Stránka 1 z 2
Napsal: ned 08.08.2010 19:09
od sir_lukash
cesta Praha -> Hradec Králové. na hlavním tahu před Kolínem jsem předjížděl pár aut, a jak je tam starší část silnice s kolejema, tak sem při 120ti myslel, že se odporoučím ze silnice! mám sice 205/60 R15 gumy, ale to snad neni ani možný! auto lítalo ze strany na stranu, točilo si to s volantem a já se jen modlil, abych dojel. prosím, poraďte, jelsit mám vyměnit gumy nebo začít řešit vůle v řízení (čepy)
PS: po rovný silnici je vše naprosto OK! a při vypnutým motoru při pohybu volantu je slyšet trošku ťukání od serva. jinak nikde žádná vůle není, zadní silentbloky měněný, geometrie udělaná před 14dny. prostě když jedu třeba jen 70 v kolejích na asfaltu, auto si samo zatočí a začne táhnout k pangejtu, pak se samo srovná (když sou extra hluboký). s autem citroen xantia gumy 175/65 R14 na stejném úseku bez problému, takže to jde!
Napsal: ned 08.08.2010 20:15
od johnyfly1
ja mam e36 compacta a gumy 225 a tiez v kolajach lietam hore dolu no so zimnymi 185 gumami uplne v pohodicke

Napsal: ned 08.08.2010 20:24
od sir_lukash
pozná se vůle v řízení na rovné silnici? já že v těch kolejích a po hrbolech mě příjde, že to řízení má vůli. a vůbec při 120 a vejš mě příjde, že volant moc neposlouchá. je na servu nějaká štelovací matka? mám ted objednané nové čepy a axiální táhla. vyřeší to něco?
PS: mám disky ET38, 7Jx15H2 R15. jakou nejmenší velikost pneu tam můžu obout??? myslím jaký nejmenší rozměr (na šířku hlavně)
Napsal: ned 08.08.2010 20:30
od stenlie
myslím že to je normální že si to s tebou v kolejích hraje taky mám co dělat abych se udržel v jízdním pruhu . hold české silnice jsou jedna velká katastrofa.

Napsal: ned 08.08.2010 20:36
od martas11
Zkontroluj si na zvedáku celou nápravu včetně řízení.A udělej si test tlumičů.
Jinak to chování v kolejích je normální jev.
Napsal: ned 08.08.2010 20:38
od pesa84
To je naprosto normální, já tam mam 225/50 a kolikrát mi volant málem vyletí z ruky.. Ta vůle je nejspíš od toho, že chvilku trvá než se plášt´dostane ven z koleje..
Vůli můžeš zjistit tak že zahýbeš s volantem a když ti kolo bude hned reagovat tak je vše v poho..

Napsal: ned 08.08.2010 20:40
od sir_lukash
a to ťukání? vypadá to na ten vnitřní čep, kterej je na axiálním táhlu. mám je objednaný. myslíte, že to teda nemá cenu měnit? ťukání je slyset při krátkem pohybu sem a tam s volantem při vypnutém motoru
Napsal: ned 08.08.2010 20:45
od jarda
Já mám na E36 v létě 225 a v zimě 205. Na letních to v kolejích občas trošku táhne, ale neni problém to volantem udržet. Na zimních si nepamatuju že by se mi to někdy stalo. Podle mě máš na podvozku něco špatně.
Napsal: ned 08.08.2010 20:57
od liza
Podle mě, je to normální. Mám ten samý rozměr pneu jako ty, a někdy se mi to stane taky, ale tak je to kolejeme na silnici

jinak nejmenší rozměr pneu, alespon u mě je 185/65 R15

Napsal: ned 08.08.2010 21:00
od sir_lukash
bojím se, že vyhodím 3 500 za čepy a axiální táhla a výsledek neuvidím

Napsal: ned 08.08.2010 21:12
od liza
Tak aspon budeš vědět, že to tím není

Podle mě je to jen pneumatikami a jde o zvyk, prostě ty kola jsou širší

Napsal: ned 08.08.2010 21:37
od jarda
Vždyť si nech ten podvozek od někoho zkontrolovat, tohle je zrovna věc kterou mechanik na zvedák vidí a řekne Ti přesně co je potřeba vyměnit.
Napsal: ned 08.08.2010 21:47
od sir_lukash
je jasný, že to ťukání v tom servu je slyšet. takže to tím snad eliminuju. ale s tatkou se shodujem, že nám přijde, jako by to servo (i přes nerovnosti) nemělo sílu udržet ty kola ... je možný, že by se někde ztratil tlak nebo to servo na to nebylo stavěný nebo mělo nějakou vůli?
Napsal: ned 08.08.2010 21:47
od paveld
Taky mi to dělá, podle mě je to šířkou kol. Na 18tkách (225/45) to tahá celkem dost, na 15tkách (205/60) to je taky znát, klid byl jen na plecháčích s 185 šířkou gum... Podvozkem to není, mám na něm všechno udělaný. Samozřejmě s horšim podvozkem se to projevuje daleko víc.
Napsal: ned 08.08.2010 21:51
od sir_lukash
a můžu na disky ET38, 7Jx15H2 R15 obout 175 gumy? já sem se bavil s kamarádema ten s 195 má taky podobný problém. a když sem měl E30 a měl sem 175 tak vše bylo OK. je to možný obout nebo je to už uzky?
Napsal: ned 08.08.2010 22:08
od Dan td
.....díky 
Napsal: ned 08.08.2010 22:14
od paveld
Na ten disk bych to nerval... spíš na obyčejnej plecháč. A ne 175 ale 185, to je origo rozměr. Zas ale počítej, že ti to bude o dost hůř sedět v zatáčkách...
Napsal: ned 08.08.2010 23:21
od Fantucci
Pamatuju si, že když jsem s bývalou e36 jel na 205/55/16 z ústecké dálnice na Slaný, tak v těch kolejích tam jsem taky pěkně lítal...
Napsal: pon 09.08.2010 10:07
od ROBi
Na 225 17" to taky cítím, ale nedá se říct, že bych to nemohl udržet, dá se to zvládnout, ale na zimákách origo rozměr E36 jsem to skoro nevnímal, jak to dělalo o dost míň

na 16" E46 origo rozměr ještě nevím

uvidím letos v zimě

Napsal: pon 09.08.2010 10:40
od _peper
Je to hodně ovlivnění tím jakou máš nazutou pneumatiku a jak má tvrdé bočnice. Když jsem jezdil na runflatech, byla to doslova přetahovaná o volant. Pak jsem jezdil na nějakých měkých shitech a necítil jsem ve volantu nic a teď mám obuté micheliny a zase citím, ale není to nic strašného. Horší je to za pořádného deště jako byl třeba teď v sobotu na D1, to jsem jel radši pomaleji abych mohl aspoň přejet do levého pruhu.
Všechny pneu byly 225/45 R17. Na zimákách se s tím samozřejm nesetkáš ty jsou měkké
Chyba v servu to určitě nebude
