Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 10.06.2010 18:38
od Icik
Ahoj, chci se zeptat jestli je normalni, ze se mi pri pracovni teplote (ukazatel teploty na stredu) pri volnobehu rozsvecuje kontrolka mazani? Volnobeh mam asi tak na 650ot/min a po pridani na +-750 ot/min zhasne. Kdyz je hodne velke horko tak zhasne az pri 850 ot/min. Olej jsem tam lil nedavno novy od Agipu 10W40 oznaceni Formula LL nebo tak nejak. Neni to projev nevhodneho oleje? Jinak motor se neprehriva ani v kolone - drzi na stredu.

Napsal: čtv 10.06.2010 19:29
od johnyfly1
aky to je motor? :roll:

Napsal: čtv 10.06.2010 21:39
od libovka
vyměn čidlo tlaku oleje.

Napsal: čtv 10.06.2010 22:52
od Cuky
A nebo umřel motor či olejové čerpadlo jelikož se olej ohřál a je řidčí a v nízkých otáčkách nemá potřebný tlak

Napsal: čtv 10.06.2010 22:53
od Cuky
A nebo umřel motor či olejové čerpadlo jelikož se olej ohřál a je řidčí a v nízkých otáčkách nemá potřebný tlak

Napsal: pát 11.06.2010 11:20
od Hansen
Podle servisní dokumetace je to u horkého motoru normální. Jestli chceš mít jistotu, tak si nech v servisu změřit tlak oleje. Odšroubují pouze víko filtru a nasadí místo něho měřící hlavici. Trvá to asi půl hodiny.

Napsal: pát 11.06.2010 14:38
od Icik
Díky za odpovědi. Motor je M52 Vanos 2.0i. V servisní knížce jsem se to také dočetl, myslíte že bych tomuto mohl zamezit nějakým jiným hustším olejem třeba pro vyšší teploty?

Napsal: pát 11.06.2010 19:22
od Hansen
S oleji pro vyšší teploty - např. 10W60 - jde jezdit jenom v létě. Před zimou bys ho musel vylít a vyměnit za nějaký řidší.

Napsal: pát 11.06.2010 22:08
od Maysner
moje auto (E36 325i) dela trosku neco jinyho, ale nechci zakladat novy tema

po nastartovani mi sviti az 5s kontrolka oleje. delka sviceni zalezi od doby stani (taky ma vliv jestli motoru trochu pridam a rychleji se natlaci olej nahoru). kdyz to nastartuju napr pul hodiny po vypnuti, zhasne okamzite po nastartovani jak ma. u aut, s vymenitelnym celym olejovym filtrem vim, ze to delava nejaka klapka ve filtru. ze proste pusti vsecek olej dolu do vany a nepodrzi nic nahore, aby chvili po startu byly okamzite mazany vacky apod.
je tam nejakej ventil/klapka, kterej muze byt zanesenej a nedovira?
prijde mi, ze to zaclo delat po vymene neznameho oleje za polosynt. 10W-40, ale ne hned po vymene. az po case. je mozny, ze novej olej nekde uvolnil nejakou usazeninu