Stránka 1 z 3
Napsal: pon 03.12.2007 00:22
od Steve89
Ahoj,
potřeboval bych poradit nevíte jaký tvar má mít volnoběžný ventil na e36 1.6 i? Sháním starší ...
Napsal: pon 03.12.2007 08:09
od miloshm
Máš SZ.
Asi by nebylo od věci napsat na jakej motor ten ventil potřebuješ.
Napsal: pát 28.08.2009 10:17
od snuky
Můžete mi někdo poradit, dneska sem se dival na volnověžnej ventil u my E36 318is vede do nej kabel s 2piny ,kabel nebyl domacknuty po domacknuti kabelu mi zacaly litat otacky od 1500 do 2000 ,ale kdyz kabel odpojim uplne chova se auto jako pred tim.Je mozne ze auto muze jezdit bez zapojeneho volnobezneho ventilu ma to na neco vliv (spotreba, reakce na plyn a pod ..) ??
Napsal: pát 28.08.2009 11:23
od jarda
Ten volnoběžňák si tam zapoj a jezdi, tak kolem 30km trvá než si na něj řídící jednotka zvykne a pak se přepne do normálního režimu a volnoběh se ti okamžitě srovná. Pokud neni chyba někde jinde.
EDIT: i když 1500 až 2000 je divný, mělo by to lítat mezi 1500 a chcípnutim.
Napsal: pát 28.08.2009 12:15
od snuky
zkusim to ale nez to nabehne bude to komedie kdyz zastavim nekde na svetlech.Je mi ale divny ze pokud je vypojenej auto se chova naprosto normalne ani nepocituju zvysenou spotrebu ..jako by nic

Napsal: pát 28.08.2009 12:23
od jarda
jo, to je normální, vypojenej se tváří že je všechno ok a čerstvě zapojenej (resp. když na něj neni jednotka zvyklá buď proto že byla odpojená od proudu nebo proto že si "zvykla" na auto bez volnoběžňáku) tak to na světlech bude těch pár kilometrů houpat nebo i chcípat.
Když jsem koupil auto tak mi to dělalo několik měsíců

Napsal: pát 28.08.2009 12:29
od snuky
ale jak rikas, ty otacky sou opravdu vysoko, kdyz sem mel 316i tak tam to bylo presne, ze to houpalo od chvipnuti do 1000 ,natocim to a hodim na youtube za 10 min hodim odkaz
Napsal: pát 28.08.2009 12:32
od jarda
to si umim představit jak to houpá, to nemusíš dávat video
Možná bych zkusil odpojit na chvíli baterku, tim se resetne řídící jednotka... ona teď asi totiž nemá nastavený default hodnoty ale nějaký uplně mimo když tam doteď ten volnoběžňák nebyl.
Napsal: pát 28.08.2009 12:45
od snuky
baterku sem zkousel odpojit cca na 10 min ale po nastartovani to bylo stejne mam to video ve spatny kvalite ale je to videt dobre na budikach co to dela bez ventilu maj otacky 1000 coz si myslim ze je taky docela vysoko
http://www.youtube.com/watch?v=Ndnn5lIfZN4
Napsal: pát 28.08.2009 12:54
od jarda
Tak to asi nebude to co říkám, to by houpalo nejen v nižších otáčkách ale hlavně pomaleji a nepravidelně....
Tohle fakt nevim, sorry.
Napsal: pát 28.08.2009 13:00
od snuky
v poho budu rad za kazdej napad v krajnim pripade zajedu na diagnostiku jestli neco zjistej nebo ze by byl ventil totalne v haji ..
Napsal: pát 28.08.2009 13:19
od jarda
Jestli máš volnoběžňák typ do L a jsi někde kolem Prahy tak si je můžeme zkusit vyměnit, já bych to taky potřeboval...
Napsal: pát 28.08.2009 13:56
od Brody
10min na reset jednotky nestaci. Ta se ti vyresetuje az asi po odpojeni na pul hodiny a vice.
Napsal: pát 28.08.2009 13:59
od jarda
mně se resetne i když ji odpojim na 15 vteřin... ale správně by to asi mělo být tak jak říká Brody.
Napsal: pát 28.08.2009 18:08
od snuky
zkusim baterku odpojit na tu pul hodku a pokud to nepomuze muzem dat nekde spicha a prohodit je pak to bude jasny

sem z neratovic
Napsal: sob 29.08.2009 00:30
od Kami1
snuky píše:Je mozne ze auto muze jezdit bez zapojeneho volnobezneho ventilu ma to na neco vliv (spotreba, reakce na plyn a pod ..) ??
pokud ti to neprisava falesnej luft a skrtici klapka je ok, tak by se to melo bez zapojenyho v. ventilu dusit a kdyz pustis plne seslaplej plyn, tak by to melo mit snahu chcipnout
procistit ten ventil, zkontrolovat klapku
Napsal: čtv 08.10.2009 06:54
od philipo
Ahoj,mám takový problém. když mám auto úplně studené chci nastartovat tak nechytá, protože se mi nechcou "nastavit" otáčky pořád padají a tím auto chcípe, startuju trošku s plynem. Stačí prošlápnout na 1500/min a hned se to chytne a drží na 1100 a pak až je auto teple normálka na 800/min. byl jsem na diagnostice našlo to 142- lambda a -směs paliva, což se asi odvíjí od lambdy. Koupil jsem novou lambdu a auto jede mnohem lépe, ale problém zustává. po vyměně lambdy jsem měl baterku asi na půl hodiny odpojenou. A dnes rano to udělalo zase. Poté jsem se díval na ventil volnoběhu a až na to že je trochu zapráskanej tak vypadal celkem dobře. Nevím jak přesně funguje ale je vněm takovej plíšek kterej uzavíra nebo otvírá přívod vzduchu hádam. Jinak ventil nebyl úplně dovřený, tak nevím jestli to je dobře nebo špatně. nemám třeba ještě vymazat pořádně chyby z jednotky a pak počkat jestli se to upraví? Diky za odpovědi.
Napsal: čtv 08.10.2009 10:05
od Brody
Tak pokud nebyl dovřenej tak to je ten problém. Vyčisti ten sajrajt, tim pádem se bude ta klapka dovírat a volnoběh by měl držet. Mě motor na volnoběh chcípat a ventil byl krapet zaprasenej. Po vyčištění mám klid
Napsal: čtv 08.10.2009 20:35
od Cuky
JOJO vem petrolej nebo popř ředidlo a ponoř tam ventil pak jej nějakým štetcem vyčisti a zkus to. Pokud půjde ještě nemáš vyhráno . To ukáže až čas,pokud se to bude opakovat sežen jinej nebo novej. Já ho tahle čistil 3krát do měsíce a pokaždé to začalo nanovo
Napsal: ned 11.10.2009 14:38
od philipo
tak ve čtvrtek jsem ventil vyčistil a vydrželo mi to chvilu. Včera jsem jel 350 km a asi dvakrát mi to zase nechtělo naskočit. Musel jsem s plynem. Nevím asi teda koupím novej koukal jsem na etk a dela to cca 4500 kč (250 dolaru)

. Jinak doufám že to bude ono. Myslím že funguje jak se mu chce. Měl jsem ho vymontovanej a zapojenej a požadal jsem přítelkyni aby mi otočila klíčkem na kontrolky a nic to neudělalo. Nevím jesi něco dělat ma, nebo jestli zacne neco delat až při nastarovaným motoru. Ale jak řikám není uplně dovřene tak 2-3 mm je otevřenej a nejde s tim nic delat.