Stránka 1 z 1

Napsal: sob 23.06.2007 01:38
od trotl
včera jsem byl s 330D v neautorizovaném servisu na leaserové geometrii a zároveň jsem měnil pneu, před tím auto neplavalo a teď to je katastrofa. nevím vůbec proč. pneu jsem měl AVON ZZ3 255/35 R18 a te jsem dal 255/35R18 90Y RE050A BRIDGESTONE silenbloky,čepy, uložení atd jsou v pohodě, ale při půjezdu zatáčkou mám pocit, že mě prdel předběhne, ale víc to dělá do pravotočivé, průjezd není plynulej a auto se rozvlní. je dost citlivé i na koleje. uložení tlumičů nijak neklepe tak fakt nevím? mám zkusit překontrolovat geometrii přímo v BMW. Jo a dělali mi nastavení geometrie na 330i
dík moc za rady

Napsal: sob 23.06.2007 13:38
od Fikop
trotl píše:včera jsem byl s 330D v neautorizovaném servisu na leaserové geometrii a zároveň jsem měnil pneu, před tím auto neplavalo a teď to je katastrofa. nevím vůbec proč. pneu jsem měl AVON ZZ3 255/35 R18 a te jsem dal 255/35R18 90Y RE050A BRIDGESTONE silenbloky,čepy, uložení atd jsou v pohodě, ale při půjezdu zatáčkou mám pocit, že mě prdel předběhne, ale víc to dělá do pravotočivé, průjezd není plynulej a auto se rozvlní. je dost citlivé i na koleje. uložení tlumičů nijak neklepe tak fakt nevím? mám zkusit překontrolovat geometrii přímo v BMW. Jo a dělali mi nastavení geometrie na 330i
dík moc za rady


I když byla laserová nemusela být skalibrovaná neb měl špatné hodnoty, BMW je citlivé na nepřesnou geometriji...být tebou zajedu někam jinam nebo ať ti to zkusí znovu zadarmo..

Napsal: sob 23.06.2007 14:22
od starML
Laserová geometrie je velmi přesná z hlediska měření, ale celé zařízení může být blbě nastavené, nebo osoba nevyškolená. Byl jsi u toho, když to dělali ? Měnili zásadním způsobem hodnoty sbíhavosti nebo odklonu kol, máš původní a nově nastavené hodnoty ?

Takže než utratíš další peníze za kontrolu toho, co jsi už jednou zaplatil, zkontroluj :
- nahuštění pneumatik, někteří gumaři to při přezouvání přefukují na vyšší tlak, než je potřebné a pak auto plave, jak popisuješ.
- dotažení kol, pneumatická šroubovačka není úplně ideální, některé pneuservisy klidně píšou do faktury "po ujetí 100 km doporučujeme kontrolu dotažení".
- správná orientace směru otáčení pneu, některé pneu jsou na to citlivé, na boku pneu je šipka, na http://www.toppneu.cz/p302-255-35r18-90 ... idgestone/ jistou šípovitost ve středu desénu vídím
- kontrola vyvážení kol - určitě byla provedena při přezouvání? Ale mohl jsi ztratit závaží. Na elektrony se závaží nenatloukají ale lepí a pokud to mechanik blbě nebo vůbec neodmastil, závaží za pár kilometrů ztratíš.

Se všemi těmito body bych šel zpátku do servisu a zásah do seřízení bych reklamoval.

Jestli jsi dával úplně nové pneu, tak na povrchu dezénu je taková lesklá vrstva, která dokud se neojede (cca 300-500km) pneumatika klouže úplně na všem. Mě jednou při přezouvání na letní sadu dali širší gumy na předek a užší na zadek, ale to asi nebude Tvůj případ.

Nakonec zbývá ta kontrola u BMW. Podle mého je geometrie u 330i stejná jako u 330d, ale oni Tě určitě k sobě pozvou.

Napsal: sob 23.06.2007 17:00
od Vlasta
U BMW se geometrie seřizuje se závažím na předních sedačkách a v kufru (u většiny laserových stolic). Taky je dobré si vybrat servis, kde mají originál trny do otvorů v disku (přichycení za okraj ráfku není až tak přesné).

Napsal: sob 23.06.2007 21:56
od porsacek
Koukam ze nejsem sam resim to same nechal jsem udelat Geometrii u Auto UNGER na chodove a taky me to od te doby nesedi po dohadech jsem se na ne v...l a az dojedu pneu cca 5 tis km a nasadim nove necham udela geometrii nekde jinde .

Napsal: ned 24.06.2007 12:10
od srle
po neprijemnych zkusenostech s geometrii vsudemozne, rikam, ze jedine v autecu. jsou svine zlodejsky, ale geometrii mi udelali dokonale. zatim co v pneu vulkan, unger na chodove i u krotila vubec nemeli spravne hodnoty....

Napsal: pon 25.06.2007 23:33
od trotl
tak vám kluci díky moc, zatím to opravdu vypadá na tu geometrii, zítra uvidím jak to dopadne, jsem objednanej v Horimexcaru, je to sice ranec 2500, ale lepší ranec jednou než 3krát 800 a efekt oničem. uvidíme a pak dám vědět, zatím díky všem.

Napsal: pon 25.06.2007 23:50
od Vlasta
trotl píše:tak vám kluci díky moc, zatím to opravdu vypadá na tu geometrii, zítra uvidím jak to dopadne, jsem objednanej v Horimexcaru, je to sice ranec 2500, ale lepší ranec jednou než 3krát 800 a efekt oničem. uvidíme a pak dám vědět, zatím díky všem.

V Horimexu, co mě říkal technik, mají novou laserovou geometrii, co se dělá bez závaží a měřící hlavy uchycujou trnama.

Napsal: úte 26.06.2007 23:27
od trotl
Vlasta píše:
trotl píše:tak vám kluci díky moc, zatím to opravdu vypadá na tu geometrii, zítra uvidím jak to dopadne, jsem objednanej v Horimexcaru, je to sice ranec 2500, ale lepší ranec jednou než 3krát 800 a efekt oničem. uvidíme a pak dám vědět, zatím díky všem.

V Horimexu, co mě říkal technik, mají novou laserovou geometrii, co se dělá bez závaží a měřící hlavy uchycujou trnama.




Jo jo to je pravda, ale jsem smutnej, plave pořád jako prase, vše zkontrolovali, geošku udělali, ale auto plave pořád dál. nenapadá mě nic jiného než pneumatiky, nebo jestli to muže dělat stabil. podvozku, už fakt nevím. zkusím přehodit zpět staré gumy a uvidím. díky všem za ochotu kluci.

Napsal: stř 27.06.2007 08:41
od Toydolls
trotl píše:Jo jo to je pravda, ale jsem smutnej, plave pořád jako prase, vše zkontrolovali, geošku udělali, ale auto plave pořád dál. nenapadá mě nic jiného než pneumatiky, nebo jestli to muže dělat stabil. podvozku, už fakt nevím. zkusím přehodit zpět staré gumy a uvidím. díky všem za ochotu kluci.


Myslim si, ze to bude neco na podvozku. Pokud mas, hod tam na test Zimaky co to bude delat
Pripadne si brkni klidne nekam na STK, tam kdyz zajedes tak ti reknou kde co je volneho na podvozku

Dalsi moznost by mohla byt Pneu i kdyz zrovna ty co mas,ze by byli az takovy backory se me nechce verit, ale ....

Napsal: ned 01.07.2007 22:48
od trotl
tak jsem z toho už úplnej jelen. zadnígumy jsem přehodil a samozřejmě nic, tak jsem si vytahl notebook s BMW scanerem, a našel jsem chybu v cituji
"Steering angle sensor", "úhel natočení kol-senzor". byla to sporadická závada tak jsem ji odstranil a chvíly to bylo lepší, ale teď to dělá znova. předím tam byly dvě chyby a těď to hlásí jen jednu. vůbec nevím jestli to může mít spojitost nebo ne. jestli máte někdo s tímto zkušenost tak poraďte, budu rád za jakoukoli radu. přijde mi to tak že je problém udržet předek na cestě a proto se mi jevil zadek jako plavající, snad stabil. podvozku. jsem z toho už pomalu na prášky. není to tak dlouho co auto sedělo jak přibité a teď se s ním naháním po cestě

Napsal: stř 12.08.2009 10:57
od libovka
Vyřešil si to nějak s tím senzorem?Nebo nemáte někdo s tímto zkušenost?

Napsal: stř 12.08.2009 12:12
od Miguel
libovka píše:Vyřešil si to nějak s tím senzorem?Nebo nemáte někdo s tímto zkušenost?


A co by tě přesně zajmalo?

Napsal: stř 12.08.2009 18:42
od Delik
Nevim, jestli se jedna o to same, ale proste mi hrozne pluje zadek. Pneu mam Dunlop SP Sport 225/50 R 16 a na i malych nerovnostech na ceste mi to ulitava ruzne do boku a je to celkove nestabilni. Zajimave je, ze i na pricnych nerovnostech to uleti do boku. S mokrym povrchem se to vsechno jen umocnuje a uz vubec nemluvim o vyjetych kolejich, kde byla jen trocha vody.

Auto jsem nedavno kupoval, tlumice jsou takrka nove (dolozeno fakturou), ulozeni vypada byt taky v poho...

tak si uz nevim rady, co by to mohlo byt, snad jedine ten vyrovnavaci senzor... nebo nevim

Mate nekdo jeste nejake zkusenosti?

Diky

Napsal: stř 12.08.2009 18:54
od tpsenda
Ja mam taky 330d ve predu Bridgestone Pontenza RE050A 225-40-18 zadek to same ale 255-35-18 a auto sedi jako pribite. Pred tim jsem mel Dunlop SP Sport 9000 a to byly 10x horsi pneu. Rekl bych ze pneu RE050A jsou opravdu skvele. Spis bych hledal zavadu jinde, kdyz jsem hledal jake pneu koupit docetl jsem se ze tyto pneu davali v prvovyrobe i na Ferrari. Opravdu ja na tyto pneu nedam dopustit. Tak hodne zdaru a at je to naka prkotina. :D

Napsal: stř 12.08.2009 20:53
od libovka
Mám 330xi.Zahejbu volantem doprava doleva a zadek je jak ocas.Je to jak škoda 120.
Vzadu mám nové tlumiče a uložení,uložení nápravnice a silentbloky v ramenech.Vpředu komplet ramena i se silentblokama.3x dělaná geometrie.Pneu maj najeto 5000km dunlop 225/45/17 a na zimu Nokian ve stejném rozměru jako letní a dělá to na obou sadách.
Co jsem zkoušel tak E36 proti tomu sedí super.

Už nevím co dál.

Napsal: čtv 13.08.2009 10:32
od Delik
libovka píše:Mám 330xi.Zahejbu volantem doprava doleva a zadek je jak ocas.Je to jak škoda 120.
Vzadu mám nové tlumiče a uložení,uložení nápravnice a silentbloky v ramenech.Vpředu komplet ramena i se silentblokama.3x dělaná geometrie.Pneu maj najeto 5000km dunlop 225/45/17 a na zimu Nokian ve stejném rozměru jako letní a dělá to na obou sadách.
Co jsem zkoušel tak E36 proti tomu sedí super.

Už nevím co dál.

No tak to je zajimave, ale nejhorsi na tom je, ze mi to vubec muj problem neresi...Ja si myslim, ze to bude ovlivnene i tema pneu. Jelikoz ja tam mam tedka ty dunlopky a doted tam byly Nokiany :-D takze jedine, co mi zbyva je dat tam uplne jine gumy.

Dneska vymenim stabilizatory, zajedu na diagnostiku a uvidime, co bude...jsem velice zvedav. Chci jeste kupovat nova kola, coz znamena nove pneu, tak jsem velice zvedavy na ty rozdily, pak prijde samozrejme na radu geometrie.

Uvidime vysledek

Napsal: stř 21.10.2009 14:37
od Pajac
ještě jednou před cestou na geometriji zkontrolujte uložení zadní nápravy v karoserii. Já měl problém v tom. Auto palvalo jako pr..e. Od tý doby klid.