Stránka 1 z 2

Napsal: pon 26.12.2005 10:50
od Hurdy
Budu měnit poprvé olej ve sve 325td a zajimalo by mě jestli je nutné proplachovat motor.podle knihy prý jo zvláš? u td a tds.Jo mám tam plnou syntetiku.Jaký na to máte názor.Dík

Napsal: pon 26.12.2005 11:11
od pepino22
Ahoj,myslím že není na škodu tam ten proplachovací olej dát,ale já mám taky 325td a ještě jsem to nedělal a je to v pohodě.Měl jsem taky plnou sintetiku,ale přešel jsem na polosintetiku a stačí to.

Napsal: pon 26.12.2005 12:42
od Marek-is
Ja bych doporucoval prevarenou vodu....Ne ted vazne..neni to tak nutne ono nekdy staci uz kdyz zmenis olej...

Napsal: pon 26.12.2005 13:47
od dargon
Marek-is píše:Ja bych doporucoval prevarenou vodu....Ne ted vazne..neni to tak nutne ono nekdy staci uz kdyz zmenis olej...


jo a jeste pouzit pro dokonale cisteni nejaky odmastovac :lol:

Napsal: pon 26.12.2005 13:50
od lupik
stejně, když to proleješ tim olejem, tak se nedostane všude, jedině že vyměníš náplň, vobjedeš blok a vypustíš jí :D a je propláchnuto :D ale proplachování motoru by mě nikdy nenapadlo 8)

Napsal: pon 26.12.2005 15:18
od Marek-is
dargon píše:
Marek-is píše:Ja bych doporucoval prevarenou vodu....Ne ted vazne..neni to tak nutne ono nekdy staci uz kdyz zmenis olej...


jo a jeste pouzit pro dokonale cisteni nejaky odmastovac :lol:
4ze 5ti Umycek doporucuji JAR :D

Napsal: pon 26.12.2005 15:44
od George_D
Včera jsem u kámoše servismana viděl hezkej způsob. Ohřál motor na VW vylil olej, nalil naftu, nechal 2-3min kvrdlat(TDI) a pak to vylil a nalil novej olej. Prej se to dělá, já to viděl poprvé :?

Napsal: pon 26.12.2005 18:34
od Marek-is
8O 8O 8O

Napsal: pon 26.12.2005 19:19
od dargon
chudak :roll:

Napsal: pon 26.12.2005 21:31
od Tatros
:( Pravděpodobně nanávidí naftový motory :!:

Napsal: pon 26.12.2005 22:34
od lupik
hmmm, cool 8)

Napsal: pon 26.12.2005 22:37
od DC
zejtra zkusim motor naládovat nějakym proplachovacím bazmekem, jelikož olej v něm od předchozího majitele je už opravdu vošklivej

pak dam vědět jak to dopadlo :)

Napsal: pon 26.12.2005 23:02
od Speedy
Jo, zkuste tam nacpat brykety :-D

Napsal: úte 27.12.2005 06:41
od MIKI
Speedy píše:Jo, zkuste tam nacpat brykety :-D


a jeste se do nej vychcat... :rock:

Napsal: úte 27.12.2005 09:21
od Hurdy
Tak hele chtěl jsem tady zahajit nějakou seriozní diskusi a zatim to vypadá na nějaké pubertální keci vzpamatujte se :roll: pokud k tomuto tématu nemáte co říct tak se laskavě zdržte těch dementních komentářů.

Napsal: úte 27.12.2005 23:37
od aggama
Výplachový olej používám při každé výměně oleje. Jak v E36 tak v Hondě. Nevidím důvod proč ho nepoužít...Při jeho vypuštění se z motoru vyplaví ještě docela dost černého bordelu. Obě auta mi šlapou výborně... Můžu to jen doporučit...to? moje zkušenost.
Jinak postup: vypustit zahřátej olej , nalít výplachovej, nechat pár minut běžet na volnoběh a vypustit. Pak samozřejmě vyměnit filtr....
Pokud má někdo nějaké negativní zkušenosti rásd si je poslechnu.
Jinak litr toho oleje stojí cca 50kč...

Napsal: stř 28.12.2005 11:41
od Hurdy
Mužeš mi říct jaká je to značka toho výplachového oleje.

Napsal: stř 28.12.2005 16:29
od major
Hurdy píše:Tak hele chtěl jsem tady zahajit nějakou seriozní diskusi a zatim to vypadá na nějaké pubertální keci vzpamatujte se :roll: pokud k tomuto tématu nemáte co říct tak se laskavě zdržte těch dementních komentářů.
Hurdy klid, nedej na ostatní chytráky. Rozhodně ti proplach u TD a TDS doporučuji, alespoň jednou za dvě víměny udělat. Motory TD , TDS a jejich turba jsou obzláště háklivé na kvalitu oleje. Uvědomte si pánové, že turbo je zde mazáno motorovým olejem a teploty při kterých pracuje jsou z větší části provozu podstatně vyšší než ty, které olej bez problémů snese. Jak jistě víte, není problém při stálé vysoké rychlosti to turbo rozsvítit do červena což se rovná teplotám daleko přes hranici cca 200 C kdy se začínjí prakticky všechny motorové oleje odpařovat a teplotou silně degradovat. Potom je olej podstatně více náchylný k tvorbě karbonů,šlemů a usazenin. Zkuste si, vy nevěřící, sundat hadici od sání a mrkněte se jak vypadá ventil a vnitřek sání. Možná se budete divit jakej sajrajt tam objevíte, obvzláště ti co mají už něco nalítáno a stále první turbo.
Proto, kolegové, v rámci prodloužení života vašeho motoru vám opravdu všem doporučuji ten proplach občas udělat. A též nedodržovat striktně diodový varovný systém výměnných lhůt a měnit o něco dříve, obvzláště pak ti co jezdí z větší části v městském provozu.
Za účelem vyplachování kupuji ten nejlevnější motorák, jaký jsem sehnal (nějaké PARAMO za 32Kč litr stáčené ze sudu). Po vypuštění vyjetého oleje tam dám pět litrů toho čistého levného a jak tu již někdo poznamenal, objedu blok aby se olej zahřál a "nabalil" na sebe vše co nevyteklo před tím. Potom opět vypustím (pokud s toho teče stále hodně špíny, postup opakuji ještě jednou) až potom aplikuji 7lt kvalitní náplně.

Jo a ještě není na škodu občas použít nějaké to aditivum do nafty na pročištění palivového systému (např. od STP-k sehnání v Globusech) a pro přicházející nízké venkovní teploty doporučuji aplikovat vždy před tankováním nějaký přípravek "proti zamrzání MN" (spíše proti vypadávání parafínů). Sice by se měla v současné době na čerpačkáh již všude vyskytovat tzv. MN třídy F (filtrovatelnost -20C), ale ne vždy je to tak jak by mělo a rozhodně není nic příjemného ráno přijít k autu a nenastartovat protože vám parafíny ucpou palivový filtr. TOTO UPOZORNĚNÍ OBVZLÁŠTĚ PLATÍ PRO MAJITELE DIESELOVÝCH MOTORU S PŘÍMÝM VSTŘIKEM. Tyto systémy (CommonR. a PumpeD. jsou na kvalitu MN obvzláště háklivé) o nepoužívání české bionafty u těchto motorů snad hovořit nemusím.

Napsal: stř 28.12.2005 18:33
od Hurdy
Konečně slovo do pranice díky rozhodně motor propláchnu rád bych aby vydržel.

Napsal: stř 28.12.2005 18:37
od aggama
Hurdy píše:Mužeš mi říct jaká je to značka toho výplachového oleje.


používám V2 výplachový olej od parama...k sehnání na benzínkách...