Stránka 1 z 1

Napsal: úte 27.05.2008 16:03
od motokuba
Ahoj lidi do 3 tydnu me ceka tahle operace a prosim o rady lidi co uz tohle delali, uz jsem zjistil ze startery jsou stejne ale vahy vzduchu nikoliv a pak vim ze prevodovky taky sedi, ale spise me zajimaji informace jestle jsou tam nejake slozitosti a jak je to s elektrikou proste nejaky navod. Diky predem :wink:

Napsal: úte 27.05.2008 16:11
od Wertheim
Omluva za OT, ale proč měníš 1,6 za 1,6 ?

Napsal: úte 27.05.2008 16:17
od motokuba
Wertheim píše:Omluva za OT, ale proč měníš 1,6 za 1,6 ?


menim M40 za M43 :wink: a jsemz 1.6 dost spokojeny, sice v servise mi rikal ze takhle tichy motor M40 jeste neslysel ale menim z duvodu opotrebovane vacky a zdvihatek a jestli se zeptas jak jsem na to prisel tak asi tak ze motor nad 5tis ot nejede a chova se jak kdyby mu dochazel benal a v servise mi rikal ze uz jsou opotrebovane zdvihatka a vacka a tady na foru jsem to uz nasel taky to same. Jinak 1.6uplne v pohode :wink:

Napsal: úte 27.05.2008 16:47
od Leveler
A nebude lepší rači udělat tu vačku a hydroštely?

Napsal: úte 27.05.2008 16:52
od motokuba
Leveler píše:A nebude lepší rači udělat tu vačku a hydroštely?


nad tim jsem hodne uvazoval ale vem to takhle M43 mam celo za 5tis kc, hydrostely 550kc/ks vacka 4800kc tesneni pod hlavou 1200 + prace + jeste cosik mi ten servisak rikal ale to uz si nevzpomenu a tak mam M43 za 5 litru pekne menit retez zadne rozvody lepsi a kvalitnejsi motor...

Nebo se mylim?

Napsal: úte 27.05.2008 17:05
od Leveler
motokuba píše:
Leveler píše:A nebude lepší rači udělat tu vačku a hydroštely?


nad tim jsem hodne uvazoval ale vem to takhle M43 mam celo za 5tis kc, hydrostely 550kc/ks vacka 4800kc tesneni pod hlavou 1200 + prace + jeste cosik mi ten servisak rikal ale to uz si nevzpomenu a tak mam M43 za 5 litru pekne menit retez zadne rozvody lepsi a kvalitnejsi motor...

Nebo se mylim?


To sice ano, ale ten svůj motor už taky přece jenom znáš.Nevíš jak se choval předešlej majitel k tomu motoru a aby ses pak nedivil, že je na tom ještě huř jak tvůj.A přehazovat motor taky není bez práce.

Napsal: úte 27.05.2008 17:08
od motokuba
Leveler píše:
motokuba píše:
Leveler píše:A nebude lepší rači udělat tu vačku a hydroštely?


nad tim jsem hodne uvazoval ale vem to takhle M43 mam celo za 5tis kc, hydrostely 550kc/ks vacka 4800kc tesneni pod hlavou 1200 + prace + jeste cosik mi ten servisak rikal ale to uz si nevzpomenu a tak mam M43 za 5 litru pekne menit retez zadne rozvody lepsi a kvalitnejsi motor...

Nebo se mylim?


To sice ano, ale ten svůj motor už taky přece jenom znáš.Nevíš jak se choval předešlej majitel k tomu motoru a aby ses pak nedivil, že je na tom ještě huř jak tvůj.A přehazovat motor taky není bez práce.


To je pravda ale porad budu mit v zaloze starej a majitel je clen bmwklubu ale boural tak mu je motor k nicemu.

Napsal: pát 11.07.2008 16:51
od fixCZer
jen ho vyměníš, novej za starej. mechanicky tam vše pasuje, elektrika, ŘJ, možá bude problém s airboxem, já když tam dával M42, tak se mi tam nechtěl přichytit. Pak ten motor má na jiné straně diagnostiku a lištu modulů musíš nějak zbastlit na klobouk. Víc by tam bejt nemělo

Napsal: pát 11.07.2008 22:57
od -jirik-
kluci ale prece M43 je 1895cc ma to jinou spojku, co elektrika? Vzdyt to muze byt uplne jine, ja resil vymenu hloupe M43 1999 za M43 2001 a rosil jsem se na spojce i na jinych blbostech.. dopasovat hlavu z M43 je asi blbost, ze?

Napsal: pát 11.07.2008 23:10
od fixCZer
-jirik- píše:kluci ale prece M43 je 1895cc ma to jinou spojku, co elektrika? Vzdyt to muze byt uplne jine, ja resil vymenu hloupe M43 1999 za M43 2001 a rosil jsem se na spojce i na jinych blbostech.. dopasovat hlavu z M43 je asi blbost, ze?

bavíme se o E36
to co máš na mysli je asi M44 protože
M43 je 1.6 a 1.8
M44 je 1.9 označení jako 318is od roku 1995 (jestli se nepletu)

ty máš na mysli možná E46 a jelikož tam měl M40 tak jsem usoudil že E36

:?: pokud nemyslí E30 s motorem z E36, to by pak bylo jiný

Napsal: stř 20.04.2011 13:08
od enigma88
:) resila jsem to same u 1.8, motor M40 je bez imobilizeru, zatimco M43 s imobilizerem, coz znamena vymenit celou ridici jednotku, pridat imobilizer a prekopat komplet elektriku...v servise Ti reknou NESMYSL:)...

Napsal: stř 20.04.2011 23:52
od jarin36
Kdyz jsme v tech vymenach, chtel bych poprosit nekoho kdo menil, nebo vi cokolivo vymene m43 za 318is. Co budu vsechno potrebovat? Co chladic, drzaky a prevodovka? Nevim jestli bude lepsi sahnout po m42 nebo m44, ceho se nejvic bojim je imobilizer, elektriku moc nemusim :D

Napsal: čtv 21.04.2011 05:49
od vsemick
myslím, že ho strašíte zbytečně.Těch rozdílů je velmi málo.Dokonce i ten aerbox je stejný pokud vezme M43 do r.v. 95 (nebo tak nějak) - tehdy byla změna právě ve tvaru aerboxu, volnoběžného ventilu a disa přešla na plně elektricky řízenou - což je mu ale jedno.Jen musí přidat imobilizér a to je maličkost protože z té "kouzelné krabičky" stačí zapojit asi tak pět drátů

Napsal: pát 22.04.2011 00:37
od jarin36
Nic?

Napsal: pát 22.04.2011 07:26
od vsemick
jen k tomu is.. Pochopím, když někomu umře motor a při láci čtyřválců ho vymění kus za kus.Beru, když se místo M40 transplantuje M43.Ale cpát tam kvůli 17kW is a pak buď předělávat celý podvozek nebo jezdit více-méně na černo je prostě nesmysl.Jestli si to necháš komplet udělat tak se nedoplatíš.Jestli si to uděláš komplet sám, tak tě to i tak přijde dráž než kdybys ten čas strávil v práci a za vydělané peníze koupil jiné auto.

Napsal: pát 22.04.2011 10:54
od Pglock
Udělej si vačku a zdvihátka a nech ho tam běžet... :D todle je moc složitostí a úplně zbytečně...

Napsal: pát 22.04.2011 23:08
od jarin36
jen k tomu is.. Pochopím, když někomu umře motor a při láci čtyřválců ho vymění kus za kus.Beru, když se místo M40 transplantuje M43.Ale cpát tam kvůli 17kW is a pak buď předělávat celý podvozek nebo jezdit více-méně na černo je prostě nesmysl.Jestli si to necháš komplet udělat tak se nedoplatíš.Jestli si to uděláš komplet sám, tak tě to i tak přijde dráž než kdybys ten čas strávil v práci a za vydělané peníze koupil jiné auto.
To je tvuj nazor, neberu ti ho :wink: ale ma situace je takova, ze pokud auto prodam ( je to 316i coupe, takze narust vykonu je o poznani lepsi), tak za nej dostanu tak 35k, coz je nesmysl, to to radsi poslu ze skaly. Za 2 roky sem do auta poslal nesmyslne moc penez a s autem sem spokojen az na ten motor.

Napsal: sob 23.04.2011 08:00
od vsemick
Však nic ve zlém.Výměnu motoru jsem taky absolvoval a každému kdo chce jít touto cestou rád pomůžu.Jen takovou práci beru spíš jako srdcovou záležitost pro potěšení než jako praktický způsob jak si zajistit vlastní mobilitu.(je to fajn zábava pro člověka co má na to čas,místo,vybavení,peníze,a nejlépe druhé auto kterým mezitím jezdí)
Vždyť se bavíme o patnáctiletých autech, a co si budeme povídat, pokud jsou používána pro denní ježdění tak mají najet půlmilión.Ale aspoň každý to svoje po pár letech zná, tak je jistější investovat do opravy než do cizího motoru v neznámém stavu.A u IS který platil za něco jako čtyřválcového sportovce je pravděpodobnost, že byl cíleně ničen ještě pravděpodobnější.
A to nebereme v úvahu výměnu zadní nápravy i předních brzd, všech brzdových trubek, jednotky ABS + řídicí jednotky ABS.Legislativně jednodušší je pak použít zase M40 kdy stačí výmaz čísla motoru, a nebo M43 což je sice jiný typ motoru ale se stejným výkonem takže to s patřičným potvrzením dostaneš legálně jako změnu do TP.(jiná věc by byla kdybys to chtěl udělat úplně na černo, tedy jen přehodit motor a nic víc, nikde nic nehlásit..jenže to už bys tam mohl rovnou nacpat šestiválec a aspoň bys z toho za cenu stejného rizika průseru získal víc radosti z jízdy)

Napsal: sob 23.04.2011 14:39
od jarin36
Co si budem povidat je toho hodne :D ale doufam ze me tu nikdo neukamenuje, myslel sem totiz prave pouze vymenu onoho motoru. S delsi odstavkou pocitam, prostor mam, s penezma je to horsi (kdybych je mel, mam m3 ), skola, byt, pracuju poctive a drogy neprodavam :wink: K tem brzdam, mam novy od ate, a myslim ze brzdi paradne, coz mi potvrdilo i par lidi, co sem jim pujcil auto ( konkretne kamos s audi a4 tdi r.03 byl moc prekvapenej a to ma brzdy v poradku). Proste mi auto celkove prijde na ten slabsi vykon, nevim jak to rict, predimenzovany? S tim ze bude auto neprodejne pocitam, radsi si ho necham nez aby ho nekdo dojel do sr..ek :roll: Jen me nejvic zajimalo, co je treba pro to, aby motor fungoval , nepredstavuju si to nijak jednoduse ale urcite bude realnejsi zastavba ISa nez jakykoliv R6. Moc pro takovyhle prasarny nejsem ale znam i cloveka co predelaval golfa III z benzinu na TDI :lol: ale to uz je fakt extrem.