Stránka 1 z 1

Napsal: úte 16.12.2008 16:57
od zrno
Neví někdo náhodou jakou to má euronormu jestli 2 nebo 3? ať vím na co se po novým roce připravit při přepisu. Bohužel letos už to kvůli byrokracii na uřadech nestihnu :-(
Díky moc

Napsal: úte 16.12.2008 17:33
od DC
myslim že u e46 už bys měl bejt minimálně na euro 3

Napsal: úte 16.12.2008 17:52
od zrno
njn snad... ale podle techničáku poznám prd v malym je v jiných záznamech es 98/69

Napsal: úte 16.12.2008 18:47
od honsska
predfaselift e46,model 320í je euro 4,podle nem.techničaku

Napsal: úte 16.12.2008 19:20
od zrno
http://www.sdruzeni-sova.cz/emise.htm

takže pokud mam ES 98/69 tak snad bez poplatku :-)

Napsal: úte 16.12.2008 19:25
od Killca
pokud mas euro 2 tak platis 3tisice a to je myslim skoro nic a e46 splnuji normy od 2 do 4, takze platis bud 3 tisice nebo nic, takze stejne nic extra nehrozi

Napsal: stř 17.12.2008 21:13
od frank325i
ja tam nemam nic myslis ze je to jen nedopsane?e36 325i rv92 nebo je to jinac???

Napsal: stř 17.12.2008 22:28
od Killca
frank325i píše:ja tam nemam nic myslis ze je to jen nedopsane?e36 325i rv92 nebo je to jinac???

oni to ty buznicky na uradech nejak neumej zapisovat, ja to v nemeckych papirech mam euro2 a v ceskym kulovy a kuli tomu bych snad mel platit 10klacku, ty urcite euro mas taky, ale nemas to jen zapsany

Napsal: stř 17.12.2008 22:51
od mathias22
a jakou muzu mit ja?mam e36 320i r.v. 9/1995

Napsal: stř 17.12.2008 23:56
od Killca
jak uz nekdo psal 1990-2000 je euro 2

Napsal: čtv 18.12.2008 10:28
od michal09
Killca píše:jak uz nekdo psal 1990-2000 je euro 2


Co já vím, tak to není podle roku výroby, ale podle euronormy! Fávo z 94 roku bude mít jinou euro normu než já s e36 se stejným rokem výroby... Slyším na každým rohu jak budeš platit emisní polatek podle toho jak koupíš starý auto, což svým způsobem není úplně pravda. Nedá se jednoznačně říct, že včechy auta vyrobené roku 94 mají euro 2, páč např. fáčko dle mýho nemá Euro 2. Nebo mám milné informace já a teď tu sem za chuje :D

Napsal: čtv 18.12.2008 13:22
od Killca
michal09 píše:
Killca píše:jak uz nekdo psal 1990-2000 je euro 2


Co já vím, tak to není podle roku výroby, ale podle euronormy! Fávo z 94 roku bude mít jinou euro normu než já s e36 se stejným rokem výroby... Slyším na každým rohu jak budeš platit emisní polatek podle toho jak koupíš starý auto, což svým způsobem není úplně pravda. Nedá se jednoznačně říct, že včechy auta vyrobené roku 94 mají euro 2, páč např. fáčko dle mýho nemá Euro 2. Nebo mám milné informace já a teď tu sem za chuje :D

jo to je pravda, mluvim jen o bmw :)

Napsal: úte 23.12.2008 03:00
od Pacient
Na IDNES jsem našel následující:


Platí se podle toho, jakou směrnici EURO vůz plní. Jak to poznáte? Ve velkém technickém průkazu v kolonce Emise najdete číslo směrnice EHK nebo EHS/ES a podle převodní tabulky zjistíte, jestli váš vůz z let výroby 1992 až 1999 plní normu Euro 0, Euro I nebo Euro II, a zda tedy při přepisu zaplatíte deset, pět, nebo tři tisíce korun. Pokud žádné číslo v TP nenajdete, obraťte se pro radu na STK.

Čísla směrnic v technickém průkazu

zážehové motory (benzin, LPG, CNG) pro M1 (osobní) a N1 (užitková)

Euro 0 – 10 000 Kč
*EHS/ES: 70/220, 74/290, 77/102, 78/665, 83/351, 88/436, 89/458, 89/491
*EHK: 15 R00, 15 R01, 15 R02, 15 R03, 15 R04, 83 R00 A, 83 R00 B, 83 R01 A, 83 R01 B – platí pro M1 s max. hmotností nad 2 500 kg, obsaditelností nad 6 osob, v terénním provedení M1G + vozidla N1.

Euro I – 5 000 Kč
*EHS/ES: 91/441, 93/59, 94/12 – u N1, M1 s obsaditelností více než 6 osob a max. hmotností přes 2 500 kg
*EHK: 83 R01 B – pouze M1 s maximální hmotností do 2 500kg, s obsaditelností do max. 6 osob a v neterénním provedení; 83 R02 B, 83 R03 B – u N1, M1 s obsaditelností více než 6 osob a max. hmotností více než 2 500 kg.

Euro II – 3 000 Kč
*EHS/ES: 94/12/ (pouze M1), 96/44, 96/69, 98/77
*EHK: 83 R03 B – pouze M1 s obsaditelností do 6 osob (včetně) s max. hmotností do 2 500 kg (včetně), 83 R04 B.

vznětové motory – diesely pro vozidla kategorie M1, N1

Euro 0 – 10 000 Kč
*EHS/ES: 70/220, 74/290, 77/102, 78/665, 83/351, 88/436, 89/458, 89/491
*EHK: 15 R 00, 15 R 01, 15 R 02, 15 R 03, 15 R 04, 83 R 00, 83 R 00 C, 83 R 01 C – u M1 s max. hmotností nad 2 500 kg, s obsaditelností nad 6 osob, v terénním provedení (M1G) a N1.

Euro I – 5 000 Kč
*EHS/ES: 91/441, 93/59, 94/12 kat. N1 – I, II, III
*EHK: 83 R 01 C – pouze M1 max. hmotností do 2 500 kg (včetně) s obsaditelností do 6 osob (včetně) v neterénním provedení; 83 R 02 C, 83 R 03 C – u N1, M1 s obsaditelností nad 6 osob a max. hmotností
nad 2 500 kg, 49 R 02 A – limity emisí A, vozidla N1 a M1 s max. hmotností přes 3 500 kg.

Euro II – 3 000 Kč
*EHS/ES: 94/12 – pouze M1; 96/44, 96/69, 98/77, 91/542/
*EHS–B, 96/1/ES–B EHK: 83 R 03 C – pouze u M1 s obsaditelností do 6 osob (včetně) s max. hmotností do 2 500 kg (včetně), 83 R 04 C, 49 R 02 B – limity emisí B kat. N1 a M1 s max. hmotností přes 3 500 kg.

Napsal: pát 05.03.2010 13:27
od Hovi1
Killca píše:pokud mas euro 2 tak platis 3tisice a to je myslim skoro nic a e46 splnuji normy od 2 do 4, takze platis bud 3 tisice nebo nic, takze stejne nic extra nehrozi


takže mi na úřadě asi nekecali, chtěl sem se snima hádat, že e46 maj všechny min euro3, ale tvrdili mi tam že až od roku 2000 tak nvm já mám výrobu 3/1998 a nechali me za euro2 zaplatit 3000... nenazranci, stejne je to dalsi "ekologickej" zákon ve stylu zabij bobra zachráníš strom

Napsal: pát 05.03.2010 14:33
od Killca
jj i ty nase e46, i presto, ze jsou supermoderni, tak furt jen euro 2, hrozny, ackoliv se to jeste da, e30tky to maj horsi :-D