Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 05.02.2009 20:30
od MGSnake
Nazdarek mam auto BMW 330d r.v 2001 a na diagnostike mi zistili ze vaha vzduchu dava zle hotnoty a je slabý plniaci tlak turba.Moze mat váha vzduchu vplyv na plniaci tlak? a co by sa dalo robit s tym plniacim tlakom aby bol ok?

Napsal: čtv 05.02.2009 22:44
od Tehu
jak si na to vubec prisel nechat si to takhle skontrolovat... ? Jen vlastni iniciativa nebo se ti zdalo ze auto nejak nema vykon... ? Jak se to projevovalo...

Napsal: čtv 05.02.2009 23:11
od MGSnake
tak auto nemalo taky vykon ako by podla mna malo mat a nebolo počut zeby turbo akokolvek piskalo. a auto bolo dovezene z Nemecka takze trebalo ho dat na diagnostiku!!!

Napsal: pát 06.02.2009 15:18
od KamilFKH
Pokud je v řídící jednotce motoru uložen jeden z několika chybových kódů (mezi nimi je právě "Chybná váha vzduchu", další jsou např. "nespolehlivý signál čidla vačky", "nespolehlivý signál čidla kliky", apod), tak motor jede v nouzovém režimu, kdy se:

- nenaklápí lopatky turba ve výfuku => snižuje to plnící tlak
- neotvírají se "swirl flaps"- klapka v "parohách" sání před každým druhým z dvojice sacích ventilů pro válec => omezí se přívod vzduchu ve vyšších otáčkách
- je elektronicky omezen vstřik paliva na určitou hodnotu => malá dynamika chodu motoru a nižší max výkon
- zároveň to ovlivní i program automatické převodovky, která pak řadí později v mnohem vyšších otáčkách (a celkově dost divně)

Shrnutí a odpvěď: Ano, má vliv. Počítač to nereguluje a tlak sání je nižší.

Napsal: pát 06.02.2009 15:29
od MGSnake
diki moc to som potreboval vediet , pretoze pri diagnostike mi povedal chlapik ze vaha vzduchu dava zle hodnoty a takisto sa nenaklapaju lopatky! takze je moznost ze ked si zaobstaram novu vahu tak bude ist auto dobre? a nebude treba s Turbom nic robit???

Napsal: pát 06.02.2009 15:33
od KamilFKH
Tak, tak. Váhu jsem vyměnil a auto najednou jelo jako píchlá svině, žralo míň a převodovka řadila jak divá.

Napsal: pát 06.02.2009 19:39
od MGSnake
ok diki za radu oskusam to dufam ze to pojde

Napsal: sob 07.02.2009 18:47
od Magister
jen kdyby jsi tu váhu chtěl, prodám ti ji za dobrý peníz...Měnil jsem turbo,sání,intercoler a komplet repase hlavy, tak jsem vyměnil i váhu, ikdyž ta stará byla dobrá....Prostě jsem puntičkář :D Kdyžtak jen SZ

Napsal: ned 08.02.2009 10:14
od xxRobertoxx
Výměnou váhy vzduchu nikdy nic nezkazíš!! Určitě ta tvá už má něco za sebou a budeš překvapený jak ti auto pojede. Hlavně nekupuj neorigo, nějaké levné repliky - nevím, jakou máte zkušenost ostatní, ale mě odešla cca za měsíc a nikdo mi peníze tehdy nevrátil.
A konkrétně na 320d mi měnili váhu a dali tam v BMW nějaký novější model, co se tak nesere a přehráli i softvér, sice nevím proč, asi k te váze, ale auto jelo pak jak raketa (na diesela).

Napsal: ned 08.02.2009 21:41
od MGSnake
tak chlapik tu na fore mi ponuka original BOSCH z buraneho 330d za 2500 vraj je trojmesacna takze ju asi zoberiem!

Napsal: stř 11.02.2009 17:14
od MGSnake
este som sa chcel opytat ze ked vymenim zlu vahu za dobru tak treba nieco este urobit alebo staci samotna vymena a auto pojde lepsie?

Napsal: stř 11.02.2009 18:37
od KamilFKH
Musíš smazat chybové kódy z jednotky motoru.

Napsal: stř 11.02.2009 19:14
od MGSnake
takze musim zajst na diagnostiku aby mi zmazali chybove kody lebo inak to nepojde????

Napsal: stř 11.02.2009 19:29
od Kami1
nevymazou se odpojenim baterie?

Napsal: stř 11.02.2009 19:41
od MGSnake
ide o to ze kupujem zánovnú váhu vzduchu vraj trojmesacnu z buraneho BMW a na Slovenskom fóre som cital ze váhu z novšich typov výroby treba nejako naprogramovat a dat zapísat hodnoty do RJ.je to tak? aspon vy co ste menili váhu co ste museli robit? lebo ja som si myslel ze vyberiem staru dam tam tu zanovnu a auto obžije ale asi to tak nebude co???

Napsal: čtv 12.02.2009 08:30
od KamilFKH
2Kami1: Tak to netuším, tuhle fintu neznám. Je to možné. Některé závady se odmažou tak, že se zapne klíček do polohy 2 (svítí kontrolky, začne to žhavit,...) a nechá se to zaplé cca minutu až dvě. Takhle jde určitě odmazat (mnou ozkoušeno před nákupem diag) informativní kontrolka opotřebení brzdových destiček v budíkách. Je možné, že by tenhle postup fungoval i pro odmazávání chyb motorové jednotky (DDE).

2MGSnake: Je možné, ale bez záruky, že mají novější modely jiný průběh výstupního napětí podle průtoku vzduchu. Potom by se tedy musela jednotka motoru naprogramovat na nový průběh. Já jí vyměnil, smazal jsem si svojí diagnostikou chybové kódy (ještě čidlo vačky a elektrické přitápění chladící kapaliny) a bylo hotovo. Já investoval do svojí dignostiky částku, kterou bych dal v BMW servisu za obyčejnou prohlídku celého vozu bez nějakých dalších zásahů a akcí (cca 2t), takže volba byla jasná. Teď si to napíchnu, kdy chci a menší akce řeším hned sám.

Napsal: pon 23.02.2009 17:32
od MGSnake
tak vaha mi prisla namontoval som ju , vidi sa mi ze auto si lepsie drzi otacky na volnobehu z coho usudzujem ze je vaha dobra, no presiel som na nom iba cca 3km, takze neviem ci uz vaha dava dobre hodnoty do RJ.Niekde som cital ze RJ sa resetuje po 50km, ale mam pocit ze to este stale nieje to co by to malo byt.Mozno bude treba vymazat chybove hlasenia z RJ aby to slapalo alebo prejst tych 50km.Co si myslite?alebo mam zacat hladat nejaku chybu na turbe?

Napsal: úte 24.02.2009 20:51
od Petris
Dej vědět jak jsi dopadl

Napsal: stř 25.02.2009 00:30
od MGSnake
potrebujem nejaku radu ale no tak dobre napisem ked odjazdim tych 50km, lebo teraz som mimo domova!

Napsal: pát 06.03.2009 18:30
od MGSnake
PAni prosim vas opat o radu! tak som sa dnes odhodlal ze popozeram co sa to vlastne deje s mojim turbom ze netaha auto tak ako by malo, no cital som tuna na fore ze po nastartovani auta by sa mala tycka ktora ovlada naklapanie lopatok pohnut.A je to ta tycka ktora vedie od takeho zlateho tanierika??Co ma za ulohu ten tanierik?? Prstom sa to pohne ale samo nie!? A mohol by mi tu niekto opisat ako ma co fungovat na turbe a ktore hadicky maju byt natlakovane, alebo co mam popozerat???