Stránka 1 z 1

Napsal: úte 01.02.2011 00:04
od misax
Zdravím lidičky,chtěl bych si koupit e90 320d ale jezdím denně v průměru tak 20-30km dost lidí mi říká že se mi nafta na tak krátkou vzdálenost nevyplatí.Co si o tom myslíte?

Napsal: úte 01.02.2011 01:56
od mike-ee
20-30 km denně, ještě pokud z toho bude něco v městě nebo celkově více městský provoz tak je ta nafta zbytečná a nikde se to člověku nevyplatí. Navíc může motor později trpět, a i teď v zimě než se zahřeje a zase ho vypínat. S takovým ročním nájezdem okolo 10-12 tis km bych šel jasně do benzínu.....

Napsal: úte 01.02.2011 02:16
od RomanSvach
benzin.
jestli chces setrit tak do toho zkus dat plyn(treba PRINS) ale na takove cesty ta nafta neni nic moc. ten motor by zbytecne trpel.
pri cestach do 20km ma ta nafta fakticky pouze sama negativa.
to rikam jako hrdy majitel E90 320d stejne jako mike-ee

Napsal: úte 01.02.2011 08:09
od Tom_120i
Na 30km denně naftu? :D :lol:
Jednoznačně benzín.

Napsal: úte 01.02.2011 11:28
od misax
To jste mě tedy moc nepotěšily... :(

Napsal: úte 01.02.2011 11:34
od mike-ee
A můžu se zeptat, proč bys tolik chtěl naftu?

Napsal: úte 01.02.2011 11:49
od misax
Já neříkam že ji chci za každou cenu to je stále jen rozhodování nafta vs. benzin.Ted mám benzína e36 320i ale už je to 12 let staré auto a chtěl bych přesedlat do nového a e90 mě dost láká jen jakou motorizaci zvolit...a ta nafta 320d se mi jevila jako docela dobré východisko...

Napsal: úte 01.02.2011 12:59
od mike-ee
podle mně 320i není o nic horší východisko, ba naopak s tím nájezdem by mohly být opravdu s naftou později problémy. Těžko sice říct za jak dlouho, jsou to moderní motory, ale i přesto. Jenom takové zahřátí mi teď v zimě trvá dobrých 10-15 km a pak tomu taky ještě nedávám kotel. Chápu, že nákup může představovat problém, protože určitě je větší množství 320d než 320i ale i přesto bych se víc orientoval na ten benzín.

Napsal: úte 01.02.2011 20:43
od Tom_120i
To je fakt, naftových ojetin je hromada (oproti benzínu). Sem tam se dívám na lehce jetou E90, ideálně 320i ale výběr bídnej. :cry:

Napsal: úte 01.02.2011 21:43
od mike-ee
A z toho pramení jen jediné řešení. Když trojku tak benzín, když benzín tak třílitr :lol: Těch je docela dost, chápu že je to blbá teorie pro někoho kdo se připravuje na 320d ale já už bych příště taky tak postupoval... Jaj neměl sem se v tom projíždět...

Napsal: úte 01.02.2011 22:29
od Grby
Pravda, na tak malý nájezd rozhodně benzín a vůbec bych se nebál třílitru. S těma kilometrama se to dá v pohodě utáhnout a to svezení.....Radim, ale sám mám 320d :-), ale najedu ročně tak 60tis...Jo a na plyn bych se vykašlal, než se ohřeje, jede na benzín, takže v tvým případě moc neušetříš

Napsal: stř 02.02.2011 08:46
od Tom_120i
Záleží na povaze cesty, na ježdění po městě ten třílitr nebude žádný med a rozdíl ve spotřebě bude enormní.

Napsal: stř 02.02.2011 11:17
od voza
já bych vzal naftu.Kámoš má přesně to co by jsi chtěl a je velice spokojený a to najezdí taky tak 50 za den.Tam jde pak o to že pojedeš někam na dovolenou nebo něco a rázem je z benzínu potíž(spotřeba) a je to i investice do budoucna,koukni na starší diesly a benzíny skoro každej chce diesl takže pak se toho lépe zbavíš

Napsal: stř 02.02.2011 14:18
od Whizour
voza píše:já bych vzal naftu.Kámoš má přesně to co by jsi chtěl a je velice spokojený a to najezdí taky tak 50 za den.Tam jde pak o to že pojedeš někam na dovolenou nebo něco a rázem je z benzínu potíž(spotřeba) a je to i investice do budoucna,koukni na starší diesly a benzíny skoro každej chce diesl takže pak se toho lépe zbavíš

fakt se mi líbí řešit auto na celej rok tím stylem že - hele kámo kup se diesel, protože až pojedeš jednou na hory do itálie, tak tě to bude stát o litr víc. :-)))

Napsal: stř 02.02.2011 14:34
od paca
Kolik najedeš km za rok? Jestli do 10tis km, tak to fakt nemá cenu.

Napsal: stř 02.02.2011 14:47
od mike-ee
voza píše:já bych vzal naftu.Kámoš má přesně to co by jsi chtěl a je velice spokojený a to najezdí taky tak 50 za den.Tam jde pak o to že pojedeš někam na dovolenou nebo něco a rázem je z benzínu potíž(spotřeba) a je to i investice do budoucna,koukni na starší diesly a benzíny skoro každej chce diesl takže pak se toho lépe zbavíš


Co je to za potíž jak již psal nademnou dát jednou za rok 2-3 tisíce navíc třebas, protože pojedu za 8 či 9 a ne za 6, když tím že to auto v zimě budu provozovat na krátké vzdálenosti, bude se zanášet, nebudu s tím ani moct pořádně jezdit protože za 20 km se to tak zahřeje a už abych zastavoval... Právě v budoucnu můžou u té nafty vzniknou nemalé problemy s triskami, čerpadlem a nvm jak by se tvářilo turbo. Z dlouhodobého hlediska jsou právě benzíny levnější na údržbu a to že si český národ kupuje nafty, protože mají spotřebu 5 litru a výkon, to neznamená že na to ušetří, jen si to neuvědomují... Každý si spočítá spotřebu, ale už málo kdo pak myslí u ojetiny na vzniklé náklady servisu u benzínu a nafty...

Napsal: stř 02.02.2011 15:35
od matiz
Je treba si uvedomit co vsechno se u ropaka muze lehce podelat. Zpravidla to jsou vstrikovace, turbo, cerpadlo, filtr pevnych castic. Ceny jdou lehce najit v etk. Jednoduchou matematikou lze spocitat usetreny rozdil mezi benzinem a naftou za rok a pripadnou nutnou investici do nektereho nebo nekolika techto dilu plus bezny servis. Muj nazor je ze ropaka noveho, to ano a bez vetsich starosti a vydaju, ale i mlade auta v nafte maji najezd okolo 200k za par let a je nutno s investici pocitat. Nerikam ze musi prijit hned, ale jednou to prijde.

Kdyz mi odejde turbo tak je to neco okolo 36000Kč. Za to je pres tisic litru benzinu...

Napsal: stř 02.02.2011 16:39
od FrankDrebin
U dieselu (jak uz tu jini napsali prede mnou) opravdu zalezi na tom jak se k tomu choval predchozi majitel.. Veci, ktery se na tom muzou pokazit,jsou mraky, u atmo benzinu se clovek tolik bat nemusi (nerikam ze vubec, ale vstriky a turbo resit nebude) :)

Napsal: stř 02.02.2011 22:48
od misax
Jak jsem již říkal najedu tak 10-14 tis.ročně.Auto co bych kupoval by mělo najeto max do 100000 ale čert ví jak se k tomu ten minulý majitel choval to je potíž.Upřímě řečeno mě nafta lákala pouze z ekonomického hlediska(když jsem bral jen spotřebu jasný že když mi klekne např.turbo tak jsou ušetřené peníze na spotřebě v trapu)jinak mám o hodně radši benzín.Dlouhou dobu jsem o naftaku nechtěl ani slyšet. . .je pravda že moje denni cesta je na dílnu a zpátky(dohromady 20 km.)Málo kdy ujedu víc.No a nebo to ted vezmu uplně obráceně a koupím M3 :twisted: