Stránka 1 z 1

Napsal: stř 22.10.2008 21:48
od kabu
Ahoj, po výmjěně motoru mi běží volnoběh jednou 1000 jednou 900 kolikrát i 1200 otáček a pořát se to střídá, čím to může být??? Jak volnoběh seřídit aby držel správnou odnotu? A při výměně motoru jsem lehce porušil lambdasondu jak se hejbalo s výfukem, může to dělat ona? A naměřil jsem i větší spotřebu celkem o dost než u toho starýho motoru, měnil jsem M40 za ten samej. Děkuji za rady 8)

Napsal: čtv 23.10.2008 06:34
od Josef-325
ahoj me taky zlobil volnobeh a byla to lambda a kdyz navic pises ze se ti zvisila spotreba tak to bude ona vymen ji a ok

Napsal: čtv 23.10.2008 10:03
od michal09
Josef-325 píše:ahoj me taky zlobil volnobeh a byla to lambda a kdyz navic pises ze se ti zvisila spotreba tak to bude ona vymen ji a ok


No pozor, s výměnou lambdy souhlasím a nesouhlasím s tím, že to pak bude OK, lambda je jen jedna ze spousta vecí co májí vliv na kolísání otáček, viz desítky témat který tady byly napsány, stačí hledat... :wink:

Napsal: čtv 23.10.2008 10:27
od ekofresh
Diagnostika a uvidi sa..

Napsal: čtv 23.10.2008 13:54
od kabu
Ale každopádně kdy je vyšší spotřeba tak je to ona i když otáčky nevyřeší.???

Napsal: čtv 23.10.2008 15:09
od kabu
michal09 píše:
Josef-325 píše:ahoj me taky zlobil volnobeh a byla to lambda a kdyz navic pises ze se ti zvisila spotreba tak to bude ona vymen ji a ok


No pozor, s výměnou lambdy souhlasím a nesouhlasím s tím, že to pak bude OK, lambda je jen jedna ze spousta vecí co májí vliv na kolísání otáček, viz desítky témat který tady byly napsány, stačí hledat... :wink:[/quoteA co všechno na to má vliv???

Napsal: pát 24.10.2008 07:25
od michal09
kabu píše:A co všechno na to má vliv???


Labda sonda, váha vzduchu, vlnovec od váhy vzduchu, volnoběžný ventil, čidlo otáček a co já vim co ještě, říkám stačí trošku pohledat tady na foru... :wink:

Napsal: sob 25.10.2008 20:27
od kabu
No koukam že je toho dost... tak jdu hledat. A slyšel jsem že se dá lambda nějak za běhu motoru změřit a podle voltů se to pozná, je to pravda??

Napsal: čtv 30.10.2008 14:58
od michal09
kabu píše:No koukam že je toho dost... tak jdu hledat. A slyšel jsem že se dá lambda nějak za běhu motoru změřit a podle voltů se to pozná, je to pravda??


No nevim jak by si to chtěl dělat za běhu motoru... :) Já ji měřil normálně vyšroubovanou a postupně ji zahříval a měl na ni připojenej měřák a postupně jak se lambda zahřívala měnily se hodnoty na multimetru... :wink:

Napsal: čtv 30.10.2008 15:48
od kabu
michal09 píše:
kabu píše:No koukam že je toho dost... tak jdu hledat. A slyšel jsem že se dá lambda nějak za běhu motoru změřit a podle voltů se to pozná, je to pravda??


No nevim jak by si to chtěl dělat za běhu motoru... :) Já ji měřil normálně vyšroubovanou a postupně ji zahříval a měl na ni připojenej měřák a postupně jak se lambda zahřívala měnily se hodnoty na multimetru... :wink:
Jo tak, tak to schválně vyskoušim. Díky za radu, a jak poznam ty hodnoty jestli jsou správný nebo na prd?

Napsal: čtv 30.10.2008 16:15
od michal09
kabu píše:
michal09 píše:
kabu píše:No koukam že je toho dost... tak jdu hledat. A slyšel jsem že se dá lambda nějak za běhu motoru změřit a podle voltů se to pozná, je to pravda??


No nevim jak by si to chtěl dělat za běhu motoru... :) Já ji měřil normálně vyšroubovanou a postupně ji zahříval a měl na ni připojenej měřák a postupně jak se lambda zahřívala měnily se hodnoty na multimetru... :wink:
Jo tak, tak to schválně vyskoušim. Díky za radu, a jak poznam ty hodnoty jestli jsou správný nebo na prd?


No ani nezáleží tolik na velikosti hodnoty, jako na tom, jak se projevuje teplo na dané hodnoty... Čím déle lambdu zahříváš, tím více by měla hodnota stoupat, pokud ji z žáru odendáš, hodnoty by měli klesat, naopak když znovu "ponoříš" lambdu do žáru, hodnoty by měli prudce stoupat... Zkrátka to poznáš, buď to bude šlapat na změnu teploty nebo ne... :wink:

Ale to neni žádný special testování, jen se tak dá zjistit doma v garáži jestli funguje nebo ne.... :wink:

Napsal: čtv 30.10.2008 17:37
od kabu
michal09 píše:
kabu píše:
michal09 píše:[quote="kabu"]No koukam že je toho dost... tak jdu hledat. A slyšel jsem že se dá lambda nějak za běhu motoru změřit a podle voltů se to pozná, je to pravda??


No nevim jak by si to chtěl dělat za běhu motoru... :) Já ji měřil normálně vyšroubovanou a postupně ji zahříval a měl na ni připojenej měřák a postupně jak se lambda zahřívala měnily se hodnoty na multimetru... :wink:
Jo tak, tak to schválně vyskoušim. Díky za radu, a jak poznam ty hodnoty jestli jsou správný nebo na prd?


No ani nezáleží tolik na velikosti hodnoty, jako na tom, jak se projevuje teplo na dané hodnoty... Čím déle lambdu zahříváš, tím více by měla hodnota stoupat, pokud ji z žáru odendáš, hodnoty by měli klesat, naopak když znovu "ponoříš" lambdu do žáru, hodnoty by měli prudce stoupat... Zkrátka to poznáš, buď to bude šlapat na změnu teploty nebo ne... :wink:

Ale to neni žádný special testování, jen se tak dá zjistit doma v garáži jestli funguje nebo ne.... :wink:[/quote] Perfektní, díky ti moc

Napsal: pát 31.10.2008 02:24
od Killca
zajed si k nejakemu elektrikari, nech ho at si zapoji osciloskop na vystupy z lambdy a proslapni podlahu a pak se koukni na zaznamenane hodnoty, melo by to byt od 0 do 1 voltu nebo 0,5 do 1 voltu myslim?? kdyby nekdo vedel presne, bylo by to better

Napsal: pát 31.10.2008 07:48
od michal09
http://www.lucaselectrical.co.uk/catalo ... 2_Full.pdf

Vynikající PDFko, na 11 stránce máte přesně popsané jak lambdu změřit, jen je to Engliš, ale snad to pomůže i tak... :wink:

Napsal: pát 31.10.2008 10:35
od castro
ja myslim že nejlepší je napíchnout auto na diagnostiku a ty lambdy to změří za běhu motoru.

jenom co mi neni jasné je co se má dít s těma hodnotama, protože tady někdo napíše nejdřív že mají být shodné a neměnit se ( třeba na volnoběh ) a pak někdo zase řekne že naopak musejí Volty kolísat, takže jsem z toho jelen a prdim na to :-))