Stránka 1 z 2

Napsal: pát 16.07.2010 06:30
od Dukecz
Ahoj lidi ,mam compacta E36 r.v.98 v M-packet vč origo folií.Včera mě zastavili policajti a ten jeden se dožadoval ukázání papíru o homologaci.Snažil jsem se mu vysvětlit že to E1 v kroužku je značka homologace ale moc se mu to nelíbilo.Až potom co jsem rezignoval na jakýkoli vysvětlování mě řek že by to měla být moje povinonnost,vozit sebou vytisklej atest... nevíte kde by se to dalo stahnout??maj vůbec právo se v tom štourat když to evidentně má homologační značku??co si myslíte? :roll: nebylo to moc příjemný...

Napsal: pát 16.07.2010 06:53
od Nien
Podle mě pokud máš folie, ať už se značkou tak musíš mít atest, kterým to doložíš. Pokud ale máš origo pokovení tak atest žádný k tomu asi ani není. Já měl ates na folie ale dělané v Německu a tudíš víc zatmavené než povolují u nás. Nakonec u řidiče a spolujezdce jsem je musel sundat.

Napsal: pát 16.07.2010 08:10
od Dukecz
pokovení to není je to obyč folie Alu-Chrom se znáčkem BMW a homologací E1.Auto je koupený v Německu.Uřidiče ani u spolujezdce folie nejsou.Nemáte tedy někdo odkaz kde by se dal sehnat ten dokument?Klidně si to vytisknu ,jen abych měl vod švestek pokoj... Ale kde to sehat?v BMW?? :(

Napsal: pát 16.07.2010 08:27
od plysakmartin
Homologační kartičku musíš sebou vozit, já jí mám v autě taky, ale mám folie i u řidiče a spolujezdce. Pokud říkáš, že máš folie jenom vzadu, tak nechápu co po tobě chtěl, protože vzadu můžeš mít folie jaký chceš :roll:

Napsal: pát 16.07.2010 09:06
od Dukecz
mam folie na zadních okýnkách a na pátejch dveřích.Nevim co chtěl vidět... ale příště bych se tomu radši vyhnul protože hádat se s policajtama nechci.Jestli jde o to vytisknout nějakej papír tak jim tu radost klidně udělam ale kde ho vzít když jsou to origo z fabriky...

Napsal: pát 16.07.2010 09:29
od ROBi
Já myslím, že by klidně stálo za to se pozeptat v Renocaru nebo tak někde, co ti k tomu řeknou, pokud jsou origo ;)

Napsal: pát 16.07.2010 09:33
od 100RM
o tom sa vobec s nimi nehadaj ani nebav. Proste folie vzadu su povolene bez diskusie a bez obmedzeni, takze ich je po tom houby.

Napsal: pát 16.07.2010 10:00
od Dukecz
Zrcadlové fólie nesmí být také použity na čelním a na předních bočních sklech vozidel. V ostatních oknech mohou být použity pouze zrcadlové fólie schváleného typu, které mají v obou směrech částečnou propustnost a jejich odrazová schopnost není zaměnitelná se světelnými zařízeními vozidel – odrazkami nebo jinými znaky používanými ve vyhlášce MDS č. 30/2001.


to znamená že když mam zrcadlový folie musim doložit že jsou schválený i když nejsou na předních oknech??STK už to jednou prošlo a poho...

Napsal: pát 16.07.2010 15:33
od patras
znamena to to , ze max. zatmaveni se tyka jen predniho skla a bocnich prednich skel ... vzadu muzes mit treba okna natreny stetkou a nemuzou ti nic ;) ... co treba takhle pickup kterej ma misto zadnich oken plech ? .. to ma vozit homologaci na kus plechu ? :D ...

Napsal: pát 16.07.2010 15:59
od surfis
Folie na zadních bočních sklech a zadním skle můžou být i neprůsvitné, ale musí mít atest a kartičku s atestem musíš na požádání předložit při kontrole.

Přední boční mohou mít max. 30% zatmavení v případě, že nejsou okna z výroby již tónovaná (zeleně, modře apod.). Pokud jsou tónovaná, nesmí tam fólie být (legálně)

Napsal: pát 16.07.2010 16:05
od pepino5xx
No nevím, na zadních dveřích, oknech i na kufru mám folie, nikde nic není vyražené a na STK nic nechtěli a Policie při kontrole taky nic.
Atest musí být jenom na přední dveře/okna, dozadu můžu klidně namlátit plech a nemůžou nic.

Napsal: pát 16.07.2010 16:20
od Radek
Vzhledem k tomu, že se objevují v provozu ve zvýšené míře vozidla, která mají provedeny nepřípustné úpravy zasklení ztemněním předních bočních skel a čelních skel, nebo jsou na těchto sklech používány neschválené reklamní a obdobné nálepky vydává odbor schvalování vozidel a předpisů Ministerstva dopravy (dále jen „ministerstvo“) toto stanovisko:

Všechny úpravy a opravy zasklení vozidel, které mají za následek snížení světelné propustnosti zasklení, je možné provádět pouze za dodržení podmínek daných předpisem EHK č. 43, resp. směrnicí 92/22/EHS a musí podle nich být schváleny. Podle těchto technických předpisů nesmí být celková propustnost světla čelního skla nižší než 75 % a celková propustnost světla předních bočních skel nižší než 70 %.

Dodržování výše uvedených technických požadavků je zajištěno při schvalování technické způsobilosti úprav ministerstvem za pomoci pověřených zkušeben a na mezinárodní úrovni homologací skel podle předpisu EHK č. 43. Ztemnění skel je provedeno buď výrobci vozidel již v prvovýrobě, nebo pak v provozu dodatečnou úpravou (kromě čelního skla, u kterého jsou jakékoliv dodatečné úpravy nepřípustné).
Tyto požadavky byly stanoveny s ohledem na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. Jestliže v důsledku zatemnění skel řidiči druhých vozidel a chodci nemohou rozpoznat řidiče a ztrácí tak možnost reagovat na jeho chování, je jasně porušeno jedno ze základních pravidel bezpečného provozu, tj. že řidič musí co nejlépe vidět a být viděn. Snižuje se i možnost rozpoznávat a reagovat na dopravní situaci za snížené viditelnosti.

Dodatečné úpravy provedené v souladu se schválením ministerstva musí pak být označeny na jednotlivých sklech nálepkou, kde vedle informacích o výrobku je i schvalovací značka ATEST 8SD xxxx .
Protože však bylo zjištěno zneužití a nesprávné použití schvalovací značky, je vždy nutná i kontrola technických parametrů skutečného provedení úpravy zasklení. Pro srovnání uvádíme, že při ztemňování v prvovýrobě např. u vozidel tovární značky ŠKODA je využito maximální povolené hranice, toto limitní zatemnění se blíží při běžném pohledu sklu čirému. Naopak, ztemnění, kdy řidič není ve vozidle vůbec vidět, odpovídá propustnosti 15 až 20 % a je nad jakoukoliv pochybnost (tj. není nutno provádět optická měření), že takové zatemnění neodpovídá příslušným předpisům. Minimální propustnost je stanovena jako celková. Z toho jednoznačně plyne, že je nepřípustné použít ztemňovací fólie i s vyhovující propustností na zasklení, kde již bylo provedeno ztemnění jinou technologií.
Základní závady vozidel ohrožující bezpečnost provozu na pozemních komunikacích jsou uvedeny v ustanovení § 36 odst. 3 b) vyhlášky MDS č. 341/2002 Sb. o schvalování technické způsobilosti a technických podmínkách povozu vozidel na pozemních komunikacích (dále vyhláška č 341/2002 Sb.), podle kterého je „ztemnění čelního skla na propustnost zjevně nižší než 75 % nebo ztemnění předního bočního skla na propustnost zjevně nižší než 70 %“ hodnoceno jako závada, která ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích a vozidlo nesmí být , s výjimkou nouzového dojetí užito v provozu na pozemních komunikacích. Policie ČR při silničních kontrolách vozidel postupuje podle tohoto ustanovení.
Obdobně se postupuje podle vyhlášky MDS č. 302/2001 Sb. o technických prohlídkách a měření emisí vozidel, kdy při pravidelné technické prohlídce v STK musí být nesprávné ztemnění skel hodnoceno jako vážná závada - typ B, která musí být ve stanovené lhůtě odstraněna.
Dále bylo zjištěno také používání bezpečnostních čirých fólií na čelních sklech. Tato úprava, jako i jakákoliv jiná dodatečná úprava čelního skla, je nepřípustná. Množí se i používání reklamních a podobných nálepek na sklech; pokud tyto nálepky nejsou schváleny ministerstvem, je nepřípustné je používat mimo případy uvedené v § 34 odst. 3 vyhlášky č. 341/2002 Sb. Zrcadlové fólie nesmí být také použity na čelním a na předních bočních sklech vozidel. V ostatních oknech mohou být použity pouze zrcadlové fólie schváleného typu, které mají v obou směrech částečnou propustnost a jejich odrazová schopnost není zaměnitelná se světelnými zařízeními vozidel – odrazkami nebo jinými znaky používanými ve vyhlášce MDS č. 30/2001.
Podmínky zde uvedené jsou obdobně aplikovány ostatními státy a v případě jejich nedodržení při cestách vozidel do zahraničí lze očekávat uplatňování sankcí místními kontrolními orgány.
V rámci nově zahajovaných správních řízení ministerstvo dopravy zpřísňuje podmínky při schvalování technické způsobilosti pro organizace, které mají schválenou technickou způsobilost pro provádění úprav světelné propustnosti zasklení vozidel. Jde zejména o zpřísnění povinností označování provedených úprav. Držitelé Osvědčení o schválení nebo jejich pověřená montážní pracoviště mají povinnost upravené zasklení označit štítkem se schvalovací značkou (ATEST 8 SD xxxx) s číslem svého schválení, způsob úpravy a minimální celkovou propustností. Dále jsou povinni dodat majiteli vozidla dokument (Certifikát, osvědčení či typový list) ve kterém jsou uvedeny tyto údaje:
Typ a výrobní číslo vozidla (VIN, č. karosérie), číslo schválení MD, způsob úpravy, minimální celkovou propustnost, vyznačení míst provedených úprav, datum provedení úpravy skel a podpis oprávněné osoby s razítkem montážního pracoviště.

ZDROJ: MDCR

Napsal: pát 16.07.2010 16:28
od pepino5xx
Ale píší jen o čelním a předních bočních oknech, o zadních bočních a vlastně celého zadku nic...
Teda jestli čtu a chápu dobře.

Napsal: pát 16.07.2010 17:34
od Vlasta
Včera jsem byl shodou okolností ve firmě, kde dělají výměnu skel a prodávají 3M fólie, někdo si tam zrovna vybíral a technik mu říkal, že teď podle nějaké novelizace nesmí být na předních oknech, pokud jsou stahovatelná, žádné fólie

Napsal: pát 16.07.2010 18:12
od Radek
pepino5xx píše:Ale píší jen o čelním a předních bočních oknech, o zadních bočních a vlastně celého zadku nic...
Teda jestli čtu a chápu dobře.


Obecne jakakoli dodelana vec na auto MUSI mit atest (radicka, pedaly, svetla,vyfuk atd. ), tzn. ze i zadni folie musi mit atest, jen se u nich neresi % propustnosti, ale museji byt propustne/prusvitne tzn. ze ty okna nemuzes treba nastrikat barvou :wink:

Napsal: pát 16.07.2010 21:37
od Maysner
policajti me staveli a prudili kvuli nalepenymu pruhu na celnim skle z tmave pruhledne folie. tam ze to nema co delat, predni bocni pouze folie s povolenym zatmavenim a atestem, zadek at si klidne zastrikam sprejem :roll:

Napsal: pon 19.07.2010 08:42
od Dukecz
no ,stanivisko MDČR jsem si taky stahl nicméně mě zajímá problematika zrcadlových folií které mám (viz moje předchozí citace z vyjádření MDČR) a za další Ty origo folie nemají označení ATEST 8SD xxxx ale hafo nějakejch jinejch čísel ... co teda s tím??nechci platit žádný flastry kvůli foliím :evil:

Napsal: stř 21.07.2010 16:17
od makaweli
pred tejdnem me zastavili dopravaci, samozrejme okukovali folie ve predu, i kdyz mam ATEST i karticku s vinkem atd, moc se mu to nelibilo, prej ze to nesmi bejt a takovouhle karticku si muze natisknout kdokoliv...

Napsal: sob 24.07.2010 23:57
od davidcoly
ja mam krome celniho skla 2 druhy nejtmavsi folie co se kdy vyrabel a zatim me pochvalily ze se jim to libi :-D

Napsal: stř 15.09.2010 23:46
od zbordaM
Mini rada pánové, jak zamávaj plácačkou tak pravá ruka na spínače el.oken a jedem dolů...a než to dobrzdím k nim tak jsou okna u řidiče a spolujezdce dole..a všcihni fízli nám mohou víte co...Horší je to v zimě, to se musí jezdit tak aby jsme je nepotkali...:-D