Stránka 1 z 3

Napsal: úte 14.10.2008 22:30
od maguli
Zdarec.
V topiku "cukani 320i" jsem vas tady dlouho otravoval jak mi to auto nejede a nakonec po vykuchani katu se to rozjelo ale cukani nezmizelo. Tak jsem si zase zajel na diagnostiku a tentokrat se už objevila chyba- vadny snimač polohy klikoveho hřidele.
Tak se chci zeptat jestli někdo už ma zkušenosti s vyměnou, jak je to složity? Zvladnu to sam bez servisu? A hlavně jestli by nebyla fotka ktere přesně to čidlo je, kde je na autě?
Dik moc za připadnou odpověd'

Napsal: úte 14.10.2008 23:18
od castro
dělal jsem to nedávno...

mno, čekal jsem že to půjde mnohem snadněji ale nic složitého to neni. To čidlo jsem musel kompletně odvrtat a nebylo to uplně snadný, ale šlo to...

čidlo kliky je hned u řemenice z přední strany hlavy válců. U R6ky jsem si po vychladnutí odpojil 1 hadici od chladice kde se napojuje do motoru abych měl lepší přístup. Imbusem povolíš a pak se pokus do něj něčim párkrát praštit a vytáhnout. Třeba ho vytáhneš. U mě bylo teda tak zapeklý že když jsem ho čapnul sikovkama tak se zlomilo v půlce a nezbylo než vrtat a vrtat a vrtat.

při výměně půjdeš po kabelu abys ho pod parožím sání odpojil od konektoru a protáhl tak drát od novýho čidla, ale to už je hračka.

Napsal: stř 15.10.2008 09:06
od maguli
castro:
Dik moc za odpovědˇ. Ještě by ta fotka bodla.
P.S. Kolik si daval za to čidlo? A co je R6?

Napsal: stř 15.10.2008 09:17
od Leveler
R6 jako řadový 6tiválec :wink:

Napsal: stř 15.10.2008 10:43
od maguli
Leveler píše:R6 jako řadový 6tiválec :wink:

njn, to mně mohlo napadnout :)
Castro:
Pišeš že jsi musel sundat jen hadidci od chlazeni. Mně u nas v praci jeden ekspert povidal že se musi sundat řemenice. Co je na tom pravdy?

Napsal: stř 15.10.2008 12:02
od xSAFA
Řemenice se žádný sundávat nemusí, jediný problém je akorát málo místa mezi chladičem a tím čidlem ale jak píše Castro mělo by to jít po odpojení hadice. Já sem to nikdy nezkoumal a díval jsem se na něj jen když jsem měl chladiče dole... Ale řemenice nevadí ničemu....

tu máš foto: vlevo dole snímač, nad ním vodní pumpa se sundanou řemenicí...

Obrázek

Napsal: stř 15.10.2008 15:26
od maguli
xSAFA:
Diky moc. Tak tomu řikam pomoc v nouzi :wink:

Napsal: stř 15.10.2008 15:44
od xSAFA
Měl jsem v archívu fotečky z výměny chladičů a pumpy tak aspoň se ti hodí :)

Napsal: pát 17.10.2008 12:28
od maguli
Castro,xSAFA:
Tak čidlo už mam ale ted jsem narazil na problem že nevim jak přepojit ten kabl. Jednak ten konektor je kdesi až pod sanim a ja tam nedošahnu rukou a sundavat sani...to teda nevim. A za druhe ten drat vede pod takovym plastovym deklem nad tou přirubou chlazeni jak k ni vedou dvě hadice k motoru. Ten deklik se musi sundat? nebo se ten drat da nějak protahnout?

Napsal: pát 17.10.2008 16:25
od FiliposII
ten plast musi jit dule ele mela by to byt otazka jednoho ci dvou sroubku.

Napsal: pát 17.10.2008 16:32
od castro
poradim ti. Sundej víčko olejového filtru, zakryj to nějakym igeliťákem at se nezamažeš a dostaneš se tam. Ale bude hodně záležet jakou máš ruku... já mam takovej průměr a prorval jsem se. Pokud máš tlustou tlapu, tak požádej nějakou něžnou polovičku, když půjdeš po káblu tak je to ten 2hej konektor , jakoby ten dál, stiskneš ho a vytáhneš.

ten přední je od čidla vačky, ten nech. Pak jsou ty kabely po cestě k sobě spojeny takovou tou plastovou svorkou, tu opatrně rozřízni. Když půjdeš po drátu tak na ten konektor narazíš. Neboj se tam tu ruku pořádně strčit, jestli tam nemáš zlý myši tak se neni čeho bát. BMW motory nekoušou :-)

jo a ještě nahoře u čela motoru je taková plastová krytka která tam ten kabel drží, je na takovejch 2 nebo 3 pojistkách na závitu. Ty pojistky vytáhni a vysuň tu krytku. Kdybys je stratil ( ty pojistky), použij pak nějaký matičky.

V tý krytce je ten kabel napevno, takže ho tam musíš vmačkat přesně v místech jak byl ten starej drát, jinak ti to nedosáhne bud k řemenici nebo pak ke konektoru.

snad je to srozumitelný, ale uvidíš sám až to budeš dělat.

ještě mě napadá, že budeš muset kvuli protáhnutí konektoru sundat tu olejovou hadici odvětrání motoru ( to je ta s tou koulí na konci :-) ). Je to myslim nějaká 19ka šestihran, možná 22, už si to nepamatuju :-), mělo by ti to pak uvolnit cestu.

Napsal: pát 17.10.2008 16:42
od maguli
Filipos:
Je to otazka třech šrobku ale jsou našroubovany jakoby zevnitř 8O
Castro:
Diky moc. Dobra rada.
P.S. BMW motory koušou, ale škodovkaře :D

Napsal: pát 17.10.2008 19:39
od Killca
jo tak kdyz je t ok, tak byste jeste mohli ukazat kde je cidlo vacky :)

Napsal: sob 18.10.2008 09:49
od FiliposII
maguli píše:Filipos:
Je to otazka třech šrobku ale jsou našroubovany jakoby zevnitř 8O


no nejsu ze vnitr, enom povolis ty matky, ta tycka se zavitem co tam zostane je jen nasrubovana v hlave, takze kdyz das dve matky, a zakontrujes, tak tu tycku vysrubujes. Teda aspon u mna to tak bylo.

Omluvam sa ze pouzivam vyraz tycka se zavitem, ale nic lepsiho mne nenapadlo. Mozna sa temu rika vrut? fakt nevim? Proste sroubek ale bez hlavicky.

Napsal: úte 21.10.2008 10:13
od maguli
Tak nove čidlo už je na svem mistě. To stary šlo vyndat trochu s potižema ale šlo to, musel jsem na to střiknout WD pak na to lechce poklepat kladivkem.
Zatim s tim jezdim druhy den a auto necuklo ani jednou....Uvidime....

Napsal: ned 30.11.2008 16:25
od paveld
Přidám svuj postřeh, třeba se to někomu bude jednou hodit. Právě jsem ho vyměnil po tom co mi ho diagnostika našla jako špatný. Nový čidlo mi srovnalo volnoběh, motor jde lépe a naprosto plynule do otáček bez sebemenšího cuknutí, zlepšilo se startování - občas bylo docela co dělat to auto nastartovat. Nakonec třeba díky tomu bude i lehce příznivější spotřeba :).

Napsal: pon 01.12.2008 15:00
od lucas
Tak to rád slyším že to jde takhle relativně jednoduše. Byl jsem totiž na diagnostice a tam mi zjistily závadu toho čidla tak jsem ho objednal že až dorazí tak se objednám a oni mi ho vymění ale jako naschvál mi to po dvou dnech přestalo startovat úplně. Motor se točí ale už to asi nehodí jiskru tak to budu muset měnit sám doufám že to bude jen tím protože jinou závadu mi nenašly

Napsal: pon 01.12.2008 23:11
od paveld
No snad ano :wink: . Ja cekal zlepseni, ale az jsem ziral co jedno blby cidlo umi udelat. A vymeny se neboj, jde to v pohode, ja ho mel za hodku a pul prohozeny. Zadnou hadici jsem nemusel odpojovat, da se tam protahnout, imbus mi povolit celkem slusne sel, pak jsem cidlo chytil do sikovek, rozhybal ho, nakonec rozlamal :lol: ....a zbytek jsem vytlacil spodem - pod cidlem jsem se zaprel o to ozubeny kolo a krasne vyjelo ven. To protazeni kabelu je trochu jezek v kleci, ale stacilo mi sundat dekl olej. filtru a pak jsem se tam docela dobre protah.

Napsal: úte 02.12.2008 10:52
od maguli
Přesně jak piše paveld, sundat viko olej.filtru a ten kabel krasně protahneš. Ale to čidlo doporučuji asi tak pulhodiny před vyměnou postřikat WD, pak jde lip vyndat. Někdo tu psal (myslim castro) že to ulomil sykovkama a že ho pak musel odvrtat. Ja jsem si sundal hadici od chlazeni a pak jsem se krasně na to čidlo sykovkama dostal.

Napsal: pát 05.12.2008 13:01
od lucas
Tak já už mám čidlo vyměněný a auto jede jak drak. Nebylo to ani tak složitý podle toho návodu co tady je. A překvapilo mě jak dobře šlo to starý vytáhnout