Stránka 1 z 1

Napsal: pon 31.12.2007 15:27
od BMWMV
potreboval by som poradit.... nedávno jsem menil xenony ale i po výměne stále slabo svítí.. v zákrutách v noci musím i brzdit aby sem videl kam mám jít... múžete mi s tím helfnout? pls :(

Napsal: pon 31.12.2007 15:57
od Marek-is
čistils skla a čočku a parabolu?

Napsal: pon 31.12.2007 16:00
od BMWMV
hej, všetko to robili v servise ale vôbec to nechce svítit.... ked je za mnou auto s halogenama tak ma presvecuje a to by pri xenonoch nemělo být, ne?

Napsal: pon 31.12.2007 17:39
od marcosBMW
hele mně ty origo xenony s tou svítivostí 4300k vždycky svítili špatně..ted mi jeden prasknul..tak jsem je vyměnil oba za svítivost 6500k a to je záře..svítí mi to dvakrát tolik.

Napsal: pon 31.12.2007 19:44
od Jarek
marcosBMW píše:hele mně ty origo xenony s tou svítivostí 4300k vždycky svítili špatně..ted mi jeden prasknul..tak jsem je vyměnil oba za svítivost 6500k a to je záře..svítí mi to dvakrát tolik.


:!: "K" jako kelvin není svítivost ale barva světla. Největší svítivost (Lux) mají výbojky okolo 4300K. Se zvyšujícíma kelvinama klesá svítivost.
To, že spatně svítí origo xenony jsem řešil u svého auta. Problém se označuje většinou jako "slepá parabola". Problém je v tom, že část pochromování je jakoby odpařená nebo je zničená teplem od výbojky (i když nijak zvlášť nehřeje), jenomže ta parabola je relativně malinká...

Pokud chceš mít jistotu, tak rozdělat a zkontrolovat stav paraboly.
Existujou firmy co provádí chromování parabol (někde se to tu řešilo).
Vyčistěním samozřejmě nic nepokazíš...

Napsal: pon 31.12.2007 21:25
od buchtik
Promin že ti tady za...u tohle forum ale chci se zeptat můžu normalně vzít sundat sklo a pěkně ho suchým hadrem přečistit to samé udělat i u čočky? na mém bývalém autě jsem to udělat nemohl byl tam nějaký povlak proti mlžení a při umytí a přetření hadříkem se to umylo a sklo se fakt začlo mlžit :? :?

Napsal: pon 31.12.2007 21:53
od Jarek
buchtik píše:Promin že ti tady za...u tohle forum ale chci se zeptat můžu normalně vzít sundat sklo a pěkně ho suchým hadrem přečistit to samé udělat i u čočky? na mém bývalém autě jsem to udělat nemohl byl tam nějaký povlak proti mlžení a při umytí a přetření hadříkem se to umylo a sklo se fakt začlo mlžit :? :?


Jestli je tam nějakej povlak to netuším. 8O
Jak jsem dělal ty xenony, tak sem čistým hadrem očistil parabolu, čočku i ten plexi kryt světla zevnitř.
Jen jedním tahem (i ten hadřík dokáže poškrábat).

A do teď se mi světla nezamlžily ani trošičku.

Napsal: pon 31.12.2007 22:06
od buchtik
Jarek píše:
buchtik píše:Promin že ti tady za...u tohle forum ale chci se zeptat můžu normalně vzít sundat sklo a pěkně ho suchým hadrem přečistit to samé udělat i u čočky? na mém bývalém autě jsem to udělat nemohl byl tam nějaký povlak proti mlžení a při umytí a přetření hadříkem se to umylo a sklo se fakt začlo mlžit :? :?


Jestli je tam nějakej povlak to netuším. 8O
Jak jsem dělal ty xenony, tak sem čistým hadrem očistil parabolu, čočku i ten plexi kryt světla zevnitř.
Jen jedním tahem (i ten hadřík dokáže poškrábat).

A do teď se mi světla nezamlžily ani trošičku.


tak jo jak budu dělat Ae kroužky tak to udělám bylo to přesně na Calibře nevěřil jsem tomu a fakt se to pak mlžilo ale už to je dávno pryč a do vody to třeba hodit můžu a umýt to pořádně?

Napsal: pon 31.12.2007 22:18
od Jarek
buchtik píše:
Jarek píše:
buchtik píše:Promin že ti tady za...u tohle forum ale chci se zeptat můžu normalně vzít sundat sklo a pěkně ho suchým hadrem přečistit to samé udělat i u čočky? na mém bývalém autě jsem to udělat nemohl byl tam nějaký povlak proti mlžení a při umytí a přetření hadříkem se to umylo a sklo se fakt začlo mlžit :? :?


Jestli je tam nějakej povlak to netuším. 8O
Jak jsem dělal ty xenony, tak sem čistým hadrem očistil parabolu, čočku i ten plexi kryt světla zevnitř.
Jen jedním tahem (i ten hadřík dokáže poškrábat).

A do teď se mi světla nezamlžily ani trošičku.


tak jo jak budu dělat Ae kroužky tak to udělám bylo to přesně na Calibře nevěřil jsem tomu a fakt se to pak mlžilo ale už to je dávno pryč a do vody to třeba hodit můžu a umýt to pořádně?


Do vody bych to moc neházel. Ono to sice bude čistý, ale pak je problém jak schnou na plochách malý kapky :? .
Do vody sem hodil první parabolu a druhou i všechno ostatní už jsem jen jemně otíral hadříkem.

Napsal: pon 31.12.2007 22:23
od buchtik
Jarek píše:
buchtik píše:
Jarek píše:[quote="buchtik"]Promin že ti tady za...u tohle forum ale chci se zeptat můžu normalně vzít sundat sklo a pěkně ho suchým hadrem přečistit to samé udělat i u čočky? na mém bývalém autě jsem to udělat nemohl byl tam nějaký povlak proti mlžení a při umytí a přetření hadříkem se to umylo a sklo se fakt začlo mlžit :? :?


Jestli je tam nějakej povlak to netuším. 8O
Jak jsem dělal ty xenony, tak sem čistým hadrem očistil parabolu, čočku i ten plexi kryt světla zevnitř.
Jen jedním tahem (i ten hadřík dokáže poškrábat).

A do teď se mi světla nezamlžily ani trošičku.


tak jo jak budu dělat Ae kroužky tak to udělám bylo to přesně na Calibře nevěřil jsem tomu a fakt se to pak mlžilo ale už to je dávno pryč a do vody to třeba hodit můžu a umýt to pořádně?


Do vody bych to moc neházel. Ono to sice bude čistý, ale pak je problém jak schnou na plochách malý kapky :? .
Do vody sem hodil první parabolu a druhou i všechno ostatní už jsem jen jemně otíral hadříkem.[/quote]

Ok díky moc za rady

Napsal: úte 01.01.2008 19:19
od Marek-is
da se to vymejt i v lihu..a ponem nezustane nic..

Napsal: stř 02.01.2008 01:02
od marcosBMW
Jarek píše:
marcosBMW píše:hele mně ty origo xenony s tou svítivostí 4300k vždycky svítili špatně..ted mi jeden prasknul..tak jsem je vyměnil oba za svítivost 6500k a to je záře..svítí mi to dvakrát tolik.


:!: "K" jako kelvin není svítivost ale barva světla. Největší svítivost (Lux) mají výbojky okolo 4300K. Se zvyšujícíma kelvinama klesá svítivost.
To, že spatně svítí origo xenony jsem řešil u svého auta. Problém se označuje většinou jako "slepá parabola". Problém je v tom, že část pochromování je jakoby odpařená nebo je zničená teplem od výbojky (i když nijak zvlášť nehřeje), jenomže ta parabola je relativně malinká...

Pokud chceš mít jistotu, tak rozdělat a zkontrolovat stav paraboly.
Existujou firmy co provádí chromování parabol (někde se to tu řešilo).
Vyčistěním samozřejmě nic nepokazíš...


ok. jasný..K je barva to ej pravda..ty 6500k jsou víc do modra..správně by měly svítit jakoby hůř ale opravdu mi svítěj dvakrát tolik..až se mi enchtělo věřit..tak proto jsem to zmínil..a halvně vypadaj moc hezky..ale o to ted nejde..

Napsal: stř 02.01.2008 01:20
od Jarek
ok. jasný..K je barva to ej pravda..ty 6500k jsou víc do modra..správně by měly svítit jakoby hůř ale opravdu mi svítěj dvakrát tolik..až se mi enchtělo věřit..tak proto jsem to zmínil..a halvně vypadaj moc hezky..ale o to ted nejde.
.

V pohodě... Je to docela zajímavý, že to asi každej vnímá jinak. Já sem právě předtím měl 6000K a barva skvělá, akorát sem fakt nic neviděl 8) .
Teď mám 4300K (osram) a naprostá spokojenost.
Je teda fakt, že od jakživa sem nesnášel ty tunning modrý žárovky :idea: .

Napsal: čtv 03.01.2008 13:56
od marcosBMW
V pohodě... Je to docela zajímavý, že to asi každej vnímá jinak. Já sem právě předtím měl 6000K a barva skvělá, akorát sem fakt nic neviděl 8) .
Teď mám 4300K (osram) a naprostá spokojenost.
Je teda fakt, že od jakživa sem nesnášel ty tunning modrý žárovky :idea: .[/quote]

jj ale 6000 - 6500k neni ještě tak modrý..to teprve 8000k to je tak modrý až ej to hnusný...ale každej má trochu jiný vnímaní barev...;-)

Napsal: čtv 03.01.2008 15:16
od mostar
myslim ze kazde nove xenonove vybojky budou svitit vic, protoze nez ty stare prasknou, tak svitej hur a hur. V mem aute jsou uz 4 roky a pripada mi, ze svitej malo. Porad musim prehazovat na dalkove. Nevim jestli je to tim, ze jsou tak vysvicene nebo mi svetla sviti moc do zeme. Kazdopadne se tesim az mi nejaka prdne a budu mit duvod to vymenit. Takhle se mi zatim nechce. Muzete mi nekdo doporucit, kde se daji ty 4300K koupit? Treba ty Osram. A kolik tak asi stoji? diky moc

Napsal: čtv 03.01.2008 15:18
od RedBaron
Tak to když řešíte tohle, to jste asi nejeli s 20 let starou E34kou a jejíma světlama, co? :D

Napsal: čtv 03.01.2008 17:15
od jacob
to, že se někomu mlží čočky bych si odůvodnil tím, že u některých aut se po rozebrání svítilny poruší těsnění, které pak ono vlhko, nebo vodu biť jen malinko propouští.

Kelvinama se svítivost rozhodně nezlepšuje, mohla to být jedině jiná výbojka d2r/d2s. Už se to tu myslím řešilo, že jediné, co kelviny mění je pocit pro lidské oko, že by mělo víc žluté světlo vnímat lépe, než třeba 10t kelvinů. Nebo to může být taky trochu fyziky ? nějaká ohnisková vzdálenost ? taky možnost :)

Napsal: čtv 03.01.2008 21:29
od marcosBMW
mostar píše:myslim ze kazde nove xenonove vybojky budou svitit vic, protoze nez ty stare prasknou, tak svitej hur a hur. V mem aute jsou uz 4 roky a pripada mi, ze svitej malo. Porad musim prehazovat na dalkove. Nevim jestli je to tim, ze jsou tak vysvicene nebo mi svetla sviti moc do zeme. Kazdopadne se tesim az mi nejaka prdne a budu mit duvod to vymenit. Takhle se mi zatim nechce. Muzete mi nekdo doporucit, kde se daji ty 4300K koupit? Treba ty Osram. A kolik tak asi stoji? diky moc


pokud nepujdeš do BMW kde stojí výbojka 4500 Kč bez DPH..tak se porozhlídni na netu...já když jsem hledal tak jsem našel výbojky v cenách za 1000 - 1500 kč za kus všechny druhy takže pohoda

Napsal: pát 04.01.2008 09:32
od mostar
marcosBMW píše:
mostar píše:myslim ze kazde nove xenonove vybojky budou svitit vic, protoze nez ty stare prasknou, tak svitej hur a hur. V mem aute jsou uz 4 roky a pripada mi, ze svitej malo. Porad musim prehazovat na dalkove. Nevim jestli je to tim, ze jsou tak vysvicene nebo mi svetla sviti moc do zeme. Kazdopadne se tesim az mi nejaka prdne a budu mit duvod to vymenit. Takhle se mi zatim nechce. Muzete mi nekdo doporucit, kde se daji ty 4300K koupit? Treba ty Osram. A kolik tak asi stoji? diky moc


pokud nepujdeš do BMW kde stojí výbojka 4500 Kč bez DPH..tak se porozhlídni na netu...já když jsem hledal tak jsem našel výbojky v cenách za 1000 - 1500 kč za kus všechny druhy takže pohoda


jj, uz jsem dival a je to tak. Uz jen jesli Philips nebo Osram. Ale asi to bude uplne stejne, ne?

Napsal: sob 05.01.2008 02:37
od marcosBMW
mostar píše:
marcosBMW píše:
mostar píše:myslim ze kazde nove xenonove vybojky budou svitit vic, protoze nez ty stare prasknou, tak svitej hur a hur. V mem aute jsou uz 4 roky a pripada mi, ze svitej malo. Porad musim prehazovat na dalkove. Nevim jestli je to tim, ze jsou tak vysvicene nebo mi svetla sviti moc do zeme. Kazdopadne se tesim az mi nejaka prdne a budu mit duvod to vymenit. Takhle se mi zatim nechce. Muzete mi nekdo doporucit, kde se daji ty 4300K koupit? Treba ty Osram. A kolik tak asi stoji? diky moc


pokud nepujdeš do BMW kde stojí výbojka 4500 Kč bez DPH..tak se porozhlídni na netu...já když jsem hledal tak jsem našel výbojky v cenách za 1000 - 1500 kč za kus všechny druhy takže pohoda


jj, uz jsem dival a je to tak. Uz jen jesli Philips nebo Osram. Ale asi to bude uplne stejne, ne?


myslim že je to uplně jedno...i BMW origo dává někdy Philips někdy Osram...co jsem tak koukal do dílů,ale fakt nevim..pokud někdo ví,at se podělí..ale tohle by mě ani tak netrápilo ;-) obě to jsou kvalitní značky, myslim...