Stránka 1 z 6

Napsal: stř 07.01.2009 22:46
od nicoczech
Jelikož sem při fuknci hledat neměl nejmenší šanci něco najít a myslím si že by to asi mohlo zajímat víc lidi tak se chci zeptat co vše má vliv na spotřebu a jak se dá přízněvě ovlivnit a ulehčit mojí peněžence Díííkec

Napsal: stř 07.01.2009 22:50
od sadamcx65
lehká noha na plynu :lol:

Napsal: stř 07.01.2009 23:15
od Karlos745i
presne nepostet klimu amit ty spravny kola to jest aby nemeli takovej odpor
nemit nejaky ladak ale serii vejfuk mno a naslo by se toho asi vic

Napsal: stř 07.01.2009 23:36
od HAMANN
V prvni rade good stav auta a hlavne motoru - svicky, olej, filtry, cidla......

Napsal: čtv 08.01.2009 00:06
od paveld
Co jsem tu tak pochytil, tak necastejsi veci, co zhorsuji spotrebu jsou spatna lambda, termostat a teplotni cidla... aspon na e36 na to jak je stara tak po tech letech je pravdepodobny ze uz se budou chovat jinak nez u novyho auta... a samozrejme lehka noha na plynu :).

Napsal: čtv 08.01.2009 00:12
od nicoczech
Moc dík za odpovědi a teda s tou lambdou takže jí nějak skusit pročistit vyměnit filtry olej a tak dále což teda už vím a nemátě představu o ceně termostatu? dííkec

Napsal: čtv 08.01.2009 00:46
od pmaryska
cca 3OOkč

Napsal: čtv 08.01.2009 00:53
od z3bmw
lehká noha na plynu, otáčky mezi 3 a 4 tisícema, ale proč si pak kupoval bawora????????????

Napsal: čtv 08.01.2009 01:19
od Kami1
BICIKL
ps: lpg

Napsal: čtv 08.01.2009 01:23
od myrryn88
M40 zere jak krava at vymenis cokoliv,v lete to jeste jde ale ted v zime.Ja to znam moc dobre :twisted: Ale co benzin je za dvacku tak at zere :D

Napsal: čtv 08.01.2009 17:32
od nicoczech
Já vim že to žere ale chtěl jsem vědět jak to ovlivnit.... aby to nežralo víc než má.....

Napsal: čtv 08.01.2009 18:56
od george01
nicoczech píše:Jelikož sem při fuknci hledat neměl nejmenší šanci něco najít a myslím si že by to asi mohlo zajímat víc lidi tak se chci zeptat co vše má vliv na spotřebu a jak se dá přízněvě ovlivnit a ulehčit mojí peněžence Díííkec

Nejvetsi vliv na spotrebu ma plynula jizda bez brzdeni.

Napsal: čtv 08.01.2009 19:06
od jave318IS
lambda,cidla a hlavne tezka noha na plynu.Koho by bavila eco jizda ze?;]

Napsal: pát 09.01.2009 16:51
od -iceman-
U mě to bude asi tím termostatem, auto se moc neohřeje, většinou to je na 1 čárce... takže mě čeká výměna, ale vůbec se mi do toho nechce :cry: no a podle boardu mi to píše 11,5 l většinou po praze...

Napsal: pát 09.01.2009 17:50
od Brody
Jezdit sam v aute,vyhazat zbytecny veci z kufru.....Jezdit delsi trasy,ne jen popojizdet.Spotrebu ovlivnuje hodne veci. :wink:

Napsal: sob 10.01.2009 13:04
od Fipo
největším faktorem, který ovlivňuje spotřebu je pravá noha....

Napsal: sob 10.01.2009 22:54
od wichtig
george01 píše:
nicoczech píše:Jelikož sem při fuknci hledat neměl nejmenší šanci něco najít a myslím si že by to asi mohlo zajímat víc lidi tak se chci zeptat co vše má vliv na spotřebu a jak se dá přízněvě ovlivnit a ulehčit mojí peněžence Díííkec

Nejvetsi vliv na spotrebu ma plynula jizda bez brzdeni.

Souhlas.

Napsal: ned 11.01.2009 03:15
od WilD
A kontrolovat nohu si můžeš, když při stejných (a i různých) podmínkách studuješ ekonoměr a jeho reakce na tvý pohyby... Při plynulé jízdě na co nejvyšší kvalt (->nejnižší otáčky), ale aniž bys musel přehlcovat... Tím se zabývám, když jedu dlouhou jízdu, abych se nenudil - pak stejně přijde chvíle, kdy se neudržím a zkazím si celej průměr... :twisted:

Napsal: ned 11.01.2009 03:51
od Bramboracek
moje rada zní nejezdit v zimě:) .Mimo jinévVozidlo má "horší aerodynamiku".Je způsobeno větší hustotou vzduchu

Napsal: ned 11.01.2009 10:26
od Kami1
Bramboracek píše:moje rada zní nejezdit v zimě:) .Mimo jinévVozidlo má "horší aerodynamiku".Je způsobeno větší hustotou vzduchu

Tak to by melo zvysit vykon a snizit spotrebu jelikoz se ti zlepsi plneni(pokud mas vahu). A studenej vzduch dela motoru taky dobre(lepsi ucinost)

Tohle je ze skoda fora, ale to je snad jedno. Jenom si myslim, ze na tom razeni 1-3-5 neco je
Tipu na snizeni spotřeby je spousta, vysla i o tom kniha od člověka, který jezdi Economy Rallye, ci jak se to jmenuje (ja tokoupil v Tescu, ale momentálně knihu nemam po ruce). Řekl bych, ze jde zejména o maximalni vyuzivani setrvacnosti vozidla, tj. co nejmene brzdit a dojizdet do obci, ci krizovatkam na neutral. Podhustene pneu zvysuji spotrebu vyrazne. Dále je třeba drzet motor v co nejnizsich otackach (nejak rozumne), ale třeba moje S120 tahne slusne uz pod 2000 ot/min, takze na V po meste se da jet v pohode. Na plyn slapat pomalu (zejména u karburatoru) a max. tak do 2/3, vyjimka jsou rozjezdy do kopce, kde je třeba co nejrychleji nabrat rychlost a zaradit co nejdrive co mozna nejvyssi stupeň. Obcas doporucovane razeni 1-3-5 apod. je hovadina, spotrebu to zvysuje, pomuze třeba rozjizdeni z kopce na II., neboj se, spojku neznicis. Z kopce jezdit na neutral (plati zejména pro karburatory, u ostatnich je lepsi jet s kvaltem, ale zase to musí byt kopec, na který te nebude kvalt brzdit). Vim, ze se da jet za 6l , ale take za 8l, a to při stejne prumerne rychlosti, dulezita je prave technika jizdy, stejne tak jako dobry stav motoru