Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 02.06.2011 03:48
od Jurij325
Zdravím chlapi.Poradí mi niekto. Mam E36 325 td 6 valec. Hneď po naštartovaní mi kolíšu otáčky,motor ako keby nešiel na všetky valce, trasie cele auto. Keď sa rozbehnem tak ide normálne, auto netrasie, na všetkých rýchlostiach v pohode. No len čo dám do neutrálu ostanú otáčky na 1100 a keď zastanem tak sa auto roztrasie.Ešte predtým sa mi par krát stalo že keď som stal na križovatke tak sa mi trochu auto roztriaslo ale nevenoval som tomu nejako pozornosť bolo to také jemnejšie ako teraz. No a ešte keď som zaparkoval hore kopcom a dlhšie postál tak nenaštartovalo, motor točil ale nenaskočil. Tak sme potlačili aby bolo dole kopcom a chytilo na šupu.Ďakujem za radu.

Napsal: čtv 02.06.2011 13:51
od romanm
určitě ti odpoví fundovanější kluci tady, já se s technikou BMW teprve seznamuji od března.
Ale dle tvého popisu (hore kopcom, dole kopcom), první po čem bych šel, je dodávka paliva, mohlo by si to někde přisávat vzduch.

Napsal: čtv 02.06.2011 22:29
od Jurij325
No tak chlapi nikto nič?Inač romanm myslím že máš pravdu,stým palivom to bude mať niečo spoločne, mam nejakú obavu že to môže byť aj to najhoršie a to čerpadlo.

Napsal: pát 03.06.2011 13:31
od Afri
Je to tu asi 100x :) zkus vahu vzduchu a jestli ti to nekde neprisava vzduch.. kdyztak lambdu, volnobezny ventil.. Nejlepsi mas uplne prvni skocit na diagnostiku.

Napsal: ned 05.06.2011 22:52
od shade741
Přesně všecko je to tady už tolikrát až to není pěkné, a myslím že pro tvé dotazy stačilo i jedno téma. Stím kopcem- klasický problém- zavzdušňuje se palivová soustava přes nějakou nětěsnost, hledej na foru a najdes :wink: Jinak TD váhu vzduchu nemá pokud se nepletu :wink: a volnoběžnák taktéž ne :lol: Jinak hovoříš o 1100 otáčkách- to je moc, mebo to je míň?

Napsal: pon 06.06.2011 04:04
od Jurij325
Chlapi viem že sa o týchto veciach už veľa popísalo.Ale nenašiel som aby mal niekto taký istý problém,veci okolo toho áno.
Ináč tie otáčky 1100 sú vysoké.Predtým som mal na voľnobeh 700.To si motor len tak priadol.teraz je počuť že sú vysoké.

Napsal: pon 06.06.2011 16:44
od Afri
Shade741: Jej sory, ja to psal v jistem opojeni smyslu a byl jsem si v te chvili jisty ze je to benal, ne ropak..

Napsal: úte 07.06.2011 08:09
od shade741
Že se roztřese by mohla být známka klidně i špatně pálícího válce, což by mohlo znamenat, že tam z nějakého důvodu jde špatné množství nafty(nebo spíš špatně rozprášené nafty), ale tím si nejsem jistý. Jednotka se to snaží kompenzovat a zvedá otáčky. Nebo to celé jede v nouzovém režimu, btw kontrolka vstřikovací soustavy ti funguje( po nažhavení sama zhasne?) Jaké máš teplé starty?

Napsal: úte 07.06.2011 18:47
od Jurij325
Čo sa týka kontroliek tak vstreky zhasnú hneď, žhavenie tiež. Za tepla štartuje dobre.Až na to že keď zastanem aj v najmenšom stúpaní nenaštartuje, na rovine v pohode, dole kopcom tiež. Ale čo som si všimol, vždy predtým keď som štartoval a to mam to autíčko už pár rokov tak keď som vždy dal pri štarte kľúč do druhej polohy bolo počuť zvuk, také jemne ,,hučanie" ako keby žhavenie alebo ťahanie nafty. Asi tak 15 sekúnd a potom také akoby cvaknutie a štart. Obrazne povedané keď som počkal tých 15 sekúnd tak naštartovalo za sekundu a ak som nepočkal tak za dve sekundy. Bolo jedno či bol motor zohriaty alebo nie.Teraz to hučanie nieje počuť a to konečné ,,cvaknutie" je počuť veľmi slabo.

Napsal: úte 07.06.2011 21:19
od shade741
Pokud je to novejší model tak to hučení by mělo jít zezadu zpodsedadla- podávací čerpadlo, u starších modelů se spíná až po nastartování motoru :wink: to startování v kopci jsem ti už vysvětloval výše :wink: Pokud to tedy už nehučí a nehučí podávací čerpadlo ani za nastartovaného motoru nejde do něj proud nebo je mrtvé. To b vysvetlovalo zvýšený problém se starty a možná i další problémy, proto ho určitě zkontroluj, jestli funguje a pak jestli tlačí naftu :)

Napsal: stř 08.06.2011 03:21
od Jurij325
Máš pravdu shade741, začnem tým podávacím čerpadlom. Ináč akým spôsobom môžem skontrolovať či otestovať to čerpadlo :oops: .Dokážem si porobiť na aute veľa vecí ale toto som ešte nerobil. Vďaka za každú dobru radu.

Napsal: stř 08.06.2011 07:20
od Tompo
Ty starty jsou problém s jakým množstvím v nádrži? Většinou pak bývá problém s řídícím vstřikem, taky koukni na přepadové hadičky vstřiků vč. koncové čepičky... To, že si samo připdá o 500ot je nějaké divné, není možné, že někdo hýbal s hlavou čerpadla, kterou nepřitáhl a ta se pozvolna posunula špatným směrem? To by vysvětlovalo nepravidelný chod motoru...

Napsal: stř 08.06.2011 12:23
od shade741
Jednoduše odcvakneš sedák sedačky vzadu, čerpadlo je na straně spolujezdce vzadu pod takovým deklíkem, uvidíš hadičky(žádná nesmí prosakovat a nesmí tam nikde být nafta) . Pak dva konektory- jeden se silnějšíma drátkama druhý se slabšíma(slabší jsou k plováku silnější k čerpadlu. Nastartuj motor a poslechni jestli vrčí- pokud ne , tak nepodává a vstřikovací si to všecko musí tahat samo. Pokud vrčí, stejně není vyhráno, já odpojil hadičku u palivovýho filtru a přivedl na konektory čerpadla natvrdo proud- tak sem orientačně zjištoval jestli tlači a jaký má tak cca tlak :) Bohužel ti nepovím od kterého roku výroby spíná čerpadlo před startem motoru, snat tu někdo bude vědět :wink:

Napsal: stř 08.06.2011 12:27
od shade741
Jinak Tompo má taky zajímavou radu, lehce mi tekl říd. vstřik, po jeho výměně se trochu sklidnil volnoběh ale tam se jendalo opravdu o minimum 50-100 otáček max. Tak se na nej mrkni(je to ten s káblíkem) nesmí tam nikde být vidět nafta- pokud tam je tak vyměn hadičky a jestli to nepomůže bude to bohužel vstřikem Sad (jeste se vyplatí skontrolovat všechny přívody jestli jsou dotažené na vstřikách)

Napsal: stř 08.06.2011 18:49
od Jurij325
Tompo: Keď sa to začalo tak v nádrži bolo 30l.Si myslím, že to je dosť. Čo sa týka čerpadla tak sním sa nerobilo nič, takže nejaký posun nepredpokladám. Kua chlapi keď tak rozmýšľam asi pred dvoma rokmi,som mal podobný problém. Vtedy mi tiekla nafta po motore a aj do oleja.Bolo chybné čerpadlo. Mechanik dal čerpadlo repasovať, tam ho pretesnili, nastavili. Čo mi však povedal, že ešte niektorý predchádzajúci majiteľ ho asi mal tiež pokazené a nejaký super mechanik pri doťahovaní čerpadla k motoru mal veľa sily až praskol obal a oni tu prasklinu niečím zaliali. Ale po repase bolo povedané že ešte nejakých 60 000 musí vydržať.Ono potom išlo dobre, povedal by som že bolo o dosť živšie.A jazdil som v pohode, žiadne preteky.Musím skontrolovať olej.
Ináč chlapi po koľko sa dajú u vás zohnať vstreky? A dajú sa zohnať aj súčiastky vstrekov, alebo len celý vstrek na to moju e36 325 td.

Napsal: stř 08.06.2011 19:21
od shade741
Nechápu naftu v oleji :D jedině jak si to dovedu představit, je to, že netěsní hřídel čerpadla, skrze tu se to dostává k řetězu (ten pohání čerpadlo a je amzaný olejem) nakonec to všecko steče spátky kde to dělá brajgl tím způsobem, že přes odvětrávání může turbo nasát náký ty výpary a způsobovat nepravidelný chod motoru, případně jeho zničení vliven naředěného oleje :!: Ale to by ti olej jakoby přibýval. Jinak samotnou vstřikovací trysku kup novou nejsou zase tak drahé tuším okolo 400-600 kus :wink:

Napsal: stř 08.06.2011 20:22
od Jurij325
Neviem akým spôsobom sa nafta dostala do oleja, ale tak mi povedal mechanik:roll: .Neviem lebo niektorým veciam sa až tak ešte nerozumiem okolo našich autíčok. No par rokov dozadu mi menili všetkých 6 vstrekov, vtedy mi mechanik povedal že celé vstreky stoja okolo 6000 jeden kus vtedy ešte SK. Nejakých 4800 ak im dáš tie staré. Ale že sa dajú kúpiť nejaké ihly do nich a tie sa len vymenia. Tak sme to tak urobili a vtedy vyšla cena okolo 650 SK za jeden. No a povedal mi že už sa tie súčiastky na tu moju E36 nerobia, že už sa len vyrábajú celé vstreky. Tak neviem či je to pravda. Vtedy som mu veril, je tiež majiteľom troch BMW tak som myslel že asi ma prehľad. Takže chlapi ako je to naozaj, poradí mi niekto kto ma lepší prehľad?

Napsal: stř 08.06.2011 20:35
od shade741
Ano stále se dělají :) viz například [code:1]http://autokelly.cz/#PATH=3761801;150855;153594;157828;5170595;5170598|CT=5|PCT=4|CUR=0|PGS=20|PT=0|PDID=3313498|PVT=1|SHT=0|SD=0|ST=0|LNG=0|[/code:1] Jinak ohledne toho paliva v oleji to může být snat jen tak jak jsem to psal, jinak nevím :wink: Přibyl ti olej??

Napsal: stř 08.06.2011 21:05
od Jurij325
Dikes shade741, si ma potešil :lol: . Ak by boli chybné vstreky tak by bola cena opravy v pohode.

Napsal: stř 08.06.2011 21:21
od shade741
To sice ano, ale moc tomu nevěřím pokud ti to nějak nehulí. Co ten olej, přibyl nějak?? Pokud je to čerpadlo nějaké dodrbané, tak tam klidně ta nafta téct může a abys to uplně nezlikvidoval :!: