Stránka 1 z 1
Napsal: stř 15.02.2006 17:10
od mufman
Ahoj,
uz vim jakej je rozdil mezi M40 a M43 a vim ze asi kazdy by si vybral M43 ale zajimalo by me jestli je ten rozdil opravdu tak velky.... tak velky ze treba M40 nebrat ani za nic.... Mam vyhlidnuty slusny M40 a nevim jestli to mam brat nebo ruce pryc... Díky
Napsal: stř 15.02.2006 19:41
od koutnyp
Heh záleží na tom kdo ho rajtuje před tebou. Jediný zásadní rozdíly jsou M43 co svíčka to cívka, težko říct jestli to je přínos, M43 řetěz M40 řemen, M40 hydroštely(štelování vůle ventilů pomocí hydraulický zdvihátek). Ale obecně vzato je určitě M43 hodnocen lépe nez M40 a je spolehlivější.
Napsal: stř 15.02.2006 22:37
od error-motohanz
m43 je urcite lepsi v tom co tu bylo receno, je to celkove modernejsi motor a spotreba je taky nekde jinde....pak zalezi na stavu, cene atd....nabidce....
Napsal: čtv 16.02.2006 10:48
od Maslista
M40 dle mně nejni špatná volba pokud je v kondici.. ale jak už tu bylo několikrát M43 je modernější, má menší spotřebu a nepatrně vyšší výkon. Nadruhou stranu je ale asi o 200kg těžní (tím netvrdím, že je motor těžší, ale auto jako celek)
co se výkonů M40 1,8i týče.. nejni to zase žádná katastrofa.. protože co by potom byly 320i, 325td, 325tds,.. s těmito motory vklidu drží m40 krok, a? už se to někomu líbí nebo né.. a malá perla na závěr.. souboj X5 3,0d (řídil kamarád)versus 318i m40 v táhlém stoupání dopadl výtězstím pro m40

a to myslím není zase tak špatné
Napsal: čtv 16.02.2006 11:30
od RuDoSh
Maslista píše:.. a malá perla na závěr.. souboj X5 3,0d (řídil kamarád)versus 318i m40 v táhlém stoupání dopadl výtězstím pro m40

a to myslím není zase tak špatné
a ted tu o Karkulce....

Napsal: čtv 16.02.2006 11:51
od Huska
nemusíš se toho vůbec bát. Osobně jsem jezdil s oběma motory.
M40 raději po koupi vyměnit řemen a pokud není tento motor zhuntovaný tak v něm nevidím problém (jen že mu chybí "dva robotníci":-) )
M43 je novější spotřeba o kapánek menší, ale vzhledem k tomu že jsem porovnával auta M40 najeto 160tis (dle servisky) a M43 250tis (podle stavu i víc) tak jela M40 o poznání líp. Takže bych se zaměřil na stav auta individuálně kus od kusu a pokud by jsi měl na výběr srovnatelné tak vem M43.
Napsal: čtv 16.02.2006 12:11
od patras
RuDoSh píše:Maslista píše:.. a malá perla na závěr.. souboj X5 3,0d (řídil kamarád)versus 318i m40 v táhlém stoupání dopadl výtězstím pro m40

a to myslím není zase tak špatné
a ted tu o Karkulce....

spesl for ju
http://jokes.kropes.cz/index.php-showid=152.htm
Napsal: čtv 16.02.2006 12:53
od major
Pánové, hlavní problém motoru M40 je zvolený pohon vačky řemenem a hlavně systém mazání vačkového hřídele. V době vzniku tohoto motoru (druhá polovina 80tých let.min.století) nebyli k dispozici oleje s dostatečným obsahem aditiv proti tvobě úsad. Proto docházelo často i při dodržování výměnných lhůt k postupnému zanášení olejové sprchy nad vačkou a posléze k jejímu ucpání. Poté se vačka mazala již jen broděním v olejové lázni , což bylo u takto na svou dobu výkonného motoru, značně nedostačující. Kvalitnější oleje přišli až koncem první poloviny 90tých let. Proto vozidla , která měla již v té době za sebou značnou porci km měli problémy s opotřebovanou vačkou. Můžou se najít vyjímky u vozidel, kde se majitel o motor příkladně staral a výměny prováděl dříve než bylo předepsáno. V současnosti, při používání moderních olejů by se tento problém již vyskytovat neměl. Pokud tedy kupujete vozidlo s tímto motorem, rozhodně doporučuji sundat ventilové víko a alespoň vizuelně zkontrolovat stav jednotlivých vaček hřídele. Pokud jsou OK (nejeví známky opotřebení) nevidím v koupi auta s tímto motorem problém. Mnoho vaček bylo totiž postupem času v těchto motorech již vyměněno za nové. Mě samotného tento problém potkal také na mém prvním BMW e30. Po výměně vačky motor jezdil znovu jako za mlada a jezdí do dnes. Jediná věc je potom vyměnit rozvodový řemen a dodržovat interval jeho výměny, ale spíše ho trochu zkrátit. O včasné výměně oleje se snad zmiňovat nemusím. Pro člověka, který motorům moc nehoví ale doporučuji sáhnout spíše po M43.
Napsal: čtv 16.02.2006 22:01
od ajfel
u te M40 doporucuju po sundani vika nastartovat a mrknout, jak maze sprcha ....
(ale jenom chvili, pak to zacne desne cakat
na mem aute byly 3 diry ucpane
sprchu mam novou ... na jare bude i zbytek .. tesim se na to
petr