Stránka 1 z 2
Napsal: úte 08.02.2011 09:45
od Willer
Zdravím,
Auto: BMW e36 318 TDS
Problém: Když je zima super starty. Když je tepleji chytne se až po asi 10 vteřinách startování. (za tepla se nerozsvítí kontrolka žhavení)
Nějaké nápady ?
Díky.
Napsal: úte 08.02.2011 09:56
od Paty
kolik máš najeto? co takhle čerpadlo?
vydřený,špatně nastavený.
žhaviče můžeš vyloučit.
Napsal: úte 08.02.2011 10:11
od Willer
Auto má naježděno přibližně 180000. (jsem motorový laik

) jak poznám u čerpadla, že je vydřené nebo špatně nastavené ? (jinak než, že za tepla auto špatně startuje

) A jak ho správně nastavím ? na diagnostice ?
Napsal: úte 08.02.2011 10:21
od Paty
nepoznáš to jestli je vydřené,na to jsou stolice kde to zkouší,samozřejmě s čerpadlem venku z motoru.
A Nastavení čerpadla ti udělají v servise,jsou tam určitý hodnoty který se musí naměřit na čerpadle,ale jako laik ty to neuděláš.
Je to nejspíš mechanickej problém,takže diagnostika ti nepomůže.
Ale zkusit to napichnout můžeš,je to nejlevnější varianta. Třeba ti to nějakou chybu ukáže.
a nebo s tím takhle zatím můžeš jezdit.
Napsal: úte 08.02.2011 12:41
od bibikuba
Tds za tepla nežhaví což je normální-pokud Ti to teplé nestartuje nebo po dlouhé době je KO čerpadlo-píše se tady o tom problému toho mraky,hledej......

Napsal: úte 08.02.2011 12:49
od Zety
Jen chcu sledovat téma a držím palce na vyřešení problému
Napsal: úte 08.02.2011 18:18
od kizby
No ona taky otázka zda když je zima a auto chytá tak když se ohřeje tak jak se chová. Je mi divný že by to bylo čerpadlem, když to dle toho jak píšeš nestartuje když je venku tepleji a s autem se ještě ten den nejelo. Pokud to ale dělá po ohřátí motoru tak to bude čerpadlem, zjistíš to i tak že když je to teplý a poleješ studenou vodou čerpadle, jakoby jak jsou trubky, tak pokud auto pak chytne normálně je to čerpadlem. Někdy pomůže odpojit čidlo teploty žhavení, tak že auto potom žhaví pořád a mělo by startovat. Pokud ti něžhaví ani ráno když je venku tepleji viděl bych to na to čidlo, kdy udává špatnou hodnotu a žhavení nesepne.
Napsal: pon 14.02.2011 21:06
od Willer
Ještě jsem se nedostal k opravě auta ale zjistli jsem (mimochodem v průběhu STK

) , že pokud auto žhaví , což je do určité teploty tak chytne normálně ale jakmile je auto v teplejším prostředí nebo zahřáté (myslím, že u obou situací) a nerozsvítí se kontrolka žhavení po otočení klíčkem tak motor 10 sek. točí a potom naskočí. Vždy po těch 10 sek. Může to být i tím, že by motor někde kolem nádrže nasával netěsností vzduch ? Později napíšu na co jsem přišel. Díky moc za odpovědi.
Napsal: pon 14.02.2011 21:28
od free53
Paty píše:nepoznáš to jestli je vydřené,na to jsou stolice kde to zkouší,samozřejmě s čerpadlem venku z motoru.
A Nastavení čerpadla ti udělají v servise,jsou tam určitý hodnoty který se musí naměřit na čerpadle,ale jako laik ty to neuděláš.
Je to nejspíš mechanickej problém,takže diagnostika ti nepomůže.
Ale zkusit to napichnout můžeš,je to nejlevnější varianta. Třeba ti to nějakou chybu ukáže.
a nebo s tím takhle zatím můžeš jezdit.
mám za to že TDS je řízené přes počítač takže se dá motor napojit na diagnostiku a dá se i nastavovat čerpadlo. Já bych skusil diagnostiku
Napsal: pon 14.02.2011 22:49
od Cawba
free53 píše:mám za to že TDS je řízené přes počítač takže se dá motor napojit na diagnostiku a dá se i nastavovat čerpadlo. Já bych skusil diagnostiku
Chtel bych videt tu diagnostiku, na ktere nastavis cerpadlo vuci rozvodum

coz predpokladam paty myslel.
Na diag nastavis treba mnozstvi vstrikovane davky...
Napsal: pon 14.02.2011 23:03
od bibikuba
Myslím že ani to nee,dá se to množství snad jen zkontrolovat tak jako tlak turba a pak musíš mech.doladit.Tuším že se dají pouze doladit přes diag.volnoběžné otáčky ale jen malinko...Možná ale origo diag.umí i něco víc

já jezdím do Bosch..Ohřáté TDS nežhaví a když nestartuje teplé je to na opr.čerpadla-je to tu popsané hafo.........krát..Dokonce tu i někde na foru najdeš jak to udělat aby to teplé žhavilo-řeší se to tuším nějakým odporem vsazeným místo čidla teploty a tím oddálíš opravu čerpadla

Jestli se pletu tak se omlouvám a někdo mě opravte...

Napsal: pon 14.02.2011 23:53
od free53
Cawba píše:free53 píše:mám za to že TDS je řízené přes počítač takže se dá motor napojit na diagnostiku a dá se i nastavovat čerpadlo. Já bych skusil diagnostiku
Chtel bych videt tu diagnostiku, na ktere nastavis cerpadlo vuci rozvodum

coz predpokladam paty myslel.
Na diag nastavis treba mnozstvi vstrikovane davky...
Je to možné, já byl u člověka v Ostravě (Pivčík) a ten mi šteloval předvstřik pomocí diagnostiky.
Napsal: pon 14.03.2011 15:27
od Willer
Takže, ještě se mi s těmi starty nepodařilo nic zásadního udělat, nicméně mi bylo porazeno ať zkusím do nádrže přilít aditivum pro pročištění vstřikovací soustavy. Z chování vozu mám nový postřeh, že pokud je motor opravdu prohřátý (asi po hodině agresivní jízdy) tak když zhasnu motor, asi minutu počkám tak nastartuje krásně. Pokud však zkusím nastartovat asi po 20 minutách jízdy dělá to právě dříve zmíněné problémy. Jakmile se ohřeje chladící voda tak prostě auto začně špatně startovat. Zmínili jste se tu o čidlech žhavení a teploty vody. Kde tato dvě čidla najdu v motoru ? Chtěl bych je zkusit odpojit. Respektive zkusit aby auto žhavilo při každém startu. Je problém tak auto nechat ? nebo bych koupil čidla nové.
Ještě by sem se chtěl zeptat na dianostiku. Auto bylo ještě než jsem ho koupil odpojeno od baterky a kdo ví co všechno s ním kdo dělal. Chtěl bych teda někam zajet na diagnostiku aby mi tam nastavili správné hodnoty pro chod motoru atp. Poradíte mi kam zajet když jsem z Břeclavi ? (Jih Moravy)
Díky moc za reakce.
Napsal: pon 14.03.2011 20:21
od mrJekill
Z chování vozu mám nový postřeh, že pokud je motor opravdu prohřátý (asi po hodině agresivní jízdy) tak když zhasnu motor, asi minutu počkám tak nastartuje krásně. Pokud však zkusím nastartovat asi po 20 minutách jízdy dělá to právě dříve zmíněné problémy
Tohle přesně dělá vychozená rozdělovací hlava v čerpadle.
Napsal: pon 14.03.2011 20:22
od mrJekill
Diagnostika je fajn,ale čerpadlo neopraví,rozvody nevymění a světe div se,ani kola se přes diagnostiku nedají napumpovat

Napsal: úte 15.03.2011 22:18
od Willer
Co s tím mám teda dělat ?
Napsal: úte 15.03.2011 22:56
od bibikuba
Opravit vstřikovací čerpadlo nebo tu někde byl návod jak pořešit čidlo teploty aby si ŘJ myslela že je motor studenej a spínala žhavení

Taky se tu psalo že pokud jsou dlouhé teplé starty tak se dá diagn.závada tím že na teplém motoru poleješ tuším hlavu čerpadla studenou vodou a pokud motor naskočí tak je KO hlava na čerpadle..Já to ale nezkoušel..Osobně bych zajel do Bosch servisu na diagnostiku ta vyjde cca kolem čtyr stovek a uvidíš.Pokud nebude psát diag.žádnou závadu tak Ti možná pomůže repase a seřízení čerpadla.Mě osobně to ale stálo sedum tisíc i s demont.a montáží a vůbec mi to nepomohlo,je to prostě pakárna.Možná se obrat na člena BAAGOO a on Ti to třeba pořeší-slyšel jsem chválu

Napsal: úte 15.03.2011 23:12
od mrJekill
Skus tam pár týdnů dávat aditiva do nafty.Často to hodně pomůže.
Napsal: stř 16.03.2011 00:02
od bibikuba
mrJekill píše:Skus tam pár týdnů dávat aditiva do nafty.Často to hodně pomůže.
Určo je to s nima lepší ale mě to taky nepomohlo,dávam je už od podzimu

Napsal: stř 16.03.2011 13:09
od Willer
mrJekill píše:Skus tam pár týdnů dávat aditiva do nafty.Často to hodně pomůže.
Jaké například
