Stránka 1 z 1

Napsal: sob 17.12.2005 11:41
od tmm
325iA E46 (75000 km)

Nepravidelně problikávající kontrolka oleje se projevuje pouze při „delším“ popojíždění v koloně (cca. >30 min.). Nepravidelně bliká, tzn. nesvítí trvale ani nesvítí po vypnutí motoru.

Přestane blikát při rozjetí se do vyšší rychlosti.
Nikdy se neobjeví při normální jízdě ani při krátkodobém popojíždění v koloně.

Příklad: Při dlouhém popojíždění městem kontrolka občas problikla, vozidlo bylo na cca. ½ hod. odstaveno, poté pokračuje v jízdě, ale kontrolka se dalších pár dnů nerozsvítila ani jednou.

Výměna oleje a tlakové čidla oleje nepomohla.
Nemáte nějaké zkušenosti s tímto problémem nebo nápad, kromě postupné "náhodné" výměny dalších a dalších dílů s nadějí jestli to náhodou nepomůže :-)

Napsal: pon 19.12.2005 10:44
od tds
jediné co ti poradím tak změřít tlak oleje. potom budeš vědět hned po čem máš jít

Napsal: čtv 16.02.2006 21:13
od tmm
tds píše:jediné co ti poradím tak změřít tlak oleje. potom budeš vědět hned po čem máš jít


Na volnobeh se namerilo kolem 1,2. Pri zvyseni otacek pres 4.
Co si o tom myslite?

Napsal: čtv 16.02.2006 22:38
od koutnyp
Co vačka maže se ti dobře? A co čidlo? t oby mohlo taky být tím. Sem tam ty čidla odcházej. Zkus čidlo za 300 stovky než se ti do toho nekdo pustí a necháš tam pě?o.

Napsal: čtv 16.02.2006 23:06
od major
koutnyp píše:Co vačka maže se ti dobře? A co čidlo? t oby mohlo taky být tím. Sem tam ty čidla odcházej. Zkus čidlo za 300 stovky než se ti do toho nekdo pustí a necháš tam pě?o.
Nauč se číst čéče. Psal, že čidlo měnil.
Čidlo reaguje na snížení tlaku v soustavě. To je zapříčiněno buď nízkým stavem oleje, netěsností systému nebo špatným čerpadlem (když pominu závadu čidla). Ještě mě napadá, jakou viskozitu oleje tam teď máš? Nedával jsi tam náhodou třeba místo 5W-40 olej 5W či 0W-30? Někdy se nám stávalo když zákazník přecházel na viskozity SAE 30, že poklesl tlak oleje.

Napsal: čtv 16.02.2006 23:57
od tmm
major píše:zapříčiněno buď nízkým stavem oleje, netěsností systému nebo špatným čerpadlem (když pominu závadu čidla). Ještě mě napadá, jakou viskozitu oleje tam teď máš? Nedával jsi tam náhodou třeba místo 5W-40 olej 5W či 0W-30?


Olej je po vymene, takze je ho dost.
Cidlo je nove.
Diagnostika nehlasi zadnou chybu.
Olej tam v BMW davaji Softech 5-30.

Čerpadlo je podle vyjadření servisu velký držák a je nepravděpodobné, že by odešlo. Nevim co si myslet o namerenych hodnotach.
Problem se objevil pote co jsem pri nizke hladine oleje dolil asi 1l. plne syntetickeho 0-40. Nasledovala kompletni vymena oleje. Meli by ovsem byt kompatibilni, takze to s tim zrejme nebude souviset.

Zkusili mi zvysit asi o 30 zvysit otacky. Pomohlo to, kontrolka od te doby neblika, ale zda se mi, ze to neni vyreseni problemu (snad jen kdyby otacky predtim byly prilis nizke, ale proc by se to pak neprojevovalo i drive).

Napsal: pát 17.02.2006 02:29
od Sandál
pokud to motor dělá po pořádném ohřátí ( kolony léto atd,), zkus jiný typ oleje, (10w40 nebo něco podobného) co není tak řídký, řešil jsem stejný problém u 540i z 1998 a bylo to zapříčiněno nalitím SLX

Napsal: pát 17.02.2006 03:31
od major
tmm píše:Olej je po vymene, takze je ho dost.
Cidlo je nove.
Diagnostika nehlasi zadnou chybu.
Olej tam v BMW davaji Softech 5-30.

Čerpadlo je podle vyjadření servisu velký držák a je nepravděpodobné, že by odešlo. Nevim co si myslet o namerenych hodnotach.
Problem se objevil pote co jsem pri nizke hladine oleje dolil asi 1l. plne syntetickeho 0-40. Nasledovala kompletni vymena oleje. Meli by ovsem byt kompatibilni, takze to s tim zrejme nebude souviset.

Zkusili mi zvysit asi o 30 zvysit otacky. Pomohlo to, kontrolka od te doby neblika, ale zda se mi, ze to neni vyreseni problemu (snad jen kdyby otacky predtim byly prilis nizke, ale proc by se to pak neprojevovalo i drive).
Bude to skutečně asi tím olejem. Olej třídy SAE 5W-30 je pro tento motor doporučen pouze jako alternativa. V době vzniku tohoto motoru tyto oleje teprve přicházeli na trh a to hlavně pro motory vozů koncernu VW. Tudíž se s nimi při konstrukci nepočítalo a parametry tlakových hodnot v olejové soustavě jsou nastaveny na oleje tříd SAE 40. Tudíž pokud je používán olej SAE 30 (např.5W-30) dochází z důvodů nižší kinematické viskozity tohoto oleje k poklesu tlaku v systému při nízkých otáčkách , což tlakové čidlo hlásí jako chybu.
Že se to neprojevuje hned po startu studeného motoru, ale až po zahřátí?
Pokud ano, je to OK.

Napsal: pát 17.02.2006 03:49
od major
Sandál píše:pokud to motor dělá po pořádném ohřátí ( kolony léto atd,), zkus jiný typ oleje, (10w40 nebo něco podobného) co není tak řídký, řešil jsem stejný problém u 540i z 1998 a bylo to zapříčiněno nalitím SLX
Pokud myslíš, že záměna oleje SAE 5W za SAE 10W ti zaručí při provozní teplotě motoru jeho větší "hustotu", tak tě mohu ubezpečit, že v žádném případě. Toto číslo udává minimální teplotu čerpatelnosti při teplotách pod 0C(např.10W má čerpatelnost -25C). To W znamená totiž winter. Pro pracovní teploty je důležité číslo druhé, které udává viskozitu při 100C. Např.uSAE40 je tato hodnota v rozmezí od 12,5-16,3mm/s. SAE 60 má 21,9-26,1mm/s, tedy je při 100C "hustší" než SAE 40. Pokud chceš tedy od oleje aby byl "hustší" při provozních teplotách je naprosto jedno jaké je číslo první, ale to druhé musí být vyšší než u produktu, který chceš nahradit.
Doufám, že jsem to napsal alespoň trochu srozumitelně :D .

Napsal: pát 17.02.2006 09:56
od tmm
Sandál píše:bylo to zapříčiněno nalitím SLX


Muzes to prosim te upresnit?
Nalils tam SLX a co se stalo?

Napsal: pát 17.02.2006 09:59
od tmm
major píše:Olej třídy SAE 5W-30 je pro tento motor doporučen pouze jako alternativa.
Že se to neprojevuje hned po startu studeného motoru, ale až po zahřátí?


No, v Autecu rikaji, ze 5-30 je standard, ktery do 325i spravne patri. Vyslovne jsem se na to ptal.
Ano, projevuje se to pouze pri extremne zahratem motoru (kolona).

Napsal: pát 17.02.2006 10:01
od tmm
major píše:to druhé musí být vyšší než u produktu, který chceš nahradit.


To znamena, ze bys doporucoval nehledat dalsi priciny a pouzit pri dalsi vymene napr. 5-40?

Napsal: pát 17.02.2006 11:56
od Sandál
[/quote] Pokud myslíš, že záměna oleje SAE 5W za SAE 10W ti zaručí při provozní teplotě motoru jeho větší "hustotu", tak tě mohu ubezpečit, že v žádném případě. Toto číslo udává minimální teplotu čerpatelnosti při teplotách pod 0C(např.10W má čerpatelnost -25C). To W znamená totiž winter. Pro pracovní teploty je důležité číslo druhé, které udává viskozitu při 100C. Např.uSAE40 je tato hodnota v rozmezí od 12,5-16,3mm/s. SAE 60 má 21,9-26,1mm/s, tedy je při 100C "hustší" než SAE 40. Pokud chceš tedy od oleje aby byl "hustší" při provozních teplotách je naprosto jedno jaké je číslo první, ale to druhé musí být vyšší než u produktu, který chceš nahradit.
Doufám, že jsem to napsal alespoň trochu srozumitelně :D .[/quote]

chápu, vím o čem je řeč, měl jsem na mysli to druhé číslo v indexu, on má v autě 30 já psal 40

Napsal: pát 17.02.2006 11:57
od Sandál
tmm píše:
Sandál píše:bylo to zapříčiněno nalitím SLX


Muzes to prosim te upresnit?
Nalils tam SLX a co se stalo?


já ne :-)), zákazník, chovalo se to stejně jako ty popisuješ ( doufám)

Napsal: pát 17.02.2006 13:03
od tmm
Sandál píše:já ne :-)), zákazník, chovalo se to stejně jako ty popisuješ ( doufám)


A pricina byla, ze tam nalil SLX? Jak by se tomhlo stat? :-)

Napsal: pát 17.02.2006 19:29
od major
tmm píše:No, v Autecu rikaji, ze 5-30 je standard, ktery do 325i spravne patri. Vyslovne jsem se na to ptal.
Ano, projevuje se to pouze pri extremne zahratem motoru (kolona).
Nevěř na duchy a ber techniky z Autecu s velkou rezervou. V roce 2000 jsem měl možnost je školit a někteří jsou dost velké lopaty. Bohužel všeobecně vědomosti čs automechaniků o problematice olejů, jsou na dost mizerné úrovni :? .
Primárně je pro tento motor (325i) určen olej SAE 0W-40 jako druhá alternativa je SAE 5W-40 a až jako třetí SAE 5W-30. Věř mi, opravdu nemám potřebu ti lhát.
Pokud se tedy nejedná o mechanickou závadu, záměna oleje za třídu SAE 0W-40 či 5W-40 by to měla vyřešit.
Jinak k oleji Castrol SLX Longlife. Jedná se o olej třídy SAE 0W-30, který má sníženou HTHS viskozitu (udává tlouš?ku mazacího filmu při 150 C), tedy menší než je minimálních 3,5mPa.s u ostaních olejů . Tyto oleje jsou určené pouze do motorů které jsou na tyto snížené HTHS viskozity konstruovány (cca od 2002) a rozhodně nepatří do motoru vozu 540i z 98r.

Napsal: pát 17.02.2006 21:42
od tmm
[quote="majorPrimárně je pro tento motor (325i) určen olej SAE 0W-40 jako druhá alternativa je SAE 5W-40 a až jako třetí SAE 5W-30[/quote]

Diky za vycerpavajici informace :-)
Mohu se jeste zeptat, zda mas nejaky nazor na hodnoty tlaku oleje, ktere se namerili? Vypada to jako prilis nizke nebo standard?

Napsal: sob 18.02.2006 03:59
od major
tmm píše:[Diky za vycerpavajici informace :-)
Mohu se jeste zeptat, zda mas nejaky nazor na hodnoty tlaku oleje, ktere se namerili? Vypada to jako prilis nizke nebo standard?
Už jsem se po tom pídil, ale zatím jsem nezjistil jaké jsou rozsahy prac. tlaků olejového systému v tvém motoru. Takže sry.