Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 06.10.2011 15:37
od Nevra
zdravíčko,

chci si pořídit E46 320d 100kw r.v 01 ..je to dovoz italie, první majitel, serviska, 160tis najeto ...

Bohužel tuhle motorizaci vubec neznám, proto se obracím zde na Vás :) mužete mi někdo poradit jestli je to dobá volba a na co si dát eventuelně bacha ?????

všem velké díky :wink:

Napsal: čtv 06.10.2011 15:54
od xSAFA
Obávám se, že na tento dotaz ti už lidi buď nebudou ani reagovat nebo ti jednoduše poradí "hledej" :) . E46 320d se tu propírá co skoro týden a těch informací jsou tu už napsané mraky, jde jen o to je vyhledat. :wink:

Napsal: čtv 06.10.2011 16:04
od Nevra
hm to chápu ...bohužel nemám moc času sedět u PC a prohlížet všechny příspěvky, spíš se mi to nikdy nepodařilo najít to co jsem potřeboval. Myslel jsem, že mi to někdo ulehčí ...


:(

Napsal: čtv 06.10.2011 22:11
od Traviss
Pokud tady nechceš rozvířit zase nějaký flame, tak se radeji neptej :D Jedni na tenhle motor nedají dopustit, druzí jezdí od diagnostiky k diagnostice...

Raději napiš jestli je to už FL kastle, čím je to naloženo a jaká je asi cena :) My Ti to rozhodování ulehčíme..




-------------------
E46 320d Stahlblau 100@120kW by dieseltechnik

Napsal: čtv 06.10.2011 22:34
od Huska
Traviss píše:Pokud tady nechceš rozvířit zase nějaký flame, tak se radeji neptej :D Jedni na tenhle motor nedají dopustit, druzí jezdí od diagnostiky k diagnostice...

Raději napiš jestli je to už FL kastle, čím je to naloženo a jaká je asi cena :) My Ti to rozhodování ulehčíme..
-----------------
E46 320d Stahlblau 100@120kW by dieseltechnik



tím že se jedná p verzi 100kW tak to je před FL :wink: osobně když jsem kupoval 320d tak jsem tento motor vyloučil zejména kvůli poruchovosti a kultivovanosti chodu. Pokud by jsi narazil na udržovaný kus tak bych se nebál.. nicméně to všeobecně u dieselů je dost náročné

Napsal: sob 08.10.2011 20:04
od hart2
Ahoj jestli ti můžu poradit spíš si kup už ten 110kw motor to je od roku 2001 je spolehlivější včera jsem ho koupil v kombi a automatu a 2004 rok najeto 158000 km za 125 000 kč a naprostá spokojenost a neboj taky sem se několikrát ptal

Napsal: pon 10.10.2011 09:12
od Traviss
Kastle se měnily tuším 05/2001 a motory 2.0d až 09/2001, kamarád má FL právě 100kW.. a překopávka to není :-)

Huska píše:
Traviss píše:Pokud tady nechceš rozvířit zase nějaký flame, tak se radeji neptej :D Jedni na tenhle motor nedají dopustit, druzí jezdí od diagnostiky k diagnostice...

Raději napiš jestli je to už FL kastle, čím je to naloženo a jaká je asi cena :) My Ti to rozhodování ulehčíme..
-----------------
E46 320d Stahlblau 100@120kW by dieseltechnik



tím že se jedná p verzi 100kW tak to je před FL :wink: osobně když jsem kupoval 320d tak jsem tento motor vyloučil zejména kvůli poruchovosti a kultivovanosti chodu. Pokud by jsi narazil na udržovaný kus tak bych se nebál.. nicméně to všeobecně u dieselů je dost náročné

Napsal: pon 10.10.2011 22:05
od espejc
co bys tak chtěl slyšet?

Podle mě jsou si předfacelift a starší naprosto rovný. Je pravda že je motor 110kw lepší, kultiivovanější projev, lepší zátah, lepší výkon a 10 kw je docela rozdíl.

Starší je klasický TDičko s rotačním vstřikovacím čerpadlem který se dá dneska opravit nebo sehnat docela levně, u novějšího motoru zase mužou odejít vstřiky, mrkni sám kolik je za jednu sadu. většinou toho ale odejde víc jak jeden když už.

Turbo může odejít jak u prvního tak u druhýho. Novější bude mít líp upravený uchycení zadní nápravy již z výroby, dneska většina starších jsou opravený aby se náprava neodtrhla.

Každopádně to bude starší kousek takže klasika - pohlídat spojku a nápravy. vem si sebou někoho kdo ví jak se co pozná a kdo ti na to mrkne - ohhnuté tyčky řízení, vytrřené silentbloky na ramenech, opotřebované tlumiče na 70% jsou již na výměnu atd (cca po 150 tisících), čerpaddlo v nádrži, a to je vlastně všechno. Já třeba nevěděl jaké pískání turba je špatné a proto když jsem poprvé dojel k horysovi tak první co mi řekl - píská ti docela turbo - za dva měsíce šlo do kytek.

Jinak podle mě nic hroznýho se konat nebude. spíš jde o výměnu spotřebního zboží.

Já konkrétně mám 100KW verzi 11/98 saloon a všechno co jsem napsal výše bylo děláno nebo se dělat bude. je potřeba ale všechno pozorně a důkladně vyzkoušet. pořádně projet, prozkoušet spojku jestli neklouže atd.

Napsal: úte 11.10.2011 08:09
od Traviss
Jj, přesně tohle se u těhle aut děje. Já mám 160tkm na tacho, z toho cca půlka mých a teda nic z toho jsem nedělal :)
Teda krom výměny opotřebených věcí - komplet brzdy, tlumiče, horní uložení, pružiny (ulomené konce), stabiky, přední ramena, tyčky řízení, nějaké silentbloky, takže vlastně skoro komplet podvozek ;)

Napsal: úte 11.10.2011 08:38
od Dacud
320d 100kw bych nikdy v zivote nebral... mozna je to kusem ale ja ten kram mel a uz nidky v zivote... turbo meneno pri 150tisicach, vcetne vyteklych tlumicu(komplet podvozek vcetne cepu, silenbloku, apod). pri 160tisicich odesla vakuova pumpa a ted je tam 170tisic a praskla zadni pruzina. jeste je spatnej ten podtlakovej ventl na zavirani zaluzek a dalsi drobnosti. a to nemluvim ze traktor z 60tych let ma krasnejsi zvuk. nevim ale benzin je benzin... znamej ma taky stejnej motor a stejne problemy...

PS: nafta do bmw nepatri. pro ty kdo chcou setrit tak at si koupi fabii nebo jezdi salinou ;-)

Napsal: úte 11.10.2011 12:07
od espejc
to je hodně subjektivní názor, ale já to beru tak že sem auto kopil za desetinu původni ceny, možná ještě mnohem míň a udělat si z něj fajn auto za pár šupů. Dáš osmdesát plus osmdesát a je to skoro jak nový.

Diesely od BMW jsou super a dělají hodně velký pokroky. Takový pokroky v benzínu nevidím. Jo je prý agilnější, živější ale..když jsem si projížděl E46 135kw, 150kw nebo e90 všechny 330d tak naprosta pecka, mazec..pak jsem si sedl do e 46325i - nebylo to tak dobrý a při úplně stejné jízdě měla např e90 spotřebu 6,8 až 7,5 a 325i 18-23.

Navíc tady někteří lidi tvrdí že 320d je traktor. nevím kde ste na tom byly. Já sem se učil jezdit jako 4letej v aru kde sem skoro nemohl otáčet volantem -traktor a žádnej výkon, malej krouťák, potom Nissan Terrano I 2,7l - to je skoro jako lakatoš ale vlese a v terénu paráda. Otec měl jako první auto Cortinu - hruza, pak uno 1.4 diesel strašny, chrochtání a kde nic tu nic - ani rychlost ani vykon, natož krouťák. jelo e 140 a klepalo se to jak mrcha. Potom Felice 1.9 combi - strašný, Mitsubishi L200, do terénu dobrý ale jinak je too hrozný auto, Ford maveric 2.7 TDi to byla paráda - to valilo jak prase, hrabalo to-s tím byla sranda. Škoda že měl už nějakých 380 000km když jsem v něm seděl poprvé, ale i tak - super kára. Suzuki Jimmy - strašná atmosferická 1.4 benzín, strašný ale v terénu super, opel astra 1.7 HDi Turbo- Naši ji ještě mají - na tom jsem najezdil asi nejvíc- žádnej výkon, žádnej krouťák, žádný zrychlení, příšerný jízdní vlastnosti, brutální nedotáčivost, přeposilovaný posilovač řízení, žádná zpětná vazba od auta. šlápneš na plnej plyn a nec,nic nic nic, pak jako by se to zeptalo jestli to myslíš vážně a pak že se motor rozmyslí jestli bude něco chtít dělat nebo ne.

no a pak jsem sedl do E46 320d 100kw 136 koníků, 290Nm. Nastartoval, klepnul do plynu - hnes se hýbe otáčkoměr, hned to reaguje - říkám si to bude super, jedem to projet, projížďka se mi zdála super, tak sme se dohodli na koupi. za měsíc dojedu k horysovi na diagnostiku.

Jeli jsme to projet - turbo ti píská jak prase, spojka je v háji, přední ramena, tyčky řízení se závažími, vytržené silnetbloky, přední tlumiče, pružiny - vše na výměnu, zadek jakžtakže ale nechám vyměnit pružiny a tlumiče přece jen ať je to aspoň tak nějak komplet.

Auto mělo při koupi prý 185000,- bylo v dobrý výbavě a prý po jednom majiteli z nněmecka, já mám českej čistopis.

A co si o tom autě myslím? Jsem z něj nadšenej, pokaždý když se na něj mrknu z okna tak mi trošku srdce poskočí a jezdí to naprosto bezvadně. Je ale potřeba tomu něco dát, poladit, dát do kupy pořádně a pak bude super - ale to je tak se vším. a nezáleží tady vůbec co to je.

Pokud bude 320d pěkná v dobré výbavě, určitě bych se toho nebál. osobně sem můžu za sebe napsat, že tuhle moji první E46 si již ponechám a pokud si budu příští rok kupovat teho třílitra tak tímhle bude jezdit mladá, protože stejně nemá cenu to prodávat celý opravený. to se nevyplatí
Good luck 8)

Napsal: stř 12.10.2011 09:44
od Traviss
Fajn, takže ti odešlo turbo, které je konstruované na cca 200tkm životnosti, o 50tkm dřív, zamrzí.. pozlobila vakuovka.. jinak spotřebka a podvozek, což se děje na každém autě a proto "nikdy v životě"??

Co bys dělal kdybys 5x měnil vstřik, čerpadlo za 15K, podfukovala by ti hlava, ztrácela se voda a nakonec by si to řetěz s lifetime životností rozmyslel, povolil a potkaly by se ti ventily s písty? Asi chodil venku po náměstí s transparenty "320d worst engine ever"??

A propo, všichni známe minulost našich miláčků do detailu a všechny auta jsou po důchodcích,že? :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=qG4IaHgqH00

Dacud píše:320d 100kw bych nikdy v zivote nebral... mozna je to kusem ale ja ten kram mel a uz nidky v zivote... turbo meneno pri 150tisicach, vcetne vyteklych tlumicu(komplet podvozek vcetne cepu, silenbloku, apod). pri 160tisicich odesla vakuova pumpa a ted je tam 170tisic a praskla zadni pruzina. jeste je spatnej ten podtlakovej ventl na zavirani zaluzek a dalsi drobnosti. a to nemluvim ze traktor z 60tych let ma krasnejsi zvuk. nevim ale benzin je benzin... znamej ma taky stejnej motor a stejne problemy...

PS: nafta do bmw nepatri. pro ty kdo chcou setrit tak at si koupi fabii nebo jezdi salinou ;-)

Napsal: stř 12.10.2011 10:48
od M3maniac
no r.v. 2001 to určitě nebude a stou spolehlivostí to je tak, znám lidi co najeli na 100kW motor 400tkm a bez problému a znám lidi co byli nešťastni s novějšího ikdyž lepšího 110kW....prostě je to kus od kusu a hlavně majitel (předchozí) od majitele.Když někdo nechápe, že se na studený diesel musí opatrně...že měnit olej je důležité a tankovat naftu na JZD nevhodné tak potom je to těžké....110kW verze je rozumnější a hlavně je to vždy facelift.

Napsal: čtv 20.10.2011 09:04
od ozzysko
Ahoj, pokoukávám teď po e46 320D Touringu v m-packetu...
Není mi ale jasné jestli FL se 100 kW má už nápravy a jiné věci jako FL se 110 kW. A Můžete prosím popsat případné rozdíly? Díky

Napsal: čtv 20.10.2011 21:30
od espejc
E46 má hliníkový ramena,teda aspoň moje předfaceliftová, 11/98, kdo ví přesněji tak prosím o korekci.

100kw je předfacelift :-) (rotační vysokotlaké čerpadlo jako v TDi)

110kw je facelift :-) (commonrail)

Napsal: čtv 20.10.2011 23:10
od ozzysko
jj díky, rozdíl v těch motorech znám. Ale e46 320D je i se 100 kW motorem a faceliftem. Je pak karoserie, nápravy atd stejné jako u FL se 110 kW?

Napsal: pát 21.10.2011 09:33
od Traviss
Tak tak v létě 2001 byla už kastle FL, ale pořád se dávaly 100kW motory..

Jinak poloosy, karoserie i kardan jsou stejné...

Jiná je kapota, ledvinky, přední blatníky, nárazníky, celkem 6 žárovek zadních světel vzadu místo 4...

Napsal: pát 21.10.2011 11:00
od ozzysko
Já jsem tu právě četl že u FL je jiné vylepšené uchycení zadní nápravy atd... jen nevím jestli je to jen u FL se 110 kW nebo už i u FL se 100 kW

Napsal: pát 21.10.2011 13:31
od Traviss
ozzysko píše:Já jsem tu právě četl že u FL je jiné vylepšené uchycení zadní nápravy atd... jen nevím jestli je to jen u FL se 110 kW nebo už i u FL se 100 kW


Ono nějaké změny proběhly už i 9/1999, mimo jiné se to pozná podle jiného nového klíče, už tam není starý z e36. Jde pak třeba nulovat oil servis přes palubku..

starý:
Obrázek

nový:
Obrázek


IMHO si myslím, že FL už má tu nápravu v cajku a nezáleží na motoru..

A možná, že ta náprava je opravená právě už od toho 9/1999, ale to je jen nástřel.. V neděli lezu pod auto, takže kdyby sem někdo hodil foto jak vypadá nové řešení uchycení, tak si to můžem ujasnit...

Jinak koukám, že je to vlastně i tady:
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(E46)#Changes_by_Model_Year

Napsal: pát 21.10.2011 14:59
od ozzysko
Díky moc za info. V BMW se zatím moc neorientuju, takže se radši na vše ptám ať vím co nakonec vybrat.