Stránka 1 z 1

Napsal: pát 22.05.2009 16:29
od Shadow
Ahoj,chtěl jsem se zeptat zda se da nějak vyřadit spínač spojkového pedálu tak aby šel zapnout tempomat????Je tam konektor s 3 kabliky.nemuzu sehnat nikde el.schema,nevite nahodou jestli to jde nejak vyklemovat???Diky moc za kazdaou pomoc.

Napsal: pát 22.05.2009 18:26
od jarda
Francis píše:Nedělal bych to, při zapnutém tempomatu a vyšlápnutí spojky při řazení ti okamžitě půjde motor do omezovače.

U E36 spínač funguje na starší verzi tempomatu opačně než na novější. Tzn na jedné ho vůbec nepotřebuješ, tempomat bude fungovat a spojka ho nevypne a na druhé stačí místo zapojení na spínač spojky ten drát uzemnit.
Ale z důvodu který říkal Francis bych to nedělal.

Napsal: sob 23.05.2009 01:19
od jarda
Pro E36: Spíš bych řekl že u této verze by piny propojeny být neměly - viz schema o kus výš - musí se to chovat jako kdyby pedál spojky NEBYL sešlápnutý. Myslím, že u EGS je ten pin uzemněný trvale proto, že přítomnost EGS si tempomat zjistí podle pinu 5 a pak počítá s tím, že na pinu 2 je kostra pořád.

Napsal: sob 23.05.2009 18:22
od Tomik
Dnes jsem to zkousel a nejak jsem to zmrsil.Jsou tam 3 dratky - modry,hnedy a zlutofialovy.Zlutofial. jsem hodil na zem a modry a hnedy propojil mezi sebou.Potom se mi rozsvitila na palubce chyba zadnich svetel,podival jsem se a porad mi sviti brzdove svetla.prestala mi fungovat i multifunkce na volante.Asi jsem to spatne pochopil jak to mam vyradit.Nevite ted co stim,zkousel jsem odpojit i baterku na nejaky cas a porad to same.Myslite ze jsem tam neco odpalil nebo poskodil???Nebo bude stacit jen pres diagnostiku vymazat chybu??? :(

Napsal: sob 23.05.2009 22:08
od jarda
Na čem jsou ty tři drátky o kterých mluvíš?

Napsal: sob 23.05.2009 23:31
od Tomik
Vedou do konektoru,ktery se zasouva do spinače na spojkovém pedalu.

Napsal: sob 23.05.2009 23:51
od jarda
achjo, pohledal jsem na fóru a zjistil jsem že asi mluvíš o E46. Proto se to má psát podle pravidel do nadpisu :roll: . My jsme celou dobu mluvili o E36. Vydrž, zkusím Ti to najít...

EDIT: sry myslel jsem že jsme v sekci 3er.. v této sekci se typ do nadpisu psát nemusí. Ale příště až se budeš na něco ptát tak hned napiš přesný typ a rok auta, jinak to dopadá takhle..

Napsal: ned 24.05.2009 00:17
od jarda
Fialovo-žlutý je napájení, hnědý je zem, modrý vede do řídící jednotky.

Nejsem si uplně jistý, ale podle toho co jsem našel ve WDS mám pocit, že ten spojkový čudl v E46 komunikuje s řídící jednotkou digitálně (proto vlastní napájení) a tím pádem to bez něj nerozchodíš, to by sis tam musel strčit vlastní procesor který by posílal ten správný signál. (opakuji, bez záruky, ale já Ti už líp neporadim)

Pokud jsi ten fialovo-žlutý drát uzemnil, dost možná sis odpálil pojistku č.9, tak ji zkontroluj. Pokud jsi spojil modrý a hnědý, tím bys snad nic odpálit neměl, ale zase to rozpoj... Pokud jsi zkoušel spojit i fialovo-žlutý s modrým, je bohužel šance, že sis odpálil řídící jednotku tempomatu.

Ten konektor uveď do původního stavu, zkontroluj pojistky a všechno krom tempomatu by mělo chodit. Ten bez origo spínače na spojce obávám se nerozchodíš.

Napsal: ned 24.05.2009 09:04
od Tomik
Asi budes mit pravdu,protoze kdyz jsem ten spinač rozebral,tak jsem cekal ze tam budou nejake mechanicke kontakty,ale byl tam jen plošák s nejakýma mikročipama.Takže jedina možnost bude asi koupit nový spínač co???

Napsal: ned 24.05.2009 09:45
od jarda
Ano, ale asi bych nejdřív zkusil inzerci nebo vrakáč.

Zbytek auta Ti ještě blbne, nebo když jsi to dal do původního stavu tak to začlo chodit?

Přesunuto, lehce pročištěno a upraveno, pozměněn předmět.
MOD (Francis)

Napsal: pon 25.05.2009 08:23
od Tomik
Jak jsem to dal do puvodniho stavu projevovalo se to porad,pak jsem se podival na pojistky a byla vypalena pojistka č. 9 jak jsi řikal,po výměně už to bylo ok.Spínač bych měl mit od wincenta,tak vyměním a uvidim.
Jak ten vypinač vlastně pozná jestli se sepne nebo ne,tam neni totiz zadny kontakt jen plošák.

Napsal: pon 25.05.2009 08:44
od jarda
Fajn žes to teda dal aspoň do původního stavu :wink:

Ten spínač funguje na principu Hallova efektu. Jestli tomu dobře rozumím, znamená to, že na pedálu je magnet a ve spínači je elektrický obvod. Magnet působí na obvod, změna se zesilovačem zesílí a senzor si to přečte a vyšle digitálně signál o stavu pedálu do řídící jednotky.

Zlatá E36 s čudlíkem...