Stránka 1 z 1

Napsal: pon 15.09.2008 21:31
od halfskier
Mám menší problém s drhnutím zadních kol u svého coupé - pokud nás jede víc jak dva lidi, tak při propružení trochu drhnou zadní kola (235/40 R18). Chtěl jsem to původně vyřešit výměnou kol za menší (R17), ale teď mi ještě vlezla do hlavy myšlenka, že bych mohl nechat na autě osmnáctky a jen zvednout trochu zadek...

Moje otázky zní:

1) Samotné zvýšení bude mít asi vliv na stabilitu při zatáčení a nějaké jízdní vlastnosti - jak moc se to projeví?

2) Jde to udělat více způsoby? Napadají mě podložky, nebo komplet jiné (vyšší) pružiny a tlumiče. Pokud to lze opravdu těmito dvěma způsoby, je v nich nějaký výraznější rozdíl?

3) Nějaké jiné nápady? :)


Díky V

PS: nikde jsem tu tohle nenašel (jen lehce příbuzná témata), tak se snad neopakuju...

Napsal: úte 16.09.2008 08:16
od youwee
daji se jeste zavalcovat vnitrky lemu... z vnejsku nic nepoznas a pokud to drhne jen malinko tak to pak bude ok

Napsal: úte 16.09.2008 09:33
od CZAirwolf
Pokud drhnou zvnejsku, tak uprava lemu, zvyseni atd...Pokud zvnitrku, tak pomuze jen zvyseni, pri zachovani kol. A treti moznost je tvrdsi podvozek.

Napsal: úte 16.09.2008 10:47
od plysakmartin
Jaké máš et na kolech ? Možná bude stačit jen zaválcování vnitřích lemů, taky jsem to musel dělat

Napsal: úte 16.09.2008 11:41
od youwee
CZAirwolf píše:Pokud drhnou zvnejsku, tak uprava lemu, zvyseni atd...Pokud zvnitrku, tak pomuze jen zvyseni, pri zachovani kol. A treti moznost je tvrdsi podvozek.
to se pletes pane :roll:

Napsal: úte 16.09.2008 11:52
od Brembo_318i
Zkusil bych dorazy. A nebo je ještě další možnost, jezdit jen ve dvou. Většinu lidi co znám, tak jezděj taky jen ve dvou, jelikož to je kupéčko, prostě sporťák :wink:

Napsal: úte 16.09.2008 11:59
od Spajky
jaký máš ET? Kup 225/40...nebo nech zaválcovat lemy, získáš cca 1cm, což si myslim ti dostatečně pomůže..

nějaký dorazy a různý další vyjebávky...na to bych sral, akorát začneš mrvit tlumiče

Napsal: úte 16.09.2008 12:20
od Pazdi
Brembo_318i píše:Zkusil bych dorazy. A nebo je ještě další možnost, jezdit jen ve dvou. Většinu lidi co znám, tak jezděj taky jen ve dvou, jelikož to je kupéčko, prostě sporťák :wink:


super rada :respect: :roll: :roll: :roll:

Napsal: úte 16.09.2008 18:40
od halfskier
no tak zavalcovany lemy myslim mam (delal to tam uz nekdo prede mnou)...

jizda jen ve dvou :D to je s mejma kamosema fakt nemozny - vzdycky se najde nekdo kdo se nema nekam jak dostat a rikej kamaradovi: "hele sory, budes muset jet sockou pac ja mam velky kola..." :)

k dorazum - na to jsem si nevzpomnel, ale neni mi to sympaticky (to bude podle me namahat zase jinou cast auta...)

takze nikdo jinak nic proti zvyseni zadku? :)

Napsal: úte 16.09.2008 18:54
od libovka
Dej tam kola jaký tam patřej a nemusíš vymejšlet takový kokotiny. :roll:

Napsal: úte 16.09.2008 18:56
od halfskier
libovka píše:Dej tam kola jaký tam patřej a nemusíš vymejšlet takový kokotiny. :roll:


no a do toho se mi ted nechce zatim davat prachy pokud je to zbytecny... jinak casem tam jdou origo 68 styling...

Napsal: pon 22.09.2008 12:10
od Fanny
Ja sem dal kola podle technicaku a stejne mi skrtaj, ted to resit nebudu ale na jare necham trochu vytahnout blatniky, lak by to mel vydrzet a chcou 750,- za kolo

Napsal: úte 23.09.2008 00:49
od Boss333
tvrdší pružiny pomůžou! mám sice jenom 17 a 225, ale mám to tak nízko že mezi kolem a lemem neprostrčím ani prst, a když jezdím tak to vůbec neškrtá! samozřejmě nesmíš jezdit jak kkt!!!

Napsal: úte 23.09.2008 07:02
od Maikl
Fanny píše:Ja sem dal kola podle technicaku a stejne mi skrtaj, ted to resit nebudu ale na jare necham trochu vytahnout blatniky, lak by to mel vydrzet a chcou 750,- za kolo

To je docela zarážející, že to škrtá podle techničákovejch rozměrů, můžou bejt unavený pružiny...

Napsal: úte 23.09.2008 07:14
od Vlasta
Fanny píše:Ja sem dal kola podle technicaku a stejne mi skrtaj, ted to resit nebudu ale na jare necham trochu vytahnout blatniky, lak by to mel vydrzet a chcou 750,- za kolo

A i ET je podle techničáku? Bych se divil.

Napsal: úte 23.09.2008 11:14
od CZAirwolf
Vlasta píše:
Fanny píše:Ja sem dal kola podle technicaku a stejne mi skrtaj, ted to resit nebudu ale na jare necham trochu vytahnout blatniky, lak by to mel vydrzet a chcou 750,- za kolo

A i ET je podle techničáku? Bych se divil.


Castro ma origo 17" M3 kola na E36tce a taky mu prekvapive vepredu skrtaji.

Napsal: úte 23.09.2008 22:33
od bergos
hehe, mám 9,5" et13 a neškrtají... :D


... ale taky mám sport.podvozek a vytažené blatníky asi o 3cm.

Napsal: stř 24.09.2008 10:11
od Fanny
Vlasta píše:
Fanny píše:Ja sem dal kola podle technicaku a stejne mi skrtaj, ted to resit nebudu ale na jare necham trochu vytahnout blatniky, lak by to mel vydrzet a chcou 750,- za kolo

A i ET je podle techničáku? Bych se divil.


Ja prave v technicaku ET predepsany nemam, ty kola cosem chtel mely jen s ET 34, min. je sice 35, ale stejne to skrta vic nez o 1mm. Zadni pruziny mam novy 1,5 roku. A jeste me zarazi, ze skrta jen leva strana, prava skrtne jen lehce pri max. zatezi a poradnym houpaku.

Napsal: stř 24.09.2008 11:04
od Pazdi
nedávno se tu řešilo, že bmw je od výroby postaveno zadkem jednou stranou výš a jednou níž...
osobně mám 18ky ET30...při velkým houpnutí škrtnou obě...ale většinou jen levý zadní