom fest opucovat, bacha na díry od šroubů v bloku, ty musí bejt superčistý, žádná voda v nich, jinak to potom blbě dotáhneš nebo roztrhneš blok. - Hlava dolů 2hodiny pohodový práce. Pak seber těsnění, je lepší to obědnávat s ním v ruce, objednej a čeká tě cca 4 hodiny práce to zase všechno nahodit zpátky viz manuál kvůli dotahování šroubů - jo, abych nezapomněl, sudavá se haubna, asi nemusíš, ale jde to líp, tak si označ, jak byla, a? to potom nemusíš seřizovat.
No, to je všechno, co si pamatuju. Jo, potřebuješ momen?ák, nejlépe 3/8 z OBI - má super rozsah, použiješ ho i jinde, já mám 1/2 TONA, na tohle byl dobrej, je delší, líp se za něj tahá, ale jinak ho použiješ jen na dotahování kol, je moc silnej.
Jinak hodně štěstí, kdyby něco, ptej se

Napsal: pát 05.03.2004 15:01
od tomhrb
Ok dik, jeste k tomu manualu, mam akorat ETK tak tam asi momentaky nebudou napsany ne? Ale jinak se to zda bejt pohoda. Dal bych to do servisu, ale radci to chci udelat sam at vim presne na cem sem..
Akorat jedna vec, chci se na to vrhnout tak za mesic, co se muze stat kdyz s tim budu jezdit jeste chvily? Abych to nak vic nepokurvil..
Napsal: pát 05.03.2004 15:06
od charlie1
moc dlouho s tím nejezdi, bude Ti skákat asi teplota, bacha na to, a? to neudřeš (to se na tý 325i, co jsem to dělal, málem povedlo bráchovi.). Podle toho, co píšeš, tomu dávám tak 1000 hodně opatrnejch kilometrů. Taky ten motor má tu palici dost dlouhou, když se blbě vohřeje, už jsem viděl utrženou hlavu šroubu, jak se kroutila, tak aby nepraskla...
Napsal: pát 05.03.2004 15:14
od tomhrb
No teplota mi drzi prave porad naprosto stejne , presne uprostred jako normalne. Ale jezdit s tim moc nebudu to je jasny.. Jeste k tem momentakum jak to teda je? Musim koupit manual nekde nebo to je v ETK ?
Napsal: pát 05.03.2004 15:32
od charlie1
Vono to není tak jednoduchý, můžu se na to podívat doma, utahuje se to na nějaký moment, pak se čeká, o něco pootáčí, dotahuje...prostě se po tom podívám a dám vědět. Odkud jsi?
Napsal: pát 05.03.2004 15:40
od Rosta
charlie1 píše:No, to je všechno, co si pamatuju. Jo, potřebuješ momen?ák, nejlépe 3/8 z OBI - má super rozsah, použiješ ho i jinde, já mám 1/2 TONA, na tohle byl dobrej, je delší, líp se za něj tahá, ale jinak ho použiješ jen na dotahování kol, je moc silnej.
Jinak hodně štěstí, kdyby něco, ptej se

Chlapáci Baworáci!

Proč je to těsnění v řiti

V každým případě se musí prohlídnout hlava a nechat srovnat na magnetce

(to stojí pár korun.)Pokud nejsi mechanik ,je lepší abys měl někoho po ruce na koho se budeš moct obrátit o radu. Vyhodit peníze jenom proto ,abys to zachvílu dělal zas asi nechceš. :ucta:
Napsal: pát 05.03.2004 15:42
od fornax
Někteří výrobci těsnění to uvádějí i na obalu. Momenty i postup

Napsal: pát 05.03.2004 15:43
od charlie1
Rosta píše:charlie1 píše:No, to je všechno, co si pamatuju. Jo, potřebuješ momen?ák, nejlépe 3/8 z OBI - má super rozsah, použiješ ho i jinde, já mám 1/2 TONA, na tohle byl dobrej, je delší, líp se za něj tahá, ale jinak ho použiješ jen na dotahování kol, je moc silnej.
Jinak hodně štěstí, kdyby něco, ptej se

Chlapáci Baworáci!

Proč je to těsnění v řiti

V každým případě se musí prohlídnout hlava a nechat srovnat na magnetce

(to stojí pár korun.)Pokud nejsi mechanik ,je lepší abys měl někoho po ruce na koho se budeš moct obrátit o radu. Vyhodit peníze jenom proto ,abys to zachvílu dělal zas asi nechceš. :ucta:
Jo na to jsem zapomněšl, ale většinou tomu nic není, stačí dlouhý kovový pravítko a zkouknout to s ním různě křížem, pokud bude do vrtule, nastane čas řešit

) - nebude:-)
Napsal: pát 05.03.2004 15:44
od tomhrb
Sem z Prahy, kdyby ses mrknul bylo by to good
:ucta:
Napsal: pát 05.03.2004 15:45
od charlie1
No a v řiti je to asi proto, že se mu to loni na podzim nějak peklo, nebo se pletu - viz starší přízpěvky...
Napsal: pát 05.03.2004 15:46
od charlie1
tomhrb píše:Sem z Prahy, kdyby ses mrknul bylo by to good

:ucta:
no vida, já to tu už psal, že Pán má taky BAWO, já taky, takže poho.
Napsal: pát 05.03.2004 15:50
od tomhrb
Jo to se mi peklo ale to byla pupma tak je mozny ze se nak naclo pri tom

Kazdopadne bych to nedelal sam, jasne ze s nekym kdo tomu rozumi vic nez ja

Napsal: pát 05.03.2004 16:00
od charlie1
tomhrb píše:Jo to se mi peklo ale to byla pupma tak je mozny ze se nak naclo pri tom

Kazdopadne bych to nedelal sam, jasne ze s nekym kdo tomu rozumi vic nez ja

No, líp tomu nerozumim, ale každopádně už jsem to dělal a ohne problem, takže jestli chceš, tak se můžeme dohodnout (jo

a mám i ten momen?ák)
Napsal: pát 05.03.2004 16:02
od tomhrb
No tak to to bych se ti ozval, to by mozna bylo uplne nejlepsi.. Dostal bys na pivo

) Nee nak by sme se dohodli, kdyztak bych se ti ozval na SM
Napsal: pát 05.03.2004 16:04
od charlie1
tomhrb píše:No tak to to bych se ti ozval, to by mozna bylo uplne nejlepsi.. Dostal bys na pivo

) Nee nak by sme se dohodli, kdyztak bych se ti ozval na SM
ok, beru, alespoň bude sranda, na vlastnim není co dělat

Napsal: pát 05.03.2004 16:23
od darmon
je to celkem brnkacka, kdyz to clovek dela poprvy tak to neni tak jednoduchy ale neni to zadna slozita operace, sam sem to na svym motoru pac jsem nicitel tesneni delal xkrat
utahovaci momenty je nejlepsi vzit ze servisniho manualu, stejne tak jaky ma byt poradi. Utahovacka je neco ve smyslu x NM pauza x NM natocit motor na 20minut, a o 45stupnu, tak to je na M30. Neni spatny pro klid duse pouzit novy srouby.
Napsal: pát 05.03.2004 16:28
od tomhrb
No myslim ze to nebude tak slozity to jo.. akorat se necejtim na ty momenty .. ale nak to pobastlim/e . Radci to chci delat sam s nekym abych videl presne jak to ve vnitr vypada atd..
Napsal: pát 05.03.2004 16:31
od charlie1
tomhrb píše:No myslim ze to nebude tak slozity to jo.. akorat se necejtim na ty momenty .. ale nak to pobastlim/e . Radci to chci delat sam s nekym abych videl presne jak to ve vnitr vypada atd..
neboj, zvladneme, vyléčíme... - jo, jak dlouho tam máš rozvoďák? když už to bude dole...
Napsal: pát 05.03.2004 16:38
od tomhrb
Jo kemo to netusim..

Ja sem to koupil pred rokem a vim prd , protoze von o tom zrovna nemel moc info.. Je to r.v. 92 tak nevim no..

Akorat je horsi, ze nemam zadnou garaz, kde by to slo delat. Muzu to bastlit u rodicu u baraku na dvore.. ale to myslim nebude tak zly, akorat aby bylo trochu teplejc..