Stránka 1 z 1
Napsal: sob 18.10.2008 23:17
od HanzE3
Hledal jsem, ale nanašel jsem nic co by mi pomohlo.
Měnil jsem motor u e36 z 2.0i (bez vanosu) na 2.5i (s vanosem), hlavní háček je v tom, že 2.5i je původně z automatu. Všechno mám pozapojovaný, motor točí, ale nechytne. Prý v tom je nějakej fígl, když zůstane automatová el., jenže nemůžu zjistit jakej. Nemá to už někdo za sebou, kdo by dokázal poradit.
Odpovědi typu kup jinou el. jsou mi bohužel k ničema, už mám čtyři, ale ani jedna mi k motoru nepasuje.
Předem dík za jakoukoliv radu.
Napsal: ned 11.01.2009 21:40
od HanzE3
tolik lidí to už dělalo a nikdo neporadí

Napsal: ned 11.01.2009 21:53
od JIP
Jakoukoliv radu? na E36 jsem to ještě nedělal, ale...
...automat ma blokaci, že startovat lze jen při poloze řadiče "P"...teda odpojený měnič, aby sis nerozbil čumák o stěnu, před kterou parkuješ.
Jde tedy o to, přemostit obvod, který dává signál o poloze "P" na elektrice vedené k "fofrklacku" (jestli se tomu tak dá u automatu říkat...)
Ápropos...nesnáším automat...dycky před každou křižovatkou dám pecku do opěrky levé nohy...zvyk je železná košile...

Napsal: ned 11.01.2009 22:03
od kosa
to sice ano to by motor netočil vůbec.. jestli jsi měnil i ř.j. což asi ano a ta je z modelu co už má ews mohla by být chyba tam...
Napsal: ned 11.01.2009 22:48
od HanzE3
to s polohou parking chápu, ale na stejným principu by měl být i neutrál, při kterým, jak jsem zjistil se má motor vyndat, prý by to nemělo hlásit ani chybu převodovky a na neutrál by to mělo nastartovat taky, jen si nejsem jistej, jestli s nutností sešlápnutí brzdového pedálu
Co se týče té jednotky, to jsem zkoušel, ale u tý nevim, z čeho je, udajně 2.5 vanos, ale ani s ní to nachytne. Ale co jsem nepobral, na tu jednotku nastartuje bezvanosovej motor, takže možná i odtud vítr fouká. Možná mi ji půjčí Ivo na odskoušení, takže pak uvidím a budu řešit dál.
Ale rady beru pořád.
Napsal: ned 11.01.2009 22:52
od HanzE3
kosa píše:to sice ano to by motor netočil vůbec.. jestli jsi měnil i ř.j. což asi ano a ta je z modelu co už má ews mohla by být chyba tam...
Co znamená to "ews" , abych věděl o co so mám při schánění ošidit.
Napsal: ned 11.01.2009 23:47
od Maikl
nevim co znamená ews, ale co imobilizér (jestli se treba ews nerovna imobilizeru

)
Napsal: pon 12.01.2009 23:03
od bmw730
JIP píše:Jakoukoliv radu? na E36 jsem to ještě nedělal, ale...
...automat ma blokaci, že startovat lze jen při poloze řadiče "P"...teda odpojený měnič, aby sis nerozbil čumák o stěnu, před kterou parkuješ.
Jde tedy o to, přemostit obvod, který dává signál o poloze "P" na elektrice vedené k "fofrklacku" (jestli se tomu tak dá u automatu říkat...)
Ápropos...nesnáším automat...dycky před každou křižovatkou dám pecku do opěrky levé nohy...zvyk je železná košile...

Přesně tak, musí se spojit obvod co spínal kontakt v poloze P - jinak bude točit ale nechytne. Na vyndané konzoli proměř v poloze P které sepnuly a ty se proklemují.Předělával jsem e36 320 91rok a klaplo to...
Napsal: úte 13.01.2009 02:18
od Killca
ews je jednotka immobilizeru, pokud ridci jednotka motoru dovoli aspon tocit motorem, tak je ews v poradku, pokud by otocil klicem a nic by se nestalo, blokuje start ta P poloha, nebo kod immobilizeru, ktery nemus souhlasit s jednotkou ews a jejim naprogramovanim do ridici jednotky, muselo by se to napojitna bmw diag a preprogramovat, vyndat jednotku ews, nahrat do ni stejne kody jako jsou klice a pak zkouset co to udela s motorem, hlavne spravne zapojit i do jednotky centralu atd, bay to pri odemknuti s alarmem vubec povolilo nacitani kodu z klice v krouzku
bmw730 píše:Přesně tak, musí se spojit obvod co spínal kontakt v poloze P - jinak bude točit ale nechytne. Na vyndané konzoli proměř v poloze P které sepnuly a ty se proklemují.Předělával jsem e36 320 91rok a klaplo to...
nemuze ani tocit, uz pris startu by auto poskakovalo dopredu
Napsal: úte 13.01.2009 02:53
od bmw730
bmw730 píše:Přesně tak, musí se spojit obvod co spínal kontakt v poloze P - jinak bude točit ale nechytne. Na vyndané konzoli proměř v poloze P které sepnuly a ty se proklemují.Předělával jsem e36 320 91rok a klaplo to...
nemuze ani tocit, uz pris startu by auto poskakovalo dopredu[/quote]
Ja tam imobilizer neměl, jasně že by auto při startu teď poskakovalo při manualní převodovce

on má motor s elektrikou z automatu v autě s manuálem, tak to musí jít po drátech co mu v automatovej elektrice na motoru chybí

.Protože má v autě elektriku manuální a motor s automatovou el. tak teď jen točí...Já sem měl k dispozici obě elektriky tak jsem to prokombinoval částí co chyběla. Ale jestli to blokuje imobilizér tak asi diagnostiku.
Napsal: úte 13.01.2009 02:59
od bmw730
Jo a ten statrér by netočil u automatu ještě bez sešláplé brzdy, ale to v manualu jde.
Napsal: úte 13.01.2009 13:21
od Killca
ja sem to myslel tak, ze kdyz nedas P na automatu, tak nebude ani tocit, teda aspon myslim, protoze uz i tak by se auto pohybovalo, cimz sem chtel naznacit, ze mu auto nebude tocit ani ted, bud kuli tomu P nebo kuli immo, ale pokud toci, tak uz to nebude temahle vecma, ale palivem nebo elektrikou, pokud aspon jedno z nich jede
Napsal: úte 13.01.2009 13:59
od bmw730
Killca píše:ja sem to myslel tak, ze kdyz nedas P na automatu, tak nebude ani tocit, teda aspon myslim, protoze uz i tak by se auto pohybovalo, cimz sem chtel naznacit, ze mu auto nebude tocit ani ted, bud kuli tomu P nebo kuli immo, ale pokud toci, tak uz to nebude temahle vecma, ale palivem nebo elektrikou, pokud aspon jedno z nich jede
Jasně, souhlasím. Ale zjednodušeně řečeno - vyndam motor z automata a budu ho chtít na stolici nastartovat tak musím při použití elektriky která k tomu byla nasimulovat sešláplou brzdu a P polohu řazení. To v manualní karosérii není tam se s tímto nepočítá . Takže když to připojiš do manual auta tak bude startér točit protože to je propojený jinak, ale nenastartuje protože to není spojenej obvod.
Napsal: úte 13.01.2009 14:07
od Killca
bmw730 píše:Killca píše:ja sem to myslel tak, ze kdyz nedas P na automatu, tak nebude ani tocit, teda aspon myslim, protoze uz i tak by se auto pohybovalo, cimz sem chtel naznacit, ze mu auto nebude tocit ani ted, bud kuli tomu P nebo kuli immo, ale pokud toci, tak uz to nebude temahle vecma, ale palivem nebo elektrikou, pokud aspon jedno z nich jede
Jasně, souhlasím. Ale zjednodušeně řečeno - vyndam motor z automata a budu ho chtít na stolici nastartovat tak musím při použití elektriky která k tomu byla nasimulovat sešláplou brzdu a P polohu řazení. To v manualní karosérii není tam se s tímto nepočítá . Takže když to připojiš do manual auta tak bude startér točit protože to je propojený jinak, ale nenastartuje protože to není spojenej obvod.
ooo, ahaaa, tak to jo

takze koumat a badat

Napsal: úte 13.01.2009 19:44
od HanzE3
Killca píše:bmw730 píše:Killca píše:ja sem to myslel tak, ze kdyz nedas P na automatu, tak nebude ani tocit, teda aspon myslim, protoze uz i tak by se auto pohybovalo, cimz sem chtel naznacit, ze mu auto nebude tocit ani ted, bud kuli tomu P nebo kuli immo, ale pokud toci, tak uz to nebude temahle vecma, ale palivem nebo elektrikou, pokud aspon jedno z nich jede
Jasně, souhlasím. Ale zjednodušeně řečeno - vyndam motor z automata a budu ho chtít na stolici nastartovat tak musím při použití elektriky která k tomu byla nasimulovat sešláplou brzdu a P polohu řazení. To v manualní karosérii není tam se s tímto nepočítá . Takže když to připojiš do manual auta tak bude startér točit protože to je propojený jinak, ale nenastartuje protože to není spojenej obvod.
ooo, ahaaa, tak to jo

takze koumat a badat

Čistě teoreticky to dává smysl, ale "stejnou" polohu P má i N, pokud je zařezena jedna z těchto poloh, auto by mělo nastartovat, nenastartuje jen když je zařezena rychlost. Ovšem, beru v potaz i "nutnost sešlápnutí" bzrdového pedálu, v mým případě šlo auto nastartovat i bez brzdy, to samé jsem měl kdysi u e30. Pokud to vezmu tak, že vyndám motor a hodim na něj manuální převodovku, se zařazeným P a rozjedu se, tak elektronika rozpozná, že něco není v pořádku a hlásí chybu převodovky. A pokud ho vyndám při poloze N, tak tím bych měl vlastně oblbnout řídící jednotku, protože si "bude vyslet" že auto vlastně "stojí na místě", takže ani by to nemělo hlásit tu chybu převodovky.
Co se týče řešení immobiliséru, ten je propojen s centrálem a sepne po zamčení auta. V mým případě byl motor vyndaván, když bylo auto odemčený. Podle mě, nedostal imobilisér impuls, aby nedovolil motor nastartovat.
Tohle by jsme mohli řešit dál, aby si to ostatní mohli rozmyslet do čeho se hrnou.
Kua, všichni jsme byli uplně mimo. Napadlo by nekoho, že v řídící jednotce jednoho zasr...ho švába napadne jít na vejlet

Jo, vzal jsem do ruky jednotku a něco tam cinklo, tak jsem ji rozdělal a byl vypadlej jeden zasouvací šváb. Naštěstí jsem se trefil, jak tam má být a motor naskočil. Tak doufám, že to bude fungovat dál. Pak nejspíš ještě napíšu jak se to chová, až to bude jezdit.
Napsal: úte 13.01.2009 23:57
od martilulin
tak to je zavada...to by me nikdy nenapadlo