Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 29.04.2004 08:58
od Huska
Je tu někdo kdo dělal výměnu 2,5i bez vanosu za 2,5i z vanosem. Mám možnost koupit docela hezkou e36 r.v93, kde je motor K.O.. Když už bych sháněl druhej tak chci vědět jaké úskalí by mě čekalo(aby mi pak všechno fungovalo tak jak má). Nevím jestli nejsou jiné převodovky nebo označení typu motoru apod. Nechci totiž dělat žádnou přestavbu, ale prostě jen výměnu motoru. Taky mě zajímá jestli cena 99 tis. za auto v podstatě bez motoru s dobrou výbavou je slušná cena. Taky pokud někdo víte za kolik se prodávají motory s vanosem, tak taky děkuji za info.

Napsal: čtv 29.04.2004 10:24
od Francis
Huska píše:... Mám možnost koupit docela hezkou e36 r.v93, kde je motor K.O. ... [/color]

Z tohoto roku bez VANOSu? Tak to jsi musel dloooouho hledat :-) A nebo je to stavebnice :-(
Vymenu jsem sice nedelal, ale jiste vim ze je jina ridici jednotka a jiny MAF, jiny volnobezny ventyl, ... Chtelo by to motor vcetne el.instalace a veskereho prislusenstvi

Napsal: čtv 29.04.2004 10:24
od skautik
no podle toho cemu rikas slusna vybava :) 100k je si myslim dost na to jak se ty auta pohybuji
pri brouzdani jsem narzil na 850ci rv 92 standartni vybava (automat, kuze, ... ) za 89k s ko motorem :)

Napsal: čtv 29.04.2004 11:37
od Jawak
skautik píše:no podle toho cemu rikas slusna vybava :) 100k je si myslim dost na to jak se ty auta pohybuji
pri brouzdani jsem narzil na 850ci rv 92 standartni vybava (automat, kuze, ... ) za 89k s ko motorem :)

Ten motor v rajchu sezenes "za babku", vim o 2 kouscich, lezi na paletach v hale na srotaku, kde shanim dily. Je to z 750i, totalka zazadu a tuk zepredu, myslel jsem ze by to slo do e36, ale z ekonomickeho hlediska je to opravdu velmi narocne, takze asi nic...
Hledam dal 2.5i nebo 2.5tds... 2.8 je moc mastna :(

Napsal: čtv 29.04.2004 13:40
od Huska
Francis píše:
Huska píše:... Mám možnost koupit docela hezkou e36 r.v93, kde je motor K.O. ... [/color]

Z tohoto roku bez VANOSu? Tak to jsi musel dloooouho hledat :-) A nebo je to stavebnice :-(
Vymenu jsem sice nedelal, ale jiste vim ze je jina ridici jednotka a jiny MAF, jiny volnobezny ventyl, ... Chtelo by to motor vcetne el.instalace a veskereho prislusenstvi


Moc jsem nehledal, je to spíš náhoda.....zatím to je plně pojízdné, ale jeden válec má propálený píst...tak dlouho se jezdilo s kapající tryskou až dojezdil. Auto je původem z ČR a v podstatě po druhém majiteli, takže žádná překopávka......stav všech dílů kromě motoru je výborný...dokonce by i dohledali účty co se všechno měnilo. Hlavní je že nenbylo bourané a je téměř bez kosmetických vad.
O výbavě se nebudu rozepisovat, protože pokud by to nemělo nějakou drobnost tak už by půlka lidí vyletěla :-) :-)

Pokud není záměna motoru tak jednoduchá ak jsem doufal, tak na to kašlu. Překopávat celé auto se mi znovu nechce....jen jak je to s legalitou?? Je tato výměna legální bez přestavby? Šel bych do toho pokud by se celá výměna pohybovala pouze v motorovém prostoru (případně přecvaknout ŘJ)
PS: co je za zkratku MAF ??????


Too Jawak: Kolik se pohybuje cena 2,5i s vanosem za hranicema?

Napsal: čtv 29.04.2004 13:49
od skautik
motor je nahradni dil, uz se to myslim, nepise ani do technicaku :)

Napsal: čtv 29.04.2004 14:06
od Huska
Francis píše:
Huska píše:... Mám možnost koupit docela hezkou e36 r.v93, kde je motor K.O. ... [/color]

Z tohoto roku bez VANOSu? Tak to jsi musel dloooouho hledat :-) A nebo je to stavebnice :-(
Vymenu jsem sice nedelal, ale jiste vim ze je jina ridici jednotka a jiny MAF, jiny volnobezny ventyl, ... Chtelo by to motor vcetne el.instalace a veskereho prislusenstvi


Je to náhoda. Překopané to není protože má jasný původ...koupeno v ČR v podstatě druhý majitel. O výbavě se nebudu rozepisovat, protože poku to němá nějakou drobnost tak tu několik lidí hned vyletí :-) :-)
Zatím je to pojízdné, ale má propálený píst a zřejmě i trošku přidřené na klice, jak se to protočilo nasucho.

Zajímalo by mě jak je to s legalitou....do přestavby bych nešel. Pokud se výměna nebude pohybovat pouze v motorovém prostoru + přžecvaknutí ŘJ apod.. tak na to kašlu.

Nikdo neví kolik stoji motor 2,5i s vanosem u nás nebo za hranicema???

Napsal: čtv 29.04.2004 14:52
od Shrek
Huska píše:Zatím je to pojízdné, ale má propálený píst a zřejmě i trošku přidřené na klice, jak se to protočilo nasucho.
Zajímalo by mě jak je to s legalitou....do přestavby bych nešel. Pokud se výměna nebude pohybovat pouze v motorovém prostoru + přžecvaknutí ŘJ apod.. tak na to kašlu.

No to je trágo, vždy?'s tuhle říkal, že máte dílnu, ne? :D Motor vyndej, udělej pořádnou opravu a očistu i s tuningem a basta. Kvůli jednomu propálenýmu pístu a sadě ojničních a klikových šál, kroužků a nanejvýš prvnímu výbrusu měnit celej motor? :cry: Můžeš při tý příležitosti vyčistit a zaleštit kanály, zalapovat ventily, fantazii se meze nekladou...

Já to nechápu. Kdyby to mělo třeba popraskanou hlavu, neřeknu, za cenu hlavy koupíš celej holej motor, ale jeden píst...? :shock:

Napsal: čtv 29.04.2004 18:38
od psena
Zdur!!

Za 100 klacku je to moc mastny,leda ze by sis to sam opravil(upravil) pak mozna pokud je to vyjmecny kus, jinak cenu bych videl tak na 80 max.

Napsal: čtv 29.04.2004 21:53
od Francis
skautik píše:motor je nahradni dil, uz se to myslim, nepise ani do technicaku :)

Neeviduje se cislo motoru ale i nadale se eviduje TYP. Bohuzel neznam kodove oznaceni M50 a M50TU.

Napsal: čtv 29.04.2004 21:59
od Francis
Huska píše:...co je za zkratku MAF ??????

Mass Airflow Sensor, neco jako "vaha vzduchu", ale nemeri to objem protekajici vzduchu nybrz hmotnost. Je to plastova roura a v ni zhaveny dratek.
Huska píše:Je to náhoda. Překopané to není protože má jasný původ...koupeno v ČR ...

Je to divne, VANOS podle ETK byl od 9/92 a zatim vsechny E34 a E36 co jsem videl a byly pozdeji nez 9/92 VANOS mely.

Napsal: pát 30.04.2004 10:04
od Jam_x
Francis píše:Je to divne, VANOS podle ETK byl od 9/92 a zatim vsechny E34 a E36 co jsem videl a byly pozdeji nez 9/92 VANOS mely.


VANOS se do E36 montoval tusim az v pulce roku 93. Ani nevim, jak se pozna rozdil mezi M50 a M50TU (krome spotreby :-)) Da se to nekde zjistit? Na motoru je napsan akorat typ 256S2 a to je jak u VANOSu, tak bez nej.

Napsal: pát 30.04.2004 10:26
od Jawak
No davaji se tam jiny svicky, do M50 -NGK BKR6EK (2 elektrody) a do M50TU -NGK BKR6EQUP, to jsou ty platinovy se 4ma elektrodama, mozna kvuli tomu ta spotreba :)

Napsal: pát 30.04.2004 16:11
od Huska
Shrek píše:
Huska píše:Zatím je to pojízdné, ale má propálený píst a zřejmě i trošku přidřené na klice, jak se to protočilo nasucho.
Zajímalo by mě jak je to s legalitou....do přestavby bych nešel. Pokud se výměna nebude pohybovat pouze v motorovém prostoru + přžecvaknutí ŘJ apod.. tak na to kašlu.

No to je trágo, vždy?'s tuhle říkal, že máte dílnu, ne? :D Motor vyndej, udělej pořádnou opravu a očistu i s tuningem a basta. Kvůli jednomu propálenýmu pístu a sadě ojničních a klikových šál, kroužků a nanejvýš prvnímu výbrusu měnit celej motor? :cry: Můžeš při tý příležitosti vyčistit a zaleštit kanály, zalapovat ventily, fantazii se meze nekladou...

Já to nechápu. Kdyby to mělo třeba popraskanou hlavu, neřeknu, za cenu hlavy koupíš celej holej motor, ale jeden píst...? :shock:



Jo jo dílnu máme, ale já chci auto 2,5i s vanosem nebo 2,8i.....prostě do opravy starého v nepůjdu ....to raději koupím jiné. Taky ted nemám čas věnovat se složitým opravám a ani nechci překopávat půl auta....toho jsem si užil až až.

Jinak postupným úpravám se nevyhne žádné moje budoucí auto.

Too Francis: Já taky nevím zda je stejný typ motoru u obou motorů proto tady sonduji. Auto je skutečně rok 3/93 a je bez vanosu uvedené do provozu 7/93...viděl jsem i servisní knížku po prvním majiteli, druhý majitel ještě chvíli jezdil do značkovýho a pak do běžného...druhý majitel je tchán prodávajícího takže to beru jako dva majitele ikdyž fyzicky jsou tři.
Už jsem téměř rozhodnutej že z této koupě vycouvám, protože změn je docela hodně.

Napsal: pát 30.04.2004 18:38
od Francis
Jam_x píše:VANOS se do E36 montoval tusim az v pulce roku 93. Ani nevim, jak se pozna rozdil mezi M50 a M50TU (krome spotreby :-)) Da se to nekde zjistit? Na motoru je napsan akorat typ 256S2 a to je jak u VANOSu, tak bez nej.

V ETK pisou pro E36 VANOS od 9/92. Asi tam maji chybu :-)

M50TU (s VANOSem) poznas od M50 (bez VANOSu) podle vypoukliny na prednim cele hlavy na strane saci vacky.

Napsal: ned 02.05.2004 12:04
od Shrek
Francis píše:M50TU (s VANOSem) poznas od M50 (bez VANOSu) podle vypoukliny na prednim cele hlavy na strane saci vacky.

No možná bude jádro pudla v tom, že ty víš, ale kolega jenom tuší ... :wink: :D

Napsal: pon 03.05.2004 12:19
od Huska
Francis píše:
Jam_x píše:VANOS se do E36 montoval tusim az v pulce roku 93. Ani nevim, jak se pozna rozdil mezi M50 a M50TU (krome spotreby :-)) Da se to nekde zjistit? Na motoru je napsan akorat typ 256S2 a to je jak u VANOSu, tak bez nej.

V ETK pisou pro E36 VANOS od 9/92. Asi tam maji chybu :-)

M50TU (s VANOSem) poznas od M50 (bez VANOSu) podle vypoukliny na prednim cele hlavy na strane saci vacky.


Francisi taky jsem koukal do ETK a mám tam stejnej údaj jako Ty, ale holt v praxi je to trošku jinak. Myslím že v 9/92 sice začli motovat vanos, ale ještě dobíhala výroba modelů bez...jinak si to nedokážu vysvětlit. Auto co tu tak dlouho řeším je jasného původu a známé historie.


Too all: Motor bez vanosu nechci zejména kvůli spotřebě, která v praxi je podle stylu jízdy stále někde mezi 1-2 litry/100km (takže u mě by to dělalo +50.-Kč /100km a to při mém množství km udělá minimálně 15tisíc,- ročně.

Napsal: pon 03.05.2004 17:14
od Jam_x
Huska píše:Too all: Motor bez vanosu nechci zejména kvůli spotřebě, která v praxi je podle stylu jízdy stále někde mezi 1-2 litry/100km (takže u mě by to dělalo +50.-Kč /100km a to při mém množství km udělá minimálně 15tisíc,- ročně.


Predevsim jde o "Radost z jizdy" :lol:

Napsal: pát 21.04.2006 21:29
od Hyri
ja viem ze to uz je stare ale je treba prekopat aj celu elektriku keds chcem dat vanos motor do mojej kasne ked nemam vanos motor? co vsetko je treba prekopat..? .diki

Napsal: pon 29.05.2006 17:00
od Hyri
Takze mam 325I bez vanosu a chcem sa este raz opytat co VSETKO je treba vymenit keby som tam chcel dat motor z vanosom. je tam nejake cidlo vanosu .takze pokial je ina RJ tak ci pasuje na kabelaz a take detaily...diki.