Stránka 1 z 3

Napsal: pon 09.06.2008 23:29
od MaKI
Dobrý večer,

vím, že je těžké diagnostikovat poruchy na dálku jenom z popisu. Koupil jsem si nové (ojeté) Báwo - "moje první" - asi před 3mi týdny (dovoz z Německa). Kupováno u autorizovaného dealera Ehrl BMW. Pravidelně servisováno, najeto 169tisíc, r.v. 2004, první majitel. Mám následující problém. Nejdříve jsem se domníval, že jsem úplná lama a neumím s mazlem jezdit. Při řazení Hlavně 1->2->3 mi auto hrozně cuká (pouze zahřáté - ale to je pořád). Už jsem se dočetl na fóru, že to může být v lepším případě spojka (zabírá hodně nahoře) v horším případě dvouhmotový setrvačník. :-( Docela mě to mrzí. Nemyslel jsem si, že z něj bude tak brzo pokladnička, když na posledním servisu byl zhruba před 8tisici.

Větší starost mi dělají vibrace, které jsem zpozoroval při dnešní cestě ze Znojma do Brna, na dálnici zhruba ve 160km/h (spíše ve 170km/h) jsou cítit v plynovém pedálu děsné vibrace a tyto vibrace se zřejmě šíří ze zadní nápravy. Tipoval jsem to na špatně vyvážené pneu (které nejsou zrovna v nejlepší kondici, tak 45 možná 50% vzorek), nebo nějaké vůle v uložení kardanu, to po jednom couvacím manévru, kdy jsem uslyšel ze zadní části auta dunivý kovový zvuk, při sešlápnutí spojky (nevím jestli je to normální), také můj otec tvrdil, že mi asi hučí ložiska, uklidňoval jsem se pneumatikami. Dokáže mi někdo poradit? Nechci zažívat muka hned od počátku.

Díky moc za radu. MaKI

Napsal: úte 10.06.2008 04:04
od droban
to co popisujes muze byt nekolik veci, ale spise to vypada bud na problem s ulozenim zadni napravy nebo mozna vytrzeni klece diferencialu to by zduvodnovaly ty rany pri razeni a cukani, nebo to muze byt natrhla hardy spojka,lozisko kardanu by melo byt v poradku to by nedelalo takovej bordel,nejspis te servis nemine protoze to muze bejt fakt mrak veci, jesi ses z Brna muzu ti doporucit par dobrejch mechaniku

Napsal: úte 10.06.2008 08:05
od MaKI
No jsem z Prostějova, ale v Brně bydlím. Bylo by to fajn vědět o někom kdo by to dal do kupy. Jenom malá otázka, tyhle věci, klec diferenciálu, hardy spojka. Cenova relace asi?

Napsal: čtv 12.06.2008 20:10
od MaKI
Takže vibrace byly vyřešeny.

Vyvážením pneumatik. Nevěřil jsem jak velký bordel mohou pneu nadělat. :-( Jinak problém se spojkou a cukáním pokračuje. :-(

Každopádně díky za pomoc.

Napsal: pon 16.06.2008 12:31
od Killca
no to cukani pri razeni muze byt i spojka i setrvak no, kdyz stojis na miste a roztocis motor citis vibrace do sedacek? jestli ne tak spis ta spojka, ale i tak to muze byt setrvak, da se sehnat i pouzity nekde kolem 5-8k mysim, muze byt dobry, ale nikdy nemas jistotu no, za novy chtej 16k a spojku kolem 5-6

hele ty vydaje nejsou tak hrozny a je to kus od kusu no, nekdy koupis za 80 litru skoro novyho bawce, sice hodne jetyho ale v supr stavu a jindy koupis za 150litru podle tacha "malo jete" ale v HORRIBLE stavu, ale spojka a setrvak jeste neni tak hrozna vec

Napsal: stř 18.06.2008 17:56
od MaKI
Takže mám to největší zklamání po 1 měsíci vlastnictví tohohle auta :cry: , i když se s tím dalo trošku počítat při oněch 170tkm :? . Je to to co jsem nejmíň chtěl aby to bylo.

Je to teda dvouhmotový setrvačník, výměna dohramady se spojkou přijde na pěknej ranec. Ale i tak jsem hrozně vděčný automechanikovi, který mi udělal velmi dobrou cenu a ten ranec zmenšil. V pondělí půjde auto do servisu. Takže posléze napíšu co dalšího jsme ještě našli. Díky všem za rady a doufám, že budu mít od dvouhmoťáku pokuj aspoň dalších 150tkm.

Napsal: stř 18.06.2008 18:32
od Killca
noto by me zajimalo kolik je ten ranec, treba se dal jeste zmensit za pomoci par lidi z klubu :)

protoze setrvak origo stoji 16 ale nejaky slevy by se nasly a dobra spojka se slevama za nejakych 6000, takze 24litru, mozna by se dalo jeste min a praci si udelas sam kdyz budes mit zvedak

Napsal: stř 18.06.2008 22:54
od MaKI
Je to míň než 24 :-) cenu nebudu říkat, než bude uděláno, do pondělka času dost a nechci to zakřiknout. Setrvák LUK orig., spojka LUK orig. Part # 21217512474, #21207551576. Jak to znám tak to nebude konečná cena. Dám pak vědět.

Co vím tak orig setrvák bez slev : 20tkč
A orig spojka beze slev : 8tkč
Práce uvidíme ....

A žiji v paneláku v 6. poschodí, tudíž zvedák nemám opravdu v obýváku. Ani nejsem plátce DPH abych na tom něco ušetřil. Navíc jsem mechanická lama a dělám do počítačů, takže si ani tu výměnu nedokáži představit.

Napsal: stř 18.06.2008 23:16
od Killca
MaKI píše:Je to míň než 24 :-) cenu nebudu říkat, než bude uděláno, do pondělka času dost a nechci to zakřiknout. Setrvák LUK orig., spojka LUK orig. Part # 21217512474, #21207551576. Jak to znám tak to nebude konečná cena. Dám pak vědět.

Co vím tak orig setrvák bez slev : 20tkč
A orig spojka beze slev : 8tkč
Práce uvidíme ....

A žiji v paneláku v 6. poschodí, tudíž zvedák nemám opravdu v obýváku. Ani nejsem plátce DPH abych na tom něco ušetřil. Navíc jsem mechanická lama a dělám do počítačů, takže si ani tu výměnu nedokáži představit.

origo setrvak stoji 18808kc u krotila, ale koukam podle cisla teda mas E46, tak tam sou cenovky jiny, ziju v E36tkach no,tak mi ten rv2004 nedosel do hlavy :) tak potom pisni jak to dopadlo

Napsal: stř 18.06.2008 23:37
od MaKI
No problem. Doufám, že mechoš zůstane u ceny kterou slíbil. :-)
Jinak díky za radu. Tím podobným způsobem jaký si radil přišel mechanik na ten setrvačník. Stačilo nastartovat motor a hned ho zhasnout (nejdříve s vyšlápnutou spojkou a potom bez ní) z motoru se ozvaly zvuky klepajícího se setrváku a bylo jasno. Asi je několik způsobů jak tohle prověřit. Každopádně se nepotřeboval ani projet, jenom několikrát nastartoval a zhasnul motor. Nerozumím tomu takže nedokážu posoudit jestli je tohle dobrý způsob jak na to přijít, já prostě vím, že při řazení si připadám jak blondýna která neumí pouštět spojku. :-(

Díky za rady a příští týden napíšu.

Napsal: pát 20.06.2008 16:00
od Yngwie
Dej vedet pocity z vymeny:)...taky se chystam az bude chvile casu. Nezda se mi to uplne 100pro.

Napsal: pát 20.06.2008 17:07
od Susi
Taky mi to občas při řazení škube. Ale to je mnou. Musí! :D
Ceny setrvačníků jsou řazený podle typu motoru, žejo? Je stejnej na všechny obsahy M52, nebo se od sebe lišej? Viděl jsem v jednom inzerátu nabídku na dvouhmoťák pro M50 až M52. To se mi nějak nezdálo...

prosím o vysvětlení :D

Maky, dej vědět, jak jsi dopadl! :wink:

Napsal: sob 21.06.2008 21:20
od Fx
Susi píše:Taky mi to občas při řazení škube. Ale to je mnou. Musí! :D
Ceny setrvačníků jsou řazený podle typu motoru, žejo? Je stejnej na všechny obsahy M52, nebo se od sebe lišej? Viděl jsem v jednom inzerátu nabídku na dvouhmoťák pro M50 až M52. To se mi nějak nezdálo...

prosím o vysvětlení :D

Maky, dej vědět, jak jsi dopadl! :wink:


U M52 se liší průměrem, 323i měla zpočátku výroby 240mm stejně jako 328i, později 228 mm stejně jako 320i.

Napsal: stř 25.06.2008 20:18
od MaKI
Takže, všechno je opraveno, nemohu si na mechanika vůbec ztěžovat, ušetřil jsem hromadu peněz (aspoň doufám - záleží co napíšete vy).

Spojková sada LUK byla za standardní cenu - 8tis kč a nějaký drobný (dá se určitě sehnat levněji)
Setrvačník, který obvykle stojí 20000 - mě stál 9800kč (LUK)
Práce stála 2500kč.

Nemohu si ztěžovat, kompletní cena byla 21500kč. Je to dost a sám mechanik potvrdil, že vrazit do auta 21500 po 3týdnech vlastnictví je dost. Ale i tak jsem rád. Můj otec zaplatil 25000kč jen za setrvák do Oktávky, pár roků zpátky.

Setrvačník byl už opotřebovaný. Podle slov mechanika sice né tak, jak je zvyklý. Říkal, že k němu jezdí lidi se setrvákem tak zničeným, že dotyčný pociťuje hrozné vibrace v sedačkách a třepe se mu celé auto. Sám dodal, že se s tím mým mohlo ještě chvilku jezdit, ale výměna by mě neminula. Je to o tom jak moc vás to štve. Kamarád má 525tds (250tisic km) a nikdy ho neměnil - ani nevím jestli ho tam má :-).

Můj setrvák se choval asi jak tento na videu :
http://www.youtube.com/watch?v=n6kqy-hxZzc
s tím rozdílem že se ještě vyklal z profilu.

Spojková lamela byla docela v pohodě (stejně jsem to nechal vyměnit vše). Nejhorši dopadlo ložisko, který bylo úplně na kaši. Mechanik říkal, že je to tím, že člověk často stojí dlouze na spojce, např. na červenou.

Rány ze zadní nápravy najednou zmizely, nechápu to, budu to ještě chvíli sledovat, nemohu říct na 100%, že to vyřešil vyměněný setrvačník, ale uvidíme. Třeba jsem se sám spletl a nešlo to ze zadu ale zepředu. :-( Uvidíme.

Spojka nyní zabírá pěkně v půlce cesty a ne úplně nahoře jak tomu bylo předtím. Auto se chová úplně jinak. Řazení je plynulé, bez cukání.

Mohu jen dodat, že automechanik je sám vlastníkem BMW X5, a řekl bych i fanda (jenom podle mého pocitu).

Nejsem odborníkem na mechaniku v autě, ale co jsem viděl mi stačilo. A mechanik se nepletl. Vyšel mi velmi moc vstříc. A kdybych mu měl dát bodové hodnocení od 1 - 10 (kde 10 je nejvíc) tak dostane 9.9 a to jen proto, že vím, že jsou tu další, kteří by mohli namítat.

Napsal: čtv 26.06.2008 10:00
od Susi
Ty mě štveš. :D

Mám najeto 220.tis, spojka mi zabírá trošku vejš, když přeřazjuju, cejtím občas menší rázy a celkově z řazení nemám ten správnej pocit...
Zřejmě mě čeká to samý... :?

Napsal: čtv 26.06.2008 10:03
od Kostik
Jen pro zajimavost, kde se ten mechanik nachazi+kontakt ? :)
Cim vic kontaktu na sikovny mechaniky tim lip.
Klidne SZ pls.
Dik.

Napsal: pát 27.06.2008 13:40
od Killca
skouknete jestli uz v servisech kontakt na nej neni a kdyz ne, tak ho tam dejte, taky me to zajima jestli ho uz neznam, takovej tajnej "hero" :-D

Napsal: stř 02.07.2008 20:57
od MaKI
Tak tajit ho nebudu, je to :

pan Miroslav Šimek,
Pneuservis, Autoservis
Kollárova 17,
Brno, Královo pole
-----------------------------------------------------------------------------------

Štěstěna tomu dala, a díky jedné neurvalé dodávce z dnešního rána, k němu jedu zítra nebo po zítří na výměnu čelního skla :) Hold kamínky lítaj!
-----------------------------------------------------------------------------------
Btw, mám pro vás novou informaci, i když spojka a setrvák neuvěřitelně vylepšili jízdní komfort a řazení, tak pořád není něco vpořádku. Jelikož už si začínám opravdu myslet, že na báwo prostě moje řidičské schopnosti zřejmě nestačí, tak jsem nechal řídit kamaráda který má taky BMW (již zmíněnou 525tds) - připomínám i já jsem předtím jezdil s dieslem (radši nebudu říkat čím) jen dodám ve znaku mělo ... :-)

První dojem nás obou byl, že i když spojka a setrvák pohlcují rázy, tak ještě něco není ťip ťop. Jakoby motor držel otáčky nebo spíš rychle padali. Již zmíněné ťuknutí při coufání se opět projevilo.

Zařadím zpátečku, pomalu pouštím spojku a couvám, spojku úplně pouštím a po ujetí několika metrů ji sešlapuji. Z oblasti kardanu a diferáku slyším opět hlasité ťuknutí. Mám dojem, že ještě tohle má vliv na neplynulost řazení. Dokáže někdo poradit ? Nechci nechat znovu rozesrat setrvačník :-( protože si myslím, že tohle na něj nebude mít příznivý vliv. Říkal jsem si, že by to mohli být vůle v diferáku, nebo jak už tu kdosi zmínil uložení kardanu. :-( Ale mělo by to i za následek ty otáčky (s kamarádem jsme se shodli, že jsme oba DIESLAŘI, takže může být opravdu chyba v nás). Já zvyklí auto točit do 3tisic max. :-( Díky

Napsal: čtv 03.07.2008 08:43
od Birkoff
To ťuknutí by spíš byla dutá rána zespoda a projevilo by se to i při jízdě dopředu a rychlém puštění spojky, to by ukazovalo na uložení kardanu.

Napsal: čtv 03.07.2008 09:46
od MaKI
Tak nějak mi to zní. Pří jízdě dopředu sem si nevšiml, že by se to projevovalo. Ale nemůže to mít za následek to trhnutí celým autem? Už jsem zase bezradnej, a nebo jsem pouze řiťopich, co se mu něco nezdá, nebo totální nula co neumí řídit.

Zkusím ještě více specifikovat :

Před výměnou setrváku a spojky, kdy spojka zabírala hodně nahoře a setrvák byl špatný, tak i při sebepomalejším pouštění došlo k rozchvění a zacukání.

Nyní po výměně, je to tak, že pokud se snažím spojku pouštět pomalinku a více méně se nesnažím rozjíždět rychleji, tak je přeřazení plynulé. Pokud ovšem zařadím jedna a auto roztáhnu zhruba do 3- 4.5tisic, potom sešlápnu spojku zařadím dvojku, tak ve vteřině kdy spojku sešlápnu, otáčky sletí na 1500 a níž a po pouštění spojky dojde k takovému tomu pohybu celého těla dopředu, dozadu :-(. Ale naopak, když jedu na vyšší rychlostní stupeň 3, 4 a řadím na 4, 5, a motor točím dostatečně vysoko, kolem 5000, tak mohu pustit spojku rychle a přechod je plynulý. Nevím, už v tom jeli dva lidi, každý vymýšlí akorát hromadu nesmyslů.

- Kamarád tvrdil, že je něco s plynem (nechápu), něco jako špatnej poťák na plynu. :-( vůbec nevím.
- Ještě mě napadlo řadit s meziplynem, protože mi připadá, že kdybych trošku polechtal plyn při řazení z 1 na 2, že to bude OK.

:-( :-( Díky za odpovědi. Hlavně nepište, že jsem lama, otec je na mě nasranej jak prase, že do toho házím prachy od toho co to mám, a že su debil, kterýmu se něco nezdá, vždyť přece mu to necuká. (zvyklej jezdit 8 let starou oktávkou 1.8T se spotřebou 6,9, prootože ji nikdy nevytočí víc jak 2000rpm - uživatel - ne nadšenec - kterej má v autě 3cm velký balvany auto nemyje, protože tvrdí, že špína chrání lak) :D