Stránka 1 z 4
Napsal: stř 08.10.2008 11:47
od martin0446
Ahoj,našel jsem tady na foru info o zvýšení výkonu
U motoru M52 2,8 lze lehce získat cca 18PS pouhou výměnou sání z M50 2,5 (s cca 10Nm poklesem v 3tis, motor ale především v horním pásu, kdy série končí na 5,3tis/min)
Máte s tím někdo zkušenost.Jde opravdu pouze o výměnu sání?
Musí se něco předělat,držáky,elektoinstalace apod?
Zvedne se radikálně spotřeba?
Napsal: stř 08.10.2008 12:34
od JIP
martin0446 píše:Ahoj,našel jsem tady na foru info o zvýšení výkonu
U motoru M52 2,8 lze lehce získat cca 18PS pouhou výměnou sání z M50 2,5 (s cca 10Nm poklesem v 3tis, motor ale především v horním pásu, kdy série končí na 5,3tis/min)
Máte s tím někdo zkušenost.Jde opravdu pouze o výměnu sání?
Musí se něco předělat,držáky,elektoinstalace apod?
Zvedne se radikálně spotřeba?
Člen KAMIKAZE5100 tohle absolvoval u 323i M52 na E36, zkus mu poslat SZ...
Napsal: stř 08.10.2008 13:49
od Nien
Jelikož jsem tohle plánoval na jaro 2009 tak by mě to taky hodně zajímalo.
Napsal: stř 08.10.2008 14:56
od castro
těch 10koníků by to mělo cca přidat. Tím že se zvětší sání by to v těch vysokejch otáčkách mělo údajně jet líp, protože sání M52 tam na ten motor už moc nestačí.
Výměna je poměrně jednoduchá, musejí se udělat nějaké redukce hadiček, nic složitýho.
Aby to ale mělo větší efekt, je taky dobrý vyměnit vačky za ostřejší a změnit v řj palivovou mapu. Pak to bude mít ještě větší výkon na úkor spotřeby a výkonu odspodu.
Napsal: stř 08.10.2008 15:16
od kamikaze5100
Ahoj jelikož jsem to už dělal tak vam to tu rozepišu, Jedna věc je ta že auto po vyměně sani změnilo pruběh otaček. V nizkych otačkach auto zeslablo, ale zato se nechalo krasně točit do vysokych otaček což předtim 323i e36 nedělala. Auto bylo celkově rychlejši, viz: 1.misto ze sprintu na sraze bmw cult. Když jsem to měnil narazil jsem na par figlu třeba že lišta střiku nesedi na puvodni šroubky a musi se proto vyrobit mezikus, dalši věc je dobře zapojit hadice pod sanim, nakoupil jsem hadici a asi 8 měděnych kolinek plus eska pasky na spojeni. Myslim že to autu pomohlo a jelo to velmi pěkně. Jedina věc co mi vadila, že jsem stratil ten spodek auta ktery byl perfektní. Spotřeba zustala asi stejna, ještě se musi trochu upravit držaky pro sani ale to už stači jenom vyhnout. Určitě to neni prace na 30minut!!!
pokusim se najit nějake foto
propojeni hadic

Napsal: stř 08.10.2008 15:26
od kamikaze5100
Napsal: stř 08.10.2008 15:28
od kamikaze5100
Někoho jsem možna odradil, někoho možna ne. Nejsem žadnej expert, občas jsem si nechal poradit od SPEEDYho a všechno dobře dopadlo. Takže přeju hodně uspěchu

Napsal: stř 08.10.2008 20:48
od castro
ted by mě moc zajímalo, jestli se přijde o ten spodek i u 2,8i.. protože to bych velmi velmi nerad

Napsal: stř 08.10.2008 21:02
od Dan td
castro píše:ted by mě moc zajímalo, jestli se přijde o ten spodek i u 2,8i.. protože to bych velmi velmi nerad

Tak se někdy navzájem svezem, mě taky zajímá, jestli jsem přišel o spodek

Napsal: stř 08.10.2008 21:55
od paveld
Myslite si, ze by tohle melo smysl u 2litr?
Napsal: stř 08.10.2008 22:00
od HAMANN
Ja myslim ze kuci z bavorova vedeli proc tam davali to uzsi sání:-)!
Napsal: stř 08.10.2008 22:06
od Totic
Já bych to nechal tak jak je, protože bych se toho krásnýho táhnoucího spodku připomínajícího lokomotivu nevzdal (od 1500 ot.).
Kolikrát člověk točí v provozu na 5000 ot. ? Osobně jezdím taky často město.
Ale na "tunin" párty a sprinty asi jo. Zatěžuju to nějak víc motor?
Napsal: stř 08.10.2008 22:19
od Killca
HAMANN píše:Ja myslim ze kuci z bavorova vedeli proc tam davali to uzsi sání:-)!
kuli povinnymu v nemecku

Napsal: stř 08.10.2008 22:22
od Nien
Díky moc za fotky. A hlavně za objektivní radu. Ikdyž asi budu jeden s těch co jsi odradil. Jde mi o to ,že zajet si závody do vrchu jezdím jednou ročně a jen pro radost. ALe do práce jezdím skoro každý den. Takže jasná volba je zachovat si ten krouťák od spodu. To raději půjdu do čipu co mi krouťák ještě zvíší.

Napsal: sob 11.10.2008 20:28
od Pete
Killca píše:HAMANN píše:Ja myslim ze kuci z bavorova vedeli proc tam davali to uzsi sání:-)!
kuli povinnymu v nemecku

Tak tak, v te době zmagořilo cele nemecko kvuli sazbě pojištení do 200 koní.
Napsal: ned 12.10.2008 08:11
od Pacey
urcite to tu bylo, ale jen tak mimochodem co je potreba udelat, aby se z 323 udelala plnohodnotna 328..? komplet vyfuk, sani... dal?
Napsal: ned 12.10.2008 10:17
od Francis

328i z 323i? To uděláš výměnou pístů, ojnic a klikového hřídele, 328i má větší zdvih pístů = větší zdvihový objem o 299 cm3
Napsal: ned 12.10.2008 10:45
od Pacey
tzn, ze to nema smysl...
Napsal: ned 12.10.2008 19:52
od LUBEC
tahle přestavba je nemožná protože 2,8 oproti 2,5 má o 9mm větší vrtání a né zdvih
Napsal: ned 12.10.2008 20:01
od Francis
Stejné je vrtání = průměr pístu (válce), stejné je těsnění pod hlavu na 323i / 325i / 328i (M50 a M52)