Stránka 1 z 1
Napsal: úte 13.07.2010 17:40
od Tweety_1
Zdravím všechny ve spolek. Mám na Vás takový dotázek. Mám 328i Cabrio rv. 97 a měl jsem poškozen rollover sensor. Sehnal jsem z M3 99´ avšak je to trošičku jiný typ a tak má jiný konektor. Nyní mé dotazy :
1) Neví někdo jestli se od sebe rollover sensory (starší vs. novější) nějak liší ?
2) V ETM jsem našel, že by se mělo jednat o konektor X13044, je nějak možné zjistit číslo v ETK pro případné objednání ?
3) Nemá někdo novější typ v cabriu a byl by ochoten sundat opěrku zad a vyfotit mi ho ? Díky
Napsal: čtv 29.03.2012 14:16
od Tweety_1
Aktualizace problému

Napsal: čtv 29.03.2012 14:36
od Jamall
co to je za čidlo a k čemu slouží?
Napsal: čtv 29.03.2012 15:09
od Tweety_1
Je to sensor na vystrelovaci oblouky u cabria. Nasel jsem schema zapojeni pouze na ten 26ti pinovej konektor sensoru. V aute vsak puvodne byl 12ti pinovej
Napsal: čtv 29.03.2012 15:50
od CZAirwolf
Slouzi k aktivaci ochrannych oblouku u kabrioletu v pripade prevraceni / narazu.
http://imageshack.us/photo/my-images/209/rolloverq.png
94-9/97 maji stejne zapojeni, 9/97+ uz zmenene, takze vnitrek bude odlisny.
Viz strana 737(94-9/97)-738(9/97) v servisnim manualu e36.
Cislo v ETK ti bude asi muset sehnat obchodnik, nejde mi to dohledat.
Napsal: čtv 29.03.2012 15:53
od Tweety_1
Přesně tak. A já bych potřeboval srovnání nebo schéma zapojení starého vs. nového modelu z důvodu nahrazení
Napsal: čtv 29.03.2012 15:54
od Fx
Napsal: čtv 29.03.2012 15:59
od Tweety_1
To je ono. Nicméně X13044 mají označení oba dva konektory. V ETM 98 na E36 je psán 12pinový konektor, avšak schéma je nakresleno na konektor 26ti pinový. Ten je stejný jako cabrio E46.
Nicméně nikde nemohu sehnat zapojení konektoru 12ti pinového. Tři barvy jsou tam totiž rozdílné. Jen na jednom pinu z těchto tří je 12V, tudíž soudím že vede do pojistkovky na na F42. Další dva piny jsou bez napětí. Jeden by měl být do budíků a jeden k pojistce F24.
Můžu dát obrázky schémat zapojení nových konektorů včetně sensorů a jejich konektorů
Napsal: čtv 29.03.2012 16:03
od CZAirwolf
Zde je schema 94-97 vs 98
Napsal: čtv 29.03.2012 16:18
od Tweety_1
tweety11@seznam.cz prosím. Zde se mi to nějak nezobrazuje
Napsal: čtv 29.03.2012 16:33
od Tweety_1
Tak koukám že ze starého sensoru vedou tři dráty do řídící jednotky střechy. Z nového však jen jeden a tudíž nemám ponětí kam ostatní dva dráty na sensor zapojit

Napsal: čtv 29.03.2012 16:44
od Tweety_1
Tak jsem to zapojil přesně podle tohoto. Předtím jsem si toho odkazu nevšiml. Díky moc Airwolfe, opět jsi nezklamal
Napsal: čtv 29.03.2012 17:28
od CZAirwolf
Nemuzu ti to stopro zarucit, ze to schema je funkcni, chce to vyzkouset. Kazdopadne dle velkeho schema je to datovy masakr. Zapojeni oblouku je jasne. Dale stary rollover napr. jeden datovy ma do jednotky a z ni pro varovne svetylko, u noveho to jde z rolloveru primo do svetylka na pristrojovce. Dalsi datovy u noveho jde do jednotky pres datalink. No a treti jde na pojistku pri klicku v 1-3. Ja to testovat na aute, tak to prohazuji, dokud by to nebylo spravne.
Test je jednoduchy, bud pres diagnostiku, nebo by snad slo vyuzit i ten sensor.
Btw pro info>
- To check the system, the RPS must be triggered at each service and no later than every 2 years in a specialist workshop (using the diagnosis interface).
- The total number of system activations is stored permanently and can be read out via diagnosis.
- After 249 activations, the mechanical section must be inspected for wear. The system is otherwise entirely maintenance-free.