Stránka 1 z 3
Napsal: stř 25.02.2009 12:10
od shade120l
Mám takový problém teda problém je to cca 2 měsíce ale jelikož byla zima tak jsme to nějak neřešil včera jsem musel vytáhnout auto z garáže a celkem mě zděsilo jak se to zhoršilo...
Při cca 70km/h a vyšší rychlosti se rozklepe volant podle zvuku bych si to spíše tipl na vibrující kola... (klepe se celý auto)
Potřeboval bych vědět čím to může být... Na podzim jsem měnil zadní tlumiče + silentbloky ale nedál jsme geometrii ale zadní ge by s tím nic mít neměla ne?
Napadlo mě že by to mohli být tlumiče vypadají celkem KO...
Když už měnit tlumiče udělat i čepy řízení? Popřípadě na kolik vyjdou nikde jsem je nenašel (asi blbě hledám páč ani google mi nepomoch)
Popřípadě co vše vyměnit aby to neklepalo a na kolik to cca vyjde... předem díky... A nechci slyšet kup si jiný auto mně 316i stačí
Napsal: stř 25.02.2009 12:18
od george01
Vetsinou to delaji nevyvazeny kola.
Napsal: stř 25.02.2009 13:43
od Doctor199
bude to těma nevyváženýma kolama
Napsal: stř 25.02.2009 14:01
od Brody
Nechej vyvazit kola.Tez me to delalo.

Napsal: stř 25.02.2009 14:15
od BMWPower
Začal bych s tím převážením kol. Dneska v každým 4. pneuservise teprve dovedou sparávně vyvážit kola...

Napsal: stř 25.02.2009 20:41
od Alfonso1987
zkus to vyvážení a podívej se, jestli nemáš třeba kola z pětkovýho s jnou středovou dírou... já je vyvažoval dvakrát a pak sem teprve zjistil, že mi nesedí ta díra - srovnal sem je baj vočko podle středu a od tý doby klid...
Napsal: čtv 26.02.2009 01:51
od Killca
divim se ze 316 ti staci, ale ok
to vibrovani do volantu delaj nedofoukla kola, nevyvazena kola, nakopla kola a kola s vetsi stredovou dirou-spatne usazena na stred tim padem, to plati kdyz ti to dela na rovine, kdyz ti to vibruje v zatacce, tak je to tim bocnim cepem na rameni v naboji
standartne muzes vyuzit
http://www.bmwfans.info/original pro nalezeni vsemoznych dilu podle sveho vin a pote zjistit cenu treba na
http://www.bmwkrotil.cz/index.php?mname ... menu&id=11
nebo muzes jit na stranky elitu ci autokelly, kde maj vsechny dily prodejne druhovyrobne
http://www.elitecat.cz nebo
http://www.autokelly.cz
pri vymene tlumicu bych osobne nemenil cepy a silace, ale pokud chces, muzes, predek-hlavni podelny silent a bocni cepy s tyckama rizeni (tyce az do rizeni) a stredovy cepy na rameni
silenty-odhadem 1500
bocni cepy-odhadem 1500
tycky rizeni komplet (origo bmw)-5000
stredovy cepy-odhadem 1200
celkem 9200 + prace, ber to s rezervama, presnejsi by bylo, kdybys nasel dily v tom bmwfans, pak si vyjel cenu v krotilovi a sceknul to s nejakyma prumernyma cenama v elitu, jelikoz jsi klubak, tak mas v elitu a kelly slevu, takze ty dily pak vyjdou na pakatel, ale treba silentbloky bych osobne kupoval v BMW
to plati i pro silentblokove tycky stabilizatoru, stoji 3kila a klepou kdyz prejedes diru, vymena lehka na 10 minut pri zvedlem aute v rovine
Napsal: čtv 26.02.2009 14:43
od shade120l
Kola to nejsou určitě...
fouklý jsou podle toho co je na gumě... Dělá to na zimákách i na letních... (oboje čersvtě vyvážený (každý v jiným servise)... Z 5 by být neměly páč je to po důchodci...
Bouchlý mám jen hliník (letní) a vzadu...
Dělá to jen na rovině jakmile drobátko stočím kola už to přestane... teda nad 120 už to dělá i se stočenym volantem
Napsal: čtv 26.02.2009 16:21
od michal09
To Killlllčá:
Protože mě tyto věci na jaře čekají, mám již vybráno...
uložení ramene/SB MEYLE 450kč/ks
vnitřní čep ramene MEYLE 450kč/ks
vnější čep ramene MEYLE 490kč/ks
táhlo řížení + čep řízení MEYLE 970kč/ks
plus nalisování...
Co jsem slyšel tak MEYLE je kvalitka, v tomhle případě i cenově přijatelná. Kolem cca 5k kč za komplet je myslím slusný...
To shade120I: Může to být x vecí, zaješ si k někomu na hever ať se ti podívá na podvozek, pokud by byl ok, napadají mě už jen kola a kotouče...
Napsal: čtv 26.02.2009 20:27
od shade120l
Kola oboje snad ne...
Na hever bych si někam rád zajel jenže... Zvedák nikdo ze známejch nemá. Když to hodím na hever tak osobně nic nepoznám... Když to strčím do servisu tak mi udělaj takovejch věcí že bych si musel vzít půjčku abych to zaplatil... Naposled jsem chtěl u klia vyměnit olej a skončilo to výměnou brzd...
Napsal: čtv 26.02.2009 21:23
od Kami1
Zajed do toho servisu znovu, kdyz uz se meni olej s brzdama, tak se meni i spojka
spatny tlumice poznas na nerovnostech v zatackach, taky delsi brzdova vzdalenost
ja mam nastesti kamose se zvedakem, ale presto sem si koupil 2.hever a udelal klinky pod kola, coz na kontrolu napravy muze stacit
+toto
http://www.uni-max.cz/podpery-cz-2-prestavitelne/d/
geometrii nic nezkazis a na nejakej polamanej cep nebo silac ti tam dobrej mechos taky prijde
316i?? - - - c c c c - - -Kup si lepsi auto

Napsal: pát 27.02.2009 14:12
od shade120l
na rovince to dělá... Když vemu díru tak se to rozklepe občas i dřív ale většinou stačí drobátko přibrzdit a neklepe (nad 70 nepomůže ani brzda)... Jakmile zatočím je klid teda nad cca 120 to klepe i v zatáčce... nejdřív klepe a pak jakoby vibrovalo celý auto... Mám pocit že se klepou kola (do stran).-..
Kolik je minimální šíře kotouče (brzdového ve předu) Nechal bych si je stočit ted me napadlo že by mohli bejt drobátko ohlý a mohli by to dělat oni...
Napsal: pát 27.02.2009 14:30
od michal09
shade120l píše:Kolik je minimální šíře kotouče (brzdového ve předu) Nechal bych si je stočit ted me napadlo že by mohli bejt drobátko ohlý a mohli by to dělat oni...
Jasně že by to mohli dělat křivý kotouče, jak jsem psal, prohlédnou podvozek a když se nic nenajde, zaměřit se na kola a kotouče.

Napsal: pát 27.02.2009 19:11
od jezda
zdarec, ještě zkus po delší jízdě šáhnout na přední kola jestli nejsou rozpálená. Může to být zarezlý prasátko ve třmeni, které se nevrací , kolo pořád brzdí a kotouč se rozpálí a zkroutí se. Tak jsem to měl já. Bylo to hned po koupi auto asi dlouho stálo tak to zarezlo. Vyřešil jsem to tak, že jsem prasátko prošplích brzdovkou a kotouče nechal stočit plus nové destičky. Od té doby jsem najel cca 50 000km a pohoda. Nebo taky zajeď na STK tam ti to za nějakou korunu prohlídnou jestli to není čep nebo tlumič.
Napsal: pát 27.02.2009 19:53
od Kami1
hranice sjeti 10mm, chl. kotouc 20mm,(novy 12 a 22mm)
zadni 8mm (novy 10mm)
s tema tlumicema sem to myslel tak, ze kdyz vlitnes do hrbolate zatacky na hranici smyku,
tak te to pekne vyhazuje ven(ustreluje), pokud mas spatny tlumice
Napsal: sob 28.02.2009 15:31
od KEAN
Je to zajimava debata a jeste zajimavejsi tema.
Me kola vybrovaly kdyz jsem auto koupil, ale delalo to jen obcas, proste jednou ne a jednou jo. Pak se menily brzdy a na cas to prestalo. Mam dve sady (zima, leto) a pokazde pred nezutim vyvazuji. A presto mi volant obcas vybruje. Uz tomu neprikladam moc pozornosti protoze me nenapada priciny - kdyz to dela jen obcas a pri ruznych rychlostech...jinak E36 318
Napsal: ned 01.03.2009 20:17
od Veselac
zdar chalani,
mě to dělá úplně to stejný na e46 330i. Nad 80 jsou cítit vybrace od pravýho kola, který se stupňují a nad 120 je to takřka nesnesitelný. Vyměnil jsem origo kola, letní, zimní atd. Pořád nic, ještě je slyšet jemné hučení, takže mě napadá ložisko, mohlo by to být tím??? Prosím poraďte, jezdím dost často a daleko pracovně, takže to potřebuji co nejdříve vyřešit.
díky
Napsal: ned 01.03.2009 21:34
od Killca
shade120l píše:Kolik je minimální šíře kotouče (brzdového ve předu) Nechal bych si je stočit ted me napadlo že by mohli bejt drobátko ohlý a mohli by to dělat oni...
vetsinou jsou novy brzdovy kotouce tlusty 22mm a minimum je 18mm, s tim, ze merit vyhoblovanou plochu, nemerit na hrane
shade120l píše:Kola to nejsou určitě...
fouklý jsou podle toho co je na gumě... Dělá to na zimákách i na letních......Dělá to jen na rovině jakmile drobátko stočím kola už to přestane... teda nad 120 už to dělá i se stočenym volantem
to bych mozna tipnul na cislo 19 zde
http://bmwfans.info/original/E36/Cou/31 ... l-31_0242/nebo cislo 5 zde
http://bmwfans.info/original/E36/Cou/31 ... l-32_0630/Veselac píše:zdar chalani,
mě to dělá úplně to stejný na e46 330i. Nad 80 jsou cítit vybrace od pravýho kola, který se stupňují a nad 120 je to takřka nesnesitelný. Vyměnil jsem origo kola, letní, zimní atd. Pořád nic, ještě je slyšet jemné hučení, takže mě napadá ložisko, mohlo by to být tím??? Prosím poraďte, jezdím dost často a daleko pracovně, takže to potřebuji co nejdříve vyřešit. díky
tohle bych spis tipl na vyvazeni kardanu, zkusit vymenit stredovy lozisko ulozeni kardanu, ale spis bych dal premerit v servisu kardan
Napsal: ned 01.03.2009 22:06
od Veselac
kardan mě nenapadl, protože to hučení jde od předního pravýho kola. Tím kardanem by se ale tyhle vybrace přece nepřenášeli nebo jo a hlavně to jde do volantu. díky za odpověď, je to pro mě hrozně důležitý a pracovně nenahraditelný auto.

)
Napsal: ned 01.03.2009 23:02
od Killca
Veselac píše:kardan mě nenapadl, protože to hučení jde od předního pravýho kola. Tím kardanem by se ale tyhle vybrace přece nepřenášeli nebo jo a hlavně to jde do volantu. díky za odpověď, je to pro mě hrozně důležitý a pracovně nenahraditelný auto.

)
no jestli to mas ve volantu, tak to asi kardanem nebude
to lozisko v kole urco muze hucet, ale jestli ti to takhle furt vibruje, tak to vetsinou jsou nevyvazena kola, je mozna ze v naprave mas nejaky povoleny srouby nebo neco takovyho
je taky mozny ze mas skriveny kotouce a ztuhly brzdovy pistky a stale tlaci na plochu kotouce, coz by pekne haprovalo, ale zase by se auto tocilo furt na stranu ktera vic brzdi
ale stejjne se znovu priklanim k nevyvazenym kolum, ja osobne sem prevazoval jednou kola 3x u jinych servisu a az na potreti to opravdu prestalo, cume sem na to, jak je mozny ze dvakrat se nechaly vyvazit a vibrovalo to jak svine a napotreti uz je to OK
EDIT: jo ale teda uz si vsimam, ze uz ti to teda nevibruje? ale huci, tak to muze byt nejspis lozisko, jestli fakt nejsou pridrbly ty brzdy