Stránka 1 z 1
Napsal: úte 06.02.2007 22:37
od Petous
Mám takovej kuriozní problém. Zjistil jsem, že si původní majitelka mého auta nechala deaktivovat airbagy spolujezdce (3) kvuli umístění dětské sedačky. Deaktivaci provedli přímo v Autecu náhradou nějakých modulů airbagu a předpínače pásů.
Nevíte někdo jak poznám kolik airbagů mám teďka funkčních?
Diagnostika hlasí že systém airbagů a předpínáčů je bez chyb, ale kolik pytlů je v systému to se z toho člověk nedozví. A řešení typu "my to za trojku rozeberem a paxe uvidí" mi nepříjde moc konstruktivní.
Díky za názory
Napsal: úte 06.02.2007 23:42
od Martinéz
navrhuju na okresce vyhlidnout malej strum nad mensim srazem a polem. rozjet se, preseknout strom predkem a jeste to mit trochu stoceny aby se povedlo par kotrmelcu. pak muzes pocitat..
sry, to neslo..
Napsal: stř 07.02.2007 17:40
od Atila
Doporucuji na sedadle spolujezdce vozit vyhradne tchyni a dale neresit.
Nicmene pokud trvas na bezpecnosti spolujezdce, tak bych s tim proste vyrazil do Autecu se zeptat.
Napsal: stř 07.02.2007 22:17
od Petous
Atila píše:nicmene pokud trvas na bezpecnosti spolujezdce, tak bych s tim proste vyrazil do Autecu se zeptat.
Tam už jsem se ptal... za 3000kč mi povědí kolik jich je funkčních...
Tak bych radši našel nějakou levnější metodu :-/
Napsal: stř 07.02.2007 22:35
od kosh
Petous píše:Atila píše:nicmene pokud trvas na bezpecnosti spolujezdce, tak bych s tim proste vyrazil do Autecu se zeptat.
Tam už jsem se ptal... za 3000kč mi povědí kolik jich je funkčních...
Tak bych radši našel nějakou levnější metodu :-/
a co klubová diagnostika?
Napsal: stř 07.02.2007 22:40
od Slid
kosh píše:Petous píše:Atila píše:nicmene pokud trvas na bezpecnosti spolujezdce, tak bych s tim proste vyrazil do Autecu se zeptat.
Tam už jsem se ptal... za 3000kč mi povědí kolik jich je funkčních...
Tak bych radši našel nějakou levnější metodu :-/
a co klubová diagnostika?
diagnostika hlásí že je vše ok, čili funkční

Napsal: čtv 08.02.2007 09:31
od P-J
Pokud deaktovaci prováděli přímo v Autecu, tak by v dokumentaci k vozidlu (kterou by si měli vést) toto mělo být uvedeno. Mělo by tedy stačit nahlídnout do papírů, což je otázka cca 10 min. Rozhodně není třeba nic rozebírat.
Napsal: čtv 08.02.2007 13:37
od Petous
P-J píše:Pokud deaktovaci prováděli přímo v Autecu, tak by v dokumentaci k vozidlu (kterou by si měli vést) toto mělo být uvedeno. Mělo by tedy stačit nahlídnout do papírů, což je otázka cca 10 min. Rozhodně není třeba nic rozebírat.
Nápad je to dobrej, bohužel ale mají v Autecu takovej bordel, že mě nejdřív tvrdili, že tam moje auto v životě nebylo, ačkoliv je v Autecu koupené a do loňského roku servisované. Pod tíhou argumentů servisní knížky a kopii několika faktur servisman nakonec dohledal auto ve své databázi, ale ouha.... První tři roky servisu auta prostě vůbec nenašel, dokonce se mu nepovedlo ani najít fakturu za opravu jejíž kopii jsem měl k dispozici.
A stejné je to i s tou deaktivací airbagů - sice mají záznam, že je deaktivovali, ale jestli je potom někdo aktivoval to bohužel v záznamech nenašli :-/
Šlo mi spíš o to, jestli to třeba není poznat tím, že bych tam někde měl právě ten modul oblbující airbagy...
Napsal: čtv 08.02.2007 19:03
od P-J
Petous píše:Šlo mi spíš o to, jestli to třeba není poznat tím, že bych tam někde měl právě ten modul oblbující airbagy...
Tam se nedává žádný modul. Deaktivuje se to přes programovací stanici (někdy se pro jistotu i odpojují konektory) a stejným způsobem se to i aktivuje. Jestli to ale dokáže i říct, které jsou deaktivované, to nevím.
Deaktivuje se to kodem, který má platnost jeden den a i nformace o této deaktivaci se přenášejí do BMW, takže by teoreticky mělo jít zjistit i bez dokumentace v Autecu, co se deaktivovalo.
Napsal: čtv 08.02.2007 21:02
od Petous
P-J píše:
Tam se nedává žádný modul. Deaktivuje se to přes programovací stanici (někdy se pro jistotu i odpojují konektory)...
Obávám se, že nemáš pravdu... Cituji z dokumentace provedených servisních prací z Autecu:
Popis zakázky: Zákazník žádá odpojení airbagu spolujezdce
1) D+M/výměna L nebo P předního bezpečnostního pásu - 10aw
2) D+M/
výměna modulu airbagu L nebo P předních dveří - 5aw
3) Deaktivace airbagu spolujezdce - 7aw
4) Kontrola testerem DIS
Bohužel nemám k dispozici výpis použitého materiálu, jinak bych si ten modul zkusil najít v ETK...
Výpis z testeru DIS provede pouze kontrolu systému jako celku a zobrazí případné chyby v jednotlivých komponentech - kolik komponentů je ale v systému poznat bohužel (prý) neumí

Napsal: čtv 08.02.2007 21:49
od P-J
Petous píše:P-J píše:
Tam se nedává žádný modul. Deaktivuje se to přes programovací stanici (někdy se pro jistotu i odpojují konektory)...
Obávám se, že nemáš pravdu... Cituji z dokumentace provedených servisních prací z Autecu:
Popis zakázky: Zákazník žádá odpojení airbagu spolujezdce
1) D+M/výměna L nebo P předního bezpečnostního pásu - 10aw
2) D+M/
výměna modulu airbagu L nebo P předních dveří - 5aw
3) Deaktivace airbagu spolujezdce - 7aw
4) Kontrola testerem DIS
Bohužel nemám k dispozici výpis použitého materiálu, jinak bych si ten modul zkusil najít v ETK...
Výpis z testeru DIS provede pouze kontrolu systému jako celku a zobrazí případné chyby v jednotlivých komponentech - kolik komponentů je ale v systému poznat bohužel (prý) neumí

Tak jak jsem to popisoval se to dělalo u X5 a je možné, že u E46 to tak být nemusí, ale vzhledem k tomu, že jsou ty auta modelově v podstatě stejně staré (o X5 by se dalo říct, že je i starší, protože používá v podstatě techniku e39), tak si myslím, že to tak bude stejně.
A k tomu účtu.. známe Autec, že..... Na programování naúčtuješ možná tak těch 7aw za deaktivaci... Podle mě se nic jiného ani nedělalo.
Ale budeme-li se držet účtu, tak není nic jednoduššího, než shodit čalounění dveří a podívat se na ten airbag fyzicky. To samé platí o airgabu v palubce. Ovšem co dělali s pásem..... maximálně tak mohli odpojit konektor pod sedadlem.....
Napsal: čtv 08.02.2007 21:55
od Miguel
Možná se pletu, ale pokud by jenom rozpojili konektory tak by diagnostika hlásila chybu..si myslim já

Napsal: čtv 08.02.2007 22:05
od P-J
Miguel píše:Možná se pletu, ale pokud by jenom rozpojili konektory tak by diagnostika hlásila chybu..si myslim já

Přečti si pořádně, co jsem napsal....
"Deaktivuje se to přes programovací stanici (někdy se pro jistotu i odpojují konektory)..."
Nikde tu o "jenom rozpojení" konektoru nic není......

Napsal: čtv 08.02.2007 22:06
od mufman
nevim jakej je rok vyroby tvy auto a nevim v jakym roce se deaktivovaly bagy. Ale budemeli vychazet z toho ze se to nedeaktivovalo ve stejnej rok jako se to auto koupilo a autec nemel ten pas x let na sklade tak bych se podival na ten pas, nekde by na nem mel bejt aspon rok vyroby. A kouknout jestli sedi ten rok vyroby s druhym pasem, rokem vyroby auta nebo rokem vymeny pasu... Pokud budou na vsech pasech stejny leta tak pasy nemenili...
Napsal: pát 09.02.2007 00:18
od Petous
P-J píše:
A k tomu účtu.. známe Autec, že..... Na programování naúčtuješ možná tak těch 7aw za deaktivaci... Podle mě se nic jiného ani nedělalo.
Hmm, taky mě to už napadlo :-/
P-J píše:Ale budeme-li se držet účtu, tak není nic jednoduššího, než shodit čalounění dveří a podívat se na ten airbag fyzicky. To samé platí o airgabu v palubce. Ovšem co dělali s pásem..... maximálně tak mohli odpojit konektor pod sedadlem.....
Pytle tam jsou, vypdaj normálně, vedou do nich dráty, ale to je tak všechno co na tom vykoukám

A když ti to deaktivovali na té X5tce, tak to jen odpálili přes DIS a stejným způsobem by to vraceli zpátky, jo ? Sem slyšel že se při deaktivaci airbagů, kterou nemůže provést majitel vozu sám (třeba klíčkem u novějších Citroenů) servis vystavuje nějakej protol o deaktivaci, na základě kterýho by si majitel měl nechat udělat poznámku do TP - probíhalo to takhle s tou X5kou?
mufman píše:nevim jakej je rok vyroby tvy auto a nevim v jakym roce se deaktivovaly bagy. Ale budemeli vychazet z toho ze se to nedeaktivovalo ve stejnej rok jako se to auto koupilo a autec nemel ten pas x let na sklade tak bych se podival na ten pas, nekde by na nem mel bejt aspon rok vyroby. A kouknout jestli sedi ten rok vyroby s druhym pasem, rokem vyroby auta nebo rokem vymeny pasu... Pokud budou na vsech pasech stejny leta tak pasy nemenili.....
To nezní špatně - ale i když zjistím, že pás je mladší, tak stejně nepoznám jestli ty pytle už zase fungujou, nebo ne...

Napsal: pát 09.02.2007 01:10
od P-J
Petous píše:A když ti to deaktivovali na té X5tce, tak to jen odpálili přes DIS a stejným způsobem by to vraceli zpátky, jo ? Sem slyšel že se při deaktivaci airbagů, kterou nemůže provést majitel vozu sám (třeba klíčkem u novějších Citroenů) servis vystavuje nějakej protol o deaktivaci, na základě kterýho by si majitel měl nechat udělat poznámku do TP - probíhalo to takhle s tou X5kou?
Už je to chvilku zpátky, takže si fakt nevzpomínám, jestli se řešilo kolem zápisu do TP.
Deaktivace funguje tak, že servis požádá zastoupení BMW o deaktivaci airbagu xxxx vozidla s VINem yyyy, která se provede dne zzzz. Na základě této informace zastoupení sdělí kód k deaktivaci, který platí ovšem pouze v tento den. Po samotné dekativaci je k dispozici protokl , který může být vytištěn.
A v tomhle už se skrývají dva potencionální problémy. 1) Donedávna byl výhradním dovozcem Autec, takže měl v podstatě neomezený přístup k vystavovaní kódů. 2) Nikde nezjistíš, zda byl protokol opravdu vytištěn a pokud byl, zda byl předán zákazníkovi. Další věc je to, že deaktivace se provádi pře programocací stanici, která je připojena do sítě a veškeré údaje o provedených programováních atd. jsou automaticky zasílany do BMW v německu. Tudíž by teoreticky měl existovat záznam (ovšem za předpokladu, že se tyto údaje archivují), že se s airbagy něco dělalo.
Psal jsi, že airbagy tam máš a zapojené jsou. Z toho je celkem jasné, že by Ti tam už jaksi něměli co rozebírat "aby se vidělo"......

Být tebou zkusím jiného prodejce BMW, nejlíp mimo prahu......

Napsal: stř 03.10.2007 19:56
od dexter
no nejjednoduchši a nejlevnější alternatíva bude asi taká,že je po jednom začneš odpojovat a mezitím otočíš klíčkem.Takže když odpojiš spolujezdcův bag a otočíš klíčkem,tak se ti musí hned zobrazit chyba bagu.Když se neukáže,je deaktivovanej.A když jo,tak ho znovu zapojíš,pro jistotu vypojiš a znovu zapojíš i ostatní a dojedeš na diagnostiku to zmáznout.Před zmazáním by ti melo diagnostikovat error všech bagu.Pak ať ti to zmáznou.Za to můžou chtít do 500kč.
Napsal: čtv 04.10.2007 10:00
od Slid
dexter: tak tohle je teda dobrá kravina

nedokážu si představit mít v autě 6x pytel a po každém odpojení pytlu jezdit na diagnostiku na smazání chyby

Ono ikdyž ten jeden zase zapojíš tak kontrolka Ti stejně svítí dále

Napsal: čtv 04.10.2007 10:11
od Petous
Řešení bylo nakonec jednodušší než sem čekal. Na obyč. diagnostice, bez origo softu to provede akorát kontrolu celýho systému bagů a hodí result buď OK, nebo chyba. Ale přes velkou diagnostiku v BMW jdou samostatně otestovat jednotlivé komponenty systému a je na ní vidět jejich případné změny, data změny atp...
Tímto způsobem jsem to nakonec vyřešil - vyšlo mě to sice na 12stovek, ale zase mám jistotu, že všechny pytle opravdu fungujou
