Stránka 1 z 2
Napsal: pát 17.10.2008 18:47
od jj
Zdravím Vás.
Mám tento problém s E46, 320D 110kw, rok 2003, facelift, 123 000 km.
Při rychlejší jízdě, 100 - 130 km/h, když mám zařazenej 6. rychlostní stupeň a otáčky mi klesnou pod 2000 a chci přidat, tak motor totálně "vytuhne", netáhne...... I když podřadím, zastavím a rozjíždím se, je motor prostě povadlej, netáhne. Jakoby tam vůbec nebylo turbo. Ale turbo slyším houkat, ale žádnej efekt, jak kdyby tam nebylo.
Když to nechám schladnout, tak to potom zase jede v pohodě. Když jezdím po městě, tak táhne, zrychluje, turbo houká, pohoda.
Teplota motoru je standrdní, zahřátej, ručička přímo nahoru.
Někdo nějakej nápad na co se zaměřit a otestovat? Nejlépe od nejmenších investic po ty nejnáročnější.

Napsal: úte 04.11.2008 14:23
od jj
Oprava, nestává se to pouze na 6. stupni pd 2000 otáček.
Diagnostika hlásí plnící tlak mimo rozsah.
V BMW mi vyměnili nějaký ventil na turbu. Že prý když to bude dělat dál, je to regulace turba.
Někdo nějaký nápad, jeslti to nemůže být něčím jiným?
Napsal: úte 04.11.2008 18:12
od jj
Uff, jsem zmaten. Dost lidí tvrdí že to může být způsobeno i vadnou váhou vzduchu.
Co si o tom myslíte?
- váha vzduchu ?
- turbo ?
Pomohl by mi to někdo v Praze vyřešit? Diagnostika? Šikovné ruce? Zapůjčení těchto dílů na test?
Jsou to poměrně drahé díly abych je kupoval "naslepo".
Napsal: úte 04.11.2008 23:25
od martilulin
Tady ti moc neporadi,je tu malo E46 kteri chteji pomoct.Dela ti to tak od zacatku nebo to nejak zacalo?Ja treba vymenil vzduchovy filtr a zacalo mi to same,musel jsem to hodne tocit.Jestli si schopnejsi odendej kryt,vydelej filtr vzduchu a mrkni jestli na nem nemas olej,obcas si to tam odfoukne.No a jak jsem vymenil filtr a vyfoukal bordel,asi se to nalepilo na vahu a nejelo.Tak jsem to opet rozdelal a vahu prolil technickym benzinem,vysusil a auto jede jak praseJestli je to uz dlouho a zacinalo to postupne,muze byt v hajzlu naklapeni,da se to vycistit ale je to jebacka.Lepsi to vykuchat a nechat vycistit.
Napsal: stř 05.11.2008 00:36
od Killca
neni tu moc lidi kteri tomu rozumi, ale vazne je to vahou nebo turbem, nebo nejakym aktivnim clenem regulujicim treba stisk plynu, pokud mas olej v trubkach od intercooleru (jakoze vic oleje) tak je ruply turbo, ale to ze to jednou funguje a jednou ne, tak asi bude problem spis nejaky elektriky, takze vaha vzduchu, ale na pujceni tu moc lidi neni no
no a jestli diag hlasi chybu rozsahu, tak je tlak bud moc maly, nebo moc velky, nemas tam chip? nejaka regulace tlaku turba-boost kontroler
takze nejdriv zkus jak pise martilulin a pak muzes v nedeli ve 3 dorazit na strahov a kouknem na to my ostatni, mozna prijede i jedno 320d 2001 tak muzem zkusit jiny sucastky
Napsal: stř 05.11.2008 00:50
od martilulin
no,na jednoho co vzdy poradi jsem zapomnel....Skoda ze bydlim tak daleko,hned bych se na Strahov taky stavil.Jak pisu,u me to bylo tou vahou to sani bylo mastny,no ne ze by tam stal olej...Vykoupani stacilo,no a neorigo se da sehnat za 1000kč,ted jsem ji videl na Sbazaru.Killca,muzes se mrknout na moji otazku trochu niz?Ohledne palivoveho filtru?Diky.
Napsal: stř 05.11.2008 08:27
od jj
Killca píše:neni tu moc lidi kteri tomu rozumi, ale vazne je to vahou nebo turbem, nebo nejakym aktivnim clenem regulujicim treba stisk plynu, pokud mas olej v trubkach od intercooleru (jakoze vic oleje) tak je ruply turbo, ale to ze to jednou funguje a jednou ne, tak asi bude problem spis nejaky elektriky, takze vaha vzduchu, ale na pujceni tu moc lidi neni no
no a jestli diag hlasi chybu rozsahu, tak je tlak bud moc maly, nebo moc velky, nemas tam chip? nejaka regulace tlaku turba-boost kontroler
takze nejdriv zkus jak pise martilulin a pak muzes v nedeli ve 3 dorazit na strahov a kouknem na to my ostatni, mozna prijede i jedno 320d 2001 tak muzem zkusit jiny sucastky
Díky za zájem.
První co bych teda ještě zkusil by bylo se podívat na vzduchovej filtr. Koupil jsem si raději novej, kdyby už byl příliš humusáckej. Bohužel se necejtím na jeho samo-výměnu. Sice mám strojárnu, ale nerad bych něco rozmontoval a potom nevěděl jak to dát dohromady. Poprvé bych potřeboval spíš někomu koukat pod ruce.

Tím by se ukázalo zda-li tam není olej, případně pročistit váhu vzduchu.
Potom bohužel už není v mé moci s tím cokoliv udělat. Krom nechat na test vyměnit turbo a váhu vzduchu za zdravé.
Je to klasická motorová sériovka. Žádné další přídavné vychytávky tam nejsou.
Servisák v AutoBase mi říkal, že ty tlaky jsou NAD rozsahem. Mám v ruce ty papíry z diagnostiky, ale nerozumím tomu.
Že řídící jednotka vyšle signál na regulaci, ale nic se nestane a potom si to nejspíš ta řídící jednotka utlumí nějak jinak. A to je ten následek, že ten motor "zvadne".
Servisák tvrdí že je špatná regulace turba. Nutná výměna celého turba.
Chápejte, nechce se mi dát tolik peněz za nové turbo a potom zjistit, že to je váhou vzduchu. Než něco koupím, chtěl bych mít aspoň větší jistotu z několika stran, že je to opravdu tím, či tím.
Ufff.. no jo, Strahov. Sakra, sakra. Já zrovna budu v Brně na "dušičkách".

Napsal: stř 05.11.2008 11:23
od MGSnake
skus odpojit vahu vzduchu a ked auto bude ovela zivsie tak mas problem vyrieseny(zla vaha alebo spinava) a ked ti auto nebude po odpojeni drzat otacky mozno aj zdochne tak je vaha dobra. skus to.Auto nedymi??
Napsal: stř 05.11.2008 11:39
od jj
MGSnake píše:skus odpojit vahu vzduchu a ked auto bude ovela zivsie tak mas problem vyrieseny(zla vaha alebo spinava) a ked ti auto nebude po odpojeni drzat otacky mozno aj zdochne tak je vaha dobra. skus to.Auto nedymi??
Aha, dobrej nápad. Pokusím se. Můžeš se pokusit mě jako laika navigovat kde se odpojuje ta váha vzduchu?
Odpojit konektor od dílu 1?
http://bmwfans.info/original/E46/tou/32 ... 13_0962/#1
Až to budu testovat, musím pro jistotu zase nasadit dekl motoru?
Auto dýmí tak nějak asi v normálu. Přecházel jsem z benzínu, takže je to pro mě rozdíl. Ale předtím než mi vyměnili ten ventil na turbu, tak to dýmilo více. Po jeho výměně už méně. Dýmilo to trošku více když byl motor studenej.
Napsal: stř 05.11.2008 14:12
od Killca
myslim ze dym nesmi na volnobeh byt videt vubec, az kdyz se to podrzi
jinak mas airbox na vzduchovy filtr a hned za nim trubku s dratem, tak to jakoby vysroubovat a povyndat, ale nevim jestli u tehle novejsich bmw neni potom potreba nejak zase sesynchronizovat jednotku s vahou, minimalne se zaznamena podle me chyba vahy v jednotce, ale to neva
a vymena vzduchoveho filtru, PROSIMTE

jen odhackujes kryt ty velky krabice zvednes nahoru, vyndas stary, vyluxujes krabici, nandas filtr a zahackujes zase zpet, nic na tom neni, musis si na tom aute udelat veci sam abys pochopil podtstau a logiku celyho auta a vse se zda byt komplikovane, ale neni
no a strahov treba pristi tyden klidne (my duse neslavime, ani nevim co to je, ale myslim, ze je to uplne k nicemu, pokecat s kostrama muzu zajit kdykoli jindy)
Napsal: stř 05.11.2008 14:40
od MGSnake
auto by nemalo dymit , ked dymi moc tak preteka olej do turba a spaluje aj olej preto ten dym.(turbo bude KO)vahu vypojis tak ze vytiahnes ten napajaci konektor co ide k nej.Auto by malo ozit alebo zdochnut.Bud alebo.JA som to tak isto skusal.A ja mam vadnu vahu vzduchu.
Napsal: čtv 06.11.2008 09:47
od jj
Killca píše:myslim ze dym nesmi na volnobeh byt videt vubec, az kdyz se to podrzi
jinak mas airbox na vzduchovy filtr a hned za nim trubku s dratem, tak to jakoby vysroubovat a povyndat, ale nevim jestli u tehle novejsich bmw neni potom potreba nejak zase sesynchronizovat jednotku s vahou, minimalne se zaznamena podle me chyba vahy v jednotce, ale to neva
a vymena vzduchoveho filtru, PROSIMTE

jen odhackujes kryt ty velky krabice zvednes nahoru, vyndas stary, vyluxujes krabici, nandas filtr a zahackujes zase zpet, nic na tom neni, musis si na tom aute udelat veci sam abys pochopil podtstau a logiku celyho auta a vse se zda byt komplikovane, ale neni
no a strahov treba pristi tyden klidne (my duse neslavime, ani nevim co to je, ale myslim, ze je to uplne k nicemu, pokecat s kostrama muzu zajit kdykoli jindy)
Já vím, láká mě to si na tom tyhle běžné věci udělat sám, ale furt jsem v práci, tak za světla není čas, a před barákem se mi v tom vrtat nechce. Chybí mi garáž.
Navíc já nemám AirBox. Já mám takovej ten kulatej vzduchovej filtr. Nějakej návod jsem našel tady:
http://e46.cz/index.php/bmw-e46-motor/5 ... -320d.html
Dušičky, no, to já beru jako čas kdy objíždím rodinu, chodíme na hřbitovy a tak. Hodně z nich už není naživu.
No nic, jeslti mi to vyjde, dneska proletím Čerňákem.
Napsal: čtv 06.11.2008 12:34
od martilulin
jenze tenhle navod je na hovno.ty mas facelift,tam sundas dekl motoru a pod nim je dalsi box a ty debilni sroubecky opet a zase.ten posledni je skoro u steny,blbe se vytahuje.pak mi samozrejme ten dekl nechtel zapadnout zpatky do drazky.hnus.hele a co spotreba.me vychazela pri te zasrane vaze kolem 7.5,zadnej slimak.tankuju plnou jak se rozsviti hladovka-to je za 1700 a najedu 750km
Napsal: čtv 06.11.2008 12:56
od jj
martilulin píše:jenze tenhle navod je na hovno.ty mas facelift,tam sundas dekl motoru a pod nim je dalsi box a ty debilni sroubecky opet a zase.ten posledni je skoro u steny,blbe se vytahuje.pak mi samozrejme ten dekl nechtel zapadnout zpatky do drazky.hnus.hele a co spotreba.me vychazela pri te zasrane vaze kolem 7.5,zadnej slimak.tankuju plnou jak se rozsviti hladovka-to je za 1700 a najedu 750km
JJ vim, dekl a další dekl. Těch šroubečků je tam až hanba. Uvidím jeslti na to vůbec dosáhnu s tím nářadím co mám. Aspoň se podívám kam dostanu.
Spotřeba, no, jelikož to mám "nově" a od té doby to dělá, tak nevím jestli je to ok. Bohužel teď jezdím většinou po městě a čepuju stejně jak ty. Takže jsem najel zhruba 840 km.
Napsal: pát 07.11.2008 09:02
od jj
Tak jsem to včera oddekloval.
- vzduchový filtr v pořádku, čistý, jen trošku šedý
- když jsem odpojil váhu vzduchu, tak to jelo stejně jako když je zapojená
Co dál?
Napsal: pát 07.11.2008 10:43
od jj
Když se závada projeví, na diagnostice je chyba:
4521 DDE: Ladedruckregelung
Napsal: pát 07.11.2008 16:04
od Killca
no jestli stejne, tak je vadna vaha, takze pujcit jinou, vim tady na klubu z prahy jen o cetronixovi, co by mel mit stejny motor jako ty, takze asi jedine na strahove, nebo se domluvit individualne, nebo pristi nedeli
Napsal: pát 07.11.2008 16:14
od jj
Killca píše:no jestli stejne, tak je vadna vaha, takze pujcit jinou, vim tady na klubu z prahy jen o cetronixovi, co by mel mit stejny motor jako ty, takze asi jedine na strahove, nebo se domluvit individualne, nebo pristi nedeli
Tím "stejně" myslím to, že když jsem objížděl pár bloků tak to drželo otáčky, nechcípalo, táhlo, zrychlovalo. Bohužel nebyl čas to otestovat až do té fáze kdy se závada projevuje (více než 100 km/h a déle jet rychleji).
Ale dle toho jak tu někdo psal, tak by to i na volnověh chcípalo a tak.... Je to tak?
Včera jsem o tom mluvil na srazu s Pavlem H. Tipnul si to na nějaké tlakové čidlo na liště.
Ale pokud by šla vyzkoušet ta váha někdy na Strahově, tak určo rád otestuju. Pupíci maj stejně teď na 14 dnů plno.
Napsal: pát 07.11.2008 19:56
od MGSnake
ked to ide rovnako tak bude asi vaha zla alebo znecistena skus ocistit tie drotiky acetonom
Napsal: pát 07.11.2008 20:04
od Killca
tak az budes mit cas na strahac, tak rekni, at to domluvime poradne