Stránka 1 z 2
Napsal: pát 26.09.2008 20:32
od martin0446
Čau,poradte,po startu,než se motor ohřeje mi občas houpne volnoběh,skoro to chcípne,po zahřátí žádnej problém.Čím to může bejt?Motor 2.8 E46
Napsal: sob 27.09.2008 15:59
od lou
Začalo mi to dělat to samé, mám e36 328 motor m52, diagnostika ukazuje volnoběžný ventil, vyčistil jsem ho ale dělá to pořád, takže teď řeším nový

. Mmj nevíte někdo jak se dá vyzkoušet jeho funkčnost když ho vymontuju z auta?
Napsal: sob 27.09.2008 18:08
od Paavo
me to podobne dela m50 2.5litr, nastartuju az napodruhy a za studena houpou otacky a navic spaliny dost smrdi po benzinu......ve stredu du na diagnostiku tak pisnu co a jak........(pocitam s lambdou)
Napsal: pon 29.09.2008 18:41
od frank325i
hledej zahada stoleti tam je to popsane...
Napsal: stř 01.10.2008 16:11
od Paavo
vratil jsem se dneska z diagnostiky a rekli mi , ze je pretrvavajici chyba na lambde a vaze.Spotreba by te lambde odpovidala, ale vaha???Auto jde za plynem jede jako divy................rekli mi ze pokud by byla vaha kaput, tak auto pojede tak na 30% takze nejdriv se dam do lambdy a uvidim

Napsal: pát 03.10.2008 15:47
od frank325i
ja mel to same
Napsal: pát 03.10.2008 17:38
od haarosh
Paavo píše:vratil jsem se dneska z diagnostiky a rekli mi , ze je pretrvavajici chyba na lambde a vaze.Spotreba by te lambde odpovidala, ale vaha???Auto jde za plynem jede jako divy................rekli mi ze pokud by byla vaha kaput, tak auto pojede tak na 30% takze nejdriv se dam do lambdy a uvidim

Teď jsem řešil to samé a je to váha. Váha nemusí být úplně v háji ale je už načatá a ta chyba na lambdě je právě kvůli váze. Špatný poměr paliva do motoru = špatné spalovaní a tím pádem hází chybu lambda a pokud diagnostika hlásí i chybu váhy, tak je to jasný. Zkus nejdříve váhu vyčistit a uvidíš. Případně si nech změřit průtok vzduchu váhou a tam se to taky pozná. Mě váha ani nevyhazovala chybu ale podle průtoku jsme na to přišli, výměna a o 100% lepší stav! A pokud hlásí chybu, tak je někde problém a lambda se jen k té chybě přidává
Napsal: sob 04.10.2008 17:21
od Paavo
haarosh: tak me v ACR auto(BMW dealer a servis v CB) rekli pravej opak.Nejprve vymen lambdu a pak zkus vahu.Lambda je jiz vymenena.Zkusil jsem za chodu motoru odpojit vahu a ject s tim.Auto se skoro nerozjelo a na volnobeh se strasne dusilo.Nevim,jestli se timto da vyloucit spatna nebo nefunkcni vaha.....dale mi servisak rek , ze pokud auto jede, tak je na tom vaha dobre.Auto bud jede a je vaha OK a nebo nejede a je v haji........jako amater si myslim ze bude vaha v cajku.Pokud se pletu tak poradte nebo opravte.Dik
Napsal: pon 06.10.2008 10:54
od haarosh
Paavo píše:haarosh: tak me v ACR auto(BMW dealer a servis v CB) rekli pravej opak.Nejprve vymen lambdu a pak zkus vahu.Lambda je jiz vymenena.Zkusil jsem za chodu motoru odpojit vahu a ject s tim.Auto se skoro nerozjelo a na volnobeh se strasne dusilo.Nevim,jestli se timto da vyloucit spatna nebo nefunkcni vaha.....dale mi servisak rek , ze pokud auto jede, tak je na tom vaha dobre.Auto bud jede a je vaha OK a nebo nejede a je v haji........jako amater si myslim ze bude vaha v cajku.Pokud se pletu tak poradte nebo opravte.Dik
Jak jsem již psal výše, pokud ti diagnostika hlásí chybu váhy, tak je tam zřejmě nějaký problém. Když je špatná váha, tak to vyhazuje i chybu na lambdě, jak jsem popisoval výše ale aby kvůli vadné lambdě hlásila chybu i váha, tak o tom jsem ještě neslyšel. A o vysvětlení, že auto buď jede, anebo ne, se dá taky polemizovat, mě teda se špatnou váhou jelo, otáčky v pohodě akorát za studena cukalo a nemělo výkon na 100% a váha mi ani neházela chybu! Po změření hodnot a výměně to jede naprosto nesrovnatelně a lambda už chybu nehází. A hlavně ty jsi ani nepopsal, jak ti to teď po výměně lambdy jede a jestli už ti to nehází chybu, tak dej vědět, třeba nemám pravdu, já jen popisuju svoje zkušenosti

Napsal: pon 06.10.2008 12:15
od Paavo
za studena dost houpal volnobeh............pri dobrzdovani bez kvaltu to litalo maezi 1000 a 500.... + caste chcipani pri rozjezdech a hlavne pri couvani.Byla dost vysoka spotreba mesto klobouka za 16 a navic to dost smrdelo po benzinu
Po vymene lambdy je beh na vlonobeh nesrovnatelne lepsi,rozjezdy s minimem plynu jsou mozne, couvani take.V behu motoru nepozoruji nejakou zmenu......akorat evidentne bohata smes se zlepsila a jiz spaliny nesmrdi tolik.jine zmeny jsem zatim nezaznamenal.
Napsal: stř 08.10.2008 10:33
od Frosty_CZ
Ahoj,
mam e46 330 xD a po nastartovani za studena mi ty otacky taky houpou. Nicmene, motor nema tendenci zdechnout a po par prislapnuti plynu, nebo rozjezdu se to ustali...
Mam se bat toho, ze mi odchazi lambda nebo vaha, nebo to tak proste dela? Nemate s tim nekdo zkusenosti tady u tech motoru?
Diky moc za jakekoliv info, ktere by me mohlo nakopnout spravnym smerem.

Napsal: stř 08.10.2008 12:40
od JIP
Frosty_CZ píše:Ahoj,
mam e46 330 xD a po nastartovani za studena mi ty otacky taky houpou. Nicmene, motor nema tendenci zdechnout a po par prislapnuti plynu, nebo rozjezdu se to ustali...
Mam se bat toho, ze mi odchazi lambda nebo vaha, nebo to tak proste dela? Nemate s tim nekdo zkusenosti tady u tech motoru?
Diky moc za jakekoliv info, ktere by me mohlo nakopnout spravnym smerem.

Obávám se, že u modelů s označením "D" na konci ti budou naše poznatky celkem k ničemu, neboť váhou vzduchu v pravém slova smyslu a lambdou tyto vozidla nejsou vybaveny...
U tebe bych zaačl palivovým filtrem...no a pokud máš nalítáno přes 150tkm, možná už se hlásí ComonRail vstřikovače...
Napsal: úte 19.10.2010 01:05
od Patrik
dořešili jste to někdo k dokonalosti???
Napsal: úte 19.10.2010 08:16
od Paty
martin0446 píše:Čau,poradte,po startu,než se motor ohřeje mi občas houpne volnoběh,skoro to chcípne,po zahřátí žádnej problém.Čím to může bejt?Motor 2.8 E46
ahoj,vypadá to na lambdasondu,nebo volnoběžnej ventil. jelikož i u e36 jdou k lambde 4draty z toho dva draty od vykřívání lambdy který to vyhřívání má i svoje relátko (taky může časem odejít,ale stává se to velmi zhřídka),taky bych i předpokládal že to má i e46 mrkni na to,jo a jakou máš spotřebu?
Větší?
Stejnou?
A smrdí to po spáleným benzínu než se to zahřeje na provozní teplotu?
Typuju že u tohoto auta by mělo bejt spalování už docela dokonalý.
Zkusil bych zajet na diagnostiku a at ti přečte závady motoru.Tam by se to mělo objevit. Nevím jak je to u tebe ale já mám dignostiku za 200kč
Taky jestli máš taky někoho takovího tak si k němu zajed.

Napsal: úte 19.10.2010 19:19
od roumen_1
zdravím, mam stejný problém. E36 318is m42 za studena lita volnobeh, kdyz je zima tak si dovoly i chcipnout po startu. z vyfuku jde bílej kouř a asi smrdí po benzínu. mám prasklou hadici k volnobeznymu ventilu a omotanou paskou, tak treba by to mohlo byt ono, ale myslim si ze to nebude jedinej problem.. co myslite.. po zahrati drzi otacky suprove, raficka se ani nehne a tahne taky pekne, akorat nevim jestli auto jede tak ja ma, nemam s cim srovnat ale moc se mi nezda ze by Is jelo tak málo....

Napsal: úte 19.10.2010 23:27
od Tehu
Trosku se sem prifarim
Kamos ma E36 320ci r.v.94 co se ted ochladilo tak mu za studena cca prvni 1-2min od nastartovani kolisaj otacky klidne padnou az na 200ot a ma to tendenci jako by chcipnout, kdyz zkusi pridat plyn tak se to dusi... Ani nemuze odjed od baraku, vydrzi tak jak jsem psal 1-2min a vse je v normalu. Jinak se auto chova jak ma a jede jak das... Pry mu to zaclo asi delat loni koncem zimy, pres leto klid a zas ted...
Prvni co sel koukl na diag vaha pry davala co ma a mel tam hlasku na lambdu. Smazal druhy den mu to udelalo zas tak to napichl znova a bez chyby... Zahada jak bejk

Tudis na co by se mel zamerit nejaky cidlo teploty (souvisejci jakoby se siticem) ??? nebo ten volnobeznej ventil ??? Bejt tyto veci v pr... tak by se to nejak zjistit nedalo nez pokus omyl ???
Napsal: stř 20.10.2010 09:08
od Cuky
ty čidla můžeš skusit třeba vyměnit mezi sebou měly by být dvě nebo jen přehodit káble a nebo někde sežeň klidně jiný a studený ho jen napoj na kabely nemusí být kvůli tomu v bloku jen to můžeš skusit pokud to dělá jen za studena po startu a kor pokud se dusí po přidání plynu to bude asi ono volnoběžák bych netypoval to by dělalo i za tepla.
Napsal: stř 20.10.2010 15:31
od t2000cz
Cau. Ja jsem to vyresil minulou zimu na e46 328. Taky to zacalo v zime a nez se auto ohralo, tak otacky padaly uplne dolu a obcas to i zdechlo. Po zahrati ten problem zmizel. No a tak jsem koupil novou sadu tesnicich krouzku na Vanos a udelal repasy Vanosu a je po problemu. Samozrejme tech duvodu muze bejt hrozne moc. U mne to byly o-krouzky na Vanosu, ktere se z gumy zmenily na tvrdou umelou hmotu a asi netesnily tak jak mely.
Napsal: stř 20.10.2010 16:49
od Paty
a jak jsi poznal že je to zrovna vanos?
Napsal: čtv 21.10.2010 12:07
od Tehu
Cuky píše:ty čidla můžeš skusit třeba vyměnit mezi sebou měly by být dvě nebo jen přehodit káble a nebo někde sežeň klidně jiný a studený ho jen napoj na kabely nemusí být kvůli tomu v bloku jen to můžeš skusit pokud to dělá jen za studena po startu a kor pokud se dusí po přidání plynu to bude asi ono volnoběžák bych netypoval to by dělalo i za tepla.
no a kde ty cidla najde ?