Napsal: pon 31.12.2007 15:27
potreboval by som poradit.... nedávno jsem menil xenony ale i po výměne stále slabo svítí.. v zákrutách v noci musím i brzdit aby sem videl kam mám jít... múžete mi s tím helfnout? pls 

Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
https://www.bmwklub.cz/
marcosBMW píše:hele mně ty origo xenony s tou svítivostí 4300k vždycky svítili špatně..ted mi jeden prasknul..tak jsem je vyměnil oba za svítivost 6500k a to je záře..svítí mi to dvakrát tolik.
buchtik píše:Promin že ti tady za...u tohle forum ale chci se zeptat můžu normalně vzít sundat sklo a pěkně ho suchým hadrem přečistit to samé udělat i u čočky? na mém bývalém autě jsem to udělat nemohl byl tam nějaký povlak proti mlžení a při umytí a přetření hadříkem se to umylo a sklo se fakt začlo mlžit![]()
Jarek píše:buchtik píše:Promin že ti tady za...u tohle forum ale chci se zeptat můžu normalně vzít sundat sklo a pěkně ho suchým hadrem přečistit to samé udělat i u čočky? na mém bývalém autě jsem to udělat nemohl byl tam nějaký povlak proti mlžení a při umytí a přetření hadříkem se to umylo a sklo se fakt začlo mlžit![]()
Jestli je tam nějakej povlak to netuším.![]()
Jak jsem dělal ty xenony, tak sem čistým hadrem očistil parabolu, čočku i ten plexi kryt světla zevnitř.
Jen jedním tahem (i ten hadřík dokáže poškrábat).
A do teď se mi světla nezamlžily ani trošičku.
buchtik píše:Jarek píše:buchtik píše:Promin že ti tady za...u tohle forum ale chci se zeptat můžu normalně vzít sundat sklo a pěkně ho suchým hadrem přečistit to samé udělat i u čočky? na mém bývalém autě jsem to udělat nemohl byl tam nějaký povlak proti mlžení a při umytí a přetření hadříkem se to umylo a sklo se fakt začlo mlžit![]()
Jestli je tam nějakej povlak to netuším.![]()
Jak jsem dělal ty xenony, tak sem čistým hadrem očistil parabolu, čočku i ten plexi kryt světla zevnitř.
Jen jedním tahem (i ten hadřík dokáže poškrábat).
A do teď se mi světla nezamlžily ani trošičku.
tak jo jak budu dělat Ae kroužky tak to udělám bylo to přesně na Calibře nevěřil jsem tomu a fakt se to pak mlžilo ale už to je dávno pryč a do vody to třeba hodit můžu a umýt to pořádně?
Jarek píše:buchtik píše:Jarek píše:[quote="buchtik"]Promin že ti tady za...u tohle forum ale chci se zeptat můžu normalně vzít sundat sklo a pěkně ho suchým hadrem přečistit to samé udělat i u čočky? na mém bývalém autě jsem to udělat nemohl byl tam nějaký povlak proti mlžení a při umytí a přetření hadříkem se to umylo a sklo se fakt začlo mlžit![]()
Jestli je tam nějakej povlak to netuším.![]()
Jak jsem dělal ty xenony, tak sem čistým hadrem očistil parabolu, čočku i ten plexi kryt světla zevnitř.
Jen jedním tahem (i ten hadřík dokáže poškrábat).
A do teď se mi světla nezamlžily ani trošičku.
tak jo jak budu dělat Ae kroužky tak to udělám bylo to přesně na Calibře nevěřil jsem tomu a fakt se to pak mlžilo ale už to je dávno pryč a do vody to třeba hodit můžu a umýt to pořádně?
Jarek píše:marcosBMW píše:hele mně ty origo xenony s tou svítivostí 4300k vždycky svítili špatně..ted mi jeden prasknul..tak jsem je vyměnil oba za svítivost 6500k a to je záře..svítí mi to dvakrát tolik.
"K" jako kelvin není svítivost ale barva světla. Největší svítivost (Lux) mají výbojky okolo 4300K. Se zvyšujícíma kelvinama klesá svítivost.
To, že spatně svítí origo xenony jsem řešil u svého auta. Problém se označuje většinou jako "slepá parabola". Problém je v tom, že část pochromování je jakoby odpařená nebo je zničená teplem od výbojky (i když nijak zvlášť nehřeje), jenomže ta parabola je relativně malinká...
Pokud chceš mít jistotu, tak rozdělat a zkontrolovat stav paraboly.
Existujou firmy co provádí chromování parabol (někde se to tu řešilo).
Vyčistěním samozřejmě nic nepokazíš...
.ok. jasný..K je barva to ej pravda..ty 6500k jsou víc do modra..správně by měly svítit jakoby hůř ale opravdu mi svítěj dvakrát tolik..až se mi enchtělo věřit..tak proto jsem to zmínil..a halvně vypadaj moc hezky..ale o to ted nejde.
mostar píše:myslim ze kazde nove xenonove vybojky budou svitit vic, protoze nez ty stare prasknou, tak svitej hur a hur. V mem aute jsou uz 4 roky a pripada mi, ze svitej malo. Porad musim prehazovat na dalkove. Nevim jestli je to tim, ze jsou tak vysvicene nebo mi svetla sviti moc do zeme. Kazdopadne se tesim az mi nejaka prdne a budu mit duvod to vymenit. Takhle se mi zatim nechce. Muzete mi nekdo doporucit, kde se daji ty 4300K koupit? Treba ty Osram. A kolik tak asi stoji? diky moc
marcosBMW píše:mostar píše:myslim ze kazde nove xenonove vybojky budou svitit vic, protoze nez ty stare prasknou, tak svitej hur a hur. V mem aute jsou uz 4 roky a pripada mi, ze svitej malo. Porad musim prehazovat na dalkove. Nevim jestli je to tim, ze jsou tak vysvicene nebo mi svetla sviti moc do zeme. Kazdopadne se tesim az mi nejaka prdne a budu mit duvod to vymenit. Takhle se mi zatim nechce. Muzete mi nekdo doporucit, kde se daji ty 4300K koupit? Treba ty Osram. A kolik tak asi stoji? diky moc
pokud nepujdeš do BMW kde stojí výbojka 4500 Kč bez DPH..tak se porozhlídni na netu...já když jsem hledal tak jsem našel výbojky v cenách za 1000 - 1500 kč za kus všechny druhy takže pohoda
mostar píše:marcosBMW píše:mostar píše:myslim ze kazde nove xenonove vybojky budou svitit vic, protoze nez ty stare prasknou, tak svitej hur a hur. V mem aute jsou uz 4 roky a pripada mi, ze svitej malo. Porad musim prehazovat na dalkove. Nevim jestli je to tim, ze jsou tak vysvicene nebo mi svetla sviti moc do zeme. Kazdopadne se tesim az mi nejaka prdne a budu mit duvod to vymenit. Takhle se mi zatim nechce. Muzete mi nekdo doporucit, kde se daji ty 4300K koupit? Treba ty Osram. A kolik tak asi stoji? diky moc
pokud nepujdeš do BMW kde stojí výbojka 4500 Kč bez DPH..tak se porozhlídni na netu...já když jsem hledal tak jsem našel výbojky v cenách za 1000 - 1500 kč za kus všechny druhy takže pohoda
jj, uz jsem dival a je to tak. Uz jen jesli Philips nebo Osram. Ale asi to bude uplne stejne, ne?