Stránka 1 z 3
Napsal: čtv 14.12.2006 22:04
od Dave
Dnes jsem natankoval plnou (dojezd asi 40 km) u Shell (95 V-Power). Po ujetí cca 5 km se mi začala divně chovat ručička aktuální spotřeby a zvuk motoru se mi taky vůbec nelíbí!
Vždycky když dobržďuji (na spojku nebo i vyřazeno) tak od 30 do 0 km/h mi vyletí ručička k 10l/100 čím je auto pomalejší tím víc k těm 10l
I spotřeba je asi o 30 % vyšší. Nevím jestli to souvisí s tím natankováním, někde na vesnici bych si řekl že je benzín naředěný nějakým sviňstvem nebo je to náhoda že to začalo dělat zrovna po natankování. Jak něco najedu hned budu postupně dotankovávat nějaký 100 oktanový benál a snad to pomůže.
Doufám, že to bude nějaká pikačovina nebo nějaké čidlo.
Za jakékoliv rady díky a nápady díky. Auto viz popisek
Napsal: čtv 14.12.2006 22:58
od coupe328
no nedavno bylo neco o spatne dodavce ceske rafinerske..mimochodem i na schell...zkusil bych se po tom pidit,zda ta pumpa nepatri mezi vyvolene...
Napsal: pát 15.12.2006 00:43
od z3bmw
zkontroluj si nejdřív jestli máš v poho ukostření, nebo všechny "země" , občas to blbne. Náplň bandy s tím nebude mít s největší patrností nic společného
Napsal: pát 15.12.2006 01:15
od Dave
coupe328 píše:no nedavno bylo neco o spatne dodavce ceske rafinerske..mimochodem i na schell...zkusil bych se po tom pidit,zda ta pumpa nepatri mezi vyvolene...
Jo o tom se ted dost psalo ale tahle pumpa nebyla mezi postizenymi - alespon doufam. Vecer jsem jeste jel kolem te pumpy tak jsem se stavil optat jestli nahodou nekdo nehlasil podobne problemy sle zasu musim byt vyjimka
No snad to bude jenom ta elektrika a ne nic s motorem. Zitra zkusim brnknout do servisu jestli podle priznaku poznaji kde je zakopany pes.
Napsal: pát 15.12.2006 14:13
od eko
Dave píše:Vždycky když dobržďuji (na spojku nebo i vyřazeno) tak od 30 do 0 km/h mi vyletí ručička k 10l/100 čím je auto pomalejší tím víc k těm 10l
To co popisujes je preci normalni, pri rychlejsi jizde na neutral je spotreba minimalni, cim ale jedes pomaleji, tim je aktualni spotreba vyssi a nakonec az zastavis, tak se rucicka schova uplne doprava na "nekonecno". Nebo ti snad kdyz zastavis visi rucicka na tech 10l/100km?
Dave píše:I spotřeba je asi o 30 % vyšší.
Jak jsi to za tech par kilometru mohl zjistit, ze po natankovani je spotreba o 30% vyssi? Nemas nahodou tu spotrebu vyssi od doby, co zacala byt venkovni teplota okolo 0st.C?
Napsal: pát 15.12.2006 15:13
od petto
eko píše:Dave píše:Vždycky když dobržďuji (na spojku nebo i vyřazeno) tak od 30 do 0 km/h mi vyletí ručička k 10l/100 čím je auto pomalejší tím víc k těm 10l
To co popisujes je preci normalni, pri rychlejsi jizde na neutral je spotreba minimalni, cim ale jedes pomaleji, tim je aktualni spotreba vyssi a nakonec az zastavis, tak se rucicka schova uplne doprava na "nekonecno". Nebo ti snad kdyz zastavis visi rucicka na tech 10l/100km?
Dave píše:I spotřeba je asi o 30 % vyšší.
Jak jsi to za tech par kilometru mohl zjistit, ze po natankovani je spotreba o 30% vyssi? Nemas nahodou tu spotrebu vyssi od doby, co zacala byt venkovni teplota okolo 0st.C?
tyk se mi to zdá být normální...čím pomaleji tím větší spotřeba...a je to logický

Napsal: pát 15.12.2006 15:31
od _peper
Když jedu pomalu z kopce třeba na dvojku bez plynu, spotřeba je kolem cca 10l i když dám za tři nezlepší se to. Takže bych to jako problém neviděl.
Napsal: pát 15.12.2006 15:34
od petto
_peper píše:Když jedu pomalu z kopce třeba na dvojku bez plynu, spotřeba je kolem cca 10l i když dám za tři nezlepší se to. Takže bych to jako problém neviděl.
tak to je zase problém dle mě...když jedeš se zařazenym kvaltem z kopce bez plynu, tak by spotřeba měla bejt 0!!! a ne kolem 10....takže tady bych chybu viděl

Napsal: pát 15.12.2006 17:34
od _peper
Ale ten motor, přece musí nějak brzdit ne?
Napsal: pát 15.12.2006 17:51
od Rubini
No popisujes to dost zevrubne, napis bliz v jakejch otackach a tak podobne.
Jestlize jedes na neutron tak spotrba bude zavisla na rychlosti. cim min pojedes tim vyssi. Kdyz jedu krokem tak uz je za rohem. Spotreba se prece pocita z okamzity rychlosti. kdyz stojis tak je spotreba nekonecne vysoka. Jestli nemas rucicku za rohem, tak to je problem. No a kdyz jedes se zarazenym kvaltem, tak si jednotka ridi otacky pri kterych vypina privod paliva a hysterezi pri kterych zase zapne.
Kdyz jedu z kopce na 2 tak pred vypnutim me to ukazuje 15 na 100 (cca 15km/hod). Na petku pri tech otackach cca 4,5l/100km. (50km/hod.) (2.5 M50).
Napsal: pát 15.12.2006 17:56
od DAVe_1
petto píše:_peper píše:Když jedu pomalu z kopce třeba na dvojku bez plynu, spotřeba je kolem cca 10l i když dám za tři nezlepší se to. Takže bych to jako problém neviděl.
tak to je zase problém dle mě...když jedeš se zařazenym kvaltem z kopce bez plynu, tak by spotřeba měla bejt 0!!! a ne kolem 10....takže tady bych chybu viděl

jj z kopce s kvaltem a bez plynu...nulova spotreba

Napsal: pát 15.12.2006 18:28
od _peper
Rubini píše: Kdyz jedu z kopce na 2 tak pred vypnutim me to ukazuje 15 na 100 (cca 15km/hod). Na petku pri tech otackach cca 4,5l/100km. (50km/hod.) (2.5 M50).
Jak pise Rubini, tak mi to taky dělá.
Napsal: pát 15.12.2006 19:19
od Tuning
u většiny aut ať je to ropák nebo benzin je to tak, že při jízdě třeba z kopce při zařazeném kvaltu bez plynu je vždy spotřeba 0!!!Ale při tom samém ovšem bez kvaltu je vždycky nějaká spotřeba!
Napsal: pát 15.12.2006 19:46
od petto
Tuning píše:u většiny aut ať je to ropák nebo benzin je to tak, že při jízdě třeba z kopce při zařazeném kvaltu bez plynu je vždy spotřeba 0!!!Ale při tom samém ovšem bez kvaltu je vždycky nějaká spotřeba!
jo a když jedeš s kvaltem z kopce a ukazuje ti to kolem 10 nebo kolik ste psali tak musíte začít hledat chybu...

Napsal: pát 15.12.2006 23:48
od JaraX
eko píše:Dave píše:Vždycky když dobržďuji (na spojku nebo i vyřazeno) tak od 30 do 0 km/h mi vyletí ručička k 10l/100 čím je auto pomalejší tím víc k těm 10l
To co popisujes je preci normalni, pri rychlejsi jizde na neutral je spotreba minimalni, cim ale jedes pomaleji, tim je aktualni spotreba vyssi a nakonec az zastavis, tak se rucicka schova uplne doprava na "nekonecno". Nebo ti snad kdyz zastavis visi rucicka na tech 10l/100km?
tak je to u E36 u e46 myslím do nekonečna nejde.
Napsal: sob 16.12.2006 00:00
od petto
vím že u novějších octávek (rozumějte né ůplně prvních z roku 97) se při zastavení začla spotřeba přepočítávat na hodiny

Napsal: sob 16.12.2006 00:14
od JaraX
petto píše:vím že u novějších octávek (rozumějte né ůplně prvních z roku 97) se při zastavení začla spotřeba přepočítávat na hodiny

a nebyla to zbývající výdrž motoru v hodinách?

Napsal: sob 16.12.2006 00:17
od petto
Napsal: sob 16.12.2006 12:58
od porsacek
Byla to spotreba v litrech za hodinu .
Napsal: sob 16.12.2006 13:15
od Dave
petto píše:eko píše:Dave píše:Vždycky když dobržďuji (na spojku nebo i vyřazeno) tak od 30 do 0 km/h mi vyletí ručička k 10l/100 čím je auto pomalejší tím víc k těm 10l
To co popisujes je preci normalni, pri rychlejsi jizde na neutral je spotreba minimalni, cim ale jedes pomaleji, tim je aktualni spotreba vyssi a nakonec az zastavis, tak se rucicka schova uplne doprava na "nekonecno". Nebo ti snad kdyz zastavis visi rucicka na tech 10l/100km?
Dave píše:I spotřeba je asi o 30 % vyšší.
Jak jsi to za tech par kilometru mohl zjistit, ze po natankovani je spotreba o 30% vyssi? Nemas nahodou tu spotrebu vyssi od doby, co zacala byt venkovni teplota okolo 0st.C?
tyk se mi to zdá být normální...čím pomaleji tím větší spotřeba...a je to logický

To logické je, že čím pomaleji tím vyšší spotřeba na km ale už není když se poposunuji z kopce nebo dokonce stojím a mám vyřazeno a ručička z ničeho nic brnkne na 10l a potom zase k 0!
Snad nezačínám být paranoidní a nevidím věci které nejsou

Jenom se mi zdá, že mi to tak nedělalo. Jinak ta spotřeba se už vrátila k normálu. Když jsem to popisoval v Renocaru tak říkali že to může být nějaký ventil nebo klapka který prostě pouští benzín když nemá nebo lambda sonda - ale spíš jenom hádal.