Stránka 1 z 1

Napsal: stř 17.12.2008 17:29
od WebBery
Zdravim,
opět mi začli s příchodem zimy (stejně jako loni) houpat otáčky při volnoběhu... Většinou to i chcípne... důležité je, co jsem vypozoroval, neděje se to pokaždé... Jakmile mam úplně studený motor, tak to nedělá, drží to něco kolem 700 (tipuji), jakmile ho projedu a pořádně zahřeju, pak vypnu motor a třeba během minuty opět nastartuji, tak to stále drží otáčky klidné... Ale jakmile ho nechám stát a jdu si třeba nakoupit a přijdu za 15min, motor je vychladlý jen částečně (třeba na 1/4 teploměru), tak po nastartování to začne houpat jak sviň, třeba na 1000 otáček, dolu cca na 100, zas na 1000 a dolu na nulu a chcípne to... Asi 10min (při jízdě) musim při volnoběhu držet nohu na plynu, jinak mi to chcípne... asi si umíte představit, jaké to je při jízdě městem,držet jednou nohou brzdu i plyn je pro mě nemožné, takže mi to chcípá všude na křižovatkách apod... a pak když se motor zas zahřeje, tak třeba na neutrál už to zkusim bez plynu, ono to 2x houpne a ustálí se to...

Dělá to někomu taky takto? Myslíte si, že je to váha vzduchu, nebo jestli je to vůbec vzduchem?

Předem dík za rady a návrhy
Do bmw salonu mam v plánu zajet až v lednu, teď před vánocema a silvestrem by to pro mě z finančních důvodů nebylo rozumné :) proto se ptám nejdřív vás, třeba měl někdo už to samé a poradí, zda je to vzduch, nebo nějaké čidlo...

Napsal: stř 17.12.2008 18:44
od castro
tipnul bych to spíš na lambdy. Protože ty se musejí zahřát než začnou vykazovat správné hodnoty. Tak jestli ti už neodcházejí do lovišť... respektive jestli už ti neloví někde jinde než ve výfuku :)

byl jsi na diagnostice? výčet chyb by snad neměl stát v bmw víc než okolo 500,-

Napsal: stř 17.12.2008 19:40
od Killca
poradne scekni trubky kolem sani, nikde nesmi byt ani skvirka, nekdy lidi na tu skvirku prijdou az po poradnem rozebrani trubek kolem saci soustavy, pote bych zkusil odpojit vahu vzduchu a chvili s tim takle jezdit, ale je nejvice mozne ze ti odesly lambdy, coz muze zjistit diagnostika, kdyz si nechas ukazat live hodnoty, co to ukazuje pri podlaze treba a co to ukazuje na volnobeh

a jelikoz je to takle za studena, bude to nejspis neco kolem sani a lamb, protoze studeny vzduch obsahuje vice kysliku, bud to spatne zmeri vaha, nebo dirkou nekde mimo tam jde prave MOC kysliku natolik, ze pak jednotka ve spolupraci s vahou vzduchu nedokaze nastavit a udrzet volnobeh na sparvne hodnote, hlavne kdyz je motor studeny, tak jde na sytic coz znamena ze tam jde vic paliva nez vzduchu, ale jelikoz je napriklad dira v sani, tak tam jde vzduchu treba stejne jako benalu a pali to pekne, i to treba za studena brutalne jede, ale pak kdyz je motor teply, tak jde chuda smes a aby to zybezpecilo nespaleni pistu, tak to furt vyrovnava smes az to nezvladne chcipne

Napsal: čtv 18.12.2008 00:00
od ironpipi
Mně to taky sem tam udělá, když je motor po jízdě a delším stání vlažnej, ale prošlápnutí plynu to spraví.

Napsal: čtv 18.12.2008 15:01
od WebBery
ironpipi: mně prošlápnutí nepomůže :(

Killca, castro: Jsem vděčnej za odpovědi, ale jsou mi víceméně k ničemu... hadice jsou v pořádku... prostě asi víc mi řekne až diagnostika... Toto téma jsem spíš založil proto, aby mi případně odpověděli lidi, kteří trpí stejným problémem, nechtěl jsem zatěžovat Vás, kteří stejně jen "hádáte" a musíte si zbytečně kvůli mě ničit klávesnici :) Rady jako od vás jsem si našel ve starších příspěvcích, ale nenašel jsem nikoho se stejným problémem...

Takže prosím, vy co nemáte zkušenosti s naprosto stejným problémem, tak se zbytečně nenamáhejte, ne že bych byl nevděčný, ale je tu na každé stránce napsáno 3x, co vše by to mohlo být a co vše by se mělo zkontrolovat a já (i ostatní) si to dokážeme vyhledat ;)

Po diagnostice (v lednu) dám vědět, jak to dopadlo ;) (pokud se nenajde někdo kdo to samé řešil a vyřešil)

Díky všem

Napsal: čtv 18.12.2008 19:58
od mine
Já měl podobnej problém, dělalo to nepravidelně, ale otáčky houpaly i při jízdě a na volnoběh i pod plynem. Po vyčištění volnoběžnýho ventilu to zatim chodí dobře (cca 1.000km)

Napsal: čtv 18.12.2008 22:17
od profous
WebBery píše:Zdravim,
opět mi začli s příchodem zimy (stejně jako loni) houpat otáčky při volnoběhu... Většinou to i chcípne... důležité je, co jsem vypozoroval, neděje se to pokaždé... Jakmile mam úplně studený motor, tak to nedělá, drží to něco kolem 700 (tipuji), jakmile ho projedu a pořádně zahřeju, pak vypnu motor a třeba během minuty opět nastartuji, tak to stále drží otáčky klidné... Ale jakmile ho nechám stát a jdu si třeba nakoupit a přijdu za 15min, motor je vychladlý jen částečně (třeba na 1/4 teploměru), tak po nastartování to začne houpat jak sviň, třeba na 1000 otáček, dolu cca na 100, zas na 1000 a dolu na nulu a chcípne to... Asi 10min (při jízdě) musim při volnoběhu držet nohu na plynu, jinak mi to chcípne... asi si umíte představit, jaké to je při jízdě městem,držet jednou nohou brzdu i plyn je pro mě nemožné, takže mi to chcípá všude na křižovatkách apod... a pak když se motor zas zahřeje, tak třeba na neutrál už to zkusim bez plynu, ono to 2x houpne a ustálí se to...

Dělá to někomu taky takto? Myslíte si, že je to váha vzduchu, nebo jestli je to vůbec vzduchem?

Předem dík za rady a návrhy
Do bmw salonu mam v plánu zajet až v lednu, teď před vánocema a silvestrem by to pro mě z finančních důvodů nebylo rozumné :) proto se ptám nejdřív vás, třeba měl někdo už to samé a poradí, zda je to vzduch, nebo nějaké čidlo...
Ahoj.Přesně tento problem jsem řešil před rokem,škubání,občasné zhasínání motoru na křižovatkách atd.Zajel jsem na diagnostiku za 300 kč a tam mi zjistili vadné čidlo vačky.Koupil jsem nové za 1300kč a bylo po problému.Auto jede jak šlak a s menší spotřebou.Výměnu zvládneš sám,nic složitého.Nejdřív ale doporučuji diagnostiku.

Napsal: čtv 18.12.2008 23:52
od castro
tak zkus tu lambdu odpojit jestli to bude houpat dál? Sice to žere jak tank ale dalo by se tim zjistit jestli za to může nebo ne.. ( pak ale počítej s tím že se na diagnostice objeví její chyba, tak se musí vymazat... )

Napsal: pát 19.12.2008 01:59
od Killca
WebBery píše:Takže prosím, vy co nemáte zkušenosti s naprosto stejným problémem, tak se zbytečně nenamáhejte, ne že bych byl nevděčný, ale je tu na každé stránce napsáno 3x, co vše by to mohlo být a co vše by se mělo zkontrolovat a já (i ostatní) si to dokážeme vyhledat ;)

prave ze vetsina si to nevyhleda a nemuzem vedet ze ty jsi prvni z tisice :-D hele kdyz jde o reseni problemu, vzdycky je lepsi se sesypat i s teoriema jinyho razu, protoze jedna z nich je spravna a jen mimochodem jednu stejnou zavadu muze delat 10 ruznych soucastek :) takze kdyz jeden clovek napise ze mel stejny problem ale mel diru v sani, tak u druheho se stejnym problemem to vyresilo cdlo polohy klikove hridele :-)

tobe muze pomoci ta vymena cidla polohy vackove hridele, jak pise Profous, ale taky nemusi :)

Napsal: pát 19.12.2008 12:51
od castro
než začneš kupovat čidla po dvoutisících kč, zajeď si nejdřív na diagnostiku ;-)