Stránka 1 z 1

Napsal: úte 06.01.2009 16:36
od xSAFA
Kluci auto mi začalo dělat následující jev:

Na jedničku dám-li při rozjezdu méně plynu začne jakoby celé vibrovat na dvojku při přeřazení v nízkých otáčkách také trošku zavibruje, to samé při couvání kdy to dělá asi nejvíc, málo plynu a začne někdy vibrovat až tak že se rozklepe sedačka spolujezdce... Při podřazení na trojku také zacítím při spojování spojky zavibrování... Celkem mě to štve, musím se rozjíždět s víc plynu aby to nedělalo a i tak to někdy lehce udělá... Spojka byla měněna v létě. Jinak se auto chová normálně nic neklepe, nemlátí. Uložení kardanu taktéž nové. Akorát mi servisák říkal že kříž u diferáku má už lehce vůli myslíte že by to mohl být on? Popř diferák?

Díky za rady

Napsal: úte 06.01.2009 16:49
od xSAFA
Hned jak sem to dopsal mě napadla hardy spojka ta by todle mohla dělat že? Ale co jsem byl naposled pod autem tak se mi vizuelně zdála OK ale kouknu na ni ještě pořádně...

Napsal: úte 06.01.2009 18:12
od milas
Spojka, kardan nebo h.spojka.....taky jsem to jednou řešil a byla to h.spojka.

Napsal: úte 06.01.2009 19:59
od Kalis
xSAFA píše:Kluci auto mi začalo dělat následující jev:

Na jedničku dám-li při rozjezdu méně plynu začne jakoby celé vibrovat na dvojku při přeřazení v nízkých otáčkách také trošku zavibruje, to samé při couvání kdy to dělá asi nejvíc, málo plynu a začne někdy vibrovat až tak že se rozklepe sedačka spolujezdce... Při podřazení na trojku také zacítím při spojování spojky zavibrování... Celkem mě to štve, musím se rozjíždět s víc plynu aby to nedělalo a i tak to někdy lehce udělá... Spojka byla měněna v létě. Jinak se auto chová normálně nic neklepe, nemlátí. Uložení kardanu taktéž nové. Akorát mi servisák říkal že kříž u diferáku má už lehce vůli myslíte že by to mohl být on? Popř diferák?

Díky za rady


mám úplně stejný problém... :? :( dělá mě to jen při rozjezdu a na zpátečku...

jen nevím co mám vyměnit, abych se s tím nedělal zbytečně... řekl bych že to bude H.spojka nebo může to být i středový uložení kardanu??

Napsal: úte 06.01.2009 20:12
od Killca
dvouhmotovy setrvacnik, tohle to delalo FXovi tady z klubu, vymenil setrvak a bylo to ok, protoze jak je dvouhmotak, ták jsou tam pruzinky mezi temi dvema hmotami a ty pruzinky uz neumej co umely driv, dvouhmotak je spas kolem 16klacku

hardyspojka nevim, prece jen to je kus gumy a jne tlumi razy do kardanu, takze kdyby hardyna byla na odpis, tak by to spis dycky dalo big ranu pri rozjezdu a big ranu pri brzdeni, ale prece jen je hardyna cenove niz nez setrvak, tak klidne vymenit, ale osobne bych nerekl ze to budde tim a nakonec v tom bude 16k za setrvak + hardynu, ale fakt nevim

Napsal: úte 06.01.2009 23:14
od xSAFA
Mno zatim asi zkusím tu hardynu za too nic nedám nebo ji alespoň zkouknu pokud bude mít nějjakou prasklinu vyměním. Ten setrvák mě taky napadnul ale nechtěl sem to říkat nahlas :twisted: :lol:

Ale na jeho výměnu stejnak taky dojde protože jsemn přesvědčen že je tam ještě původní. Díval sem se a za 14 by se dal sehnat novej u nás. Na ebay leda z USA ale do toho se mi moc nechce i když cena je příjemná tak sada LUK od nich má uplně jiné číslo a nerad bych pak zjistil že je jinej...

Trošku jsem se porozhlížel a FX dával jetej nevím jestli je to dobrej nápad a jít do toho taky? Dá se nějak poznat na ležícím setrváku jeho stav? Popř. nemáte typ kde by se dal sehnat levněji?

Napsal: stř 07.01.2009 02:13
od Killca
napis fxovi SZtku, on mi popisoval jak jde poznat vadnej, nejak, ze kdyz ho polozis na zem a zkusis se na nem zatocit, tak ze to nesmi jit, ze ty pruzinky maj poraaadne pevne pruzit, takze maj povolit az po poradnym zaprahu, myslim, nevim, napis mu

Napsal: stř 07.01.2009 17:24
od Kalis
no to je dost... to si koupím celej motor s veškerýma komponentama... a ještě mě to vyjde levněji ne??

Napsal: stř 07.01.2009 19:49
od krtek
já se přidávám k tématu, mám stejný problém a začalo mi to dělat po kompletní výměně spojky, takže paráda... :?

Napsal: čtv 08.01.2009 00:27
od Wmko
krtek píše:já se přidávám k tématu, mám stejný problém a začalo mi to dělat po kompletní výměně spojky, takže paráda... :?


Tak jestli si menil spojku,nevim kde si to delal a kdo ti to delal,ale mam doma 325tku E36,a tam se davali dva typy spojek,ale jestli si nemenil i starter,tak bys tam mel teoreticky mit tu spravnou,jinak mi mechanici rikali ze by to vyresit slo,ale dopadlo by to presne tak jak se tady otom bavite,de oto ze do jednoho modelu se davala odpruzena lamela + normalni setrvacnik,a do druheho norm lamela + odpruzeny dvojity setrvak,kdyz vymenis dvojity setrvak za to druhy,tak to bude jak tank to auto.. takze problem tady bych hledal vtom setrvacniku..

Napsal: čtv 08.01.2009 11:30
od xSAFA
Tak koukal jsem spíš jen tak pro zajímavost na hardynu a ta vypadá naprosto OK takže jsem už přesvědčen že problém je v setrváku. Výměnu plánuju na únor. Pak sem kdyžtak napíšu poznatky. Jen doufám že nebude v háji aji ten novej přítlačák protože FX mi psal že mu špatnej setrvák taky zničil novej přítlačák :( Takže i komplet spojka... No panečku to mám radost, že já jsem to tehdy nevyměnil komplet... No chybami se člověk učí :?

Napsal: sob 10.01.2009 16:27
od Fikop
To samé jsme řešili u kamaráda, nakonec to byl podle předpokladu dvouhmotnostní setrvák... cca 16k + práce....

Napsal: sob 10.01.2009 17:53
od krtek
Wmko píše:
krtek píše:já se přidávám k tématu, mám stejný problém a začalo mi to dělat po kompletní výměně spojky, takže paráda... :?


Tak jestli si menil spojku,nevim kde si to delal a kdo ti to delal,ale mam doma 325tku E36,a tam se davali dva typy spojek,ale jestli si nemenil i starter,tak bys tam mel teoreticky mit tu spravnou,jinak mi mechanici rikali ze by to vyresit slo,ale dopadlo by to presne tak jak se tady otom bavite,de oto ze do jednoho modelu se davala odpruzena lamela + normalni setrvacnik,a do druheho norm lamela + odpruzeny dvojity setrvak,kdyz vymenis dvojity setrvak za to druhy,tak to bude jak tank to auto.. takze problem tady bych hledal vtom setrvacniku..


Hm paráda, já mám 323i E36 a dělal mi to v servisu člověk, kterej dělá BMW celej život, tak to pak nechápu co mohl zmrvit... :(

Napsal: sob 10.01.2009 18:46
od Fx
Ještě doplním jeden poznatek - napřed jsem měnil spojku a problém nezmizel, nakonec jsem tam dal lamelu, přítlačák a setrvák, kterej jsem si sám vyndal z E39 523i z provozu od 2002, najeto 60tis. Přítlačák jsem měnil proto, že ten novej byl od starýho setrváku křivej a lamelu proto, že ta jetá originál měla o 2,2mm na tloušťku víc než ta nová od valea.

Krtek: U tebe u 323i z roku 95 je velká pravděpodobnost, že máš spojku a setrvák o průměru 240mm, tedy shodnou s 328i (dávala se do tuším 11/95), pozdější to mají shodné s dvoulitrem - 228 mm.

Napsal: pát 23.01.2009 10:32
od Mef
Tak se nám to tu nějak nakupilo po novým roce...........
Kompletní výměna spojkové sady a ejhle, auto při částečným záběru spojky vibruje.........paráda, to bude levnej špás :cry:

Napsal: stř 11.03.2009 20:31
od Kalis
Tak pánové u mě je probém vyřešen - věřte nebo ne, vyměnil jsem pouze váhu vzduchu a gumové kolenok sání a vše je jak má být, auto už necuká... :twisted:

Napsal: úte 27.12.2011 17:47
od fizzer
xSAFA píše:Tak koukal jsem spíš jen tak pro zajímavost na hardynu a ta vypadá naprosto OK takže jsem už přesvědčen že problém je v setrváku. Výměnu plánuju na únor. Pak sem kdyžtak napíšu poznatky. Jen doufám že nebude v háji aji ten novej přítlačák protože FX mi psal že mu špatnej setrvák taky zničil novej přítlačák :( Takže i komplet spojka... No panečku to mám radost, že já jsem to tehdy nevyměnil komplet... No chybami se člověk učí :?


... a jak to teda dopadlo?

(edit: k čemu je pak hledání, když tím člověk stráví půl dne a pak se stejně nic nedoví... )