Stránka 1 z 1
Napsal: stř 02.06.2010 01:11
od marek-ba-klub
Ahojte.
Poprosil by som vas o radu.
motor sa mi zacal z nicoho nic prehrievat.vsetko je ok pokial nejdem do strmsieho kopca.vtedy rucicka velmi rychlo prejde az do cerveneho pola..vody mam dost.necham ho vychladnut aby bola rucicka do polovice..a potom ked idem tak sa uz ani nepohne..prestalo mi to aj kurit.len ked idem na vyssich otackach tak sa trosku rozkuri ale nic moc..viete mi poradit v com moze byt problem?
DAKUJEM!
Napsal: stř 02.06.2010 06:56
od Mamon969
Termostat?
Napsal: stř 02.06.2010 07:51
od Pitris
Zkus to ovzdušnit dle mého tam je někdě pěkna bublina.Postavto předkem do kopca a při nastartovaným motoru až se trochen zahřeje mu povol trochu ovzdušnovačí šroubek co je vedle nálevky na vodu,je to na křížovej šroubovák,ale pozor je plastovej tak at ho neurveš.Zkus jestli ti z toho půjdou bublinky nebo voda.
Napsal: stř 02.06.2010 19:58
od marek-ba-klub
Chalani dakujem zatial..vyskusam to ovzdusnit a dam vediet..a ten termostat..nekurilo by to praveze keby bol ten zly?no uvidim
Dik este raz

Napsal: stř 02.06.2010 20:08
od Pitris
Ještě se mrkni jestli nemáš náhodou vodu v oleji pak by to bylo jasné že těsnění pod hlavou.A mmrkni na olejový víčko jestli není oslizlý takovu šedivou hmotou to by bylo to stejný.
Napsal: čtv 10.06.2010 00:18
od marek-ba-klub
Ahojte..takze vrtula sa mi netoci podla otacok motora..bude to teda visko spojka?
Dik Dik!
Napsal: čtv 10.06.2010 09:01
od libovka
marek-ba-klub píše:Ahojte..takze vrtula sa mi netoci podla otacok motora..bude to teda visko spojka?
Dik Dik!
Pukud se ti to přehřeje za jízdy tak na to nemá viska vliv.Bud je seklej termostat nebo to máš zavzdušněné a nebo těsnění pod hlavou.
Napsal: čtv 10.06.2010 11:01
od Paavo
........... a nebo rozpadly cerpadlo,kdyz otevres odvzdusnovak a slapnes plyn,tak pokud je cerpadlo na tabak,tak voda nestrika.Jinac u funkcniho cerpadla tryska voda linearne s otackama.
Napsal: stř 30.06.2010 15:23
od kubac
Zdravim. měl jsem stejnej problém. na volnoběh nebo při normální jízdě v pohodě ale jakmile sem jel pomalu do kopce tak se to začalo přehřívat. Nejprv to odvzdušni a pak sundej kryt vrtule pak i vrtuly a visco spojku. na viscospojce je bymetalovej plíšek kterej tlačí na hřídelku, která buď vyjíždí nebo zajíždí. Doporučuju očistit bymetal, prostříknout a rozhejbat hřídelku. pak Zkontroluj ten plastovej kryt vrtule, jestli není nikde vyštíplej a nenasává se skrz něj studenej vzduch, kterej ochlazuje viscospojku. Když provedeš todle tak by to mělo bejt v cajku. Důvod je ten že když jedeš po rovině nebo rychle tak motor se chladí náporem vzduchu. Když ale jedeš pomalu a do kopce tak je to chlazení nedostatečný. Jestli při zahřátym motoru viscospojku zastavíš rukou tak je to natuty ono.
Napsal: pon 30.06.2014 17:01
od Brody
Připíšu svůj dotaz sem.
Mám vadnou viscospojku, při ohřátém motoru zastavim vrtuli prstem, navíc teplota stoupá. Nicméně včera jsem s tim krapet jezdil, aby se motor ohřál a já zjistil stav té spojky. Vše bylo ok, ale když jsem jel v táhlém kopci, tak i přesto mi teplota stoupala nad půlku. Nicméně na kopci zase spadla na půlku. Poté jsem zastavil a auto nechal nastartovaný, otevřel branku, sednul do auta a teplota zase ve třičtvrtě budíku. Tak popojel před barák a šel chytat vrtuli. Tu jsem chytl rukou- špatná visca. Teplota byla mírně nad tou předposlední čárkou na budíku při vupnutí motoru.
Po vychladnutí jsem otevřel víčko nádobky a tam bylo na dně. Při otevírání jsem slyšel i bublavej zvuk, nebo tak něco. Dolil jsem na max a nechal být. Dnes jsem dojel do práce v pohodě. Asi 5km. Po práci jsem šel kouknout na vodu a zase na dně. Nyní jsem ale neslyšel žádný zvuk při otevírání. Takže jsem dolil zase na max a jel domu. Teď čekám až vychladne motor abych se podíval jestli tam zase voda ubyla nebo ne. Po zastavení mi ani teplota dál nestoupal tentokrát. Navíc se mi zdá, že topení nefouká ani tak vařící vzduch, když ho dám na plno. Tak předpokládám, že mám také zavzdušněno. Ale kam se ta voda ztratila, když jsem to ani neuvařil je záhadou. Ikdyž ono neznamená, že když to není v červeném, že to nevaří.

Jo je to 36 316i
Napsal: pon 30.06.2014 20:31
od Brody
Tak opět po 5km voda na dně. Po dolití jsem promačkával hadice. Pár bublin vyšlo ale když jsem mačkal tu spodní hadici, tak bylo slyšet nějaký jakoby praskavý zvuk kolem hlavy. V místě kde je asi termostat.
Jinak hadice jsou měkké po zahřátí, vrchní vařící, spodní vlažná. V oleji voda není a auto nekouří

Jsem z toho jelen. Že bude zavzdušníno je jasný, ale kam se ta voda jinak ztrácí?

Napsal: úte 01.07.2014 18:40
od beny-maser
někde ti to trochu utíká a na horkém motoru se to odpaří
Napsal: úte 01.07.2014 20:47
od Brody
Tak asi ne. Díky asi špatné viscospojce se mi voda vyvařila a já dolíval jak trotl. Navíc se to i zavzdušnilo. Nyní jsem odvzdušnil, dolil vodu na volnoběh zahřál a pak jel asi 7km projet. Rafička se ustálila na prostřední čárce na budíku a ani se už nepohla. Zítra tomu dám větší záhul a uvidí se. Už to i topí asi tak jak má, takže snad v pořádku. Vyzkouší se i ta viscospojka, ale prostě si myslím, že je v háji.