Stránka 1 z 1

Napsal: pát 18.11.2011 10:20
od Lukinshooter
Čau chlapi, mám jeden problém. Když ráno přijdu k autu, je studené, nastartuju, tak to začne přisávat vzduch, je to hodně slyšet, v některých chvílích to až píská. Jen už nevím kde :( .
Je měněno komplet těsnění na sání, trubka pro odvětrávání klikového mechanismu, je měněn odlučovač oleje klikového mechanismu. Pořád někde přisává, těsnění u klapky je Ok. Kde ještě hledat? :x

Díky za rady

Napsal: pát 18.11.2011 11:39
od easy_target
nejsu žádnej expert, ale hledal bych u filtru vzduchu, nebo u váhy vzduchu... já měl děravou hadicu mezi váhou vzduchu a motorem a auto pak strašně škubalo, ale slyšet to teda nebylo..
teď jsem řešil, že po studeným startu mi to chcípalo a bylo to na té stejné hadici za váhou vzduchu (je tam na tu velkou napojená nějaká menší hadička s nějakým čidlem, nebo co) a ta byla povytažená, takže to šlo tama.. nebylo to vidět - bylo to zezadu...

asi jsem moc nepomohl, ale snad se i snaha počítá :wink: :D

Napsal: pát 18.11.2011 11:44
od Lukinshooter
Právě že auto neškube, ale jde slyšet, jak si přisává vzduch, dokud je to studené, a někde je vůle, ale nevím kde, tak to píská, po zahřátí už to slyšet nejde.

Napsal: pát 18.11.2011 12:37
od BMWIIIPower
Není to trošku nesmysl,aby to po ohřátí přestalo přisávat??Díra je přece díra...Není to třeba jen projev motoru?Každopádně pokud je to slyšet,máš lehčí hledání...klasika,zkus stříkat na tipovaný místa nějakou hořlavinu-třeba čistič brzd ve spreji a když se zvednou otáčky,je tam netěsnost...Někdo ale taky psal,že mu to nefungovalo..Jinak já měl rozpraskaný skoro všechny hadice+vlnovec a auto se chovalo normálně...ale byla i špatná váha,tak se to asi vyrovnávalo.

Napsal: pát 18.11.2011 12:40
od Lukinshooter
Nesmysl to není, vlivem studeného motoru jsou větší vůle (tepelná roztažnost materiálů)

Napsal: pát 18.11.2011 12:41
od icecold
ten zvuk ještě muže dělat točíci se visca, zřejmě máš špatný termostat a nebo špatné čídlo na vodu. Motor se cítí jako hodně zahřáty tak to pouští viscu která vydává ten zvuk. Mě to u TDSa dělalo stejně, a v 320i když je velký teplo tak to jde slyšet taky...

Napsal: pát 18.11.2011 12:45
od Lukinshooter
termostat je ted novy, čidlo je ok, na 99% je to přisávání, když mi to před nějakou dobou dělalo v menší míře, tak jsem vyměnil trubku odvětrávání klikového mechanismu. Byla rozpraskaná, po výměně bylo vše ok, ale po čase to začlo dělat zase, jen téď už nevím kde..

Napsal: pát 18.11.2011 15:37
od shade741
Jako tak si říkám že pokud to až píská na volnoběh, tak je to zvláštní, na volnoběh nebere zase až tak moc vzduchu, tudíž aby to fakt mělo tendenci přisávat přes prasklinu musí bejt znatelnej odpor třeba na filtru(ten je na tom jak?). Jinak to bude dělat něco jinýho. A vlastně nemá smysl tady spekulovat, přisávat to může kdekoliv, takže to celý sundat a bude jasno

Icecold: spojistost mezi viscou termostatem a čidlem se mi zdá poněkud nemožná :D, maximálně tak elektrická vrtule, to už pak jo :wink:

Napsal: pát 18.11.2011 16:00
od fizzer
icecold píše:ten zvuk ještě muže dělat točíci se visca, zřejmě máš špatný termostat a nebo špatné čídlo na vodu. Motor se cítí jako hodně zahřáty tak to pouští viscu která vydává ten zvuk. Mě to u TDSa dělalo stejně, a v 320i když je velký teplo tak to jde slyšet taky...


viskospojka je autonomní vehement, kterej si sám reguluje přenos síly z hnací části na unášenou... jak už název napovídá, je to naplněný sajrajtem co se změnou teploty (= zahřívání od motoru) zvyšuje "svornost" té spojky a přenáší vyšší otáčivý moment na tu vrtuli.

Napsal: pát 18.11.2011 17:02
od BMWIIIPower
Lukinshooter píše:Nesmysl to není, vlivem studeného motoru jsou větší vůle (tepelná roztažnost materiálů)


Větší vůle kovu jo,ale snad nemyslíš vážně,že by se ti tepelnou roztažností zacelila prasklina v gumě??A i kdyby jo,stejně je tam podtlak jako kráva,takže nepravděpodobný...Jak už jsem psal,zkusil bych ten sprej

Napsal: pát 18.11.2011 19:39
od icecold
fizzer píše:
icecold píše:ten zvuk ještě muže dělat točíci se visca, zřejmě máš špatný termostat a nebo špatné čídlo na vodu. Motor se cítí jako hodně zahřáty tak to pouští viscu která vydává ten zvuk. Mě to u TDSa dělalo stejně, a v 320i když je velký teplo tak to jde slyšet taky...


viskospojka je autonomní vehement, kterej si sám reguluje přenos síly z hnací části na unášenou... jak už název napovídá, je to naplněný sajrajtem co se změnou teploty (= zahřívání od motoru) zvyšuje "svornost" té spojky a přenáší vyšší otáčivý moment na tu vrtuli.


tak jak mi vysvětlíš že mi to v TDSa dělalo i za studená?

Napsal: pát 18.11.2011 20:40
od shade741
Ale opravdu to tak je, visca nemá s termostatem ani čidlem nic společnýho, nemá ani jak a technicky je to nemožný, vlivem špatnýho čidla se může max zapínat elektrickej větrák jak už sem psal :wink:

Napsal: pát 18.11.2011 22:42
od libovka
Klidně může pískat regulátor volnoběhu,při průtoku vzduchu skrz něj.

Napsal: pát 18.11.2011 23:28
od Lukinshooter
BMWIIIPower píše:
Lukinshooter píše:Nesmysl to není, vlivem studeného motoru jsou větší vůle (tepelná roztažnost materiálů)


Větší vůle kovu jo,ale snad nemyslíš vážně,že by se ti tepelnou roztažností zacelila prasklina v gumě??A i kdyby jo,stejně je tam podtlak jako kráva,takže nepravděpodobný...Jak už jsem psal,zkusil bych ten sprej


Samozřejmě myslím kov, nenapadá mě totiž nic jiného, než nějaká mikro prasklina někde, kde se tepelnou roztažností materiálů ztratí. Nemá to vliv na jízdu a dělá to opravdu jen chvíli, když je motor studený. Druhá a logická věc je, že prasklina je opravdu miniaturní, že to při tom přisávání dělá ten zvuk, kdyby to byla větší prasklina, nebude to tak hlasitě pískat.
Na sprej nereaguje.