Stránka 1 z 2
Napsal: ned 03.10.2010 20:11
od netkili
Ahoj chystám se na výměnu zadního ložiska.Jestli jste to někdo dělal,muzete mi prosim poradit ten nejsnažší postup.Díky

Napsal: ned 03.10.2010 20:38
od Paty
dělal jsem to na tds E36,a sundával jsem celý rameno,hodně jsem se s tím natrápil s tím sundáváním ramena z kastle

ale potom to šlo jedna radost přes lis...

Myslím si že by to šlo i s ramenem na autě ale nezkoušel jsem to...jde o to aby šlo ven to ložisko,a naopak. Hodně štěstí.
Napsal: ned 03.10.2010 21:06
od martas11
Taky jsem to dělal a budeš muset shodit celý rameno,jinak to nejde.Měl jsem akorát menší problém s demontáží lanovodu ruční brzdy z těhlice kola.Jinak taky jsem to lisoval na lisu.
Napsal: ned 03.10.2010 21:16
od Francis
Na E34 šlo ložisko ven hrubým násilím s pomocí palice, ale na takové zacházení asi nejsou ramena v E36 stavěná

Napsal: ned 03.10.2010 21:30
od Kami1
jde to i bez demontáže ramena
nejsnažší postup je dát to do servisu
Napsal: pon 04.10.2010 07:31
od paca
Kamoš mi to dělal bez sundání ramena, udělal si nato "stahovák"
Napsal: pon 04.10.2010 10:21
od xSAFA
Měl jsem to v servisu ale rameno se v žádném případě nesundávalo...
Napsal: stř 06.10.2010 20:40
od OndraZ
Origo servis
Napsal: pát 08.10.2010 18:58
od TOPCAR
Dobrý den. Při výměně zadních ložisek se v žádném případě nedemontují ramena. Na vylisování samotného ložiska i náboje je jednoúčelový přípravek, který šetří čas a ve finále i finanční prostředky zákazníka. Když to jde jednoduše, tak proč to dělat složitě

. Hodně štěstí... Top-Car HAMPL.
Napsal: sob 09.10.2010 09:16
od Paty
TOPCAR píše:Dobrý den. Při výměně zadních ložisek se v žádném případě nedemontují ramena. Na vylisování samotného ložiska i náboje je jednoúčelový přípravek, který šetří čas a ve finále i finanční prostředky zákazníka. Když to jde jednoduše, tak proč to dělat složitě

. Hodně štěstí... Top-Car HAMPL.
A mohl by jsi sem dát aspon fotku,jak ten přípravek vypadá? Aby jsem to příště dělal rychleji a jednodušeji.

Napsal: sob 09.10.2010 12:19
od Kami1
http://www.uni-max.cz/stahovaky-lozisek/stahovaky/autotechnika/
ja jsem si z velky plotny udelal pripravek na vytlacení poloosy.
potreboval jsem na to sroub a matku(pr.20 mm) a 3 delsi srouby do naboje(pr.12), koupil jsem nejaky do skodovky a zavit pasoval
na vylisovani a zalisovani stacilo koupit dlouhej pevnostni sroub (pr. 12) a 2 velky podlozky (80 a 74,5 mm tl. min. 4 mm).
pak uz staci vhodne zkombinovat sroub s podlozkama a orechama z goly.
doporucuju sehnat i trubku s vnitrnim prumerem 75,5-76,5mm delka 5 cm.
pokud budete mit tento material tak bude nejvetsi problem akorat vytazeni naboje z loziska, uz si nevzpominam, ale myslim, ze jsem ho vytlacil tema sroubama v naboji zaprenyma pres pasoviny oprene pres rameno.
na naboji samozrejme zustal jeden prstynek z loziska, ale sel pomerne snadno flexou odbrousit.
lozisko pred montazi co nejvice podchladit a nikdy do nej nemlatit tak aby sli razy pres kulicky(valecky).
poloosu pak stahnout spravnym momentem! (myslim, ze 200 Nm, bez zaruky, nekde to tu ale urcite je)
matku zatemovat, sla pouzit stara, segrovka taky, doporucuje se to ale novy.
takhle to delaj profici, kteri nemaj dilnu

Napsal: čtv 04.11.2010 23:27
od Milhauss
Výměnu zadního ložiska má taky za sebou a byl to pěknej porod . Dělal jsem to celej den , ale zestárnul asi o 10 let . Dnes už bych to dal do servisu.
Napsal: čtv 04.11.2010 23:36
od Fatal Design
Milhauss píše:Výměnu zadního ložiska má taky za sebou a byl to pěknej porod . Dělal jsem to celej den , ale zestárnul asi o 10 let . Dnes už bych to dal do servisu.
Ale zase jsi u toho ušetřil a jak koukám tak i zmoudřel

Napsal: pát 05.11.2010 08:30
od Milhauss
Jde o to komu tu práci svěřit , jestli automechanikovi , který to uvidí zřejmě poprvé a bez přípravků použije hrubou sílu (autogen , palici) a nebo se objednat a dojet do Vysokého Mýta do autor. servisu, kde tě to bude něco stát.
Napsal: pát 05.11.2010 09:41
od Fatal Design
Milhauss píše:Jde o to komu tu práci svěřit , jestli automechanikovi , který to uvidí zřejmě poprvé a bez přípravků použije hrubou sílu (autogen , palici) a nebo se objednat a dojet do Vysokého Mýta do autor. servisu, kde tě to bude něco stát.
Já myslím, že to chce najít nějaký větší autoservis, kde nedělají jen škodovky, ale i "lepší" a novější auta. Tam ty postupy budou mít asi lepší a i nářadí mívají kvalitnějsí ...
Napsal: pát 05.11.2010 17:09
od mmaty
nevím no čtu tady že to nejde rozebrat atd ale ted jsem to dělal taky asi před 14 dny a bez problemu... rameno cele bylo venku za cca půl hodiny nejdele trvalo rozebrání brzdy pokud ti vše funguje jak má tak není problem... všechny šroby namazat kdyby nahodou příště znova něco a je to bez problemu... neboj se toho nejhorší co bývá je vymontovat ten spodní excentr co je u kola býva často zarezly a musí se udělat i nový silentblok ale to je tak cca 200 kč... a na lisu to potom trvá taky tak cca 10-15 minut a zpět je to podobný jak při rozebrání nejdele zase trvá ruční brzda... neboj se toho... když si to uděláš sám budeš z toho mít větší radost...
Napsal: pon 13.12.2010 21:18
od netkili
dekuji za rady, ale jeste se najednu zeptam.Jakým klíčem mam povolit matku v naboji kola aby se mi neprotocila.Normalni golovka tam nepasuje

Napsal: sob 18.12.2010 21:45
od netkili
Ahoj takze lozisko uz mam vymeneno, bylo to presne tak jak jsete tady psaly.Musi se sundat cele rameno a pak to jde udelat i bez lisu.Staci kladivo a vymlatit opatrne stare lozisko ven.Akorat jsem rozbil cidlo na abs, ponevac bylo tak prilepene, ze i s opatrnou praci se mi rozlomilo na dve pulky.Jinak vse ok. Jinak je potreba rict, ze je potreba nejdrive vyklepnout z loziska stred, ten stemi peti dirama, do kterych se zasroubovavaji srouby kol, protoze pod nim se ukriva segrovka ktera se musi vydelat, aby lozisko slo ven.Ja jsem doto ho chvilku mlatil jak hluche do vrat a pak me to teprve trklo.

Ale skusenosti sami odsebe neprijdou.Diky moc vsem za rady....

Napsal: sob 18.12.2010 21:54
od martas11
netkili píše:Ahoj takze lozisko uz mam vymeneno, bylo to presne tak jak jsete tady psaly.Musi se sundat cele rameno a pak to jde udelat i bez lisu.Staci kladivo a vymlatit opatrne stare lozisko ven.Akorat jsem rozbil cidlo na abs, ponevac bylo tak prilepene, ze i s opatrnou praci se mi rozlomilo na dve pulky.Jinak vse ok. Jinak je potreba rict, ze je potreba nejdrive vyklepnout z loziska stred, ten stemi peti dirama, do kterych se zasroubovavaji srouby kol, protoze pod nim se ukriva segrovka ktera se musi vydelat, aby lozisko slo ven.Ja jsem doto ho chvilku mlatil jak hluche do vrat a pak me to teprve trklo.

Ale skusenosti sami odsebe neprijdou.Diky moc vsem za rady....

Super,akorát čidlo není potřeba demontovat při výměně ložiska

Napsal: čtv 23.12.2010 13:40
od netkili
martas11 píše:netkili píše:Ahoj takze lozisko uz mam vymeneno, bylo to presne tak jak jsete tady psaly.Musi se sundat cele rameno a pak to jde udelat i bez lisu.Staci kladivo a vymlatit opatrne stare lozisko ven.Akorat jsem rozbil cidlo na abs, ponevac bylo tak prilepene, ze i s opatrnou praci se mi rozlomilo na dve pulky.Jinak vse ok. Jinak je potreba rict, ze je potreba nejdrive vyklepnout z loziska stred, ten stemi peti dirama, do kterych se zasroubovavaji srouby kol, protoze pod nim se ukriva segrovka ktera se musi vydelat, aby lozisko slo ven.Ja jsem doto ho chvilku mlatil jak hluche do vrat a pak me to teprve trklo.

Ale skusenosti sami odsebe neprijdou.Diky moc vsem za rady....

Super,akorát čidlo není potřeba demontovat při výměně ložiska

to jsem zjistil bouzel taky
