Stránka 1 z 2
Napsal: úte 16.11.2010 08:49
od martin3008
prosim vas o vas nazor k tomuto....
Mam dlhodoby problem s natlakovanym chladiacim systemom, popritom mi docela dost mizne voda cca 1l/mesiac. Hadice su tvrde po cca 20km, ked vychladne zmeknu. Po otvoreni vicka unikne tlak ale po chvili je to zas natlakovane. Po vecsej prejdenej vzdialenosti a otvoreni vicka na chladici mi z neho obcas tlaci vodu... niekedy ano niekedy nie....
Menil som vicko chladica, hlavu motora dva krát(stale inu), vodnu pumpu
Je mozne ze je prasknuty niektory valec ? alebo je to nemozne....
Ako by som zistil co s tym motorom je?
Napsal: úte 16.11.2010 09:21
od michal09
Co těsnění pod hlavou? Začne ti motor vařit při jízde?
Evidentně ti neproudí voda tak jak má. Ta vodní pumpa ti opravdu funguje jak má? Protože mě dělalo auto to samí (M43B18) po vyměněný vodní pumpy vše ok.
Napsal: úte 16.11.2010 09:45
od martin3008
tesnenie pod hlavou som menil 2x aj z hlavami(stale ina) cize uz tam mam teraz 3tiu ked ratam aj povodnu
motor sa neprehrieva....zabudol som menil som aj termostat... a vodna pumpa je nova...tak neviem ale ked dolejem vodu do normalneho stavu tak vyzera ze voda prudi normalne....cez tu dierku v nadobke vody trochu strieka....
samozrejme ked je vody menej tak nefunguje kurenie ale hned ako doplnim tak funguje....
Napsal: úte 16.11.2010 09:57
od michal09
Tak to je opravdu zvláštní... Je to sice nepravděpodobné, ale co když ta nová vodní pumpa nefunguje jak má, třeba je kouslá. Jak říkám, nepravděpodobné, ale stát se to může. Nicméně bych si uvařil kafe, otevřel kapotu, nastartoval motor a pozoroval co se děje, jak se motor postupně ohřívá, jak propouští termostat, jak se tlakují hadice atd. Přitom zkontrolovat odvzdušnění. Víc mě opravdu nenapadá...
Napsal: úte 16.11.2010 10:21
od liza
Možná mimo mísu, ale máš vodu za studena po tu rysku jak tam je? Já když jsem jí tam měl moc tak se mi to natlakovalo až mi ulítla hadice

Zkusil bych to vypustit, a pomalu dolívat a zároven nastartovat motor s větrákem a topením na plno. Zkus si odměřit cca 6l chladící kapaliny a tu tam postupně nalij. A jinak jak píši klucí, zkus pozorovat co se bude dít

Napsal: úte 16.11.2010 12:06
od martin3008
vody tam urcite vela nieje (cca 6l tam islo ked som menil) .... skor malo kedze sa trati postupne...
ale ked sa pozriem pri nastartovanom motore do nadrzky tak tam semtam idu drobne bublinky(nevidno to dobre...lebo tam prudi voda trochu)....samozrejme ovzdusnoval som to, ale stale tie bublinky idu
Napsal: úte 16.11.2010 12:37
od michal09
A při běžícím motoru ti voda nikde neteteče/nekape? Né že by nějaká netěsnost vyřešila tvůj problém, ale mohlo yb to být vodítko k problému, nebo by jsi alespoń vyřešil ty bubliny... Ale koukám že to bude pěknej oříšek ten tvůj chladící systém

Napsal: úte 16.11.2010 12:54
od martin3008
vody by nemala nikde tiect....sledujem to uz dlhsie....predcasom striekala spod tesnenia na plastovej prirube 90° z hlavy motora...ale to som odstranil....pri vymene hlavy som dal vsetky priruby nove....
inac pri takom tlaku v systeme aky tam je tak je mozne ze niekde nejaka kapka ukapne...
na ostatnych e36 su ako tvrde tie hadice?
ja som mal predtymto problemom normalne mekke hadice...dali sa stlacit bez problemu....nehovorim ze teraz ich nejde stlacit ale omnoho tahsie....
k tym bublinam ... nejde mi do hlavy odkial sa mozu brat.... asi len odnikial kde je vyssi tlak....a napada ma len valec s hlavou...
Napsal: úte 16.11.2010 13:43
od Kami1
bublinky by tam neměly co dělat, navíc u nádržky, takže ti to to asi někde vaří (proto ten tlak), buď že je někde chlazení v motoru ucpaný nebo že je to špatně odvzdušněný (problémy s topením).
ukazatel teploty je v normálu?
viska a chladič funguje?
jinak hadice obvykle při zahřátým motoru bývají tvrdší.
jako první věc bych to pořádně odvzdušnil.
už je to tu popsaný mockrát, tak nějak takhle:
vypustit
zapnout topení na max.
odšroubovat odvzdušňovák
dolít pomaloučku(!) nádržku až po vrch víčka (teče to tam i přes přepoušťák)
zašroubovat odvzdušňovák
nastartovat a proturovat
podržet 2500 rpm a pootevřít odvzdušňovák dokud nebude proudit kapalina bez bublinek
(v případě LPG může být nutný taky odvzdušnit hadice k reduktoru)
mohlo by se ti to zavzdušňovat i přes ten přepoušťák
Napsal: úte 16.11.2010 13:58
od martin3008
ukazatel teploty je v normale...(trosku cez polovicu je pootoceny)
viscospojku nemam a chladic neviem....(ako to zistim?)
odvzdusnit som to skusal velakrat...ale samozrejme este skusim tvoj postup....
Napsal: úte 16.11.2010 14:09
od michal09
Určitě zkus odvzdušnit podle postupu co psal Kamil. Jinak spodní i hroní hadice chladiče mají být měkké, v poho by jsi to měl zmáčknout palcem a ukazovákem. když jsem měl podobný problém jako ty, měl jsem spodní hadici tvrdou jak kámen, opravdu to byl rozdíl.
Viskospojku by jsi měl mít, pokud ji nemáš nemá cenu hledat závady jinde...
Jo a ukazatel teploty při správné funkčnosti by se po zahřátí motoru měl neustále držet kolmo na středu ukazatele, ukazatel by neměl padat dolu ani nahoru, furt má být kolmo...
Napsal: úte 16.11.2010 14:11
od chrompacket
martin3008 píše:prosim vas o vas nazor k tomuto....
Mam dlhodoby problem s natlakovanym chladiacim systemom, popritom mi docela dost mizne voda cca 1l/mesiac. Hadice su tvrde po cca 20km, ked vychladne zmeknu. Po otvoreni vicka unikne tlak ale po chvili je to zas natlakovane. Po vecsej prejdenej vzdialenosti a otvoreni vicka na chladici mi z neho obcas tlaci vodu... niekedy ano niekedy nie....
Menil som vicko chladica, hlavu motora dva krát(stale inu), vodnu pumpu
Je mozne ze je prasknuty niektory valec ? alebo je to nemozne....
Ako by som zistil co s tym motorom je?
hadice jsou při zahřátém motoru dost tvrdé, určitě o hodně težceji stlačitelné než u vychladlého..
pokud jsou vyměněny všechny věci jak píšeš - hlava, těsnění pod hlavou, pumpa je dobrá, termostat tak bych hledal příčinu možná fakt v tom odvzdušnění, kdo nezná BMW tak je to pro něj mnohdy i pro zkušené mechoše oříšek..
pokud máš při provozní teplotě kapaliny oba dva okruhy teplé rovnoměrně v pumpě to nebude
to že otevřeš víčko expanzky když je motor zahřátý a teče ti z něj voda je normální..ale tím pádem hrozí to, že ten systém při teplém otevření ihned zavzdušníš..takže to bych nedělal
zkus znova pořádně odvzdušnit..otevři topení na max..povol odvzdušňovací šroub na přírubě termostatu, až z něj vyteče voda hned zašroubuj a lej dále, až poteče voda i z odvzdušnováku na expanzce zašroubuj víčko expanzky a nech povolený jen ten odvzdušnovak...nastartuj motor a čekej až se otevře velký okruh, zvedni otáčky motoru bude to rychlejší, až po otevření druhého okruhu přestanou lítat z odvzdušnováku bubliny a topení topí na maximum je vše v pořádku..zašroubuj odvzdušnovak a nech motor vychladnout...pokud je vse ok..vzdy zustane hladina kapaliny na hranici jaka ma byt tzn plus minus okolo rysky ktera je na expanzce... popr dolej..ale jen u vychlazeneho motoru...
z vlastni zkusenosti doporucuju sundat i visco s vrtuli, uz jsem videl viscu ktera do daneho typu motoru nepatri a vrtule se tocila driv nez otevrel velký okruh - stacilo ji to teplo od kousku zahřátého chladiče při cyrkulaci v malém okruhu..
doporučuju při odvzdušnování postavit auto mírně do kopce..
pokud bys měl náhodou LPG..zažil jsem příčinu tlakování systému kurevskou a to vadný reduktor..než jsem na to přišel trhly se dvě hadice...reduktor jednoduše přepouštěl LPG do chladícího systému..tzn že to tlakovalo díky plynu..to jen na okraj
termostat u toho motoru co máš má myslím otevírání 92°C
a pokud je vše z dalších součástí chladícího systému v pořádku není možné...
Napsal: úte 16.11.2010 14:23
od martin3008
namiesto viscospojky mam el.ventilator......
na prirube termostatu nemam ziaden odvzdusnovaci srob....
ale urcite to skusim tymto postupom
a samozrejme mam tu najkomplikovanejsiu verziu....aj z LPG

, ale odparovac som mal nedavno rozobraty a hladal som tam nejaku zavadu alebo trhlinu a zdal sa mi OK
Napsal: úte 16.11.2010 14:58
od Kami1
to LPG dělám tak, že nakonec rozpojím hadici v nejvyšším bodě, zacpu palcama otvory, dám 3krpm a povolím palce, až z obou dvou konců teče kapalina a spojím je.
dá se to taky v nejvyšším bodě odvzdušnit injekční jehlou atd.
Napsal: stř 17.11.2010 12:38
od mrJekill
Mam na 318TDS naprosto stejný problém a prakticky stejný postup výměn jako martin3008.Docela by mě zajímalo,jak to nakonec dopadlo,nebo,jestli šlo auto ze skály.
Napsal: stř 17.11.2010 18:42
od chrompacket
martin3008 píše:namiesto viscospojky mam el.ventilator......
na prirube termostatu nemam ziaden odvzdusnovaci srob....
ale urcite to skusim tymto postupom
a samozrejme mam tu najkomplikovanejsiu verziu....aj z LPG

, ale odparovac som mal nedavno rozobraty a hladal som tam nejaku zavadu alebo trhlinu a zdal sa mi OK
jo tak to mas nejaky poslednejsi model... takze el.ventilator
otec ma to stejné a na domku termostatu tam ten odvzdusnovak je...nevidel jsem zatim domek bez odvzdusnovaku..mozna se pletu
a jinak ten vydny reduktor jsem poznal tak, ze jednoduse po odpojeni hadic kapaliny bylo z vyvodu i privodu jednoznacne slyset jemne syčení.. a samo ze smrad lpg..
jinak jsem videl jednoduche a efektivni odvzdusneni bmw s lpga to tim zpusobem, ze chlapik foukal pusou do expanzky..proste to tam tlakem cpal...ja z duvody mozne otravy fridexem radeji nezkousim

Napsal: pát 19.11.2010 08:46
od MadMaxII
Jak dlouho to auto mas a dela to od zacatku? Ja jen aby nejakej "dobrak" prodejce pred tebou do chladiciho systemu nenacpal utesnovaci sracku a ta zasere co muze, i termostat nebo samotnej velkej naporovej chladic. A kdyz se snizi prutok tou srackou zvedne se automaticky tlak v celem chladicim systemu pricemz lokalne muze byt i vyssi... Prisranej naporovej chladic poznas tak ze nesala rovnomerne teplo ze vsech ploch, ale nekde je studenejsi a nekde teplejsi, termostat bys asi poznal to bys varil nebo se k vareni blizil....
Napsal: pát 19.11.2010 10:53
od martin3008
mam ho uz 2,5 roka .... cca 1,5 roka bol pokoj a uz asi rok to riesim...postupnymi vymenami vsetkeho....
len nie a nie na to prist...
inac s tym jazdim normalne
Napsal: pát 19.11.2010 14:25
od MadMaxII
Tohle ti nezavidim, na to jsem fakt zvedavej kde je zakopanej pes, dej pak vedet jak to dopadlo...
Napsal: stř 24.11.2010 17:18
od honza_strnad
Zkusil bych termostat úplně vyhodit, já jsem vyměnil termostat, chladič, viscu a pumpu. Problém byl v tom novým termostatu, tak jsem ho vyndal a najednou vše OK. Tak jsem tam dal novej. Stálo mě to moc peněz a času...