Stránka 1 z 1
Napsal: úte 14.03.2006 19:12
od marthyn
Zdravím...
Zajímaly by mně jenom zvěsti o klesající spotřebě při používání paliva s vysokým obsahem oktanu.Mám namysly Shell WPower, Aral Plus nebo jak se ty zázraky vůbec menují-má to něco okolo 100 oktanů. Je mi jasný, že to výkon nezvýší, ale prej se ty koruny navíc při tankování mnohonásobně vrátí na spotřebě....?
Váš názor, zkušenosti............
PS: Mám 1.8i a jezdím převážně město a kratší vzdálennosti, takže by se mi nějaká úspora hodila.
Napsal: úte 14.03.2006 19:21
od stealth
zaznamenal jsem po 3 plnych nadrzich v-poweru racing uplne stejnou sportebu jako pri v-poweru 95 ...

Napsal: stř 15.03.2006 00:45
od mitch330i
marthyn píše:Zdravím...
Zajímaly by mně jenom zvěsti o klesající spotřebě při používání paliva s vysokým obsahem oktanu.Mám namysly Shell WPower, Aral Plus nebo jak se ty zázraky vůbec menují-má to něco okolo 100 oktanů. Je mi jasný, že to výkon nezvýší, ale prej se ty koruny navíc při tankování mnohonásobně vrátí na spotřebě....?
Váš názor, zkušenosti............
PS: Mám 1.8i a jezdím převážně město a kratší vzdálennosti, takže by se mi nějaká úspora hodila.
To teda nemas pravdu, vykon se ti urcite zvedne, ale spotrubu budes mit stejnou. Ja jsem daval do 330i racing a jelo to lepe, ale pokud davam 95 nebo 98 tak spotreba je stejna ale jedu hure
Napsal: stř 15.03.2006 01:13
od CharlitoCZ
výkon se nezvedne, je pouze nižší pokud je palivo špatný, pokud ne a 95tka je pro auto psaná a to co tam leješ má opravdu 95oktanů, tak se ti výkon nezvedne, protože je motor a jednotka konfigurovaná na určitou hladinu (teď nevim jestli klepání nebo čeho), je tam nějaký čidlo který podle oktanů určí co a jak, ale to nereaguje na větší množství
- no to jsem se do toho zamotal

, ale výkon se ti nezvedne...
V power má rozdíl jen v tom, že jsou v něm složky určený k pročištění...
Napsal: stř 15.03.2006 06:52
od chrompacket
Napsal: stř 15.03.2006 09:01
od Hanz
chrompacket píše:způsobuje rychlejší hoření tohoto benzinu, tzn, že i rychlejší pohyb pístu...k tomu se musí však přizpůsobit samozřejmě předstih zážehu což u těchto typů motorů se děje automaticky podle snímače polohy pístu...což je u BMW halův snímač na ozubeném kole na řemenici od kliky.

kdyz radim, tak alespon neco co je pravda... oktanove cislo udava ODOLNOST PROTI VZNIKU DETONACNIHO HORENI... k tomu je na bloku CIDLO KLEPANI, ktere prave ridi ten predstih...
Napsal: stř 15.03.2006 09:57
od castro
Napsal: stř 15.03.2006 11:07
od petr269
No já někde čet,že motory BMW jsou docela citlivé na druh benzínu.Čím vyšší okt.číslo tím menší spotřeba (řádově v dcl).
Jinak co psal Huska v tom příspěvku co je tu odkaz,tak mám taky takovou zkušenost,že spíš lépe táhne odspodu.A vždy si koupím min. 98 nebo podle toho co je to za benzínku,když jedu delší trasu.A ta spotřeba je rozdíl cca 0,5-0,7l.Hlavně je to živější.
Napsal: čtv 16.03.2006 15:42
od Raptor1
chrompacket píše:benzín s vyšším oktanovým číslem není jen tak pro srandu....je jasné, že vyšší procento oktanového čísla ve V Power Racing je to dle výrobce 99,7%..způsobuje rychlejší hoření tohoto benzinu, tzn, že i rychlejší pohyb pístu...k tomu se musí však přizpůsobit samozřejmě předstih zážehu což u těchto typů motorů se děje automaticky podle snímače polohy pístu...což je u BMW halův snímač na ozubeném kole na řemenici od kliky. ŘJ pozná, že je nalitý lepší benzín a všechno přizbůsobí automaticky. tzn. že se ti určitě zvedne průžnost motoru díky tomuto lepšímu hoření benzínu. S výkonem to bude určitě taky lepší, ale nemůžeme počítat s nárustem několika KW...je to spíše o průžnosti tzn. krout. momentu.
Já osobně doporučuju s vlastních zkušenosti použití V-Power 95...beru jej do všech aut a má seper čistící účinky díky čistícím aditivům v něm přidaných.

Tak jako u tohoto příspěvku už jsem se dlooouho nezasmál!
Termín "vyšší procento oktanového čísla" je dobrej, takovej vědeckej. Rychlejší hoření benzínu s vyšším OČ... Hm, taky dobrý. A co když ti řeknu, že benzín s vyšším OČ hoří poněkud POMALEJI, než benzín nízkooktanový. To je, co? Je to dáno právě antidetonačními přísadami, jejichž přítomnost hoření poněkud (i když ne významně) zpomaluje.
Takže pokud je oktanový požadavek motoru uspokojen stávajícím palivem, nemá význam používat benzín z vyšším OČ. Maximálně může být menší benefit z čistějšího spalování, ale to je dáno jinými složkami paliva, než jsou antidetonační aditiva. Nakonec to je podstatou V-Poweru 95 - standardní OČ, ale čistější spalování.
Napsal: čtv 16.03.2006 22:28
od bavo
chrompacket píše:benzín s vyšším oktanovým číslem není jen tak pro srandu....je jasné, že vyšší procento oktanového čísla ve V Power Racing je to dle výrobce 99,7%..způsobuje rychlejší hoření tohoto benzinu, tzn, že i rychlejší pohyb pístu...k tomu se musí však přizpůsobit samozřejmě předstih zážehu což u těchto typů motorů se děje automaticky podle snímače polohy pístu...což je u BMW halův snímač na ozubeném kole na řemenici od kliky. ŘJ pozná, že je nalitý lepší benzín a všechno přizbůsobí automaticky. tzn. že se ti určitě zvedne průžnost motoru díky tomuto lepšímu hoření benzínu. S výkonem to bude určitě taky lepší, ale nemůžeme počítat s nárustem několika KW...je to spíše o průžnosti tzn. krout. momentu.
Já osobně doporučuju s vlastních zkušenosti použití V-Power 95...beru jej do všech aut a má seper čistící účinky díky čistícím aditivům v něm přidaných.

s radama opatrně,teď jsou z toho všichni takhle:

Napsal: pát 17.03.2006 00:16
od castro
Napsal: pát 17.03.2006 06:52
od chrompacket
PARDON PÁNI INŽENÝŘI
Co je to oktanové číslo – je to poměrná hodnota, která slouží k určení antidetonační hodnoty paliva. Měřící postup je dán normou a nepřipouští se jakákoliv tolerance oktanové hodnoty vyráběného benzínu směrem dolů. Zjiš?uje se dvěma metodami: motorovou metodou (MM nebo F - 2) a výzkumnou metodou (VM nebo F - 1), z nich vyplývá tzv. silniční číslo paliva (SOČ). Rozdíl oktanových čísel mezi VM a MM se nazývá citlivost paliva, s rostoucí citlivostí paliva se zvyšuje odolnost proti detonacím v nízkých otáčkách motoru. SOČ je provozní oktanové číslo, při němž motor za provozu neklepe. SOČ nejlépe udává vliv provozních podmínek na činnost motoru.
Zjiš?ování oktanové hodnoty paliva se provádí srovnávacím měřením na speciálním jednoválcovém motoru s měnitelným kompresním poměrem za chodu motoru, kde se nejdříve sejme křivka kompresních poměrů, při kterých začíná docházet k detonacím na základě zkušebního paliva, které se skládá z izooktanu (okt. č. 100) a n – heptanu (okt. č. 0). Procentuální poměr těchto látek udává výsledné oktanové číslo směsi. Hledá se tedy hodnota kompresního poměru, při které začne benzín ve zkušebním motoru detonovat a podle srovnávací tabulky, získané měřením ze směsi izooktanu a n – heptanu, se určí oktanové číslo benzínu. Potom se kontroluje i citlivost paliva a oktanové číslo lehké části do 100? C, charakterizující sklon benzínu k detonacím při akceleraci. Takto se zjiš?uje antidetonační odolnost paliva výzkumnou metodou. Motorová metoda bere vliv konkrétních motorů a provozní podmínky a hodnoty takto získané jsou asi o 10 jednotek nižší. Silniční oktanové číslo se vypočítá podle vzorce:
SOČ = 0,54 VM + 0,46 MM
Označování paliv je normalizováno a musí vždy obsahovat oktanové číslo, udává se číslo zjištěné VM. Největší vliv na oktanové číslo paliva má kompresní poměr, tvar spalovacího prostoru a umístění svíčky, proto každý motor se stejným kompresním poměrem má odlišný oktanový nárok, ale u dnešních OHV a OHC motorů rozdíly nejsou velké. Ovšem pokud se hodnota kompresního poměru blíží kritické hranici, mohou i malé úsady v kompresním prostoru detonace způsobovat. Obecně platí, že pro benzín do 90 – 91 okt. se používá kompresní poměr 8,5 – 8,8 : 1, pro 95 – 96 okt. do 10 – 10,5 : 1 a nad tuto hodnotu již palivo o okt. č. 98 – 101. Rozptyl oktanových čísel, které udávám, je dán plusovými tolerancemi díky přidaným aditivům, Shell V-Power 99 Racing má skutečnou oktanovou hodnotu vždy 100 a vyšší.
Shell V-Power 99 Racing – jedná se o tzv. třísložkový benzín, kde dvě hlavní složky jsou uhlovodíky s rozdílnými parametry, jejich poměrem se určuje základní vlastnost paliva. Třetí složka je aditivum, které zajiš?uje oktanové číslo a všechny výše popsané čistící a ochranné funkce. K prvním dvěma složkám – jeden typ speciálně vyrobeného uhlovodíku má vysokou teplotu, ale nízkou rychlost hoření, u druhé složky je tomu naopak. Na základě rozsáhlých zkoušek se zvolil určitý poměr těchto složek, který je pro silniční vozidla optimální. Je jasné, že takový benzín je vhodný do motorů s vysokým litrovým výkonem a motorů přeplňovaných a to nejen cenou. Podle testů na brzdě v ÚSMD ve vozidle Suzuki Liana vzrostl výkon podle otáček mezi 0,1 a 2,6%, ovšem nešlo o vozidlo na vysokooktanový benzín určené a tak i výsledky nemohly být lepší (nízký kompresní poměr). Podle mého názoru nemá význam tento benzín u běžných cestovních vozů používat, vlastností paliva se nevyužije.
Napsal: pát 17.03.2006 10:10
od JaraX
Podle mě se V-power (ne racing) určitě vyplatí, spotřeba jde dolů a čístí motor, doporučuju si pročíst předchozí diskuzi, při použítí V-poweru racing 99+ v motorech na 95oktanů může dojít i ke snížení výkonu oproti normálnímu benzínu, vyzkoušeno.
Napsal: pát 17.03.2006 10:53
od Raptor1
Pan Chrompacket (on asi opravdu není inženýr) nás právě všechny přesvědčil o tom, že umí používat pravé tlačítko myši s funkcemi Copy a Paste.
Jeho poslední příspěvek má výrazně lepší češtinu, než jeho předtím psané bláboly. O odborné úrovni ani nemluvím. Mohl si tedy všimnout (kdyby si alespoň přečetl, co sem nakopíroval), že oktanové číslo je bezrozměrná veličina, která se rozhodně nevyjadřuje v procentech, jak psal předtím. Je to pěkná pitomost, ale na tu s "rychlejším pohybem pístu" nemá...

Napsal: úte 21.03.2006 08:50
od George_D
No já už přes 3 měsíce jezdim na Natural 98 a s klidem mohu říci, že kdybych tankoval Natural 95 tak mě to stojí uplně stejně, takže se asi vyplatí tankovat lepší benzín. Určitě šla dolu spotřeba a zlepšila se dynamika motoru
