Stránka 1 z 2

Napsal: úte 17.07.2007 10:34
od m.deejay
V servisu u E46 320D(110kW)2001, odpojily v pátek baterku kvůli opravě a pak v pondělí po zapojení nešel centrál,všechny okna(zůstaly stažený dole),klima a stěrače. Tohle všechno prý ovládá zvláštní řídící jednotka.Po napojení na diagnostiku se akorát zjistilo, že nejde žádnej signál z tého jednotky, ale napájení do ní jde.Pojistky, proměření všech drátů proběhlo.Je možný, že se vymazala paměť z této jednotky, nebo ji odpálili v servise? Setkal jste se někdo s tím ?

Napsal: úte 17.07.2007 10:57
od ferlin
Odpojením baterky nemůže dojít k odpálení čehokoliv. Ale! Odpojit se má napřed kostra a potom plus pól. Protože při odpojování plusu, jako prvního může dojít k zajiskření, v nějakém obvodu se může naindukovat vyšší napětí a průser je na světě. Fakt píšou v manuálu, že při odpojování plusu, jako prvního může dojít k poškození řídící jednotky. :?

Napsal: úte 17.07.2007 11:03
od m.deejay
Auto jde normálně nastartovat, rádio i s uloženejma stanicema funguje, ale nejde to co jsem psal výše. To jsem zvědavej, jak se s nima budu dohadovat, protože když jsem to tam vezl, tak vše fungovalo...

Napsal: úte 17.07.2007 11:07
od Maikl
ferlin píše:Odpojením baterky nemůže dojít k odpálení čehokoliv. Ale! Odpojit se má napřed kostra a potom plus pól. Protože při odpojování plusu, jako prvního může dojít k zajiskření, v nějakém obvodu se může naindukovat vyšší napětí a průser je na světě. Fakt píšou v manuálu, že při odpojování plusu, jako prvního může dojít k poškození řídící jednotky. :?

ty vole 8O ja to dělám vždycky opačně, právě aby to zůstalo ukostřený..
Ale zatím teda žádnej problém.. 8)

Napsal: úte 17.07.2007 11:11
od ferlin
Tak si gratuluj! Ono se to má dělat tak u všech aut s elektronikou. Napřed kostra, potom plus. Při zpětné montáži aku opačně. :lol:

Napsal: úte 17.07.2007 14:20
od voitano
ferlin píše:Odpojením baterky nemůže dojít k odpálení čehokoliv. Ale! Odpojit se má napřed kostra a potom plus pól. Protože při odpojování plusu, jako prvního může dojít k zajiskření, v nějakém obvodu se může naindukovat vyšší napětí a průser je na světě. Fakt píšou v manuálu, že při odpojování plusu, jako prvního může dojít k poškození řídící jednotky. :?


No já teda nejsem elektro ing. , ale to odpojování mínusu je většinou proto, že kovový klíč má stejný potenciál jako kastle a při náhodném kontaktu se nepřivaří ke kastli, jako když odpojujete nejprve + pól. Zajiskřit vám to zajiskří úplně stejně. Pokud to tak není, rád se nechám odborně poučit (pokud to teda pochopím) :)

Co opravovali? Mohlo se stát, že při opravě nejdřív neodpojili baterku a něco vařili na kastli, nebo jim někam spadl klíč na svorky, co já vím a teď jen mlží. Když už, tak zkolabuje jedna jednotka ale více najednou, to je divné. Třeba se jen musí spolu sesynchronizovat, nebo něco takového (kdo má zkušenosti s diagnostiku, bude chytřejší. ) Asi to nebyl origo servis, nebo jo?

Napsal: úte 17.07.2007 22:54
od ferlin
S tím odpojováním kostry to píšou přímo v manuálu a o klíči tam nic není. :lol: Opravdu to elektronice nemusí být recht, když je pod napětím a odpojíš plus. Integrované obvody a některé tranzistory jsou trochu "cimprlich." :lol:

Napsal: stř 18.07.2007 17:35
od m.deejay
Opravovali spojku a podle nich nejdříve odpojili kostru. Všechno co nejde řídí jen jedna jednotka, ze které nejde signál. Autorizovaný servis to není, ale dělá to mechanik, kterej nejvíc opravuje Bmw...

Napsal: čtv 19.07.2007 08:44
od Kenny
No podivej....tak ci tak, auto jsi jim predal plne funkcni s uplne jin ym problemem.....vymenou spojky. Kdyby se tohle stalo me, tak bych si to auto z toho servisu ani neprevzal......Proste pokud je to solidni servis, tak by to meli zacit resit....a ne te pumpovat za neco, co asi podelali oni. Od doby prevzeti do doby predani za to auto ruci servis. Jenze vime jak to funguje ze?....Nenabidli ti treba hnedka nejakou novou ci jetou jednotku?...Verim ze jo.....bo asi nejakou meli navic a potrebovali ji prodat....

Napsal: čtv 19.07.2007 09:59
od m.deejay
No jinou jednotku mě nenabídli, ale řeší tu opravu, tak jsem zvědav, jak to dopadne, protože si zatím s tím neví rady...

Napsal: pon 18.05.2009 11:23
od TomsonT
Trošku to tu upnu ať nezakládám nové téma.
Může mi někdo poradit? Už asi rok dělám auto, po tom co jsem si jej dovezl z lakovny nejelo,všemožně se zjišťovalo proč... Vinu jsem viděl v servise kde mi to lakovali...komunikace na bodě nula. Kontrolovalo se spousta věcí a nepomohla ani diagnostika. Dnes to jeden elektrikář odhalil a zjistil,že je špatná řídící jednotka. Bohužel včera se ten lakýrník zabil na motorce a vypadá to,že problém si musím vyřešit sám. :cry:
Co jsem se tak díval,tak staří jednotka se dá pořídit za 4t. V servise mi říkali,že to seženou z Polska do 15t. zdá se mi to hodně. Slyšel jsem,že jednotky nemusí pasovat...jsem z toho lama, může mi někdo poradit co a jak,budu rád. Díky

Napsal: pon 18.05.2009 12:48
od Francis
Bylo by dobré napsat, čeho řídící jednotka to je a na jakém autě. Jasnovidců je tu málo :-(

Napsal: pon 18.05.2009 13:02
od TomsonT
Ř.J. motoru, jedná se o E36 325i coupe (Vanos). r.v.94

Napsal: pon 18.05.2009 13:08
od Francis
Na vrakáči max 3 tisíce Kč

Napsal: pon 18.05.2009 14:22
od TomsonT
Tak to už není taková hrůza. Bývají teda problémy kdybych tam dal r.j. z jiného roku? Nebo jiné problémy?

Napsal: pon 18.05.2009 14:40
od Killca
hledej na vrakaci jednotku s timhle vyrobnim cislem
12 14 1 703 724-starsi kus, ale mel by jet
12 14 1 427 006-posledni nejnovejsi verze vydane jednotky

a pak tyhle

12 14 1 744 511 - M3.3.1 - Vyroba zrusena
-Can be replaced by the part in the next line
-Pro vozidla s pripravou na kat
-9/92 - 11/94

12 14 1 427 291 - M3.3.1
-Pro vozidla s pripravou na kat
-9/92 - 1/95

12 14 1 744 503 - M3.3.1 - Vyroba zrusena
-Can be replaced by the part in the next line
-Pro vozidla s katem
-9/92 - 11/94

12 14 1 427 287 - M3.3.1
-Pro vozidla s katem
-9/92 - 1/95

Napsal: pon 18.05.2009 14:45
od TomsonT
Díky moc :)
Myslíš,že s těmahle by neměl být problém,ju?
Přednostně by to měla být jedna z těch prvních dvou?

Napsal: pon 18.05.2009 14:47
od Killca
v poho
ano
ano
:)

Napsal: stř 20.05.2009 11:19
od tomask
ahoj, mam problem, ktery se tyka trosku tohoto vlakna (bohuzel jako neplatic nemuzu zalozit nove vlakno), mam e36 325i 1991, jsem v oblasti oprav aut fakt tele z cehoz plyne i muj problem, odpojil jsem svazek ridici jednotky od motoru (konektor je zaveseny na pojistkove skrini v pravem zadnim rohu motoroveho prostoru), baterii sem pritom nechal pripojenou, pak sem to zase pripojil, no od te doby nemuzu nastartovat, pouze slysim takove cvakani a spousti se mi u toho jeste alarm (TrackPRO CS1712 - dodavatel mi toho moc neporadil), prosim o radu, auto je zaprasene od pylu, jelikoz uz vazne dlouho nejede Smile, dekuji velice

Napsal: stř 20.05.2009 17:45
od Killca
zkus odpojit baterku na vice jak pul hodiny a pritom muzes vzit ridici jednotku domu, rozebrat a nechat ji doma pres noc vyschnout, muze byt navlhla a u tehle aut je to casta potiz