Stránka 1 z 3
Napsal: pát 30.04.2010 09:14
od 1vaso1
Zdravím všetkých, vedel by niekto poradiť ? ide o alarm MOLPIR M-372-12V je to bežná záležitosť len bohužiaľ nemám schému a ani potrebné skúsenosti ako pracuje centrál v E36
tak otázka znie ako to zapojiť ?

bmw ma kladné ? alebo záporne ovládacie impulzi na centrál ? za každú funkčnú radu ďakujem
tu je návod v PDF,
http://www.molpir.sk/e-shop/Prilohy/254080009848_0.pdf
Napsal: pát 30.04.2010 09:35
od Dan td
Popis zapojení alarmu do e36se tu probíral milionkrát, je to v několika topicech všechno včetně toho, co a jak kam zapojit, jak se k čemu dostat - stačí jen chvilku hledat, ono se asi moc nebude chtít nikomu to psát znova jen proto, že se ti nechce chvilku hledat

Napsal: pát 30.04.2010 11:50
od 1vaso1
No priznám sa že som to ani nehľadal to som len tak na rýchlo skopíroval z SK fóra, mal som totiž povinnosti

a aj som čakal že mi to niekto takto naznačí že tu tu vôbec je

poprípade mi čupne odkaz

ale i tak ospravedlňujem sa za svoju lenivosť

idem to už aj hľadať a ty by si mi vedel poradiť ? keby som čosi nevedel ?

Napsal: pát 30.04.2010 12:04
od Dan td
Až se zasekneš na něčem konkrétním tak napiš, snad budu vědět.
Napsal: pát 30.04.2010 13:08
od jarda
1vaso1 píše:ahoj prosim ta ako si zapojil alarm ? tiez sa nato chystam do E36 rv. 1993
Ahoj, asi si nerozumel Danovi, tak Ti to pre istotu zopakujem
Nájdi si to, na tomto fóre už sa to riešilo niekoľko krát a až budeš mať KONKRÉTNY problém tak sa opýtaj, obaja Ti radi poradíme.
Napsal: pon 10.05.2010 16:51
od Kalasnikov
Ahoj nebudu zbytečně zakládat další téma, posledních pár dní se prokousávám tématy které se všechny jmenujou "alarm" a podobně.
Uvažuju nad tímhle alarmem
http://levnealarmy.cz/eshop/autoalarmy/ ... 9300b.html
Připojení centrálu je tu popsáno mnohokrát, spíš bych se chtěl zeptat kde najdu ty ostatní dráty.
Kde se můžu připojit na stálých +12V, má se to táhnout separátním kabelem z baterky nebo se můžu připíchnout jinde?
Blinkry asi nejlépe ze spínače výstražných světel?
Dveřní senzory asi z osvětlení interiéru že? Vedou ty dráty dolů levým nebo pravým sloupkem?
Napsal: pon 10.05.2010 16:55
od jarda
Blinkry na spínači nebo v pojistkové skříni, napětí a zem ve svazku kabelů vlevo pod kastlíkem, signály ze dveří na řídící jednotce ZVMII nebo ZKEIV podle roku výroby auta, oboje za kastlíkem
Napsal: úte 11.05.2010 16:19
od Kalasnikov
díky moc, ještě jeden dotaz v montážní příručce toho alarmu je nakreslenou že do drátů na zamykání a odmykání je třeba vložit diody, ovšem tady co jsem vyčetl tak stačí dioda ze zamykacího drátu alarmu na double lock pin- správně?
Mají se dát diody i na dráty k blinkrům případně dveřním snímačům?
Napsal: úte 11.05.2010 16:32
od jarda
Diody jsou potřeba tam, kde chceš aby tekl proud jenom jedním směrem.
Například chceš aby z alarmu tekl proud i do LOCK i do DOUBLE LOCK, ale už nechceš aby mohl téct z LOCK do DOUBLE LOCK (protože pak by každý LOCK dělal okamžitě DOUBLE LOCK, nejenom ten vyvolaný alarmem).
Podobně to je u dveří - alarm zajímá jenom JESTLI jsou některé dveře otevřené, ale zbytek auta potřebuje rozlišovat KTERÉ dveře, proto dáme diody mezi jednotlivé signály ze dveří aby proud mohl téct pouze mezi nimi a alarmem, ale ne mezi nimi navzájem.
Obecně když dáš víc diod tak nic nepokazíš, ale doporučoval bych je dát aspoň mezi signály otevřených dveří a na LOCK (aby každý lock nedělal hned double lock, jenom ten vyvolaný alarmem). Obecně jsou potřeba tam kde připojuješ víc drátů z auta na jeden pin alarmu.
Napsal: sob 15.05.2010 21:41
od Kalasnikov
Díky za dobré rady skoro všechno už mám zapojené, jenom se mi nějak nedaří blinkry, asi něco úplně nechápu protože mi bliká jenom levý, chci je zapojit na ten vypínač výstražných a tam mi skáče 12V jenom na jednom kontaktu a to je ta levá strana, když dám blinkr doprava tak se mi tam nikde napětí neobjeví.
Napsal: sob 15.05.2010 21:45
od Dan td
Při zkoušení nedávej blinkr doprava, ale zapni varovná světla - všechny 4 blinkry.
Napsal: sob 15.05.2010 22:07
od Kalasnikov
když zapnu výstražné tak mi 12 V jde také na ten samý kontakt ale blikají všechny blinkry.
Jsou tam 4 vodiče na jednom je v klidu 12V když zapnu výstražné tak tam není nic,
pak kostra,
pak kontakt kde je 12V při zapnutých výstražných a levém blinkru ale když na něj přivedu výstup z alarmu tak bliká jenom levý blinkr
a pak kontakt na který když přivedu 12V tak se rozsvítí budíky panel topení atd.
Napsal: sob 15.05.2010 22:17
od Dan td
Z hlavy to nevím, jak je zapojený spínač varovných,musel bych do schématu. Já to vždycky připojoval u e36 u páčky blinkrů.
Napsal: sob 15.05.2010 22:22
od Kalasnikov
ok díky zkusím to zítra když tak na tu páčku, volant mám taky odkrytovaný.
Napsal: sob 15.05.2010 22:36
od mequi
Zkus to jednoduše. Zapni blinkr a zkoušej na kterém kabelu máš štávu. Pak zapni druhej blinkr a najdi druhý kabel se štávou. A na ty kabely napoj kabel/y z řídící jednotky alarmu. Já to tak dělal a úplně v pohodě.
Napsal: ned 16.05.2010 00:44
od jarda
Spínač výstražných nebliká tím že dává šťávu do blinkrů, ale tím, že uzemní relé výstražných světel (tedy je to negativní ovládání, modro-zelený drát).
Z alarmu je výstup pozitivní a navíc ne konstantní ale přerušovaný, což by se s tím relé pralo. Takže budeš mít nejlepší to pustit rovnou do blinkrů, což je modro-zelený a modro-hnědý drát třeba na bílém konektoru budíků, nebo v pojistkové skříni.
Napsal: pon 17.05.2010 09:45
od Kalasnikov
díky za rady, magicar šlape, blinkry jsem teda nakonec nezapojoval to až později když nebudu muset dělat pod plachtou

Máme malou garáž.
Napsal: pát 03.09.2010 12:56
od Gravka
trochu ozivim toto tema - o vikendu mozna seberu odvahu a pokusim se zapojit alarm do sve E36 (EDIT: vyroba 04/96, verze coupe), tak bych chtel poprosit o par rad fundovane odborniky.
Mam alarm s diagramem zapojeni viz. obrazek a k tomu bych mel nasledujicich 7 lamerskych otazek (branych dle barvy kabelu)
1) Red - vytazeni oken: zde na foru jsou ruzne nazory, jak zapojit - pres diodu na pin 13 a nebo na pin 14 zluteho konektoru? a navic je to minus, takze asi prevratit pres nejake rele - pres jake?
2) Blue a Blue/black - asi na spinace otevrenych dveri: ale jeden je + a druhej -, takze pouzivat jen ten + a rozvetvit pres diody na piny 2lp 3pp a 14 pro kufr (mam coupe)?
3) Yellow - odpojeni motoru: to neni nutne zapojovat ze?
4) White - otoceni klicku: staci to napojit na klic v 1. a 2. poloze (pojistka F45), v bmw fialovo/bily kabel?
5) Orange - spinac brzdy: napojit do konektoru brzdy nad nohama, ale na kterej kablik? nejlepe jaka je pls jeho barva?
6) Green - zavazadlovy prostor: zapojovat ci ne? umi E36 funkci jen odemceni kufru?
Prosim o co nejsrozumitelnejsi rady, nejlepe typu "Oranzovy drat napojis tam a tam na kablik te a te barvy (nebo cislo pinu)", naopak odpoved typu "Promer si to a to" mi moc nepomuze, jelikoz nemam cim merit a ani nevim jak

Napsal: pát 03.09.2010 13:02
od jarda
V první řadě musíš říct jaké máš auto, tzn. hlavně rok a měsíc výroby a karoserii.
Napsal: pát 03.09.2010 13:08
od jarda
Gravka píše:2) Blue a Blue/black - asi na spinace otevrenych dveri: ale jeden je + a druhej -, takze pouzivat jen ten + a rozvetvit pres diody na piny 2lp 3pp a 14 pro kufr (mam coupe)?
Ano, vše přes diody na jeden pin, ale podle mě spíš na mínus - pokud si dobře pamatuji, dveře dávají negativní signál.
Gravka píše:3) Yellow - odpojeni motoru: to neni nutne zapojovat ze?
Nutné to není, ale kdybys přece jen dokázal změřit co se na tom pinu děje tak Ti poradím co s tím a máš imobilizér...
Gravka píše:4) White - otoceni klicku: staci to napojit na klic v 1. a 2. poloze (pojistka F45), v bmw fialovo/bily kabel?
Ano, a mysli na to že spínač brzdy funguje až s klíčkem v první poloze, může to dělat problémy při párování, když je v návodu napsáno abys šlápl na brzdu při klíčku v poloze nula a pak ho přepl do polohy 1. Pokud Ti kvůli tomu nepůjde párovat, doporučuji zapojit až na druhou polohu a po spárování vrátit na první.
Na ostatní otázky lze odpovědět až podle roku a měsíce výroby a karoserie.