to je hodně subjektivní názor, ale já to beru tak že sem auto kopil za desetinu původni ceny, možná ještě mnohem míň a udělat si z něj fajn auto za pár šupů. Dáš osmdesát plus osmdesát a je to skoro jak nový.
Diesely od BMW jsou super a dělají hodně velký pokroky. Takový pokroky v benzínu nevidím. Jo je prý agilnější, živější ale..když jsem si projížděl E46 135kw, 150kw nebo e90 všechny 330d tak naprosta pecka, mazec..pak jsem si sedl do e 46325i - nebylo to tak dobrý a při úplně stejné jízdě měla např e90 spotřebu 6,8 až 7,5 a 325i 18-23.
Navíc tady někteří lidi tvrdí že 320d je traktor. nevím kde ste na tom byly. Já sem se učil jezdit jako 4letej v aru kde sem skoro nemohl otáčet volantem -traktor a žádnej výkon, malej krouťák, potom Nissan Terrano I 2,7l - to je skoro jako lakatoš ale vlese a v terénu paráda. Otec měl jako první auto Cortinu - hruza, pak uno 1.4 diesel strašny, chrochtání a kde nic tu nic - ani rychlost ani vykon, natož krouťák. jelo e 140 a klepalo se to jak mrcha. Potom Felice 1.9 combi - strašný, Mitsubishi L200, do terénu dobrý ale jinak je too hrozný auto, Ford maveric 2.7 TDi to byla paráda - to valilo jak prase, hrabalo to-s tím byla sranda. Škoda že měl už nějakých 380 000km když jsem v něm seděl poprvé, ale i tak - super kára. Suzuki Jimmy - strašná atmosferická 1.4 benzín, strašný ale v terénu super, opel astra 1.7 HDi Turbo- Naši ji ještě mají - na tom jsem najezdil asi nejvíc- žádnej výkon, žádnej krouťák, žádný zrychlení, příšerný jízdní vlastnosti, brutální nedotáčivost, přeposilovaný posilovač řízení, žádná zpětná vazba od auta. šlápneš na plnej plyn a nec,nic nic nic, pak jako by se to zeptalo jestli to myslíš vážně a pak že se motor rozmyslí jestli bude něco chtít dělat nebo ne.
no a pak jsem sedl do E46 320d 100kw 136 koníků, 290Nm. Nastartoval, klepnul do plynu - hnes se hýbe otáčkoměr, hned to reaguje - říkám si to bude super, jedem to projet, projížďka se mi zdála super, tak sme se dohodli na koupi. za měsíc dojedu k horysovi na diagnostiku.
Jeli jsme to projet - turbo ti píská jak prase, spojka je v háji, přední ramena, tyčky řízení se závažími, vytržené silnetbloky, přední tlumiče, pružiny - vše na výměnu, zadek jakžtakže ale nechám vyměnit pružiny a tlumiče přece jen ať je to aspoň tak nějak komplet.
Auto mělo při koupi prý 185000,- bylo v dobrý výbavě a prý po jednom majiteli z nněmecka, já mám českej čistopis.
A co si o tom autě myslím? Jsem z něj nadšenej, pokaždý když se na něj mrknu z okna tak mi trošku srdce poskočí a jezdí to naprosto bezvadně. Je ale potřeba tomu něco dát, poladit, dát do kupy pořádně a pak bude super - ale to je tak se vším. a nezáleží tady vůbec co to je.
Pokud bude 320d pěkná v dobré výbavě, určitě bych se toho nebál. osobně sem můžu za sebe napsat, že tuhle moji první E46 si již ponechám a pokud si budu příští rok kupovat teho třílitra tak tímhle bude jezdit mladá, protože stejně nemá cenu to prodávat celý opravený. to se nevyplatí
Good luck
