Stránka 1 z 1

Napsal: úte 26.12.2006 23:42
od Jarek
Potřebuju radu ,když řadím 5ku tak tam jde docela ztuha (asi tak 2/3 síly jako zpátečka). Navíc se mi nevrací po vyřazení 5ky řadička do výchozí polohy neutrálu a zůstane viset pod 5kou. Do výchozí polohy se vrátí až po zařazení a vyřazení zpátečky. Se změnou teploty oleje v přev. se to zlepšuje, ale nikdy to není OK :? . Meziplyn na to nemá žádný vliv.

Prvně sem myslel ,že je to problém co se tu řešil "100x" a to vůle u řadičky a v táhle do převodovky.
-Táhlo (tu tyčku sem vyměnil) a při tom sem zjistil ,že chyba s 5kou je přímo v převodovce - simuloval sem řazení přímo na tom kolíku co trčí z převodovky a 5ka jde špatně 8O .
-Olej sem vyměnil (orig. převoďák koupený u BMW) - beze změny
-Teď sem zkusil aditivum do oleje Wurth - beze změny
Vratná pružina co je v přev. na udržení středový polohy řadičky je podle mě OK, protože levá polovina řazení (R,1,2,3,4) se chová úplně normálně...
Jo a auto má najeto 200tis.Km a problém to dělá tak 2tis.Km.

:?: Na přev. sou nějaký šrouby (hlavu maj vnější hvězdička).Je to nějaký seřizování ve fabrice??
Nevíte někdo něco co s tím??? :?: Mě už nic nanapadá....

Napsal: pát 29.12.2006 14:27
od Miketak
Tak to čumím že e46 má tyhle problémy taky. Jinak mám pstejný problém a už se to tu řešilo s tím že problém je nejspíš v převodovce uvnitř tak nevím

Napsal: pát 29.12.2006 17:45
od Jarek
No, tak to že je KO si už teď taky začínám myslet :cry: , protože sem zkusil asi vše co se pro ní dá z venčí udělat.
Rozdělávat skříň se nikomu moc nechce - nejasnej výsledek, moc práce. Takže asi pro jinou na vrakoviště (jen doufám že nebude ještě horší) :roll:

Napsal: pát 29.12.2006 17:51
od Koby
hele dělá ti to i když je to auto zahřátý?
Mě to dělá taky, ale po 2km to přestane a dělá to jenom ted v zimě. zatim mi řikaj že to je olejem v převodovce. Ale rychlosti dou řadit všechny uplně lehce.

Napsal: pát 29.12.2006 18:08
od Jarek
Když je to studený tak je to nejhorší (když dám za 5 tak se nevrátí ani když dám zpátečku) :( Pokud tam 5tku od vyjetí nedám tak je vše OK.
Když je ohřátý tak se většinou z 5tky vrátí do správný polohy tak do 15min. řazení různých kvaltů 1-4 (město) :?

Už sem si docela zvykl na to kde mám hledat 3ku (i když mě to rozčiluje), ale pokud náhodou jede někdo jinej (výjmečně) tak je to katastrofa...

Napsal: pát 29.12.2006 18:17
od Speedy
Na srovnání řadičky josu tam myslím pružinky 3 a ta na 5tce je asi zasekla nebo tak něco. SPíš bych tu převodovku nechal rozdělat a opravit, pokud nemá další vadu.

Napsal: pát 29.12.2006 18:29
od Jarek
Speedy píše:Na srovnání řadičky josu tam myslím pružinky 3 a ta na 5tce je asi zasekla nebo tak něco. SPíš bych tu převodovku nechal rozdělat a opravit, pokud nemá další vadu.


Můžeš mi pls napsat který čísla dílů z obrázku :
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15
bych měl nakoupit (klidně radši víc než míň) ať to mechanik nemá rozdělaný týden...to by asi mě přerazil :lol:
Dík

Napsal: pát 29.12.2006 19:24
od jordeeman
Koby píše:hele dělá ti to i když je to auto zahřátý?
Mě to dělá taky, ale po 2km to přestane a dělá to jenom ted v zimě. zatim mi řikaj že to je olejem v převodovce. Ale rychlosti dou řadit všechny uplně lehce.


muze bejt

troska z ineho sudka ... E36 uz nemam ... ale golfika a pri radeni z 5 do 4 to proste neslo len na zoslapnutie spojky este raz (za tepla!! za studena jeste ok) ....

po vymene oleja v prevodovke vse OK

a nekde sem cet ze se ma menit po 60 000 km v prevodovkach pro vw a ktovi jakej interval odporucaju pri BMW .....

tak treba skusit vymenit

Napsal: sob 30.12.2006 11:42
od Marek-is
Taky bych to videl zacit vymenou oleje...

Napsal: sob 30.12.2006 21:48
od mara330CI
Jarek píše:Potřebuju radu ,když řadím 5ku tak tam jde docela ztuha (asi tak 2/3 síly jako zpátečka). Navíc se mi nevrací po vyřazení 5ky řadička do výchozí polohy neutrálu a zůstane viset pod 5kou. Do výchozí polohy se vrátí až po zařazení a vyřazení zpátečky. Se změnou teploty oleje v přev. se to zlepšuje, ale nikdy to není OK :? . Meziplyn na to nemá žádný vliv.

Prvně sem myslel ,že je to problém co se tu řešil "100x" a to vůle u řadičky a v táhle do převodovky.
-Táhlo (tu tyčku sem vyměnil) a při tom sem zjistil ,že chyba s 5kou je přímo v převodovce - simuloval sem řazení přímo na tom kolíku co trčí z převodovky a 5ka jde špatně 8O .
-Olej sem vyměnil (orig. převoďák koupený u BMW) - beze změny
-Teď sem zkusil aditivum do oleje Wurth - beze změny
Vratná pružina co je v přev. na udržení středový polohy řadičky je podle mě OK, protože levá polovina řazení (R,1,2,3,4) se chová úplně normálně...

:?: Na přev. sou nějaký šrouby (hlavu maj vnější hvězdička).Je to nějaký seřizování ve fabrice??
Nevíte někdo něco co s tím??? :?: Mě už nic nanapadá....


Uz jsem to tady jednou resil, protoze mam podobny problem ale jen , ze ted v zime se nevraci z 5 zpatky do neutralu nez se zahreje...
toto mi napsal SANDAL:
problém je v pouzdru v převodovce na tyči řazení , se snižující se venkovní teplotou se tento problém zhoršuje, měl jsem tuto závady na 2 autech ( 328i E46 1998 a na 528i 2000) , v zimě při - 10 C to trvalo až cca 10 km než to začalo řadit normálně, výměna oleje nepomúže,

odstranění závady : vyndat almaru, rozebrat a opatrně přestružit pouzdro na tyči řazení ( event. vyměnit - ale není to zapotřebí ) závadou je moc těsné pouzdro,

už jsem se s tím setkal na více autech, někde to dělalo nepatrně někde více, auta měly najeto od 150 000 km výš

( doufám že mluvíme o stejné závadě )