Stránka 1 z 1

Napsal: sob 28.08.2010 09:31
od sportmen
Ahoj. Váhám mezi 320d 325i a 325d. Najezdím tak 20-30tis. za rok, krátké i dlouhé štreky. Co by jste doporučili? Auto chci koupit tak se 120 tis. km. Trochu se bojím u dieselů se servise. Má teď už bývalá 530d e60 mně dost vzala iluze z dieselu.Díky moc za rady a zkušenosti.

Napsal: pon 30.08.2010 01:11
od mike-ee
pro mně osobně 325d mrtvý motor. Ano má sice o nějakých 20-30 koní navíc oprotí 320d a taky kultivovanější chod i příjemnější zvuk, ale taky 100kg navíc. Z 130kW(mám taky 07 a už s tímhle motorem) verze 320d lze dosáhnout kolem 200 kobyl i díky úpravě od bmw ale trošku ranec :roll: Jinak s 320d spokojenost na takové denní ježdění to jde a delší trasy velmi příjemné díky nízké spotřebě.

Nicméně máš ve výběru taky 325i a já bych asi teď vybral právě toto. Atmosféra, R6, taky přes 200 koní a váha nižší než 320d. Sice větší spotřeba, ale věřím v to, že benzínová atmosféra od BMW stojí za to.

Podle mně 30 tis ročně je taková hranice, kdy je zdravé teprve začít uvažovat o naftě z ekonomického hlediska, pokud ale víš, že uživení 325i nebude životu nebezpečné, tak bych asi déle neváhal. Navíc tam není ani žádné to turbo a do budoucna podle mně bude méně náročný na údržbu než nafty.

Napsal: úte 31.08.2010 21:43
od sportmen
Tak už mám skoro vybráno. Jenom auto má Panorama střechu. Nemám k tomu moc důvěru. Další věc, která se může pokazit. JAkou s tím máte zkušenost?

Napsal: pát 03.09.2010 17:12
od matkes
Zdravím fandy automobilů BMW, jsem zde nováčkem, takže já ti zřejmě nepomůžu ohledně dotazu na střechu, ale dovolil jsem si dát podobný dotaz do tvého tématu.

Rád bych vás poprosil o několik odborných rad.

Pomalu začínám pokukovat po koupi BMW 3er, E90, rok výroby kolem 2006 (možná 2007 zda finanční situace dovolí). Vzhledem k tomu, že roční nájezd je kolem 20 tisíc km a i po přečtení několika témat zde na fóru jsem se utvrdil, že to bude určitě benzín :-)

Měl bych však na vás odborníky pár dotazů, které by mi celkem pomohli při výběru toho správného auta:

1.motor 325i nebo 330i :-), asi má 330i o něco větší spotřebu, ale jak jsem tady četl, není tam zase tak velký rozdíl. Jde mi spíše o celkovou spolehlivost těchto motorů (rozdíly v pojištění taky neřeším, zřejmě bude zanedbatelný)
2.Manuál vs. Automat – manuální řazení mi rozhodně nevadí, spíše naopak a ke sportovnímu vozu to určitě patří, automat je určitě velkou výhodou ve městě, kolonách apod., takže jde mi opět o spolehlivost či případně, jak moc jsou nákladné opravy.
3.Idrive ano X ne – někdo na někoho nadává, někdo chválí. Proto bych znal rád vaše názory, jestli je výhodné jej v autě mít, nebo se raději držet hesla, méně elektroniky – méně poruch :-) Obecně, co se týká výbavy, nepotřebuji plnou palbu, naopak ani holátko neplánuji koupit.

Moc díky za rady.

Napsal: pát 03.09.2010 19:53
od mike-ee
1.Větší výkon větší spotřeba. Není to rapidní nárůst spotřeby, takže podle mně jednoznačně pokud už se rozhoduji, tak 30i, proč brát méně, když můžu mít více. Nezaznamenal jsem jak tak čtu a poslouchám, že by některý z nich byl více poruchový. Podle mně ideální volba do E90 jak výkonově, tak kultivovanost a zvuk a taky spolehlivost.

2. Subjektivní názor každého řidiče. Nelze se rozhodovat podle ostatních. Podle mně ale se člověk o něco připraví, ještě při motorizaci 30i. Já si říkám, že Automat ma smysl ve 4x4 verzi a nebo při opravdu velkém ročním nájezdu, nebo naopak jízdě víceméně pouze po městě. Pokud někdo rád jezdí a má příležitost se svést na hezké okresce či nějakém okruhu tak potom automat co se montuje do tohodle vozu je podle mně značné omezení... za mně NEBRAT (já osobně jsem odjezdil skoro první svůj rok po autoškole v automatu a s radostí jsem zpátky šáhnul po Manuálu, přece jen je to jiné, mít nad tím tu kontrolu, naopak v krizovějších momentech ale může pomoct a do X5 3.0d to byla ideální volba)

3.Opět velmi subjektivní názor majitelů vozů BMW. Máme ho v X6 a jediné co se více využívá je navigace. V trojce se mi nelíbí jeho usazení do palubní desky kdy vytváří druhý hrb, tak nějak to na mně působí rušivým dojmem...Pokud po něm vyloženě netoužíš, myslím, že ti chybět nebude. Má své výhody i nevýhody. Každý by si na něho měl vytvořit svůj vlastní názor, jeho ovládání je totiž to proč ho někteří nesnášeli a někteří měli rádi. Podle mně se dá na něj zvyknout a není to problémový systém. Ovšem pokud bych vysloveně nepotřeboval něco z jeho funkci, umím si představit že při starším autě bych raději volil menší nájezd popřípadě druhou sadu kol nebo jiné vybavení, místo iDrivu.

Jinak samozřejmě s každou další elektronickou vychytávkou se při poruše taky vyskytují další náklady navíc. iDrive má toho v sobě hodně co se může pokazit, ale taky nemusí.

Obecně co se týče výbavy tak pro mně by v dalším voze neměl chybět výhřev sedadel, aut klima a dobré odkládací prostory. Pokud v 3er není žáden paket odkládacích prostor tak tam jsou jediné 2 držáky nápojů pouze v loketní opěrce na zadních sedadlech a to není moc komfortní, tak stejně jedná zásuvka 12V pod loketní opěrkou vepředu. To jsou věci které mně tam chybí a jsou to věci praktické, které bych určitě využil dříve než iDrive :)

Napsal: pát 03.09.2010 20:07
od zovkas
Panoramatický střeše bych se vyhnul, máme jí na E61 a furt nějakej problém s ní. Většinou v ní furt něco klepe...

Napsal: ned 05.09.2010 12:20
od matkes
mike-ee píše:1.Větší výkon větší spotřeba. Není to rapidní nárůst spotřeby, takže podle mně jednoznačně pokud už se rozhoduji, tak 30i, proč brát méně, když můžu mít více. Nezaznamenal jsem jak tak čtu a poslouchám, že by některý z nich byl více poruchový. Podle mně ideální volba do E90 jak výkonově, tak kultivovanost a zvuk a taky spolehlivost.

2. Subjektivní názor každého řidiče. Nelze se rozhodovat podle ostatních. Podle mně ale se člověk o něco připraví, ještě při motorizaci 30i. Já si říkám, že Automat ma smysl ve 4x4 verzi a nebo při opravdu velkém ročním nájezdu, nebo naopak jízdě víceméně pouze po městě. Pokud někdo rád jezdí a má příležitost se svést na hezké okresce či nějakém okruhu tak potom automat co se montuje do tohodle vozu je podle mně značné omezení... za mně NEBRAT (já osobně jsem odjezdil skoro první svůj rok po autoškole v automatu a s radostí jsem zpátky šáhnul po Manuálu, přece jen je to jiné, mít nad tím tu kontrolu, naopak v krizovějších momentech ale může pomoct a do X5 3.0d to byla ideální volba)

3.Opět velmi subjektivní názor majitelů vozů BMW. Máme ho v X6 a jediné co se více využívá je navigace. V trojce se mi nelíbí jeho usazení do palubní desky kdy vytváří druhý hrb, tak nějak to na mně působí rušivým dojmem...Pokud po něm vyloženě netoužíš, myslím, že ti chybět nebude. Má své výhody i nevýhody. Každý by si na něho měl vytvořit svůj vlastní názor, jeho ovládání je totiž to proč ho někteří nesnášeli a někteří měli rádi. Podle mně se dá na něj zvyknout a není to problémový systém. Ovšem pokud bych vysloveně nepotřeboval něco z jeho funkci, umím si představit že při starším autě bych raději volil menší nájezd popřípadě druhou sadu kol nebo jiné vybavení, místo iDrivu.

Jinak samozřejmě s každou další elektronickou vychytávkou se při poruše taky vyskytují další náklady navíc. iDrive má toho v sobě hodně co se může pokazit, ale taky nemusí.

Obecně co se týče výbavy tak pro mně by v dalším voze neměl chybět výhřev sedadel, aut klima a dobré odkládací prostory. Pokud v 3er není žáden paket odkládacích prostor tak tam jsou jediné 2 držáky nápojů pouze v loketní opěrce na zadních sedadlech a to není moc komfortní, tak stejně jedná zásuvka 12V pod loketní opěrkou vepředu. To jsou věci které mně tam chybí a jsou to věci praktické, které bych určitě využil dříve než iDrive :)


Díky mike-ee za názor.
Co se týká jednotlivých věcí, tak asi takto: :-)
1. asi bude záležet na konkrétní nabídce, ikdyž preferovat budu 330i :-), ale oba motory jsou ve své třídě asi to NEJ, co může být
2. více mě oslovuje manuál, ale i zde bude platit "výhodná koupě". Pokud by k tomu ještě někdo něco měl, zda je lepší manuál nebo automat, budu rád za info
3. je fakt, že navigaci nepotřebuji, tudíž celý Idrive zřejmě taky ne. Klimatizaci, rádio dokáži ovládat i bez něj :-)

Ještě bych se rád zeptal na tohle.
Je lepší koupit auto, které má najeto cca 150-180 tisíc km za předpokladu, že určité díly jsou již měněny (samozřejmě na základě doložených dokladů, faktur), dále bude asi takový kus o něco levnější.
Nebo koupit dražší kus s méně najetými km, cca kolem 80-100 tisíc km.
Ale jak jsem tady četl, asi hodně záleží na daném kusu, resp. jak se k tomu autu choval předešlý majitel, pravidelný servis apod.

Kdybyste k tomu cokoliv měli, budu rád za info.
Díkas