Stránka 1 z 4
Napsal: pon 07.11.2011 23:21
od jarin36
Ahoj, mam problem u me e36 323i, ze po delsim stani auta, napr. pres noc, mi po startu pozde zhasina kontrolka oleje

Nevim jestli se to tu resilo ale koazdopadne jsem se tu nedohledal zadneho reseni. Deje se mi neco podobneho jako na tomto videu
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=qlKGF6mWX3s ale ne takovou dobu, vetsinou mi kontrolka zhasne do dvou az tri sekund

Predem dekuji za jakoukoliv pomoc nebo nazory

Napsal: pon 07.11.2011 23:35
od MattyX
bud to nedrzi tlak a zpetnej ventil uz neventiluje a nebo jsou trebas loziska na klice v prdeli a proste to nemaze na volnobeh

zmer mazaci tlak kolik je na studenej olej na volnobeh

Napsal: pon 07.11.2011 23:39
od sa-tan666
skusit vymenit tesneni dil č 5 2ks
http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E3 ... il_filter/
pak to muze mit na svedomy jak dlouho je tam olej co je to za olej kolik ma motor najeto ale pokud to nesviti dil jak 5s tak bych si tim hlavu nedelal
mas asi vetsi vuly na klice tak ze moznost vymenit loziska nejlepsi bude zmerit kolik ti to maze pokud to chces resit

Napsal: pon 07.11.2011 23:56
od jarin36
Tak ted sem dostal uplne strach

jak rikam vzdy to zhasne do tri sekund, olej je novy, filtr taky, na ty tesneni sem kokal, puvodne sem cekal ze prijdou s filtrem MANN, ale nestalo se tak

No pristi tyden se chystam menit spojku a dvouhmotu, takze kdyby to prinejhorsim byla ta loza na klice tak by to mohl mechanik zkouknout kdyz bude setrvak dole, nebo jak to nejlepe zjistit?
Napsal: úte 08.11.2011 00:04
od jarin36
jinak olej je tam MOBIL SUPER 3000 X1 5W-40

Napsal: úte 08.11.2011 00:05
od sa-tan666
jarin36 píše: No pristi tyden se chystam menit spojku a dvouhmotu, takze kdyby to prinejhorsim byla ta loza na klice tak by to mohl mechanik zkouknout kdyz bude setrvak dole, nebo jak to nejlepe zjistit?
nej lip motor ven otocit sundat vanu a vyndat promerit kliku ale zacal bych tim tlakem oleje

Napsal: úte 08.11.2011 00:59
od Brody
Taky mi zhasíná tak zhruba 2-3 vteřinky po stratu. Možná ani ne. Mám tušení, že to dělalo i xSafovi. A myslim, že to bylo tim olejovim separátorem nebo jak se to jmenuje.
Díl č. 2
http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E3 ... separator/
Napsal: úte 08.11.2011 01:44
od marecekoi
Taky mi tam ta kontrolka drží tak 2s. je to velkej průser???co to odnáší resp.co by se mohlo stát???

Napsal: úte 08.11.2011 03:06
od Totic
Mě to teda dělá taky tak 2s, jsem myslel, že to je normální celou dobu když se motor startuje, že se nedomazává než to čidlo pozná.. Jinak na diagnostice nikdy nic nebylo.
Napsal: úte 08.11.2011 08:37
od jarin36
Tak normalni to urcite nejni ale dela to hodne lidem. Treba kamarad mechanik mi tvrdil ze je to normalni a ze to nemam resit, ze mu to na 325 tds dela to same. Tak ale preci jen je to mazani a to by se zanedbavat nemelo, kazdopadne pristi tyden necham zmerit tlak mazani...
Napsal: úte 08.11.2011 08:43
od jarin36
nejlepsi b bylo jak psal Brody, kdyby se to vyresilo je tim olejovym separatorem. K cemu vlastene slouzi, a da se nejak vycistit nebo se kupuje rovnou novy?
Napsal: úte 08.11.2011 08:47
od MattyX
separator se ma menit

rozhodně koupit novej , pokud se to nezlepsi zmer tlak oleje... pokud to na studenej olej bude mazat malo tak je chyba bud v olejovým cerpadle a nebo v loziskach na klice ale to je už celkem náročnější oprava

Napsal: úte 08.11.2011 09:01
od xSAFA
No dělalo a stále dělá

. Po té výměně separátoru se to asi nepatrně zlepšilo, ale ty cca 3sec jsou to furt. Jednu dobu jsem po tom trochu alespoň teoreticky pátral, ale k ničemu nedošel... Pročítal jsem o problému i na zahraničních forech ale výsledek byl takový, že většina lidí radí prostě neřešit. Nevím jak rychle by měla správně zhasínat, ale faktem je, že co sem viděl M52ky tak to všem dělalo zhruba tak jak mě. Auto má najeto přes 280tis a prostě už na to dlabu. Až mi někdo opravdu fundovaný řekne, že je to velký problém a má neblahé důsledky pro motor, tak to budu řešit. Zatím se tak nestalo...

Napsal: úte 08.11.2011 09:12
od MattyX
v podstatě to ničemu až tak nevadí , ty dvě tři vteřiny to maže míň jak 0.8bar tzn. že to nemusí jet na sucho uplně ale taky může ale při těch otáčkách kdy to po nastartování vyskočí na 1500 a ustálí se na volnoběh se nic dramatickýho udát nemůže...
Napsal: úte 08.11.2011 09:55
od Brody
Aha já myslel že se ti tim vyřešilo.

Napsal: úte 08.11.2011 10:52
od jarin36
Novym separatorem tomu urcite neuskodim

Napsal: úte 08.11.2011 10:55
od jarin36
Co sem tak hledal nejvic se priklanim k teorii se
spetnyho ventilu. Ten by mel drzet olej nahore aby
pri startu nebezela hlava na sucho, proste staci i
kdyz je motor ohraty a olej teply, aby auto 2 hodky
stalo a vsechen olej stec do vany. Po startu pak
chvilki trva nez olej cerpdlo natlaci do filtru, proste
neco jak po vymene oleje. Starsi klasicky plechovy
filtr mel ten ventil v sobe, u nasich aut je nekde
nahore v bloku ne v hlave a sundavat kvuli tomu
hlavu? Tak pokud to nijak neskodi, tak na to s
prominutim se..u . Dela to jen kdyz auto dele stoji
po prvnim startu pak uz ne. Nejhorsi je ze tu prvni
vterinu az dve jsou slyset hydrostely, protoze jeste
nejsou naplneny olejem, to mi rve srdce

Napsal: úte 08.11.2011 13:40
od sa-tan666
zpetenej ventil mas v tomhle dilu je novej za 5000kc v bmw dil č1
http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E3 ... il_filter/
Napsal: úte 08.11.2011 14:24
od jarin36
Pekna cena

Kdyby mi nekdo rekl ze ty starty motoru nejak zasadne skodi a ze je to opravdu tim snad bych to i koupil

Takhle me spis napada jestli nejni ten ventil jen nejak zaneslej a proto zpetne nezavira a propousti olej zpet do vany, takze to cely vyndat a necim vyplachnout. Mozna placam a predstavuju si to moc jednoduse, tak me kdyztak opravte

Napsal: úte 08.11.2011 15:51
od Kami1
tipuju, že to bude spíš toto
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... fg=15&hl=8 díl 2
motoru samozřejmě škodí, když tři sekundy všechno běží bez mazání
záleží kolik km od něj ještě očekáváte, sundávat kvůli tomu hlavu by se mi taky nechtělo
základem je to změření tlaku..