Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 01.05.2008 13:06
od p3k_
Někde jsem tu už o tom něco četl, ale teď to nemůžu najít, tak se ptám znovu. Někdy se mi ozývá z ventilace vrzání, skřípání, pískání, prostě pazvuky. Co s tím? Někde jsem četl, že to snad dělá nějaký ventilátorek v panelu ovládání klimy, ale mně se to zdá že to je z ventilace. Dá se s tím něco udělat? Namazat, vyčistit...
E46 320i M52B20
Napsal: čtv 01.05.2008 14:58
od DTomik
Tak dneska mi začal taky ten ventilátorek dělat pazvuky. Měl jsem tu jednotku venku ale ještě jsem to nerozebíral.Nový asi těžko půjde sehnat. No snad to už tady někdo opravoval.
Napsal: čtv 01.05.2008 17:04
od p3k_
Jednotku? Tzn. ten ovládací panel? Mně se zdá, že odtud to není, ale těžko říct. Sehnat to určitě půjde, spíš aby to šlo zaplatit

Napsal: sob 03.05.2008 17:48
od DTomik
Tak druhé místo těch zvuků je ještě někde vpalubní desce. Ale to po vypnutí zapalování zavíra asi nějakou klapku přívodu vzduchu do kabiny. Ale ten malý ventilátorek v té klima jednotce už mě celkem štve. Nevíte někdo k čemu je tam ten ventilátorek? Jestli chladí nějakou součástku tak tam půjde dát nějaký pasivní chladič.
Napsal: sob 03.05.2008 21:12
od Alois
Dělá mi to taky u klimatroniku v kupé, ale přímo v tom ovládacím panelu.
Zajímavé je že taky to je závislé či přidám plyn a nebo ne.. někdy to dělá jen na volnoběh

a hrozně mi to leze na nervy. Není to tím ježkem? Taky by mě to zajímalo.
Napsal: sob 03.05.2008 21:29
od Mutt
notyole todle mi občas dělá taky, trochu to povrzává někde a když to začne tak to taky reaguje na plyn...
nejlepší je že když jsem to měl nedavno u servisaka tak jsem mu řikal že mi tam něco vrže - asi nakej větrák, tak na to kouknul, prej nic zrovna neslysel ale rozebral, promazal atd a asi 14 dní nato mi to udělalo zas

svinucha jedna co to je? nedělá to nijak často ale taky bych se toho rad zbavil...
Napsal: sob 03.05.2008 22:36
od DTomik
Tak já už jsem měl tu klima jednotku venku a je tam malý vysokootáčkový ventilátorek.Je na levé straně zezadu. Ale nechápu proč běži i při vypnutém zapalování. Ale nezkoumal jsem jak dlouho.
Napsal: ned 04.05.2008 13:59
od p3k_
Podle mně to buď nasává vzduch na nějaký čidlo, třeba kvůli měření vlhkosti, nebo to něco chladí. Tomu chlazení by odpovídalo i to, že to běží ještě chvilku po vypnutí zapalování. Ale co by se tam tak hřálo, aby to potřebovalo chlazení???
Jinak i mně to reaguje na přidání plynu a fakt se spíš zdá, že to dělá ten hlavní ventilátor, co fouká na skla a tak, ne ten malej dole. Nedělá to pořád, jen někdy, ale strašně mně to štve. Vždycky když si chci zamachrovat a předvést někomu bávo, začne to jak na potvoru vrzat a je to ostuda

.
Ale jak vidím, tak to není až tak neobvyklej neduh, to tu fakt není někdo, kdo se v tom už vrtal a ví jak na to?
Napsal: ned 04.05.2008 21:41
od Radim046
Taky jsem to u E46 řešil.Ale pískal a vrzal mi ten velkej větrák co je k němu přistup z motoru.Sundal jsem dekl a vyndal pylovej filtr a pak odmontoval celej ten plech ve kterym je pylovej filtr a za nim je ještě jeden dekl přišroubovanej a ten když se sundá je tam vidět větrák pod plastovym krytem.Kryt se rozsponkuje.Pak jsem vzal teflonovej sprej a prostřikal větrák dovnitř.Pak jsem pustil fukar na pomalinky otačky a ještě prostřiknul a už mám asi rok klid.
Větráček v panelu klimy jsem taky vyčistil.Vyndáš panel klimy pak ho rozšroubuješ a uvnitř bylo spousta prachu tak jsem to pročistil a malinko střiknul hřidelku na který se toči větráček .
Napsal: pon 05.05.2008 09:29
od p3k_
Super, tohle jsem chtěl vědět! Takže rozebrat a prostříknout. Dal bych tam asi silikonovej olej... Až to udělám, tak dám taky vědět. Blbý je, že mi to nevrže pořád, ale jen někdy, tak nevím, jak poznám, že už jsem to namaza dost a na správným místě...
Napsal: pon 05.05.2008 09:32
od Radim046
Mě to taky vrzalo vždycky až tak po 40km jízdy.Prostě to prostříkni a neboj se

maximálně to zas rozděláš.Je to na chvilku.
Napsal: sob 10.05.2008 09:53
od p3k_
Jo a ještě mi taky někdy zavrzá z přístrojovky z míst, kde jsou výdechy - asi když se otvírají/zavírají ty klapky. To je jen chvilička, tak mně to moc netrápí, ale zkoumal jste to už někdo?
Napsal: úte 13.05.2008 07:35
od Toydolls
Kdyz si predstavis celou klima jednotku coz je toto
http://bmwfans.info/original/E46/Lim/32 ... l-64_0817/
Pohled je jakoby zepredu auta, tak nahore jsou 4ri vydechy - prostredni 2 pousti nahoru a bocni 2 do boku. Je to ovladano pres moturky a ozubeny kola (trochu jine je to u aut klimy a u manual - poloaut)
Na bocich pak jsou fuky na nohy apod.
Kazdy otvor je uzaviran/otviran klapkou - mrkni pohled zeshora
http://www.ukazto.com/?img=3250987~P4160087a.jpg
Kdyz se to uzavira ci kdyby si to mel vyndane zjistis, ze to sice jde tichonce a zlehka,ale v krajnich polohach to muze vydavat divny zvuky. Zaroven ty motorky co to ovladaji na ozubenych kolech muzou tez malinko byt slyset - napr. je to slyset kdyz prejizdi z jedne krajni polohy na druhou nebo nastavis neco na klime, vypnes klicek / zapnes do druhe polohy a jen poslouchas
Za tema dvema boulema je schovany
http://bmwfans.info/original/E46/Lim/32 ... l-64_0820/
Pristup jak uz tu nekdo psal od motoru,ale vetsinou jen nejaky prostriknuti nepomuze, ono nema to moc sanci striknout do tech spravnych mist a vetsinou to zacne delat znovu - poradne reseni by bylo ven s tim, na hridelku vazelina a pak by to vydrzelo, nebo tam pravdepodobne budou loziska cili vymena.
Navic jen tak tam neco strikat tak si to pak uvnitr auta vsechno vyzeres vcetne smradu.
Napsal: úte 17.06.2008 12:14
od Lib_cz
Ten ventilátorek v panelu tam bude hlavně kvůli měření teploty uvnitř vozu. A taky mi zůstává vrčet i po vypnutí zapalování, slyšet jde však jen v noci když je všude úplný ticho. Nevim za jak dlouho se vypne, ale docela mě vyděsilo, že běží i při vypnutym zapalování, ale ráno už neběžel teda
Napsal: úte 17.06.2008 12:40
od all
ten ventilatorek v panelu je na to, aby čidlo na teplotu uvnitř, mělo přehled o tom jak tam vlastně je... ten kanalek, kde ten vzduch prochází by měl bejt čistej i to čidlo, aby byla funkce správná... po vypnutí běží motorek ještě tak 15min... opravit jde namazánim.. nejlepší je tuk..nebo řidčí vazelina... ještě tam můžou vrčet serva klapek, jak přepínaj vzduch to jsem osobně nikdy neřešil...
Pak je ještě problem v hlavnim ventilatoru... opět stačí vyčistit a namazat tukem... ale je tam hezky schovanej a když jsem to dělal poprvé, řikal jsem,že i naposledy... hodně trpělivosti... pak se to ale vyplatí...je tam ticho...
možná, ještě jednu radu, kamarád byl línej a jen to prostříknul WD40 a pak se mu na to všechno nabalil prach a musel to stejně rozebrat...
Napsal: ned 14.02.2016 12:29
od bobosnow
čau, mě to taky občas vrzne. Pozoruju to v oblasti středu palubní desky. Můžou bejt třeba uvolněný ty klapky? Taky sem zpozoroval, že to vrzne při brždění zprudka, ale taky na volnoběh v klidu třeba na semaforu

. Co to může být?