Stránka 1 z 1

Napsal: pát 29.10.2010 15:55
od killer-hacker
Zdravim, potrebuju radu, koupil jsem 320i vanos r.v. 1996 a na volnobech zacalo svitit mazani jak proslapnu plyn, zhasne. oleje tam je dost, cim by to mohlo byt? diky za rady

Napsal: pát 29.10.2010 16:33
od Hansen
V servisní příručce píšou, že u teplého motoru je to normální.

Napsal: pát 29.10.2010 17:01
od killer-hacker
Tak to jsi me uklidnil. Diky moc

Napsal: pát 29.10.2010 19:36
od roman320
Nechci strasit, ale klidne to muzou byt hotovy loziska na klice..

Napsal: pát 29.10.2010 20:06
od MattyX
roman320 píše:Nechci strasit, ale klidne to muzou byt hotovy loziska na klice..


mozny to je ze tlak pres loziska utika ;) moznost je taky horsi olejový čerpadlo ;)

Napsal: pát 29.10.2010 21:04
od libovka
Hansen píše:V servisní příručce píšou, že u teplého motoru je to normální.


Prosim tě co to máš za servisní příručku. :roll: Normální to rozhodně není tak mu neblbni hlavu!!

Začal bych výměnou čidla tlaku.

Napsal: pát 29.10.2010 21:15
od Hanz
normalni to neni u zadnyho motoru, proste mas bud spatne cidlo nebo lagry na klice, mel jsem stejnou vec na lancii, vymenil jsem cidlo a nakonec ty ojety loziska jiz po "celych" 120tis km :-))

Napsal: stř 03.11.2010 12:59
od vik2
pokud to neni cidlem......
jakej tam mas olej????
pokud jsi podlehl mode a nalil tam SAE 30(5W-30, 0W-30), tak rychle vymen za 40(5W-40, 10W-40).

Napsal: ned 14.11.2010 14:17
od killer-hacker
Olej tam je 15w 40. To čidlo se dá nějak zjistit zda je funkční? Ale je fakt že v tom manuálu píšou že se po zahřátí motoru může rozsvítit mazání :-/

Napsal: ned 14.11.2010 23:18
od mequi
Nevím, jestli jsi ten 15w40 tam nalil ty, ale já bych ho co nejdřív vyměnil za 5w40. Samozřejmě za předpokladu, že tam ta viskozita nebyla už dříve. Pak by mohl nastat problém s těsností motoru. Ale taky si myslím, že to rozsvěcení kontrolky není standart.

Napsal: ned 14.11.2010 23:25
od MattyX
mequi píše:Nevím, jestli jsi ten 15w40 tam nalil ty, ale já bych ho co nejdřív vyměnil za 5w40. Samozřejmě za předpokladu, že tam ta viskozita nebyla už dříve. Pak by mohl nastat problém s těsností motoru. Ale taky si myslím, že to rozsvěcení kontrolky není standart.


nic ve zlým , ale ten problém nebude jenom v hustším oleji , mazání prostě na volnoběh nesvítí ani s 10W60 v M50/M52 ;) problém buď bude v čidlu a nebo mechanickej :) ;)

Napsal: pon 15.11.2010 11:21
od vik2
15W40 je hustsi olej nez 5W40, dokonce i ohratej. takze kdyz mu to sviti pri 15w40 tak pri 5W40 mu to bude svitit jeste vic :lol:

Teda pokud plati logika, ze ridší olej unika netesnosti vice!

Napsal: pon 15.11.2010 13:50
od mequi
MattyX: samozřejmě jsem reagoval na ten 15w40. Podle mne tam nepatří. Nebylo to myšleno tak, že je to příčina uváděné poruchy. :wink:

Napsal: pon 15.11.2010 16:14
od MattyX
mequi píše:MattyX: samozřejmě jsem reagoval na ten 15w40. Podle mne tam nepatří. Nebylo to myšleno tak, že je to příčina uváděné poruchy. :wink:


ja bych tam nenalil ani 5w40 , ikdyž tam patří , už docela řídkej olej a zažil sem kdy M52 dostala cocku vetší a hydra se rozklepaly jako kolena babicky jhelikož to už nejsou nejnovější motory a ten olej je relativně řídkej ;) ;) 10w40 nebo 15w40 prospěje pokud už jsou vetsi vule ktery ten olej vymezí... ale temata o oleji sou zde taky , je tam toho už napsáno mraky ;)

Napsal: pon 15.11.2010 17:21
od Huska
napíši svůj názor a zkušenosti:
1) Je naprostý nesmysl lít do motoru oleje jiné specifikace než je předepsané výrobcem ( jiná specifikace může v jednom směru pomoci / v rdruhém poškodit, proto optimum je odzkoušené), proto v 320i M52 nemá 15W40 co dělat !!
2)rozsvěcení kontrolky můžou způsobit věci co popsali kluci, proto to začni hned řešit než ten motor zadřeš - začal bych výměnou oleje a hlavně filtru (může být ucpaný a čerpadlo na volnoběh má problém), pak čidlem až nakonec kontrola olejového čerpadla a ložisek (když už bude vana dole) - pokud to bude ložisky kup jinej motor.

PS: takto jsem kdysi odrovnal motor M10 v E30 kdy na volnoběh blbě mazal a pak se při blbnuti na omezovači kousnul :-( . Motor 2,0 M52 se dá koupit kolem 5tis Kč + výměna což je nejhorší scénář který tě může čekat

Napsal: pon 15.11.2010 18:16
od Kami1
15W40 je taky schválenej a pro někoho, kdo nejezdí v zimě a chce ušetřit bude dostačující

než bych něco vyměňoval, nechal bych si tlak oleje změřit

Napsal: pát 19.11.2010 09:00
od MadMaxII
Kami1 píše:15W40 je taky schválenej a pro někoho, kdo nejezdí v zimě a chce ušetřit bude dostačující

než bych něco vyměňoval, nechal bych si tlak oleje změřit


To to cidlo oleje tolik stoji? Mimochodem ted to same resim u E46 316i 12/2000 s 1.9 motorem el. omezenym na 77kw aby prodejne "vypadala" jako 1.6, muze mi pls nekdo postnout schema nebo katalogove cislo?

Napsal: pát 19.11.2010 13:44
od mequi

Napsal: pát 19.11.2010 14:17
od MadMaxII
dil c.10? Diky moc, tyhle pocesteny manualy jsou supr, nekam si to ulozim :twisted: